igår

Hello bloggisen!
Igår var en rätt chill kväll som började med att jag och gick och träffade Amanda, Stella och Paula. Vi gick och satte oss på ett Café och snackade sen kom Malviz! Efter ett tag bestämde vi oss för att spontanköpa typ 30 redbulls och vi var 5 pers haha (?). Så vi tog alla drickor och gick ner i Paulas källare (classic) och ringde dit Jordan som tog med Andreas.. Jaaa det var väl faktadelen av vad som hände.
.
Senare på kvällen fick vi för oss att åka hem till Jordan på Liiiiiidingö. Sagt och gjooort, så vi åkte hem till han och bara softa, rätt nice faktiskt. Vilket trååkigt inlägg men aja, haha jag kände bara att jag ville uppdatera lite så ni inte tror jag har dött eller något. Jag är ledsen att bilderna suger, men dom blir inte bättre med iPhonekameran i vissa lägen.

Anonym //

på bilden längst upp, dricker ni?! och det står ett cigarettpaket där också...

Skrivet 2011-12-29 kl. 16:00:41
Anonym //

Ofta ni dricker och röker när ni går i sjuan!?

Skrivet 2011-12-29 kl. 16:28:56
Anonym //

Cigaretter?! Alkohol?!

Skrivet 2011-12-29 kl. 16:35:40
sahel //

cigaretter och alkohol ?!

Skrivet 2011-12-29 kl. 17:05:30
matlu //

Oj, pinsamt om ni dricker i sån ung ålder :o

Skrivet 2011-12-29 kl. 17:10:26
URL: http://inourfootsteps.blogg.se/
Americano 143 //

Asså zara dricker du ? Hur trög kan man vara du är bara 14 år Är du helt jävla efterbliven elr ?? Och du är ledsen typ hela tiden! du ba Usch! jag är ledsen för en tålig inlägg usch! jag är ledsen för det Bla Bla Bla bla Usch Usch Usch! ????? WTF.

Skrivet 2011-12-29 kl. 17:26:45
lolleila //

Du är skit kaksig nu! innan så var du en snäll söt liten flicka du va en Ängel och nu är du en Bitch!! Host Host

Skrivet 2011-12-29 kl. 17:29:48
Natalie //

Men kom igen.. Låt henne vara.. Tänk om det är hennes vänner som dricker alkohol och röker... Men om det är hon.. så kanske hon vet att det är typ "dåligt".. Jag tkr inte att man ska döma någon som man inte ens känner.. Människor förändras...Alla kan inte vara likadana. Aja. Din blogg är rolig att läsa. Var dig själv, Zara :)

Skrivet 2011-12-29 kl. 17:36:08
Vickie //

Inget som vi läsare behöver bry oss om tkr jag. Låter ju som att ni är hennes morsa..

Skrivet 2011-12-29 kl. 18:12:00
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Maldona <333 //

Jaa exakt Sluuutaa!

Skrivet 2011-12-29 kl. 18:21:19
Pauline //

amen det är ju lite tidigt att röka!!!!?? :)

Skrivet 2011-12-29 kl. 18:37:23
sofia //

jaa, om man går i 8 så är det u bara töntigt att röka... :S

Skrivet 2011-12-29 kl. 18:37:59
Anonym //

Va? Men Herregud människor. Inget illa menat till er, men vem har inte testat att någon gång druckit eller rökt ens lite grann när man går på 8an? De flesta iaf. och de flesta festar även ibland när man går på 8an, och även på sjuan.



Vi är bara unga en gång, så varför inte njuta till max då, eller vill ni vänta med att testa allt kul när ni är 50?



Nog att ni förstås inte behöver testa något, men då skall ni inte kaxa upp er på sådana som kanske vill ha lite livskvalité. haha



I vår årskurs, har kring 75% rökt gräs. Inget jag har gjort men förstår ni inte att man inte dör av att testa på olika saker, man förändras inte heller.



Alla i min familj, förutom jag röker. Jag har alltid varit supertight med min tre år äldre storebror och jag har inte märkt någonting när jag visste att han röker. Bara för att man testat saker som anses vara "förbjudet och fel" blir man ju inte en annan person?



Jag ångar hellre saker jag gjort som varit fåniga, eller onödiga nu än när jag är 50 och ångrar saker jag inte gjort.



Men alla har olika opinions..

Skrivet 2011-12-29 kl. 18:39:36
Anonym //

Zara... röker och dricker du? :s

Skrivet 2011-12-29 kl. 18:58:00
Anonym //

Bara för alla andra dricker/röker betyder inte att det är mer okej! Jag går i nian och i min klass dricker och röker ingen i klassen (kan hända att någon enstaka har provat, men ingen gör det regelbundet). Tycker själv att det är töntigt att röka och dricka i en ung ålder, särskilt för att alla andra gör det. Däremot vill jag inte döma Zara, för det kanske är bara hennes vänner som gör det? Vem vet? Själv har hon ju sagt att hon inte gör det, men jag hoppas för hennes skull att hon inte börjar med sådana saker..

Skrivet 2011-12-29 kl. 19:12:36
Anonym //

Röker du och dricker? :O

Skrivet 2011-12-29 kl. 19:19:10
Johanna //

haha alla reagerar på ciggpacket och alkohol jag reagerar på cola ZERO !? haha men jag är som jag är.

Skrivet 2011-12-29 kl. 19:30:03
URL: http://johannamattsson.devote.se
Aurora //

Jag vet iallafall att Chloé Schuterman röker..för jag såg en bild på instagram när hon hade en cigg i munnen. När jag kommenterade på hennes blogg angående bilden så tog hon bort bilden på Instagram direkt!

Skrivet 2011-12-29 kl. 19:48:41
elsa //

låt chloe och zara vara! själv tycker jag att det är fel att röka men dom får bestämma själva!

Skrivet 2011-12-29 kl. 19:55:16
A //

Herregud låt dom vara, alla mina vänner inklusive mig själv rökte och drack i åttan och även tidigare. Det är ingen big deal och väldigt vanligt så låt de leva sitt liv och ta vara på sin ungdom innan de blir för gamla hahah

Skrivet 2011-12-29 kl. 20:03:40
Johanna //

det blir alltid så roliga diskussioner i kommentarerna såfort zara lägger upp nån bild man kan disskutera om ;-) torsdagsunderhållning!



tycker alla får göra som dom vill, det är äckligt enligt mig att dricka och (speciellt) röka hur gammal man än är. Men det är allas val så whatevs!

Skrivet 2011-12-29 kl. 20:04:19
Edward //

Men hallå det är ju dumt att röka och dricka när man gå i 8:an kåå ?

Skrivet 2011-12-29 kl. 20:24:55
Anonym //

du som säger att chloe schutterman röker.. Har du bevis för det eller ?!

Skrivet 2011-12-29 kl. 21:10:28
Aurora //

Skrivet 2011-12-29 kl. 21:12:33
Aurora //

Herregud jag är absolut inte en sådan människa som hittar upp en massa sorgliga påståenden..

Men jag följer henne på instagram och där la hon upp en bild där hon själv stod och rökte och hade taggarna #Me #Cool #Leker eller något sånt.. sen så kommenterade jag då på hennes blogg och frågade om hon rökte och nästa dag så kollade jag hennes instagram och då hade hon tagit bort bilden..Och jag ser verkligen inte varför jag skulle hålla på och printscreena och leta efter bevis. Som sagt, jag vet vad jag såg och jag är inte den som sprider falska rykten. Och jag tycker Zara och Chloé får röka och dricka hur mycket dem vill, visst de är unga, men det gör dem inte till dåliga människor?

Skrivet 2011-12-29 kl. 21:15:31
Anonym //

sry , Men det kanske var en såndär "tuggumiciggaret" ;)

Skrivet 2011-12-29 kl. 21:27:57
Aurora //

Absolut mycket möjligt! Men jag tvivlar på det..Jag vet att man inte vill tro det om söta lilla Chloé liksom, men jag är ganska säker på att det var en ciggarett! Fast sen kan vi ju aldrig veta säkert :)

Skrivet 2011-12-29 kl. 21:32:36
Linn //

Är alla typ efterblivna här eller??? Alltså för det första är det skit äckligt att ens röka OAVSETT ÅLDER.. Sen för det andra så brukar de flesta börja dricka redan vid 14 års åldern och för det tredje väljer Sara faktiskt själv om vad hon vill göra!! Så ni kan ju bara dra med era onödiga kommentarer.. Ja visst fine om hon dricker och röker(enligt mig är det bara äckligt och onödigt) men jag lägger mig inte i ens annan liv och bestämmer om vad de får och inte.. Ni är ju som värsta hack-kycklingarna så fort Sara skriver något om Rebull elelr har en bild på något som ni inte tycker är tillåtet.. Man testar väl på förr eller senare? Jag menar ta en titt på er själva och bry er om er själva istället för att lägga er i hennes liv.. Så nu fick jag säga mitt.. Puss och hej leverpastej! ;)

Skrivet 2011-12-29 kl. 22:04:20
URL: http://linnheterjag.devote.se
Emma! //

jag har blogg också och jag har fått taskiga komentarer

jag hater de det är hemskt så säger till er som kanske inte tänker på det man blir ledsen....;(<3

Skrivet 2011-12-29 kl. 22:05:40
URL: http://emma.redestam.se
Clara //

Haha cool story bro , kom ut till vaxholm där chillar alla gaaleeet man !!

Skrivet 2011-12-29 kl. 22:50:36
Anonym //

CHLOÉ FUMA????

Skrivet 2011-12-29 kl. 23:01:45
Clara //

Asså jag fattar inte att ni inte ser att det är läsk och red Bull och ciggen är inte hennes eller det kan ju inte jag veta men det har inte jag eller någon förutom Zaras föredrar med att göra!!

Zarah ta inte åt dig jag älskar din blogg och du värkar bra en super snäll tjej!!<333

Skrivet 2011-12-29 kl. 23:28:17
URL: http://Clarahellstroms.devote.se
Anonym //

Röker chloe?

Skrivet 2011-12-30 kl. 00:09:04
Isabelle //

Låt zara va och fan vad ni ska va på henne med dem dumma komentarerna låt tjejen vara ni har inte rätt att börja klaga på det hon gör. Asså ni som säger ja det är äckligt bla bla bla asså vem fan bryr sig om det inte jag och inte zaras vänner i heller o inte hon själv heller. Hon röker ju inte ens har hon ju skrivit många gånger. Om ni inte har något trevligt att säga så kan ni bara vara tysta.

Skrivet 2011-12-30 kl. 00:44:34
URL: http:// bellalindeman.blogg.se/
Clariiz //

Vill bara säga calm down, det är en suddig bild på några glas och ett paket ciggar. Okej big deal. Har alla här nån slags inre tankeläsargrej som säger er att detta MÅSTE vara Zaras ciggar, detta MÅSTE vara alkohol. Ni var inte där, kan lika gärna vara cola och nån annans paket. Haha :) nejmen gå inte på så hårt för en bild när ni inte ens vet ;)

Skrivet 2011-12-30 kl. 01:13:40
tjej //

Ni låter som hennes mammor allihopa.

Snälla låt henne leva sitt liv,ni är inte hennes föräldrar + så står det att det var hennes kompis cigarett paket & dem inte drack.

PEACE

Skrivet 2011-12-30 kl. 01:16:50
Anonym //

Seriöst folk.. Rökning och alkohol i sjuan är inte det minsta ovanligt? Det är ju i början av tonåren. Vem har inte rökt eller druckit någon gång i sitt liv? Skit samma om man gör det i sjuan eller i nian. Vad är grejen? Tycker ni som stör er kan hålla käften, vad är grejen, ni påverkas inte ändå. Tycker synd om Zara som får spydiga kommentarer, sköt era egna liv ist..

Skrivet 2011-12-30 kl. 02:17:02
mordi //

hva faen feiler dere folk der oppe?

herregud, blir flau.. dere har vell ingenting med om hun hadde røyket eller drukket? det er hennes valg..

noen begynner og prøve det i tidlig alder og dere har ingenting med det og gjøre. Blir flau på deres vegne... skjerpings

Skrivet 2011-12-30 kl. 06:24:05
A. //

Jag tror inte dina kompisar vill dö vid 50! Bra att du inte röker Zara, men dina kompisar kommer ångra att dom började röka så tidigt i livet!!

Skrivet 2011-12-30 kl. 09:36:58
Aaa //

Att vissa av er säger att det inte är någon big deal att röka och dricka i ung ålder fattar jag inte! Jag tror inte precis ni kommer skratta när lungcancern träder in i era liv!

Skrivet 2011-12-30 kl. 09:41:01
Anonym //

Fuck it we're young

Skrivet 2011-12-30 kl. 11:35:24
nickis //

Herregud, nu är alla 14-15 år när dom börjar dricka,röka osv.

Varför kasta bort era liv såhär? Ta vara på det ist för att dra upp livet i bloss.

Jag vet att du Zara inte röker och det är mycket bra, börja aldrig!

Man kan göra många dumma saker i livet men att börja röka tidigt är en av dom värsta!

Skrivet 2011-12-30 kl. 14:00:50
Clariiz //

Älskar sån här underhållning :) det komiska är att alla försöker vara mognare och förståndigare än den som var innan haha :) coola ner och sluta tjafsa ALLIHOPA, ni bara slösar bort era liv på onödigt tjafs. Nu tänker jag inte sitta och slösa bort min tid på nåt så töntigt som detta, hejdå <3

Skrivet 2011-12-30 kl. 14:05:07
Anonym //

Haha, Chloe hade en PENNA i munnen och inte en cigg på instagram. Det stod typ #to#cool#for#school eller något

Skrivet 2011-12-30 kl. 15:10:30
mirja (: //

seriöst. chilla allihopa, ni är skrattretande. lägg er inte i andras liv?

Skrivet 2011-12-30 kl. 15:24:57
URL: http://mmmirja.blogg.se/
Aurora //

Nej herregud du utan namn, det är inte den bilden jag pratar om, skämtar du med mig? Bilden jag pratar om är borttagen, och finns alltså inte längre kvar på instagram.

Skrivet 2011-12-30 kl. 15:35:12
Amy //

Can I just point out to all of you having a go at Zara that Redbull isn't alcohol and that is coke in the glasses.^^^ Silly people! Love you Zara! <3 xx

Skrivet 2011-12-30 kl. 17:00:30
Naomi //

Är det bara jag som direkt såg att det är cola i glasen...?

Skrivet 2011-12-30 kl. 17:42:46
wilma //

Det här gjorde min tråkiga fredagskväll, ärligt talat, alla vet väl att det är farligt att röka? Alla skriver ju lika dant i alla kommentarer!? Hade inte ens tänkt att kommentera detta men, gud vad jag avgudar zara! Seriöst, har ni inget liv eller? Typ sitter en lördagskväll hemma och bara: ne men guud omg, zara larsson dricker och röcker!? Chloe också...

Förresten dör man inte utav ett bloss heller

over and out

Skrivet 2011-12-30 kl. 22:37:17
maja //

RÖKER DU :O

Skrivet 2011-12-30 kl. 23:18:42
nickis //

MEN SNÄLLA NU FÅR JAG DAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMP.

Det är inte okej att röka och dricka när man är så gammal som Zara.

VARFÖR VARFÖR SÄG MIG VARFÖR NI HAR ETT BRA LIV LÅT INTE CIGGARETTERNA TA DET IFRÅN ER.

MAN HAR BARA NÅGRA ÅR SOM BARN VARFÖR INTE GÖRA DET BÄSTA AV DOM, VA BARN NÄR MAN KAN VA BARN LEK MED LASTBILAR GÖR LÅTSASFJÄRTAR VI ÄR BARN VI SA DANSA HA KUL INTE PALLA O BRY OSS OM VAD VI HAR PÅ OSS, NÄR VI BLIR VUXNA DÅ ÄR DET NORMALT ATT RÖKA OCH DRICKA MEN NÄR MAN ÄR BARN ÄR DET INTE DET DÅ ÄR MAN NORMAL OM MAN ÄR ETT BARN DANSAR HA ROLIGT SKRATTA TA VARA PÅ LIVET INNAN DIN CIGG GÖR DET.

JAG BEEEEEEEEEEEEEEER ER!

Skrivet 2011-12-31 kl. 00:49:54
Clarani //

Ni pratar ju som om Zara och hennes vänner är värsta alkoholisterna, och förresten är det cola i glasen vem ser inte det? Sluta tönta er allihopa och förstör inte era liv genom att sitta inne på bloggar och kommentera skit. ni är ju patetiska allihopa. ni snackar om några i åttan, inte ett gäng med blivande alkoholister. ahh juste det är cola i glasen lol.

Skrivet 2011-12-31 kl. 01:41:42
Andrea //

MEN DET ÄR JU FORTFARANDE CIGGARETTER DÄR?! CLARANI?!

Skrivet 2011-12-31 kl. 12:02:16
Anonym //

Det är inte Zaras cigaretter. Zara röker dom inte. Hennes vänner gör. Sluta döm Zara när ni inte vet. Dessutom, vad spelar det för roll om Zaras vänner röker, det är ju inte det vänskap handlar om, eller? Så länge Zara har det bra med sina vänner så är det väl lugnt eller.

Skrivet 2011-12-31 kl. 21:56:55
Emma //

Sluta spekulera.. Å dricker hon, röker hon? Det är deras egna val och inget vi / ni behöver lägga oss i.. Alla har ett eget val, visst det är absolut inte bra och röka men det är ens eget val... och zara röker inte!

Skrivet 2012-01-01 kl. 17:52:45
URL: http://emmamalm.devote.se
karin //

Men lägg ner allihopa. komigen det är väl inte så konstigt ifall hon skulle röka och dricka?

Jag och mina kompisar började i sexan (vi går i sjuan nu)

igår blev jag så full att jag inte kunde stå upp, jobbigt men det är jävligt kul. så lägg ner och skaffa ett liv.

Skrivet 2012-01-01 kl. 21:36:13
URL: http://cordus.blogg.se/
Anonym //

asså villka är ni som kommer och säger vad zara får och inte får göra. vad är ni för töntar?? seriöst det är inte så att hon är den ända 14 åringen som gör sånt, om hon äns gör det?

jag rökte och drack första gången på sommarlovet till 7an och tro mig det är inte så farligt att göra det nån gång, man dör inte jag lovar... sluta va så barnsliga och väx upp

Skrivet 2012-01-02 kl. 19:10:25
Alice //

Men åherregud! Låt dem vara! De e inte ovanligt att dricka eller ha testat på att röka när man går i 8:an! Plus att. Som Zara skrev, det va ju inte hennes paket o det va redbull o typ cola! O so what om Chloe har testat en cigg eller inte, hon kommer ju inte direkt dö eller?



Ta inte åt dej Zara! Din blogg e jättebra o du otroligt snygg! PUSS

Skrivet 2012-01-03 kl. 13:09:47
Anonym //

För det första, Va fuck vill ni henne ? Och va fuck ska ni bry er om hon röker eller dricker ?

Skrivet 2012-01-05 kl. 13:02:07
lol //

tycker alla kan sluta dampa om det står ett ciggpaket där

klart alla oroar sig om det

om hon nu rökte fine, vad ska man göra åt saken

men om hon nu inte gör det så gör inte sån big deal av att det är ett ciggpaket där lololo

Skrivet 2012-01-31 kl. 01:26:00
Klara //

Jag tycker att det inte är bra att röka men nu röker inte Zara så varför ens börja med den här diskutionen. Jag bryr mej inte om hon röker eller inte hon tar egna sina egna beslut

Skrivet 2013-06-17 kl. 20:07:57
Klara //

Hon tar sina egna beslut

Skrivet 2013-06-17 kl. 20:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0