jobbito

Hej guys. Jag sitter och installerar lite appar på min nya mobil som jag precis satte igång. Haha den har fått lega där ett tag, dono why. Jag kollar igenom mina bilder på datorn och bestämde mig för att inte säkerhetskopiera min förra mobil faktiskt. Jag menar, de nummer jag måste nå kommer jag ju skaffa i alla fall. Varför måste ha jag 400 kontakter när jag inte ens ''känner'' hälften av dom haha. 30% är bekanta och folk jag träffat på fest lite random och bilderna ska vi inte prata om. 5000 egobilder är inget jag behöver. På ett konstigt sätt blir min mobil en ny start haha. Helt tom, som ska fyllas med massa minnen!
 
På tal om bilder. Som ni såg igår la jag ut en quote som sa ungefär ''personer förändras, men bilder förblir precis som det var just då.'' Det är så sant. Och enligt mig så jävla hemkt. Just nu går jag igenom en fas i mitt struliga tonårsliv då jag måste ''hitta mig själv'' och bli säker som person, veta vad jag vill och vilka jag vill umgås med. Det har fått mig att förlora så sjukt många människor som stod mig nära. Eller faktiskt inte sjukt många, men viktiga... I alla fall en person. Jag undviker inte för att jag inte vill, utan för att jag inte mår bra av det folket och den umgängeskretsen. Jag har själv satt mig i en siruation jag måste ta mig ur och det gör så ont.
 
Det låter hur enkelt som helst. Men det är långt ifrån enkelt. Jag låter säkert som ett psyko haha men jag har bara insett på vilken ''sida'' människor jag älskade står på och tycker, vilket var långt ifrån vad jag kände och som ledde till bråk och ett ton drama. Människor jag fortfarande älskar. En sak jag verkligen stör mig på är folk som ba ''No feelings, no pain'' ursäkta men vem vill vara en känslokall människa? En människa har känslor, blir ledsen, arg, förtvivlad, glad, kär, kåt, orolig, förvirrad och allt där emellan. Personligen tar jag mig igenom det här med otroligt mycket känslor istället för att låtsas som jag inte bryr mig. För det gör jag. Jag saknar konstant.
 
Hittade verkligen ingen passande bild haha.
 
 

Alice //

Vad har du laddat ner för appar?:)

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:44:19
Anonym //

Hoppas det blir bättre <3

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:14:01
Charlotte //

Woho nu har du kommit in i ett sånt där flow som du gör ibland när du uppdaterat jättemycket och skriver asbra inlägg, ba pumpar ur dig massa grymma tankar, åsikter och bilder! Grymt, kötta på! Jag tror stenhårt på dig, och dissar landet lagom och "lyckas-inte-för-bra-för-du-får-inte-tro-att-du-är-nån" och tar av hatten för dig istället, för du har lyckats sjukt bra och du förtjänar din framgång!! Kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:19:54
Charlotte //

Woho nu har du kommit in i ett sånt där flow som du gör ibland när du uppdaterat jättemycket och skriver asbra inlägg, ba pumpar ur dig massa grymma tankar, åsikter och bilder! Grymt, kötta på! Jag tror stenhårt på dig, och dissar landet lagom och "lyckas-inte-för-bra-för-du-får-inte-tro-att-du-är-nån" och tar av hatten för dig istället, för du har lyckats sjukt bra och du förtjänar din framgång!! Kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:19:57
Charlotte //

Woho nu har du kommit in i ett sånt där flow som du gör ibland när du uppdaterat jättemycket och skriver asbra inlägg, ba pumpar ur dig massa grymma tankar, åsikter och bilder! Grymt, kötta på! Jag tror stenhårt på dig, och dissar landet lagom och "lyckas-inte-för-bra-för-du-får-inte-tro-att-du-är-nån" och tar av hatten för dig istället, för du har lyckats sjukt bra och du förtjänar din framgång!! Kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:20:04
Charlotte //

Woho nu har du kommit in i ett sånt där flow som du gör ibland när du uppdaterat jättemycket och skriver asbra inlägg, ba pumpar ur dig massa grymma tankar, åsikter och bilder! Grymt, kötta på! Jag tror stenhårt på dig, och dissar landet lagom och "lyckas-inte-för-bra-för-du-får-inte-tro-att-du-är-nån" och tar av hatten för dig istället, för du har lyckats sjukt bra och du förtjänar din framgång!! Kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:20:57
Charlotte //

Woho nu har du kommit in i ett sånt där flow som du gör ibland när du uppdaterat jättemycket och skriver asbra inlägg, ba pumpar ur dig massa grymma tankar, åsikter och bilder! Grymt, kötta på! Jag tror stenhårt på dig, och dissar landet lagom och "lyckas-inte-för-bra-för-du-får-inte-tro-att-du-är-nån" och tar av hatten för dig istället, för du har lyckats sjukt bra och du förtjänar din framgång!! Kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:20:57
MajaLinnéa //

Alltid så fina kläder också :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:45:05
URL: http://linnettan.blogg.se/
Anonym //

you fucked up. ta konsekvenerna

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:53:02
Ida ^^ //

Jag förstår precis hur du menar! Om det inte är något annat du inte skrivit på bloggen. Men det där med att du förlorar personer på grund av umgängeskretsen. Sen skolan började i höstas har jag vart i 4 olika gäng och är i mitt femte. EXAKT samma sak har hänt vartenda gång, jag har haft en jättebra vän i varje gäng men dem andra har antingen fryst ut mig eller bara vart personer jag känner mig riktigt obekväm med. På grund av det har jag förlorat en hel del vänner i klassen som jag verkligen önskade jag hade, men nu är jag i det femte gänget för detta året och där trivs jag bra iaf ^^ Och jag är också en väldigt känslosam person, jag har mått riktigt dåligt över detta och även om jag kanske borde låtsas som att allt vart bra så är det inte så. Du har så rätt! Man ska visa känslor, människor är inte robotar, alla har känslor och det är dom modiga som visar det.

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:08:16
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
amanda<3 //

hoppas det blir bra! vad kul med en ny telfon! kram<3<3<33<3







Skrivet 2014-02-13 kl. 19:08:40
A //

Bra skrivet Zara! Jag känner igen mig och jag tror att nästan alla har upplevt eller kommer uppleva detta minst en gång i livet. Du är jättebra, tänk på det, och slösa inte energi på personer som får dig att må dåligt! Det är sjukt jobbigt att helt plötsligt blotta sina känslor och säga till någon att hen faktiskt har sårat en. Man önskar att det aldrig hade hänt, att alla bara kunde vara snälla och kärleksfulla, men så är det tyvärr inte. Men tänk på att du bara blir starkare av att stå upp för dig själv och visa att folk inte kan behandla dig hur som helst! I slutet av dagen kommer du vara glad över att du faktiskt vågade!!

Jag ska verkligen inte försöka låta som om jag vet allting. Har ju egentligen ingen aning om vad din situation handlar om, men det jag ville säga var att: stå alltid upp för dig själv! Du är värd jääävligt bra personer runt omkring dig! Umgås inte med personer som tar mer energi än vad dom ger! Och var alltid ärlig, både mot dig själv och mot andra! Det kommer att löna sig!

Kram på dig!! :) <3

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:13:47
URL: http://alicececilia.blogg.se
hanna, 17 //

jag älskar hur du skriver för du skriver riktigt bra och så man verkligen känner med dig. jag känner verkligen med dig i att försöka hitta sig själv och ta tag i sitt liv, bli självsäker. och att hitta de vänner som är äkta och som man trivs med. går igenom det också just nu, eller har gjort det under en längre tid men jag försöker kämpa på med det!!. att försöka hitta sig själv och bli glad är inte lätt. men med vänner vid sin sida som bryr sig och som sprider positiv stämning så ska det nog gå, med lite tid!! du ska veta att det är så många som känner såhär, vi är inte ensamma, tur!! hoppas allt löser sig och att du får styr på ditt struliga tonårsliv. det här citatet gillar jag verkligen, försöker leva lite efter det.

"once you learn how to be happy, you won't tolerate being around people who make you feel anything less."

du är grym zara, YOU GO GIRL!!!!

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:22:21
hanna, 17 //

jag älskar hur du skriver för du skriver riktigt bra och så man verkligen känner med dig. jag känner verkligen med dig i att försöka hitta sig själv och ta tag i sitt liv, bli självsäker. och att hitta de vänner som är äkta och som man trivs med. går igenom det också just nu, eller har gjort det under en längre tid men jag försöker kämpa på med det!!. att försöka hitta sig själv och bli glad är inte lätt. men med vänner vid sin sida som bryr sig och som sprider positiv stämning så ska det nog gå, med lite tid!! du ska veta att det är så många som känner såhär, vi är inte ensamma!! hoppas allt löser sig och att du får styr på ditt struliga tonårsliv. det här citatet gillar jag verkligen, försöker leva lite efter det.

"once you learn how to be happy, you won't tolerate being around people who make you feel anything less."

du är grym zara, YOU GO GIRL!!!

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:23:35
anna //

appar?

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:35:45
Anonym //

Snälla Zara!
kan inte du ha en frågestund??! Du får såå många frågor här på bloggen, men jag har inte sätt så många svar! Du kan ju svara i olika delar eller videoblogg osv.
Kan inte Ludwig få svara på frågor skulle vara as kul!!
Du är jättebra på att sjunga och din blogg är aldrig tråkig att läsa!! :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:40:40
Anonym //

Snälla Zara!
kan inte du ha en frågestund??! Du får såå många frågor här på bloggen, men jag har inte sätt så många svar! Du kan ju svara i olika delar eller videoblogg osv.
Kan inte Ludwig få svara på frågor skulle vara as kul!!
Du är jättebra på att sjunga och din blogg är aldrig tråkig att läsa!! :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:40:40
Cecilia - Träning, foto & vardag //

Håller med, en människa har känslor!!

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:58:06
URL: http://ceciliasj.blogg.se/
Madde //

bra text! :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 20:04:11
URL: http://maddeeeslife.blogg.se
Kicki Kuang //

Zara du har så himla bra tankar!

Skrivet 2014-02-13 kl. 20:11:18
URL: http://kickiiee.blogg.se/
Anonym //

hej hej jag har en nystartad blogg här på blogg.se kolla gärna in den

Skrivet 2014-02-13 kl. 20:30:28
URL: http://xn--jennyrnnblad-9ib.blogg.se
Patricia Karlsson //

hur lyckas jag med allt!?

HUNKIGASTE HUNKEN av dom ALLA står och POSERAR i MITT SOVRUM!!
MISSA INTE DETTA!!!! STOOOOOR överraskning till och med något lättklätt påväg!! HOPPAS HOPPAS han ställer upp!

http://patriciakarlssons.blogg.se

Skrivet 2014-02-13 kl. 20:32:30
URL: http://patriciakarlssons.blogg.se/
Charlotte //

Gash min kommentar postades typ 5 ggr, sorry inte meningen :S

Skrivet 2014-02-13 kl. 21:15:00
Rebecka //

Du skriver alltid så fint <3

Skrivet 2014-02-13 kl. 21:59:41
URL: http://sextondeoktober.blogg.se
jasmine lindgren //

åh herregud vad bra din blogg har blivit,
såna inlägg bara bam bam bam hela tiden.
Du är bäst

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:00:17
Knaperbloggen //

snygg klänning! Älskar mönstret.

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:19:01
URL: http://knaper.blogg.se
Sofi //

Det är starkt att släppa taget när man inser att man inte mår bra av situationen! Hoppas att allt löser sig.

Otroligt snygg outfit på bilden, var kommer den ifrån? :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:20:25
Linn //

Klicka gärna in på min blogg! Kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:36:33
URL: http://baackmarklinn.blogg.se/
emma //

haha vet inte hur ja hamnade på den videon men du finns med typ vid 45 sek du sitter med några kompisar du var så liten http://www.youtube.com/watch?v=QJcVvRlEUdU

Skrivet 2014-02-14 kl. 00:10:46
S //

Hej! Undrar hur många kronor din Triangl bikini landade på ungefär inkl. frakt och allt.
Tack och kram :)

Skrivet 2014-02-14 kl. 00:26:17
hanna //

gillar din blogg<3

Skrivet 2014-02-14 kl. 02:39:36
URL: http://hannahansson.blogg.se
Lilla jag //

men åh, förstår precis hur du känner dig!
Men måste fråga, är det ludvig...?

Skrivet 2014-02-14 kl. 07:56:44
Agnes //

Jag är precis inne i samma fas som dig, shit va skönt att någon känner likadant, att det inte bara är jag som är konstig typ. Men det är så sjuk svårt att veta vilka man ska umgås med, vilka som är ens äkta vänner. Och det är så otroligt svårt man känner sig som en svikare och "sina vänner" sviker en, det är fruktansvärt jobbigt I hate it! Men livet rullar väl på antar jag haha.

Skrivet 2014-02-14 kl. 08:00:35
URL: http://agnesgleek.wordpress.com
Anonym //

Vilka appar har du laddat ner? :-) vilken färg har du i din iphone? Kan du ta bild av hemskärmen så att man ser apparna?
Jag har blivit så trött på min 4s för att den är så trasig :s

Skrivet 2014-02-14 kl. 08:05:39
RAWBrand //

Hej!

För att fira lanseringen av vår nya e-butik - RAWBrand.se bjuder vi in till en tävling!

Hur du deltar och vad du kan vinna finner du på:
http://rawbrand.blogg.se/

Skrivet 2014-02-14 kl. 09:23:37
URL: http://rawbrand.se
Lina //

Älskar dina texter, du skriver alltid så bra & intressanta saker som man kan relatera till <3

Skrivet 2014-02-14 kl. 10:08:48
URL: http://www.streets.blogg.se
Emelie //

såå bra skrivet!

Skrivet 2014-02-14 kl. 11:45:13
URL: http://nikkiemelie.blogg.se
ZANDRA //

SUPERFIN BLOGG ZARA!

Skrivet 2014-02-14 kl. 12:06:53
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Saga //

Alltså Zara, seriöst vill du typ bli kompis med mig eller nåt? Du verkar så himla underbar. Dina åsikter är awesome, du är jätterolig och verkar jäääääääättesnäll!! Mitt intryck av dig, som jag fått av din blogg är att du verkar vara en sjukt bra person.
Hoppas att det blir bättre snart!<3

Skrivet 2014-02-14 kl. 12:49:38
Emma //

Hej! Jag undar vart du köpte din superfina balklänning? Och om du skulle kunna rekommendera ställen i Stockholm man kan köpa fina balklänningar på och även online

Skrivet 2014-02-14 kl. 14:16:05
Emma //

Hej! Jag undar vart du köpte din superfina balklänning? Och om du skulle kunna rekommendera ställen i Stockholm man kan köpa fina balklänningar på och även online

Skrivet 2014-02-14 kl. 14:16:09
Andreas //

Jag förstår dynamiken du pratar om, så jag ser dig. Du är intelligent i detta sannerligen.
Det finns faktiskt en anledning till att du umgåtts med dem, hur de fick dig att känna och du var villig att offra dig tidigare för det.
Nu hör jag dig säga, du vill känna dig som någon med folk som vill respektera dig. Men allt vi gjort är okej! Man väljer hela tiden på nytt.
Det är inte att vissa är känslokalla, de mår dåligt efteråt(även ifall de förnekar för sig själv), men de är så ute efter makt över andra, att de förlorar sig själva i det, deras egna vilja läggs åt sidan.

Skrivet 2014-02-14 kl. 16:18:37
Sofia <3. //

Du är så klok och har så rätt, älskar dig, du klarar detta! Du har sååå många på din sida som stöttar dig, min vackra förebild <3

Skrivet 2014-02-14 kl. 22:00:47
lisa //

Kom ihåg att du aldrig kan hitta dig själv. Du kan endast skapa dig själv!

Skrivet 2014-02-15 kl. 11:06:28
jennifer //

ska du på neon lights tour när du åker till usa?? med tanke på att fifth harmony är med där

Skrivet 2014-02-15 kl. 16:06:58
Agneta //

När skall du släppa en ny singel.

Skrivet 2014-02-15 kl. 16:36:23
URL: http://www.shezzel.se
Celine //

Har du någon gång tänkt på hur fantastiskt bra din blogg är?! Varierande inlägg, fina och vältänkta bilder, kloka texter (såsom denna). Du borde vara mer än stolt

Skrivet 2014-02-28 kl. 01:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0