long hair, don't care

 
Jag vill så gärna sätta i hårförlängning. Vad är skonsammast, och var ska man göra det? Vilken Salong? 

Anonym //

Du har ju redan långt hååår ju fint,friskt o tjockt de kommer ba förstöras believe me. Klipp upp håret lite vid topparna så de blir ett V där bak sen låt de växa o ät mkt vitamin

Skrivet 2014-03-03 kl. 07:33:11
Lollo //

Du har ju redan långt hååår ju fint,friskt o tjockt de kommer ba förstöras believe me. Klipp upp håret lite vid topparna så de blir ett V där bak sen låt de växa o ät mkt vitamin

Skrivet 2014-03-03 kl. 07:33:44
älskar dajj //

Gör på Urban hair, de e faktiskt bäst o fläta och sen sy in, den andra metoden typ sliter asmkt

Skrivet 2014-03-03 kl. 07:34:53
älskar dajj //

Gör på Urban hair, de e faktiskt bäst o fläta och sen sy in, den andra metoden typ sliter asmkt

Skrivet 2014-03-03 kl. 07:34:57
Anonym //

Sy absolut inte in håret då det finns störst chans att det kan börja mögla.
Keratin vax eller micro ringar är det som sliter minst. Se till att håret är 100% äkta också så det inte är blandat med annat. Det blir lätt svinto då.
Men den teknik som syns minst skulle jag säga är micro ringar och tycker det är bäst. Sen kanske det beror mycket på hårfärg. Eftersom jag har brunt hår såg man lätt vaxet när jag satte upp håret. Micro ringarna ser man inte alls eftersom dom är valda efter min hårfärg. (mörkbrunt)

Skrivet 2014-03-03 kl. 07:51:00
Maja //

Tycker du har jättefint hår :)

Skrivet 2014-03-03 kl. 08:07:07
URL: http://majamosen.blogg.se
Rafaela //

Rapunzel och Sweden har jag ett par hårförlängningar från och dom är toppen!

Skrivet 2014-03-03 kl. 08:07:54
Helin Sherif //

åhhh älskar det

Skrivet 2014-03-03 kl. 08:38:48
URL: http://helinsherif.blogg.se/
Anonym //

Vad snackar folk om?? Att fläta in, vax, samt microringar sliter jättemycket på håret! Har en kompis som har flätat och jag har själv haft keratinvax i och håret mådde INTE bra efteråt. Det mest skonsamma som finns i Sverige heter Hairtalk och är tejphår som man sätter i. Sitter betydligt längre än de övriga metoderna, känns knappt, samt ens egna hår repareras under tiden hårförlängningen sitter i.

Om du tycker att det är för dyrt med Hairtalk-hår så skulle jag personligen köra på tejphår hos rapunzel om något. Mer tejp åt folket!

Skrivet 2014-03-03 kl. 08:40:49
adina //

Microringar!! Håller i 3-6 månader och sliter inte. Jasmines Hair i sthlm är bäst och billigast, 2900 kronor för insättning, själva håret och klippning!

Skrivet 2014-03-03 kl. 08:56:22
URL: http://adinae.tumblr.com
Anonym //

jag beställde clip on från rapunzel, funkar jätte bra för mig!(y

Skrivet 2014-03-03 kl. 08:57:56
Ida //

Hej! Jag har hållit på med löshår / förlängningar i ca 7-8 år nu. Och jag skulle tipsa dig om "nail hair" Det är slingor du bränner in i håret så att det smälter in och ser snyggt ut. Det är väldigt skonsamt också. Clip on kan göra så att du får kala fläckar i huvudet för att dom "slitit" av en del av ditt eget hår. Så det är verkligen inget jag rekommenderar! Hoppas du hittar något du gillar. Kram

Skrivet 2014-03-03 kl. 09:27:01
Anonym //

Keratinvax är helt klart skonsammast!! Jasmine på jasmineshair är jättebra. Hon har gjort det på t ex Sarah Tjulander, Pernilla Wahlgren...

Skrivet 2014-03-03 kl. 09:35:06
Anonym //

Keratinvax är helt klart skonsammast!! Jasmine på jasmineshair är jättebra. Hon har gjort det på t ex Sarah Tjulander, Pernilla Wahlgren...

Skrivet 2014-03-03 kl. 09:35:07
eiraerica //

Hej jag har startat en veckans blogg tävling på min blogg. Det vore roligt om du ville delta i den.

Skrivet 2014-03-03 kl. 09:50:10
URL: http://www.nattstad.se/eiraerica
Anonym //

Nail hair är det absolut bästa! Det håller sjukt länge och bra om man tar hand om det rätt (borstar och flätar på nätterna). Finns på Rapunzelofsweden.se och är billigt! Det behövs ca 80-100 slingor och sen kanske det kostar mellan 1000-2000 att sätta in dom hos privatperson/frisör.

Skrivet 2014-03-03 kl. 09:52:35
Elin //

Rapunzelofsweden.se

Skrivet 2014-03-03 kl. 09:52:38
♥ only //

Eftersom du redan har långt hår så föreslår jag att du använder hårförlängningar med clips. Att du liksom själv kan sätta i det när du vill och ta av det så gör det inget mot ditt eget hår :)

Skrivet 2014-03-03 kl. 10:14:12
URL: http://onlyfp.blo.gg/
alicia //

Den här metoden tycker jag bäst om -->
https://www.youtube.com/watch?v=bYQBCypNN7M&feature=player_embedded

Den kan man lätt sätta på och ta av om man vill variera. Annars om man vill ha löshår i hela tiden tycker jag Hotheads Extensions på svenska Hairtalk.

Sen finns det även nail hair bättre variant av microringar, Sämst tycker jag keratinvax, hade det en gång när jag tog bort det var mitt hår så himla tunt.

Skrivet 2014-03-03 kl. 10:16:05
My //

Hair dress/flip in hair! (: http://www.balmainhair.com/se/hair-extensions/kollektion/hair-dress.html
http://www.hairiffic.se/grp/flip-in-har

Skrivet 2014-03-03 kl. 10:53:11
URL: http://myyfransson.blogg.se
Josse //

Nej gör de inte Zara! Vänta på ditt eget hår istället! Det sliter jättemycket på håret vilken metod man än använder! Clips är dock det skonsammaste. Mitt hår var långt till brösten och jätte fint innan, sen satte jag i extensions (nail hair, vilket är vax) och nu är det helt förstört + att jag har fått klippa av en heeel den då det slitit som f*n. (Hårt och obekvämt att sova på oxå då de jäkla plupparna typ bokstavligt trycks in i huvet) :)

Skrivet 2014-03-03 kl. 12:15:18
Josse //

Nej gör de inte Zara! Vänta på ditt eget hår istället! Det sliter jättemycket på håret vilken metod man än använder! Clips är dock det skonsammaste. Mitt hår var långt till brösten och jätte fint innan, sen satte jag i extensions (nail hair, vilket är vax) och nu är det helt förstört + att jag har fått klippa av en heeel den då det slitit som f*n. (Hårt och obekvämt att sova på oxå då de jäkla plupparna typ bokstavligt trycks in i huvet) :)

Skrivet 2014-03-03 kl. 12:15:36
Josse //

Nej gör de inte Zara! Vänta på ditt eget hår istället! Det sliter jättemycket på håret vilken metod man än använder! Clips är dock det skonsammaste. Mitt hår var långt till brösten och jätte fint innan, sen satte jag i extensions (nail hair, vilket är vax) och nu är det helt förstört + att jag har fått klippa av en heeel den då det slitit som f*n. (Hårt och obekvämt att sova på oxå då de jäkla plupparna typ bokstavligt trycks in i huvet) :)

Skrivet 2014-03-03 kl. 12:15:42
Anonym //

Dazzling Beuty är billigast i stan och bra också! Upp till 2000 kronor inne på Östermalm

Skrivet 2014-03-03 kl. 12:47:29
Emelie //

Clips är ju bäst egentligen men det tar så fruktansvärt lång tid att sätta in varje morgon, så kör på tejp, sitter i bäst och sliter inte alls lika mycket som microringar. Har haft tejp, clips, keratin och microringar och tejp är bäst ALLA dagar i veckan!
Kram

Skrivet 2014-03-03 kl. 12:48:22
Anonym //

Har prövat chips förut men det var jobbigt som fan att sätta in varje morgon, det trasslade sig hela tiden. Den skonsammaste metoden är micro loop rings, det är en rund metallring som de sitter fast hår i, som man klämmer fast med hjälp av en tång på hårslingan. Det behövs ingen värme eller nåt till de. Har det just nu och det e skit bra!

Skrivet 2014-03-03 kl. 12:49:13
Linnea //

Jasmines hair i Stockholm. Keratinvaxmetoden !!

Skrivet 2014-03-03 kl. 13:24:11
Anonym //

Hairtalk ska vara bra :) Sliter inte mycket på håret har jag hört!

Skrivet 2014-03-03 kl. 16:31:27
Julia //

Rapunzel of Sweden har bra löshår, åk till deras salong i Stockholm och fråga dom vad du ska ha istället för att lyssna på folket bland kommentarerna

Skrivet 2014-03-03 kl. 17:51:50
Mikaela //

Kör helt klart på keratinvax!! det är det bästa, det blir så fint och naturligt! kram

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:05:51
FInaste du //

Hej Zara, tänkte bara säga att du är så otroligt snygg.
Du behöver inga extensions, anledningen till att just du är så himla grym är för att du alltid är ditt naturliga jag.
Liksom många artister har tex, fixat till sina tänder, lösnaglar, löshår, inte ens sin naturliga hårfärg men det är exakt det jag gillar med dig och det som gör dig så unik.

Tänk också på att extensions sliter på ditt egna hår och efter bara ca 3 veckor när ditt egna går växt lite så blir det grymt jobbigt att borsta och tvätta håret (min syster har haft det).

xo

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:29:07
Negativa saker om extensions: //

Det sliter på ditt egna hår att sätta i extensions och det är väldigt jobbigt att ta hand om. Man får tex inte duscha lika ofta och efter x antal veckor när dem växt ut knappt 1 cm så blir det svårt att tvätta och borsta.
Sen blir ditt huvud väldigt tungt och kan därför vara jobbigt att duscha.
Och att dra fingrarna gott igenom håret är inte så sköt då dem fastnar. Tex om Ludwig vill "röra" i ditt hår..

ditt hår är snyggt som det är så slit inte på de

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:32:35
Bra tips från Annica: //

Hej Zara, vill bara dela med mig av Annicas inlägg om extensions.
Det är bra tips o så..
http://annicaenglund.se/2013/07/30/clips-vs-extensions/

Puss

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:34:29
Bra tips från Annica: //

Hej Zara, vill bara dela med mig av Annicas inlägg om extensions.
Det är bra tips o så..
http://annicaenglund.se/2013/07/30/clips-vs-extensions/

Puss

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:34:31
Anna //

Tycker inte att du ska sätta i förlängning, du har så fint (och långt) så onödigt att slita på det i onödan! Men om du verkligen känner behov av det så gör det, har dock inga tips :) är det du btw på vänstra bilden högst upp?

(de spelade din bad boys på top model!!)

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:37:11
Anonym //

beställ hår från rapunzel, clips eller nailhair :)

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:55:01
ZANDRA //

SUPERFIN BLOGG ZARA!

Skrivet 2014-03-03 kl. 19:56:23
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Anonym //

Tycker inte du ska göra det. Du har redan asfint långt hår och det kommer bara förstöra håret. Sliter så sjukt mycket

Skrivet 2014-03-03 kl. 21:26:06
Anonym //

Tycker inte du ska göra det. Du har redan asfint långt hår och det kommer bara förstöra håret. Sliter så sjukt mycket

Skrivet 2014-03-03 kl. 21:26:08
Anonym //

Tycker inte du ska göra det. Du har redan asfint långt hår och det kommer bara förstöra håret. Sliter så sjukt mycket

Skrivet 2014-03-03 kl. 21:26:11
Linnéa //

Newhair! LÄTT bästa stället, ligger i Göteborg. Riktigt & SNYGGT hår!
Sök på Facebook eller gå in på deras hemsida. Lovar att du inte blir missnöjd.

Kram på dig!!

Skrivet 2014-03-03 kl. 22:18:31
Linnéa //

Newhair! LÄTT bästa stället, ligger i Göteborg. Riktigt & SNYGGT hår!
Sök på Facebook eller gå in på deras hemsida. Lovar att du inte blir missnöjd.

Kram på dig!!

Skrivet 2014-03-03 kl. 22:18:46
Linnéa //

Newhair! LÄTT bästa stället, ligger i Göteborg. Riktigt & SNYGGT hår!
Sök på Facebook eller gå in på deras hemsida. Lovar att du inte blir missnöjd.

Kram på dig!!

Skrivet 2014-03-03 kl. 22:18:46
Linnéa //

Newhair! LÄTT bästa stället, ligger i Göteborg. Riktigt & SNYGGT hår!
Sök på Facebook eller gå in på deras hemsida. Lovar att du inte blir missnöjd.

Kram på dig!!

Skrivet 2014-03-03 kl. 22:18:48
Linnéa //

Newhair! LÄTT bästa stället, ligger i Göteborg. Riktigt & SNYGGT hår!
Sök på Facebook eller gå in på deras hemsida. Lovar att du inte blir missnöjd.

Kram på dig!!

Skrivet 2014-03-03 kl. 22:18:48
Linnéa //

Newhair! LÄTT bästa stället, ligger i Göteborg. Riktigt & SNYGGT hår!
Sök på Facebook eller gå in på deras hemsida. Lovar att du inte blir missnöjd.

Kram på dig!!

Skrivet 2014-03-03 kl. 22:18:49
Anonym //

Tejp extensions är det bästa, håller bra och sliter enligt de frisörer jag frågar allra minst.

Skrivet 2014-03-04 kl. 13:37:11
E //

Jag hade hårförlängningar i för flera år sedan (med wax) och det bara förstörde mitt hår. det blev tunnare och slets ut jätte snabbt. Och du har redan så tjockt och fint hår, tror att du bara kommer förstöra det :/ spara ut det istället :D finare med naturligt hår också, tycker jag :) jag ångrar iallafall att jag satt i löshår.

Skrivet 2014-03-04 kl. 14:50:29
E //

Jag hade hårförlängningar i för flera år sedan (med wax) och det bara förstörde mitt hår. det blev tunnare och slets ut jätte snabbt. Och du har redan så tjockt och fint hår, tror att du bara kommer förstöra det :/ spara ut det istället :D finare med naturligt hår också, tycker jag :) jag ångrar iallafall att jag satt i löshår.

Skrivet 2014-03-04 kl. 14:50:38
E //

Jag hade hårförlängningar i för flera år sedan (med wax) och det bara förstörde mitt hår. det blev tunnare och slets ut jätte snabbt. Och du har redan så tjockt och fint hår, tror att du bara kommer förstöra det :/ spara ut det istället :D finare med naturligt hår också, tycker jag :) jag ångrar iallafall att jag satt i löshår.

Skrivet 2014-03-04 kl. 14:50:41
Kajsa //

Clips är ju skonsammast mot håret.

Skrivet 2014-03-04 kl. 15:42:08
URL: http://Strandkajsa.blogg.se
Bella Sundqvist //

Så fint med långt hår!

Skrivet 2014-03-04 kl. 16:01:04
URL: http://emeliebella.blogg.se/
Olivia //

Fast samtidigt är det så sjukt jobbigt att ha långt hår. Klippte nydligen av 50cm hår, se före och efter bilder på min blogg!

Skrivet 2014-03-04 kl. 17:45:36
URL: http://oliviamattsson.com
Olivia //

Fast samtidigt är det så sjukt jobbigt att ha långt hår. Klippte nydligen av 50cm hår, se före och efter bilder på min blogg!

Skrivet 2014-03-04 kl. 17:45:54
URL: http://oliviafoton.blogg.se
Jasmine //

Gör med micro ringar det är det bästa för hår.

Skrivet 2014-03-04 kl. 18:51:34
Theo //

Hahah göre yolo dock tycker jag de finare utan! <333

Skrivet 2014-03-04 kl. 20:59:48
Theo //

Hahah göre yolo dock tycker jag de finare utan! <333

Skrivet 2014-03-04 kl. 20:59:55
Sara Jörgensen //

all sorts av löshår som man sätter fast permanent sliter så sjukt på håret så när du ska ta bort de är det risk att du får klippa av nästan allt hår du har. så om du ska ha löshår så föredrar jag clips! även om
micro ringar är sjukt mycket mer enkelt att fixa med och så, så nej just don't :(

Skrivet 2014-03-04 kl. 21:29:19
Sara Jörgensen //

all sorts av löshår som man sätter fast permanent sliter så sjukt på håret så när du ska ta bort de är det risk att du får klippa av nästan allt hår du har. så om du ska ha löshår så föredrar jag clips! även om
micro ringar är sjukt mycket mer enkelt att fixa med och så, så nej just don't :(

Skrivet 2014-03-04 kl. 21:29:20
Anna //

Rekommenderar verkligen Nine Zero One i Los Angeles nu när du ändå är där! Massa kändisar brukar gå dit, tex Selena Gomez. Dem använder sig av jättebra metoder. Vet dock inte priserna och hur mycket du vill spendera. Kolla in deras hemsida!

Skrivet 2014-03-04 kl. 22:17:39
Anonym liten mupp //

Men köp clips och ha i det på dom tillfällena du vill vara "extra fin" slits inte ett skit då plus har du vax eller microringar lovar jag dig att duscha kommer va pain in the ass! Eftersom att det är skit svårt att komma åt och tvätta sitt egna hår i hårbotten och du lär irritera dig på det efter nån månad när det börjar växa ut lite! Kör på clips dude!👌

Skrivet 2014-03-04 kl. 22:39:50
Anonym liten mupp //

Men köp clips och ha i det på dom tillfällena du vill vara "extra fin" slits inte ett skit då plus har du vax eller microringar lovar jag dig att duscha kommer va pain in the ass! Eftersom att det är skit svårt att komma åt och tvätta sitt egna hår i hårbotten och du lär irritera dig på det efter nån månad när det börjar växa ut lite! Kör på clips dude!👌

Skrivet 2014-03-04 kl. 22:39:51
Anonym liten mupp //

Men köp clips och ha i det på dom tillfällena du vill vara "extra fin" slits inte ett skit då plus har du vax eller microringar lovar jag dig att duscha kommer va pain in the ass! Eftersom att det är skit svårt att komma åt och tvätta sitt egna hår i hårbotten och du lär irritera dig på det efter nån månad när det börjar växa ut lite! Kör på clips dude!👌

Skrivet 2014-03-04 kl. 22:39:52
Joanna //

Kör på äkta hårförlängning och inte bara sådana man klickar fast, det är så jobbigt i längden.

Jag hade hårförlängning från Maj 2013 - Augusti 2013
Det är lätt att sköta det och inte alls svårt att tvätta som någon skrev ovan.
Man måste ta hand om det rätt och tänka på att inte doppa håret i pooler osv.. annars kommer det bli knutor kan jag lova. Sen så ska man använda hårolja och silikon och ta i topparna för att det inte ska bli slitet. (silikon för håret alltså) Eftersom det inte är ditt äkta hår det sitter ju fast på dina egna "hårstrån" och får ingen "näring" vilket ditt egna hår får.

Jag rekommenderar verkligen goldwells produkter.

Dessutom kan du ha hårförlängning i ca 3-4 månader eller mer om du sköter det bra! :)

Jag gjorde min hårförlängning i Småland hos en ganska känd frisör. Men det är ju inget för dig, men Rapunzel of Sweden borde ju funka ;)

har du några frågor kan du ju kontakta mig haha

Skrivet 2014-03-05 kl. 18:14:21
URL: http://joannas.webblogg.se
amanda //

Jag själv skulle helt klart köra på hairtalk! http://www.hairtalk.se/index.php?art=1001

Skrivet 2014-03-05 kl. 21:07:25
bella //

jag gjorde mit på salongheadzone! kolla den sidan, de har massa bilder o de är sjukt hur lik färg man får sitt eget o hur snyggt de ser ut!

Skrivet 2014-03-05 kl. 22:02:48
Emma - Utbildad frisör. //

Du som har europeisk/svenskt hår - SNÄLLA, sätt i med microringar i träns. alltså inte slingor, utan microringar i träns. Det är mest skonsamt och ekonomiskt. Det sitter i 1 - 2 månader, men du kan använda om tränset i runt 6 - 8 månader om du sköter de bra, vilket du säkerligen kommer.

Rapunzel of sweden jobbar med detta så tycker deras salong är bra. Se till att de sätter många microringar med i tränset så de inte åker ut.

Kramis.

Skrivet 2014-03-06 kl. 02:44:12
Julia //

Gör det inte. Det är FETT jobbigt att ta han om!

Skrivet 2014-03-06 kl. 22:13:08
Céline //

Är det du på bilden högst upp till vänster? Sjukt cp-lik om inte, like eeewrmahlewrd

Skrivet 2014-03-08 kl. 20:23:08
in the know //

click here for the best home loan with bad credit anywhere

Bab //

Hello, I'm good girl and looking for good man. If you are interested, I'll send my photo. Thank's https://tinyurl.com/y8992ppw

Skrivet 2022-03-25 kl. 14:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0