vart tog självrespekten vägen?

Jag har tänkt på en sak...
-
Varför smuttsar tjejer ner sitt rykte eller bokstavligt stampar på sin självrespekt och lägger ut bilder med i princip iiinga kläder på bara för att få likes, kommentarer, uppmärksamhet eller läsare? Skulle aldrig i hela mitt liv sänka mig så lågt. Jag har självklart gjort dumma saker jag med men dom bilder man lägger ut kommer aldrig försvinna. Man kan få det svårt att skaffa ett seriöst jobb på grund av sånt.
.
Tror ni killarna kommer skryta om sin ''tjej'' när allmänheten får se hennes kropp lika mycket som hennes pojkvän får? Haha NEJ. Man serverar ju sig själv på en plasttalkrik. Inget silverfat, utan en billig jävla plasttallrik. Euw BIG DISSLIKE på sånt här. TJEJER SKÄRP ER NU FÖR FAN!! Eller kan någon förklara för mig varför man gör sånt? ....
.
Fast överallt ser man ju tjejer i bikinieklamer osv, Vad är det som är fel med det då? Om man står på stranden är det väl antagligen det man har på sig. Fast vad är anledningen till att sitta i underkläder hemma och posa? Sure att statestiken ökar men på vilken sida av skärmen sitter idioooten? Jag säger inte att det är rätt eller fel, försöker bara reflektera.



Ken ring - Varför blev du till en hora.
håller ni med mig?
Om inte, whyyyyy?

Tilda //

En sak om man lägger ut bilder i bikini på en strand, eller från semestrar eller liknande.. Men om man tar kort i bikini/underkläder i spegeln och lägger ut, eller med jordens största pushup känns det bara pinsamt..

Skrivet 2012-02-15 kl. 18:56:37
URL: http://Tildakl.devote.se
Amel //

Det är så rätt! Som du SA: dom lägger sig själva på en Plasttalrik inte silverfat. Det är så synd:(

Håller verkligen med dig!

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:09:36
URL: http://fashionamel.blogg.se/
Kimberly //

Håller med. Så rätt!

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:12:57
URL: http://lovebykimberly.devote.se
Johanna //

såå rätt!

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:16:57
URL: http://johannapreinitz.webblogg.se/
Emilia //

Men det är ju samma om man lägger ut en bild i bikini stranden eller om man lägger ut en bild i underkläder? 50% av alla tjejer på facebook har ju bilder på sig själva i bikini/underkläder. Du har ju också bilder på dig själv i bikini Zara? Jag fattar vad du menar med att man skämmer ut sig själv eller så genom att lägga ut bilder i underkläder.. men det är inte så stor skillnad med badkläder. Menar inget illa, just saying :)

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:29:29
Agnes //

Och om man en gång har lagt upp en bild försvinner den aldrig, även man tar bort den så finns den fortfarande nånstans så hackers kan på nåt sätt hitta den. Varför vill man det egentligen göra sånt egentligen?

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:34:56
Ellie //

Folk vill ha uppmärksamhet helt enkelt. De lägger ut bilder på sig själva ner de trycker upp brösten och putar med läpparna, sen skriver de "ful och osminkad, bjuuuder". Patetiskt enligt mig.

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:37:03
emmi //

Det är visst skillnad på underkläder och badkläder. I det fallet tycker jag att det inte har det inte så mycket med att göra med hur mycket hud man visar. Underkläder känns mer uppenbart att man söker för uppmärksamhet. Det är stooor skillnad på en bild när man står framför spegeln i underkläder mellan en bikinibild på stranden. Även om man har värsta pyttelilla pushup-bikinin så är det bättre. Fast bäst är ju om man inte lägger upp några sådana bilder alls :)



Tycker jag iaf :) Kram



Skrivet 2012-02-15 kl. 19:39:10
johanne //

frågestunden !!!!!!

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:53:32
AlvaDuVet:P //

Asså ville bara säga att du har förändrats jätte mycket på utseendet du ser inte alls ut som när du var tio.. Menar inte för att vara dum jag tycker det är kul när folk förendras. :D

Skrivet 2012-02-15 kl. 19:58:52
Dith //

"Tror ni killarna kommer skryta om sin ''tjej'' när allmänheten får se hennes kropp lika mycket som hennes pojkvän får? Haha NEJ. Man serverar ju sig själv på en plasttalkrik. Inget silverfat, utan en billig jävla plasttallrik."



1. Tycker du inte att det ska få finnas underklädesmodeller då da? Eller är det bara okej för pinnsmala modeller som tjänar pengar på det att lägga ut?



2. Vem har sagt något om att killen ska skryta om sin tjej? Där märks det allt för tydligt hur ung du är. Jag håller med till fullo om att man inte ska vika ut sig, men argumentet att inte göra det för att ens kille då kanske inte vill "skryta" om en, det är bara barnsligt.

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:02:41
URL: http://dith.blogg.se/
juuulliiiaahh //

okej, detta är verkligen ingen kränkande fråga eller nåt men jag bara undrar vad du tycker, ska en tjej raka sig"där nere", lixom raka bort allt hår? hahahha fy fan vad fult men snälla svara, eller är det bara jävligt konstigt att man gör det? Du behöver inte säga vad du gör, bara vad du tycker. Hahahahahahahahahahahahaha

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:27:59
Nora //

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:32:26
URL: http://happynora.blogg.se/
Sandra //

Ohh jag älskar dig du tänker precis samma som jag jag håller med dig hela tiden! och vad söt du är din blogg äger! (:<3

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:33:42
Sandra //

och du har rätt zara kolla på isabelle strömberg hon är faktiskt jätte fin fast kolla vad mycket smink hon har Jävla sminkdocka!

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:35:55
Alice //

Du är sjukt snygg!! <3

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:38:54
Nora //

Håller med fullt ut!

Är fett trött på sånna tjejer för de första och det är en helt annan grej om man har bikini på stranden än om man sitter med underkläder framför webkameran, om man är på stranden så liksom? Aa du fattar (hoppas jag) men om man sitter hemma så är de ju precis som du säger man söker bara uppmärksamhet!

Dom är väl bara allmänt skrajja antar jag, de värsta är att dom oftast faktiskt får all uppmärksamhet!

Och bikini modeller ska ju visa bikinin och då brukar de vara så att dom faktiskt står i bikini, så de är en helt annan grej !?

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:42:37
URL: http://happynora.blogg.se/
Laticha //

Du har så jävla rätt

btw älskar låten, passar så bra o allt!

snälla gö ett video inlägg

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:56:17
Anonym //

Så rätt Zara! Och ni som säger att bikini är samma sak?! Wtf! Det är klart om man står och verkligen "visar" kroppen men asså om man är på stranden i typ Thailand och ska ta en bild, ska man ta på sig ett jävla lakan eller vad är det ni vill? Haha

Skrivet 2012-02-15 kl. 20:59:30
Johanna //

rätt!

fast vissa av dina argument är lite off men du har rätt ;)

boobs=likes+kommentarer

Klart det är skillnad att sitta framför webben och ta bilder på sig själv i underkläder och sitta i bikini på stranden och så.



Skrivet 2012-02-15 kl. 21:07:46
Anonym //

Håller lite med.. Jag tycker att det är töntigt att sitta framför webbkameran eller spegeln och ta kort på sig själv i underkläder/bikini. Men sen om man jobbar som modell, ex för Victoria Secret är det ju en del av jobbet, men att sitta och lägga ut halvnakna bilder på sig själv på facebook är omoget.

Skrivet 2012-02-15 kl. 21:10:48
Anonym //

Agree!

Men som modell är det ju ens jobb, annars I agree! Inte för att va taskig, men jag trodde att du tyckte tvärtom om den grejen. Vet inte varför, men jag trodde det, haha... Men bra att veta att du inte gör det, du är så smart!

Skrivet 2012-02-15 kl. 21:39:49
Saga //

Dom flesta som gör såna grejer är bara jävligt uppmärksamhetskåta, det är samma med killar, för 50 procent av killarna lägger ju ut bilder på sig själva utan tröja. Så det spelar enligt mig ingen roll om man är tjej eller kille, båda könen vill ha uppmärksamhet. Som dom ju tyvärr får. En annan grej jag har tänkt på är att om en tjej lägger ut bilder på sig själv i bikini, och en kille lägger ut på sig själv i badbyxor. Då blir det olika reaktioner. En tjej blir kallad hora mycket oftare än vad en kille blir kallad manshora.

Skrivet 2012-02-15 kl. 22:40:57
URL: http://sagawallander.devote.se
Adam //

Hejsan,



Det finns väl två sidor av det hela egentligen. Å ena sidan är det väl ganska fint om tjejer tycker om sin kropp och inte skäms för den, och kan visa upp den.



Å andra sidan, så är det som du säger så att bilder som läggs ut på nätet finns kvar vare sig du raderar dom eller ej från din blogg/fb eller liknande. Så man bör nog tänka sig för en eller två gånger före man lägger ut en bild. Så man är säker på att det är bilder man själv inte kommer ta skada utav att dem finns ute i cybervärlden och snurrar.



Vänligen

Skrivet 2012-02-15 kl. 22:50:07
Anonym //

Jag är ken rings dotters bästa kompis.

Det är sant allt som du sa

Skrivet 2012-02-16 kl. 07:05:28
Katta //

Bra åsikter haha

Skrivet 2012-02-16 kl. 11:09:37
vickan ~ c: //

håller självklart med dig!

Skrivet 2012-02-16 kl. 15:19:05
Hanna //

Är du ihop med ludwig?

Skrivet 2012-02-16 kl. 15:51:06
felicia (: //

ludwig är väl hannas bästa kompis nellys storasyster va? :)

Skrivet 2012-02-16 kl. 16:34:57
URL: http://barafelicia.blogg.se/
:) //

håller med dig helt...disslike på sånna! killar lägger ju inte ut lättklädda bilder på sig. det sjuka är ju att tjejer kommenterar snygg på tjejers bilder...

Skrivet 2012-02-16 kl. 16:35:34
Ebba //

Håller verkligen med!

Skrivet 2012-02-16 kl. 17:02:47
URL: http://thegreendaycarrot.blogg.se/
Hanna //

Som tidigare sagt! Jag tänker inte ge mig föräns du skrivit ett inlägg där det står att du är ihop med Ludwig! Om du inte vill säga, skriv det!

Skrivet 2012-02-16 kl. 18:14:12
Emma (EMMANDNENS.BLOGG.SE) //

håller med dig!! Allt som hamnar på internet finns alltid kvar även om man trycker på "ta bort" Fattar inte hur man kan lägga ut halv nakna bilder på sig själv!



snygg tröja u har på dig!Vart har du köpt den?

Skrivet 2012-02-16 kl. 18:19:05
URL: http://emmandens.blogg.se/
Anonym //

Bästa åsikten på länge! Håller verkligen med dig

Skrivet 2012-02-16 kl. 18:20:04
manicka //

jag håller solklart med dig men jag tror att många lägger upp sånna bilder för att dom vill ha bekräftelse på att dom är snygga, för att dom mår bra av det på något sätt.

för att dom kanske inte har så bra självkännsla som det verkar och så tror dom att det blir bättre, det kanske blir det men bara för en stund ;)

Skrivet 2012-02-16 kl. 20:33:07
URL: http://manickas.blogg.se/
fråga //

vrf hade du as mkt push-up på en bild på instagram då?

Skrivet 2012-02-16 kl. 21:42:15
Maddez ♥ //

Hej !

Har du haft en bra dag ? :)

Kram

Skrivet 2012-02-16 kl. 22:17:53
URL: http://maddez.blogg.se/
Isa //

Hahahahahaha!! Roligaste kommentaren där uppe "du har förändrats jätte mycket du ser inte alls ut som när du var 10" Haha ne men de va väl konstigt...

Skrivet 2012-02-16 kl. 22:38:11
URL: http://isajosefines.blogg.se/
batts.blogg.se //

SÅ SANT! bruden du har rätt till max!

Skrivet 2012-02-16 kl. 23:00:31
URL: http://batts.blogg.se/
▲ Mohammedi's™ //

SÅ SANT JU! ;)))

Skrivet 2012-02-16 kl. 23:05:56
URL: http://mohammedis.se
Anonym //

asså den kommentaren om att en tjej rakar sig var en rape! Min kompis e så mogen så.

Skrivet 2012-02-17 kl. 18:50:26
Sam //

... Och jag undrar varför tjejer envisas med att köra duck face på varenda jävla bild. Det är inte snyggt, det ser... fel ut.



Frågan är kanske lite riktad till dig, och inte på ett illa menat sätt. Du verkar vara en smart tjej... men så fort jag, among the world population, ser en tjej som putar nå otroligt med läpparna så finns det stor risk att jag bara ser en dum blondin(brunett, rödtott, whatever). Lite ytligt... men, ja.

Skrivet 2012-02-18 kl. 23:30:52
Anonym //

faan va rätt

Skrivet 2012-02-23 kl. 18:51:37
Sofie //

Det här du tog upp är en väldigt stor diskution och det finns så många olika åsikter på detta. Jag personligen tycker du är helt rätt! Men vissa kanske ser ingen skillnad och tycker det är lika dant på att lägga upp bilder på sig själv i bikini som i underkläder. Jag tycker folk borde veta gränsen mellan de två, för underkläder tycker jag är något man inte just går runt som i bikini. Dessutom också gränsen mellan ett modellyrke och facebook bild, modellerna blir betalda för att sälja varumärket dvs bikini/underkläder medans folk på nätet är bara döende för uppmärksam, och det är bara LÅÅÅGT och väldigt tacki och whitetrash... Det är MIN åsikt på saken iaf.

Skrivet 2012-03-10 kl. 21:12:34
URL: http://sofiel.se
Saga //

Jag vet att det här inlägget skrevs för fett längesen men ändå:P Jag anser att det är såhär: Överallt överöser massmedia, myndigheterna, samhället helt enkelt unga tjejer med saker som säger att man ska vara på ett visst sätt, se ut på ett visst sätt osv, allt för att man ska duga. För vem? Jo för KILLARNA! Vissa oftast väldigt osäkra tjejer snappar upp detta och lägger upp mer och mer lättklädda bilder på fb, ig osv. Det handlar alltid om det gammaldags tänket att tjejer är till för att killar ska ha något att runka till typ.

Skrivet 2012-12-16 kl. 18:33:31
Nadia laraqui //

Heat rätt tjejen, skamligt och omoraliskt!!!! Har man ingen espekt för sin kropp då har man inget vettigt i hjärnan heller!!, en bimbo och dålig förebild för yngre tjejer

Skrivet 2015-05-26 kl. 19:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0