onödiga timmar

Hej bloggisen. Tog precis mitt pick och pack och drog hem från skolan. Dock bara en timme, eftersom schemat inte tillåter mig att stanna hemma längre. Matten börjar snart... F*ck vad tråkigt. Undra vad det ordet var, Eftersom det var cesurerat. Kanske Fick? Fack? Fyck? Ja, det är ju svårt att gissa med censur hörrni. Mamma säger att jag inte får svära på bloggen men I'm so bad så jag gör det i alla fall. Rebell.
 
Känner för att rebellera lite och inte gå på matten faktiskt. Ju mindre lektioner jag har på en dag, ju mindre är chansen att jag går dit haha. Idag har vi bara en lektion (ja, jag gick till skolan och insåg att musiken var inställd) så då ska jag alltså ta mig igenom processen att vakna, klä på mig, äta fukost, ta mina böcker och traska till skolan för en lektion? För en lektion jag hatar? Och inte fattar? Det känns så ovärt... Jag längtar tills jag börjar plugga distans och kan jobba på mina egna timmar med läxhjälp. Tycker ändå hela systemet är rätt konstigt. Om jag skulle vilja bli mäklare, varför i helvete ska jag vara bra på att laga mat eller bygga en trälåda? Haha va? Jag fattar inte... Eller om jag vill bli kock, varför ska jag vara snabb och bra på skolgympa? Ain't getting it. Men samtidigt, utan betyg, hur ska man då veta vem man ska anställa eller ta in på en skola? 
 
 
 

hej //

skulle inte du byta bloggportal idag?

Skrivet 2014-03-17 kl. 10:10:22
Hanna //

Ta tag i dina jävla problem kvinna!

Skrivet 2014-03-17 kl. 11:11:31
Anonym //

Om man går i skolan med betygen i alla ämnen, blir kock (t ex) och sedan kanske , inte alltid dårå men man KAN förlora det jobbet. Då måste man ju söka nytt. Då har man betygen till en hjälp ju.

Skrivet 2014-03-17 kl. 11:11:46
Anonym //

Ja, när kommer den nya portalen? Men vill inte verka tjatig <3

Skrivet 2014-03-17 kl. 11:14:24
Amanda<3 //

Längtar till den nya portalen! Kram

Skrivet 2014-03-17 kl. 12:39:49
alicia //

Ska du börja på en annan skola när du säger att du ska plugga på distans? Om det är så säg vilken, för vill också plugga på distans. Men hittar inga såna skolor som är bra :(

Skrivet 2014-03-17 kl. 13:00:00
Josefine - Utlandssvenskan //

Vacker som alltid!:)

Skrivet 2014-03-17 kl. 13:10:40
URL: http://yohseefeen.blogspot.se
Linnea //

Håller med att detr sjukt tråkigt att gå till skolan, mycket effektivare att plugga hemma!

Skrivet 2014-03-17 kl. 16:07:51
Olivia //

Snygg!

Skrivet 2014-03-17 kl. 16:34:24
URL: http://oliviafoton.blogg.se
sabina //

haha håller med dig!
Tur att inte jag har matte längre ;)

Skrivet 2014-03-17 kl. 17:46:35
URL: http://bbiinaa.blogg.se
ZANDRA //

SUPERFIN BLOGG ZARA!

Skrivet 2014-03-17 kl. 19:34:28
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Linn //

Det handlar väl om allmänbildning också.

Skrivet 2014-03-17 kl. 21:03:22
URL: http://bjornfoth.blogg.se
Lukas //

Vilken skola går du i ? :)

Skrivet 2014-03-17 kl. 21:54:26
Anonym //

Ska du börja plugga på korr onlinegymnasium? :)

Skrivet 2014-03-17 kl. 22:49:57
Lovisa //

Du har helt rätt!

Skrivet 2014-03-18 kl. 07:06:37
URL: http://healthbylovisa.blogg.se
Sara //

Hej Zara,

Först och främst du är grym och jag fattar att skolan känns seg ibland!!

jag är 23 har lite annat perspektiv än du och hunnit lära mig lite mer om utbildning. Vill bara säga att du verkar vara en riktigt smart tjej och om du inte gör gymnasiet nu så kommer du inte ha några problem att skaffa gymnasiekompetens på 1 år eller 2 på komvux senare i livet. Det handlar inte om att göra gymnasiet nu eller aldrig (som många i din ålder tror) utan det kan till och med vara bättre att göra det senare när man har motivation och få bättre betyg.

Så vill du inte plugga nu och satsa på musiken så gör det :) Du bränner inga broar för framtiden!

Skrivet 2014-03-18 kl. 07:27:54
Kaka - SIMSING.BLOGG.SE //

Couldn't agree more alltså

Skrivet 2014-03-18 kl. 11:56:27
URL: http://simsing.blogg.se/
Felicia //

Ahh zara äntligen hittat någon som avskyr skolan lika mycket som jag! och Matte är för fan det tråkigaste som finns, hade också en sån där matte hjälp förut, hade aldrig klarat 9.ans matte annars! Varför så svårt liksom?

Skrivet 2014-03-20 kl. 10:26:33
URL: http://feliciatempel.blogg.se
Louise //

Det är ett otroligt privilegium att få gå i skolan. Och det finns en anledning till varför vi har ex antal "grundämnen" som matematik t.ex. Skulle du inte läsa matematik i skolan skulle du inte kunna räkna ut ens vad du ska betala i affären. Mäta hur stor plats du har hemma för att få in en soffa… need I go on?

Jag tyckte också matematik var sjukt tråkigt i skolan dock, men nu läser jag till matematiklärare och förstår vad som måste göras med ämnet för att elever ska få den motivationen som behövs för att lära sig allt de ska. Matematik är spännande och roligt att experimentera med, det förstår jag nu och hoppas att du hittar den glöden också.

Skrivet 2014-03-21 kl. 14:02:27
URL: http://mrslouise.blogg.se
V //

Asså shit vad du gnäller tjejen. Vilka förfärliga problem du har då. Fy vad jobbigt att gå upp och gå till skolan osv. :-s Jag vet att du är ung, så jag förstår dig, men en dag kommer du se annorlunda på saker och ting..det lovar jag dig! :)

Skrivet 2014-04-03 kl. 13:26:28
Hej //

Jag har tråkigt kan nån ge mej svar jag får tråkiga svar

Skrivet 2014-04-06 kl. 13:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0