från er till mig

En liten thowback från plåtningen med Etoall för ca 10 månader sedan. 
 
Bilderna där ifrån blev verkligen fina! Jag längtar efter att göra mitt omslag på skivan, undra hur jag ska ha det. Jag ligger just nu hemma och har nada skolmotivation. Verkligen noll. Oftast brukar ju bloggre ge tips åt sina läsare om olika saker, men nu frågar jag er om tips! Vad gör ni för att öka eran skolmotivation? Jag menar, om jag inte hade min läxhjälp från My Academy hade jag aaaaldrig klarat matten. Never. Trots att jag ligger lite pytrt till i just matten har lätt för mig, jag förstår allt och har lätt att lära mig. Det har jag tur med för det finns faktiskt dom som har svårt att lära sig eller inte förstår och det är absolut inget fel med det, det är bara lite extra kämpigt. Vad jag kämpar med just nu är att få tillbaka någon sorts motivation. För mitt problem är inte bristen på kunskap eller att jag inte förstår, det är bara att jag är så jävla lat och har jättesvårt med koncentrationen. Matte är ett sådant ämne som man måste hålla på med för att inte glömma bort. Ni känner väl alla igen er när jag säger hur jobbigt jag tycker det är efter sommarlovet? 
 
Även om jag inte vill plugga vidare, utan hålla på med musik, så vill jag verkligen plugga. Inte nödvändigtvis vara på tråkiga lektioner (enligt mig) där man inte gör någonting (jag har några sådana i skolan haha) utan bara lära mig. För det finns så dumma människor ibland som man stöter på då och då och jag vägrar bli en dum bimbo. Nonono gracias.
 
Så har ni något tips på studiemotivation i skolan? 
 

Cassandra //

Hahah nej tyvärr, hoppades på att DU skulle skriva det när jag öppna inlägget för jag är precis likadan! Ingen motivation alls!

Skrivet 2014-02-13 kl. 13:57:29
Lisa //

Det är snart över, ät godis när du gjort klart något och ba tänk att snart är du vuxen och kommer sakna då det va så lätt att bara gå till skolan...

Skrivet 2014-02-13 kl. 14:05:02
Milla //

Gör roliga saker som belöning. När du läst klart för dagen, gör något roligt. Träna, träffa vänner t.ex. :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 14:13:11
URL: http://artbymilla.blogg.se
Robin //

Så fina bilder !!

Skrivet 2014-02-13 kl. 14:14:31
URL: http://robinns.blogg.se
Isabelle Verdien //

Åh så fin<3

Skrivet 2014-02-13 kl. 14:17:47
URL: http://iisabelleverdien.blogg.se/
Amanda<3 //

Jag är i skolan och jag har också matte, men jag orkar inte jobba! Jätte jobbigt! Hoppas du får motivationen snart;) kram

Skrivet 2014-02-13 kl. 14:20:17
ZANDRA //

SUPERFIN BLOGG!

Skrivet 2014-02-13 kl. 14:26:08
URL: http://zandralinnea.blogg.se
ElSa //

Ta nån godis efter varje uppgift du gör eller varannan uppgift så får du nåt att kämpa för:)

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:11:52
Erika //

Jag brukar försöka jobba så mycket som jag bara kan under tiden jag är i skolan, så jag slipper hemma. Sedan är det bra att prata med någon om det man har lärt sig också, så blir man både bra på att förklara och komma ihåg :) i matte tar jag bara igenom det för att jag måste, finns nog inte mycket annat att göra där!

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:13:56
URL: http://erikahedlunds.blogg.se
Frida //

Hej Zara, hur kan man skicka fan bilder till dig ?? har du mail ?? :D

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:17:16
fashiondreamzz //

åh va fina bilder!!

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:34:37
URL: http://fashiondreamzz.com
tolvistweens //

Kolla på våran blogg. Länk under ▼

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:51:45
URL: http://www.tolvistweens.blogspot.se
Anonym //

Ha en godisskål med ditt godaste gidos och för varje stycke du läser/tal du räknar/fråga du svarar på å får du ta ett par bitar. Behöver inte vara godis, men nåt du vill göra liksom ;)

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:58:04
Jojo //

ehh, gör det så fort som möjligt så kan du göra något annat, något mycket roligare istället. typ. haha så tänker jag för det mesta!

Skrivet 2014-02-13 kl. 15:59:55
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
melinda ♥ //

Fin du är!

Kolla gärna in min blogg om du vill läsa en lite mer annorlunda blogg! ♥
http://melindaemilia.se

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:00:35
URL: http://melindaemilia.se
Sanna //

Du kanske använder fel pluggteknik? Om du pluggar med musik i öronen kanske du ska prova utan och lägga fokus på endast läxorna och tänka, "jag måste göra det här nu". Eller så gör du tvärtom. Prova att ha lite ljud i bakgrunden eller lyssna på musik. Sen kanske det handlar om att du måste tugga på något? För det måste verkligen jag?? Jätte konstigt men det går mycket böttre med tuggummi.
Annars får du belöna dig med grejer, "om jag gör klart det här och det här får jag pussa och kramas lite med Ludwig, eller "om jag gör det får jag äta den där bullen" ja du fattar. funkar för mig, är riktigt skoltrött och brukar lägga alla läxor tills sista dagen. Jobbar oftast bättre under press. Hoppas det blev till någom hjälp, puss!

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:04:11
Mia //

Dela upp plugget under veckodagarna så du slipper göra allt samma dag, och bestäm dig för att "NU ska jag plugga!!!" när det är pluggdags. Det finns inga genvägar, det är bara att ge sig fan på att det ska gå - så går det :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:04:28
Wilma //

fina bilder !
vart har du köpt den stickade tröjan du har på första bilden ?:)

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:13:21
Ida Emma ^^ //

Jag brukar göra träna eller röra på mig på något vis. För det är ju så att man koncentrera sig lättare efter fysisk aktivitet, så det brukar hjälpa mig :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:14:21
URL: http://idasteinwalls.blogg.se/
Moa //

Tänk på när du står där och du har tagit studenten och kan se tillbaka på dessa år och tänka "Jag klarade det, jag gick ut med bra betyg" fatta vad skönt med den känslan eller hur?

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:33:24
URL: http://byymoa.forme.se
Anonym //

Hallojsan!
Tror inte det hjälper att du ska t.ex locka dig att plugga med godis osv, utan de du måste göra är att verkligen bestämma dig för att: nu ska jag plugga. Man måste göra tråkiga saker i livet allt är inte kul hehe, så är det, bara acceptera och börja kämpa och stå ut med trökjobb!! :p
Tänk på vilka möjligheter du kommer att ha i framtiden om du pluggar bra! :)så tänker jag, och på vilka konsekvenser det kan bli om jag inte pluggar! tänk på att vissa inte ens har möjlighet att gå i skolan och här har du fått den chansen, ta vara på den! (Så tänker jag, på vad många möjligheter som väntar i framtiden)
Super-rolig blogg har du!

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:37:39
Miriam //

Jag har lite samma problem. Dock handlar det inte om att jag tycker att det är tråkigt eller är lat, utan att jag helt enkelt har så höga förväntningar på mig själv så att jag känner att jag alltid misslyckas när jag inte når dessa förväntningar.
Nu senaste veckan har det äntligen börjat gå bättre igen och det var för att jag pratade med min lärare om det. Vi bestämde att jag skulle lägga upp en schema för exakt vad som ska göras varje dag och att jag inte får göra någonting annat innan det är klart. Sedan ska jag försöka belöna mig själv också. Nu, när jag exempelvis får ett A i någonting, så är jag glad över det i ca fem minuter innan jag börjar stressa upp mig inför nästa sak och heeelt glömmer bort att belöna mig själv över min prestation. Det kanske är någonting att prova för dig? Om någonting går bra - Köp hem en choklad, fika med en kompis eller gör någonting annat kul.
Tror att alla KAN bli studiemotiverade, bara det att det handlar om att hitta sättet som fungerar för sig själv. Man måste hitta sin studieteknik. Lägg upp en plan med föräldrar & lärare, det hjälpte mig! :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:48:05
gwen //

olika saker fungerar för olika människor eftersom alla är olika, men några tips är:

jobba tillsammans med dina kompisar och förklara för varandra eftersom då fattar man mycket bättre om vad man håller på med. På mattelektionerna brukar vi sitta i små grupper med alla problem som ingen fattar och lista ut allt tillsammans, var inte rädd för att ifrågasätta.

När man får uppgifter i skolan, blir allt mycket roligare om man gör det till något som man tycker är intressant på riktigt eller något man tycker är spännande att veta mer om inom det ämnet.

Låtsas att man tycker att ämnet man håller på med är jätte intressant, typ som när man låtsas att man äter något gott när man äter nånting äckligt.

Sätt upp ett mål för ett eller två ämnen som du ska satsa extra mycket på och när du klarat det så väljer man ett nytt ämne.

Gör inte skolan jobbig för dig och ju mer man koncentrerar och anstränger sig i skolan, desto bättre känns det när man får ledigt.

Kom på något bra med varje skoldag som man kan se fram emot när man vaknar tidigt på morgonen. Kanske vad man ska göra efter skolan eller något ämne som man tycker är kul eller håltimmen.

Skrivet 2014-02-13 kl. 16:49:05
URL: http://nattstad.se/gwens
Andreas //

Klandra inte er själva, det har inte att göra med att pressa sig själv.
Lite av dynamiken är att, desto mer press, desto mer distraherar man sig själv till roligare saker. Det är våran natur att vilja ha roligt. Men skolan kan bli ett svagt ok ifall du inte pressar dig. Ingen vill gå i skolan, men det kan vara bra att göra det.

Det är riktigt komplext, men en till viktig poäng är att desto mer energi du har, desto lättare KÄNNS livet. Om du bränner ut dina reserv energier kommer du börja klaga, gnälla, överdriva, bli svamlig, bli överväldigad med små uppgifter osv.
Du måste lära dig att spara dina krafter för att skolan ska bli bekväm.
Oro, ilska, sorg, nervösitet osv bränner energin.
Vara i situationer man inte tycker om, prata med folk man inte vill prata med bränner väldigt mycket energi.

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:08:29
fredrikkarlsson.blogg.se //

WTF ZARA!
Du har blivit omkörd i mest besökta bloggar här på blogg.se 0_o vad häääääääänder..
KÄMPAAAAAAA! :*

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:22:26
URL: http://fredrikkarlsson.blogg.se/
Madde //

fina bilder! :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:28:26
URL: http://maddeeeslife.blogg.se
Dev //

Skaffa fina pennor & block och plugga på ett annat sätt, ett sätt som är roligt. Btw, vilka vann bad boys tävligen???

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:28:58
Annonym //

Hej! Jag har själv lite jobbigt att gå upp på morgonen och dra mig till skolan men du kanske kan fundera på att plugga på distans. Kan kanske bli roligare då.

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:29:51
Diana //

En gång när jag hade många svåra glosor så skrev jag alla på lappar och gjorde dom fina, sen satte jag upp dom här och var i mitt rum. Lärde mig då :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 17:31:03
Hanna //

Försök att vara mer aktiv på lektionerna! Funkar alltid för mig, då piggnar jag till. Det jag menar är; lyssna på vad läraren säger, fråga såfort du inte förstår, kom med konstateranden ("jaha, så om det är så, blir det så då också?"). Lärarna kommer uppskatta det och du kommer garanterat vakna till och kunna koncentrera dig mer :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:48:37
Anonym //

Om jag bara har typ en läxa så brukar jag bara göra den på kvällen konstigt nog, men oftast har jag många läxor och då vill man ju verkligen inte sätta sig och öppna matten boken. Vad jag gör då är att kolla instagram snabbt en sista gång och kolla om någon av de bloggar jag följer har bloggat osv, amen gör en sista sociala medier check. Sen tar jag en dusch och gör mig fräsch, bäddar, snyggar till lite i mitt rum och när jag känner mig klar och är "igång" med allt pyssel så brukar jag kunna sätta mig på ett tomt stort bord med bara mina läxor och ett glas med smoothie. Jag gillar att tag i grejerna liksom. Köp fina pennor och block också. Min kompis har ett vldigt bra plugg kök med ett tomt stort bord och inte så mycket fix och trix, där pluggar jag skit bra! i mitt kök är det typ massa grejer, lite elle tidningar, lite godis. Jag måste iaf ha tomt för att kunna plugga. Jag brukar också ställa in mig mentalt på att jag ska plugga innan så att man liksom är "taggad" på att beta av några läxor. Det är ju faktiskt enormt skönt när det är klart!

Skrivet 2014-02-13 kl. 18:59:03
Emelie //

Jag brukar skjuta upp allt till sista minuten. Nu tillexempel har jag ett bokomdöme att skriva och skicka in ikväll men jag har inte börjat och klockan är halv åtta.. När jag känner att det har gått för långt och jag verkligen suttit med min telefon för länge istället för att plugga brukar jag tänka om det jag gör kommer få mig att må bättre imorgon och om jag då sitter med telen och skjuter upp läxor till nästa dag blir svaret oftast nej.. Tänk bara att ju mer du gör idag desto mindre har du kvar sen! Dessutom funkar det bra för mig att stänga av ljudet på telen och vända den uppochner så man inte märker om man får en notis från valfritt socialt nätverk eller spel. Tänk också på att gå in med en bra inställning till uppgiften och tänk lite kreativt kring hur du vill ha det direkt när du får ut den. Sprid ut enklare läxor som tillexempel glosor och blanda de med jobbigare som tex. lab rapporter, uppsatser osv. för det kan bli väldigt överväldigande att sitta med tre uppsatser på en vecka. Ta tag i uppgiften direkt när du får den så är du klar i slutet när alla andra stressar! :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:25:13
Jenny //

Jag brukar också ha svårt med att koncentrera mig på skolan och jag gör ofta allt dagen innan det ska lämnas in eller dagen innan prov. Men när jag väl får igång pluggandet så lyssnar jag på bra musik och låter igen störa mig.
Hoppas mitt tips kan hjälpa

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:46:20
Jenny //

Jag brukar också ha svårt med att koncentrera mig på skolan och jag gör ofta allt dagen innan det ska lämnas in eller dagen innan prov. Men när jag väl får igång pluggandet så lyssnar jag på bra musik och låter igen störa mig.
Hoppas mitt tips kan hjälpa

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:46:20
Jenny //

Jag brukar också ha svårt med att koncentrera mig på skolan och jag gör ofta allt dagen innan det ska lämnas in eller dagen innan prov. Men när jag väl får igång pluggandet så lyssnar jag på bra musik och låter igen störa mig.
Hoppas mitt tips kan hjälpa

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:46:20
Lo //

Tänk på hur matematik utvecklar hjärnan och hur smart du kommer bli! och hur du kan använda kunskaperna i framtiden. :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 19:49:33
claudia //

Bästa motivationen är ju alla de där personerna som bara kan prata om musik, tv-serier, shopping eller den där personen de är kär i.
Det får mig att slänga mig över böckerna när jag känner motivationen sviktar!

För vem vill vara den personen som har ett taskigt språk och som slänger i ansiktet på andra att "dem tror att de är så himla duktiga och smarta", när det egentligen bara handlar om att de inte hänger med i samtalet.

Utnyttja att du inte är någon dummie, för tro det eller ej så är det tillfredsställande att vara grym på många olika saker, varför inte vara vara grym på musik OCH skolan?




Skrivet 2014-02-13 kl. 21:14:35
Ulrika //

Jag brukar tänka så att har jag väl släpat mig upp svintidigt på morgonen så tänker jag inte slösa bort hela skoldagen på att inte göra något. Haha. Har jag lyckats ta mig till skolan så ska jag faktiskt se till att jag gör någon nytta där, annars kan jag ju lika gärna skita i det. Det ska ju vara lönt att gå upp på morgonen 😉 Det motiverar mig. Och när man ska plugga hemma sen så älskar jag känslan av att ha det gjort så då bara gör jag det. Haha :) Tror också man behöver ha en "pluggtid", inte så att man alltid varje dag ska plugga mellan 16-18 utan jag tror på att man ska ha ett fullspäckat schema med tid för plugg också och på den tiden så bara gör man det utan att tänka. Så man liksom inte har något val och möjlighet att skjuta upp det. "Gör jag det inte nu så blir det inget plugg för jag ska iväg och ... och är inte förrän 22" typ.

Haha det blev långt men hoppas det hjälper någon. Kram!

Skrivet 2014-02-13 kl. 21:32:31
Kajsa //

Hej! Jag skulle vara jättetacksam om du ville skriva lite kort om vad du tycker om Värmdö gymnasium? Jag ska nämligen göra mitt gymnasieval nu på måndag och velar lite mellan norra real och värmdö som förstahandsval. Hoppas du kan svara och du har en väldigt inspirerande blogg :)

Skrivet 2014-02-13 kl. 21:59:26
Sarah //

Det finns tyvärr inga genvägar för att få plugget gjort, ibland får en bara bita ihop och inse att livet inte alltid är kalasroligt. Det insåg jag när min pluggmotivation dippade sista året på gymnasiet. Men det är så värt det när det väl är gjort!!
Angående att plugga vidare så tycker jag att högskola är otroligt annorlunda från tidigare skola.
Men du behöver ju inte hoppa på en lång juristutbildning typ om du vill läsa, sök någon enstaka kurs i något du tycker är kul? Om genusvetenskap kanske? Eller något språk? =)

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:11:54
Edith //

Du har halva inne med den där inställningen!

Jag hade MVG i alla ämnen och har du klarat halva juristprogrammet så jag vet en hel del om att plugga ;) Och det jag kan säga är att det ÄR tråkigt. Det enda roliga är på proven när man faktiskt kan briljera och få bra betyg. Men vägen dit är tråkig.

Jag förstår att det är extra kämpigt för dig eftersom du har din framtid utstakad. Du har något annat som är viktigare för dig och som många tjejer drömmer om. Försök att se det som att du lär dig just för att lära dig, inte för proven. Skit i betygen och försök se det relevanta i det du läser. Tänk "jag är så sjukt bra ändå, jag behöver inte plugga färdigt egentligen, men jag gör det för att jag vill och för att det är bra att vara allmänbildad".

Du ser ju inte musiken som ett måste, och alltså blir det roligt. Försök att inte se skolan som ett måste. Det ÄR faktiskt frivilligt med gymnasiet. Du gör det för att du kan och vill! :D

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:22:36
ko //

Ååh samma här! Jag har alltid pluggat fett hårt och har lätt för att lära mig men jag orkar fan inte plugga mer nu! Sista terminen i nian också, lägligt..

Skrivet 2014-02-13 kl. 22:33:44
Ellen //

Jag brukar göra typ en to do list. Jag skriver upp grejer som jag ska hinna med under dagen på ett blankt papper, med såna här bocka i fyrkanter du vet hehe. Sen så ser jag till att verkligen gör alla dessa grejerna, för att när jag gjort allt och kryssat i alla rutor får jag göra vafan jag vill :) Ett annat tips är att repetera lite varje dag. Typ repetera ekvationer kanske 10 tal varje dag. På tre dagar är det 30 tal! Nu vet jag ju inf inte hur matten ser ut på gymnasiet men ändå... En annan grej är att jag tänker på allt jag vill ha i framtiden. Om jag inte kommer in på den bla bla bla så kommer jag inte kunna ha en bla bla bla när jag blir stor.Tog bara 3 tips som verkligen funkar för mig!! :))))

Skrivet 2014-02-14 kl. 01:01:38
Nathalie //

Älskar ditt hår, kan du inte skriva ett inlägg om hur du tar hand om det och ge tips? :)

Skrivet 2014-02-14 kl. 09:51:19
URL: http://slapparnatta.blogg.se
Ida //

Jag brukar tänka "asså fan Ida om du ska komma någonstans i livet efter skolan så måste du göra det här nu" haha typ så... Nae men jag går 2an på gymnasiet nu och i 1an hade jag verkligen noll lust med något plugg. Men nu när man närmar sig studenten så känner jag att jag kan och jag måste och sen jag börja tänka så så har jag kirrat ett antal A och flesta C i de senaste uppgifterna ( i 1an palla jag aldrig så då satsade jag bara på E..) Och nu vill jag ju ha fler A och C så nu måste jag ju fortsätta kämpa ändå för att jag ska få det haha så tänk bara att skolan går rätt fort ändå och ska du gå ut med bra betyg så är det bara att kämpa, och när man väl får bra betyg på alla uppgifter så blir det en skit bra motivation!!

Skrivet 2014-02-14 kl. 21:24:47
Ida //

Kände att jag fick typ med en punkt i hela texten jag skrev :)))

Skrivet 2014-02-14 kl. 21:27:43
Wilma //

kan du ha en frågestund, så du kan svara på alla frågor du har fått

Skrivet 2014-02-15 kl. 10:37:51
-A //

Har alltid undrat vad du går på för linje? :)
Sen hur kan du vara borta så mycket från skolan? ( resor ) Det är inget illa menat i den här frågan!

Skrivet 2014-02-15 kl. 12:32:29
Emmy //

Du kanske gör för mycket roliga grejer och orkar tillslut inte med de tråkiga.
Så brukar jag ha det.

Skrivet 2014-02-15 kl. 22:17:44
Kristina //

Du skulle kunna ladda ner lumosity. Man väljer vad man vill bli bättre på t.ex. fokusera. Då fixar appen mini spel som gör en bättre på det<3

Skrivet 2014-02-18 kl. 18:41:25
hanna //

Jättefint! (:

OMG LÄS DE HÄR MED!!!!! :D Så skönt! Äntligen en vettig kille i bloggvärlden!

Dede nobbade modellen Nath!!! :D Så himla bra gjort :D

Han kallas den finaste killen i bloggvärlden - och kan inte ens vara offentlig för att alla tjejer kom på hans fotbollsmatcher!

Han dissade KISSIE till och med och valde ingen tjej alls! GRYMT :D Otroligt! Tummen upp!

http://dedeprivat.blogg.se/2013/december/explodera-ut-2.html

Skrivet 2014-02-18 kl. 22:22:32
olle //

Hur jag tänker, om jag inte klarar de här kommer jag inte få ett jobb, och om jag inte får ett jobb kan jag inte få någon ställe att bo på, och om jag inte har någon stans att bo på vintern så kommer jag frysa till döds. Så res dig upp och plugga.

Skrivet 2014-02-23 kl. 16:57:59
Anonym //

Ingen är bättre än dig

Skrivet 2014-03-24 kl. 20:47:00
jassica //

Min pojkvän dumpade mig för en vecka sedan efter att jag anklagade honom för att se någon annan och att förolämpa honom. Jag vill ha honom tillbaka i mitt liv, men han vägrar att ha någon kontakt med mig. Jag var så förvirra och vet inte vad jag ska göra, så jag når till internet för hjälp och jag såg ett vittnesbörd om hur en spell caster hjälpa dem att få sin ex tillbaka så jag kontakta spell caster och förklara mitt problem för honom och han kastade en besvärjelse för mig och försäkra mig om 2dagar att mitt ex kommer tillbaka till mig och till min största förvåning den andra dagen mitt ex kom knackar på min dörr och be om förlåtelse. Jag är så glad att min kärlek är tillbaka igen och inte bara det, vi är på väg att gifta sig. Än en gång tack DR OJEFOR spell. Du är verkligen duktig och begåvad. E-postadress: [email protected] är det enda svaret. Han kan vara till stor hjälp och jag kommer inte att sluta publicera honom, därför att han är en underbar man .....
han kan lösa följande ......
(1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
(2) om du alltid har mardrömmar.
(3) Du vill främjas på kontoret.
(4) Du vill att kvinnor / män springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill bli rik.
(7) Du vill knyta din make / maka att vara
din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Växtbaserade vård
(10) Om du kan ha möjlighet att tillfredsställa din fru
kön önskan beroende
till lågt erraction.
(11) Om din menstruation vägrar att komma
ut den dag den
anta eller över flöden.
(12) om ditt arbete vägrar att betala dina, folk
tack dig?.
(13) lösa ett markfrågan och få tillbaka det.
(14) Har din familj Denny dig av din
rätt?
(15) Låt folk lyder mina ord och gör mitt
som.
(16) Har du ett lågt spermie?
(17) dåliga lucks
(18) HIV-CURE

Skrivet 2014-07-17 kl. 00:44:08
JENNIFER //

Detta är mitt vittnesbörd om det goda arbetet av en man som hjälpt mig .. Jag heter Jennifer Henry, och jag grundar i USA.My liv är tillbaka! Efter 8 års äktenskap, min man lämnade mig med tre barn. Jag kände mig som mitt liv var på väg att upphöra, och föll sönder. Tack vare en spell caster som heter Dr Wisdom som jag presentera för, som jag surfar via internet, var jag söker efter en bra spell caster som kan lösa mina problem. Jag kom över rad vittnesmål om denna spell caster. Vissa människor vittnade om att han förde deras Ex älskare tillbaka, en del vittnade om att han åter livmoder, en del vittnade om att han kan kasta en trollformel för att stoppa skilsmässa och så vidare. Det fanns en viss vittnesmål jag såg, det var om en kvinna som kallas nåd, hon vittnade om hur Dr Wisdom tog tillbaka henne Ex älskare i mindre än 72 timmar och i slutet av hennes vittnesmål hon tappar Dr visdom e-postadress. Efter att ha läst alla dessa, beslöt jag att ge bra dr ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. På bara 3 dagar, min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem, och vi är ännu gladare än tidigare. DR Visdom är egentligen en begåvad och begåvad människa och jag kommer inte att sluta publicera honom eftersom han är en underbar människa ... Om du har ett problem och du är ute efter en verklig och äkta spell caster för att lösa detta problem för dig. Prova den stora Dr Visdom i dag, skulle han vara svaret på din problem.Contact honom i dag i varje situation som
1. Bryt av alla äktenskap,
2. Barn &, Tvist med älskare,
3. Kalsarp problem, syn,
4. Hemma konflikt,
5. Avbrott i äktenskapet,
6. Utländska turné,
7. Mangic problem,
8. Få ditt ex tillbaka i livet,
9. Finansiella problemlösning,
10. Var fri från fienden,
11. Berusning,
12. Skild problemlösning,
13. Äktenskap livet problemlösning,
14. Styr din älskare i handen,
15. Få din kärlek tillbaka genom svart magi,
16.Get rik
17. Förlorad kärlek trollformler,
18. Voodoo kärlek trollformler,
19. Candle Love Spell.
20.if du har varit bedrägeri
Kontakta honom via e-post: [email protected]

Skrivet 2014-07-26 kl. 04:53:37
louise //

Jone mitt namn och mitt ex becky, länge har vi några missförstår och ända sedan hon lämnade mig ensam, ensam, borrning, ledsen och mycket mer i den mån jag nästan vill förlorat mig själv tills min vän presentera mig för en spell drojeforspellcaster @ gmail Com som hjälpte mig och idag är hon tillbaka till mig och vi gifta oss snart, tack vare en god dr i spell som hjälper mig och han kan hjälpa dig också om du behöver hans assistent att kontakta sin brevlåda på [email protected]

Skrivet 2014-08-31 kl. 22:21:27
jassica //

Min pojkvän dumpade mig för en vecka sedan efter att jag anklagade honom för att se någon annan och att förolämpa honom. Jag vill ha honom tillbaka i mitt liv, men han vägrar att ha någon kontakt med mig. Jag var så förvirra och vet inte vad jag ska göra, så jag når till internet för att få hjälp och jag såg ett vittnesbörd om hur en spell caster hjälpa dem att få sin ex tillbaka så jag kontakta spell caster och förklara mitt problem för honom och han kastade en besvärjelse för mig och försäkra mig om 2dagar som mitt ex kommer tillbaka till mig och till min största förvåning den andra dagen mitt ex kom knackar på min dörr och be om förlåtelse. Jag är så glad att min kärlek är tillbaka igen och bara det inte, vi är på väg att gifta sig. Än en gång tack DR OJEFOR spell. Du är verkligen duktig och begåvad. E-post: [email protected] är det enda svaret. Han kan vara till stor hjälp och jag kommer inte att sluta publicera honom eftersom han är en underbar man .....
han kan lösa följande ......
(1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
(2) Om du alltid har mardrömmar.
(3) Du vill att främjas på kontoret.
(4) Du vill ha kvinnor / män springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din make / maka att vara
din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Växtbaserade vård
(10) dåliga lucks
(11) HIV-CURE

Skrivet 2014-09-06 kl. 07:01:29
jassica //

Min pojkvän dumpade mig för en vecka sedan efter att jag anklagade honom för att se någon annan och att förolämpa honom. Jag vill ha honom tillbaka i mitt liv, men han vägrar att ha någon kontakt med mig. Jag var så förvirra och vet inte vad jag ska göra, så jag når till internet för att få hjälp och jag såg ett vittnesbörd om hur en spell caster hjälpa dem att få sin ex tillbaka så jag kontakta spell caster och förklara mitt problem för honom och han kastade en besvärjelse för mig och försäkra mig om 2dagar som mitt ex kommer tillbaka till mig och till min största förvåning den andra dagen mitt ex kom knackar på min dörr och be om förlåtelse. Jag är så glad att min kärlek är tillbaka igen och bara det inte, vi är på väg att gifta sig. Än en gång tack DR OJEFOR spell. Du är verkligen duktig och begåvad. E-post: [email protected] är det enda svaret. Han kan vara till stor hjälp och jag kommer inte att sluta publicera honom eftersom han är en underbar man .....
han kan lösa följande ......
(1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
(2) Om du alltid har mardrömmar.
(3) Du vill att främjas på kontoret.
(4) Du vill ha kvinnor / män springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din make / maka att vara
din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Växtbaserade vård
(10) dåliga lucks
(11) HIV-CURE

Skrivet 2014-09-06 kl. 07:02:11
caroline //

Stor spell caster för ditt äktenskap eller förhållande frågor på sin e-postadress; [email protected]

(1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
(2) du behöver en skilsmässa i er relation
(3) Du vill att främjas på kontoret.
(4) Du vill ha kvinnor och män att springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din man och hustru att bli din
alltid.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Växtbaserade vård
(10) Herbal bota hiv / aids
(11) Herbal bota Ebola

Kontakta honom idag [email protected]

Skrivet 2014-09-13 kl. 11:06:30
fatima //

Hej kära vänner

Mitt namn är fröken Fatima. Jag vill använda detta meddelande för att uttrycka min tacksamhet till en kvinna som jag hade aldrig sett, men hon har gjort mitt liv ett paradis.

Visst finns på Internet illvilliga människor som är ödmjuka människor som vill fuska, men Dr Sunny visade mig att det fortfarande finns en del människor som kan lita på.

I själva verket bodde jag 21 års äktenskap aldrig upplevt glädjen av moderskap, jag hade problem med mina svärföräldrar, men min make var mycket förstående. En dag när jag promenerade genom Internet såg jag några fler människor ges vittnesbörd om en viss MAN om hur hon har hjälpt dem sparade deras äktenskap, fick sin ex tillbaka, härdade deceases, ringde jag min make som visade honom vad jag såg, men han avskräckt mig med att berätta att dessa människor är alla falska och jag skulle ignorera vittnesmål. Men jag bestämde mig för att kontakta en stor MAN genom honom brevlåda: [email protected]
Till min stora förvåning denna MAN kunde hjälpa mig, och nu är jag en stolt mamma till två stora pojkar och en flicka som är i gott skick. min man är mycket stolt över mig och vi lämnar mer lyckliga tillsammans.

Tack vare Dr soliga Stora Helper, kommer jag att fortsätta att prata om ert goda arbete i mitt liv. Min make fick också främjas i hans kontor och han var mer stolt över mig. Jag måste erkänna att jag har en underbar familj och henne jag kommer att vara evigt tacksam.

Kära föräldrar, vänner och syskon skriver stora Dr soliga på sin brevlåda eftersom han har förmodligen lösningen på alla dina problem. Han sa att jag kunde kontakta honom efter lösningar på andra problem

1. HIV / AID eller relaterad sjukdom
2. föra tillbaka förlorad vän, även om den går förlorad under en lång tid
3 Ta bort dåliga trollformler från hem, företag och kund attraktion etc.
4 Få befordran du har önskat under en lång tid på jobbet eller i din karriär.
5. Läs alla dina problem innan du ens nämna dem till honom
6 Ta bort den svarta fläcken är att ta dina pengar
7 Upptäck varför inte gå vidare i livet och lösningen
8 Eliminera familjen slagsmål
9 Se, för utmärkta gymnasiebetyg även för barn med psykiska funktionshinder
10 Sluta bryta isär om ditt äktenskap eller förhållande
11 Jag förstör och skicka Nikolos (vatten ande, sömnlösa nite, driver upp de onda krafterna) om så önskas avkastning
12 Härdning Infertilitet hos kvinnor och störande menstruation
13 Anslut ditt äktenskap till älskare av ditt val
14 Re stulen egendom och vistelseort människor som skadar dig.
15. Ta med naturlig slits
16 Graviditet spell föreställa barnet
17.Get bluff pengarna tillbaka
18 Möjligen vill Intresserad av populärmusik
19 Eventuellt populära Intresserad av fotboll

Kontakta Dr solig dag och jag vet att du kommer att vara glad för resten av ditt liv. E-post: [email protected]

Skrivet 2015-09-26 kl. 05:27:00
laura //

Jag känner mig så tacksam och har bara ord vittnesbörd om en kraftfull spell caster kallas Dr.Adodo som hjälpte mig att få min älskare tillbaka inom loppet av 24 timmar. Vi hade varit ifrån varandra i ca 3 månader, Vid första jag kände aldrig jag gjorde det rätta genom att kontakta en spell caster, men jag älskade min älskare så mycket att jag inte kommer att ge honom upp för någonting i den här världen. Så jag bestämde mig för att kontakta Dr.Adodo genom sin postadress jag hittade på internet och jag berättade för honom om min situation, jag först lärde Dr.Adodo kommer inte att kunna föra min älskare tillbaka tills min älskare ringde mig och var så ivrig ha mig efter 48 timmar som jag kontaktade Dr.Adodo. Nu mig och min älskare leva tillsammans och han kan inte spendera en timme utan mig, jag känner mig så lycklig att dela detta vittnesbörd eftersom det fanns ingen negativ handling bifogas DR.Adodo Stava, Hans spell var så snabb och tillförlitlig. Du kan kontakta Dr.Adodo på sin e-post om du verkligen vill att din älskare tillbaka på e-post: [email protected] Eller ring Dr.Adodo mobilnummer på +2348156784928 eller kontakta honom direkt på sin webbplats website: //adodospelltemple.wix .com / adodospelltemple

Skrivet 2015-10-21 kl. 14:34:40
Barry //

Hälsningar till er alla, JAG ÄR BARRY döma enad stat, är jag sänder om hur theangledsolution räddade mitt liv, jag var infekterade med genital herpes för ett år, min medicinska Dr berättade att det inte finns något fullständigt tillfrisknande och jag började att ta piller att upprätthålla mig själv. En dag gick jag för att se min läkare och jag såg en kvinna som var mycket nöjd och jag bad att få veta orsaken till hennes lycka och hon berättade att hon var smittad med simplex HERPES sjukdom och naturläkemedel
läkare kallas theangledsolutio botade henne med örtmedicin, trodde jag inte så jag frågade min läkare att veta om hon verkligen bekräftat Herpes positiv innan, och min läkare berättade ja det ett mirakel bara hände så jag bad henne att ge mig uppgifter om dr så jag kunde fråga honom om han också kunde bota min och hon gav mig theangledsolution Email: [email protected] jag kontaktade honom samma kväll och jag förklarade mitt problem för honom och han förberett en medicin och skicka till mig, när jag fick medicin han berättade hur man tar det under en period av dagar och jag tog det precis som han sagt och gick för ett medicinskt test jag var överraskning att se min testresultat som herpes negativt. Jag är så glad, min familj och vänner som avvisade mig är tillbaka, tack Gud. Jag garanterar att theangle har lösningen på alla typer av problem om du står inför någon stress du kan kontakta honom via e-post [email protected] eller ringa och WhatsApp honom + 2348077620669 ... eller maila honom på [email protected]

KAN OCKSÅ bota följande sjukdomar: -

1. HERPES
2. Lassafeber
3. GONORRE
4. HIV / AIDS
5. LÅG spermier
6. KLIMAKTERIET SJUKDOM
7. EPILEPSI
8. ASEPTIK
9. CANCER
10. ÅNGEST DEPRESSION
11. GRAVIDITET PROBLEM
12. närsynthet PROBLEM
14. Man klimakteriet
15, om du behöver ditt ex tillbaka ...

e igen [email protected]

Skrivet 2016-06-21 kl. 07:05:53
Kristine //


Mitt namn är Kristine Helm. Mitt liv har varit surt eftersom jag blev en krympling vid en ålder av 13 och detta har verkligen påverkat mitt uppehälle. Jag träffade Nelson Justin under OS när jag var 24 år gammal och han var en mycket rolig och omtänksam kille som lärde mig hur viktigt jag är till världen. Han gjorde mig förstår är handikappad är inte slutet av världen för mig och jag var mycket glad att ha honom som min kamrat. Justin var en mycket hårt arbetande kille och han lovar att gifta sig med mig innan han lämnade för affärsresa i Kina. Två månader senare kom han från Kina och aldrig besökte mig. Jag fick veta av min bror som Justin nu går ut med min vän och detta verkligen bröt mig eftersom han är den enda som verkligen älskar mig. Ingen vill gå ut med mig eftersom jag är en krympling. Jag och min bror reste till Sydafrika för att titta på VM när jag hörde om tempel permanent läkning. Jag tror aldrig på Gud eftersom jag är en krympling och jag tror att ingen någonsin kan få mig att gå igen men när jag hörde om hans stora makt, jag bestämde mig för att åka dit. Jag bad min bror att ta mig till templet permanent läkning. Jag tillbringade 7 dagar i hans helande centrum och det förvånar mig att den 7: e dagen, jag kunde stå och gå. Prästen berättade att Justin var under ett pass och han bad för mig att förstöra varje hinder i mitt liv. Jag kom tillbaka hem och jag blev chockad att se Justin. Han kom och bad mig om förlåtelse, kom vår relation tillbaka normala. Jag är mycket glad att informera allmänheten om att jag och Justin är lyckligt gift sedan oktober förra året och jag är gravid. Jag vet att folk kan passera någon problem och jag kommer att råda dig att kontakta tempel permanent healing eftersom hans mirakel är gratis. Hans e-postadress är [email protected] eller ring +2348168199202

Skrivet 2016-10-21 kl. 01:18:32
URL: http://kakutaspellz.wixsite.com/kakutatemple
vanessa //

TACK PÅ Dr Isikolo ([email protected]) FÖR ATT LÖS MIG PROBLEMER
Ett fantastiskt vittnesbörd på en stavningskrock som tog min fru tillbaka till mig .. Jag heter Vanessa, jag bor i Argentina, och jag är lyckligt gift med en härlig och omtänksam fru med två barn. Ett stort problem uppstod i min familj för sju månader sedan, mellan mig och min fru. så hemskt att hon tog saken till domstolen för skilsmässa. Han sa att hon aldrig ville stanna med mig igen och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur mitt hus och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärta. Jag försökte alla mina möjligheter att få tillbaka honom, efter mycket tiggeri, men allting till nytta och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen. Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av min som frågade min fru. Så jag förklarade allt för honom, så han berättade för mig att det enda sättet jag kan få min fru tillbaka är att besöka en stavningskastare eftersom det verkligen har fungerat för honom också. Så jag trodde aldrig på stavning men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Därefter gav han mig e-postadressen till stavningskramen som han besökte.{[email protected]}. Så nästa morgon skickade jag ett mail till den adress han gav mig och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min fru tillbaka nästa dag. Vad ett fantastiskt uttalande !! Jag trodde aldrig att han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Sedan nästa morgon, så förvånansvärt, min fru som inte ringde mig under de senaste sju {7} månaderna ringde mig till att han skulle komma tillbaka. Så underbart!! Så det var så hon kom tillbaka samma dag med mycket kärlek och glädje och hon bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan han orsakade mig och mina barn. Sedan från och med den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var förut, med hjälp av en stavningskaster DR Isikolo spellcaster.
Så om du befinner dig i ett liknande problem eller någon form av problem kan du också kontakta honom via hans [email protected] eller ringa eller whatsapp honom direktlinjen +2348133261196

Han specialiserar sig också i de följande problemen;

(1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) Om du vill bli befordrad på ditt kontor.
(3) Om du vill ha ett barn.
(4) om du har någon sjukdom (H I V / AIDS), (CANCER) eller någon sjukdom
(5) om du är döv och blind och du vill se och höra igen.

återigen se till att du kontaktar honom om du har några problem han hjälper dig. hans e-postadress är [email protected] eller ring eller whatsapp honom hans direktlinje +2348133261196

Skrivet 2017-11-19 kl. 18:59:45
Moet //

Bra artikel! Jag hoppas det hjälper många människor där ute.

Fix ditt äktenskap och förhållande efter en uppbrott eller skilsmässa, 100% garanti Kärlek stavar från Dr Isikolo ([email protected]) ..! Ett mycket stort problem uppstod i mitt äktenskap för sju månader sedan mellan mig och min man. så hemskt att han tog saken till domstolen för skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärta. Jag försökte alla mina möjligheter att få honom tillbaka, efter mycket tiggeri, men alla till ingen nytta och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen. Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av min som frågade min man. Så jag förklarade allt för honom, så han berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare, för att det verkligen har fungerat för honom också. Så jag trodde aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Sedan gav han mig e-postadressen till stavningskramen som han besökte. Jag skickade ett mail till den adress han gav mig och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka nästa dag. Vilket fantastiskt uttalande !! Jag trodde aldrig så han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Sedan nästa morgon, så förvånansvärt min man som inte ringde mig de senaste 7 månaderna, ringde mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart!! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan han orsakade mig och mina barn. Sedan från och med den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var förut med hjälp av en stavningskastare. Så jag kommer att rådgöra dig där ute om du har några problem med att kontakta Dr Isikolo, jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig. Emaila honom på: [email protected] WHATSAPP eller ring honom: +2348133261196

Skrivet 2018-01-21 kl. 17:13:58
Danica Fabijan //

Lycka är allt jag ser nu Jag trodde aldrig att jag och min pojkvän vi återförenade, efter att ha varit i relation till honom i 5 år, bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men jag ville inte ha till nytta tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag honom med allt, jag lovade honom men han vägrade, jag förklarade mitt problem för en vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att kasta en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskretsen DR ISIKOLO och han sa att det inte var något problem att allt kommer att bli bra innan 2 dagar han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00 min ex-kallade mig jag blev så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till Han älskar mig så mycket, jag var så glad och gick till honom, det var så vi började jag har lovat att leva ihop igen sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem och vem skiljer sig från alla de falska de där ute, vem som helst som behöver hjälp av stavningskanalen, hans email: [email protected] Du kan också Whatsapp eller VIBER honom på +2348133261196.

Skrivet 2019-05-05 kl. 16:31:17
Nela Klaudio //

Hej allihopa. Jag såg nyligen ett vittnesbörd om Dr ISIKOLO i en blogg jag besöker för förhållande och dating counseling problem eftersom jag hade haft allvarliga problem med min man och vi hade varit dating i sex månader, han ändras plötsligt, han var inte hemma med mig och mina barn som alltid började han fuska, han skadade mig på många sätt jag trodde aldrig att det var möjligt och jag trodde bara att jag skulle prova det kanske av desperation av något slag och jag kontaktade Dr ISIKOLO. I början kände allt drömigt och otroligt, hans samråd och lösning var lite lätt och konstigt och jag var rädd för en liten anledning, eftersom jag hörde läsa och hörde massor av berättelser om falska stavhjul, bedrägerier och jag trodde aldrig riktigt på magi. Jag spelade med lite hopp och tro och jag skickade några få saker efter allt och det fungerade som ett mirakel. Allt gick en stund ny riktning, det var och är fantastiskt. Jag antar att det var all tro som gjorde mig läs det speciella posta den trogen dagen .. jag hoppas att han kunde hjälpa andra människor som han gjorde mig .. jag gjorde lite och jag fick allt jag ville ha och önskade min man och verkligen han återvände tillbaka till mig efter 48 timmar som dr Isikolo försäkrade mig. min familj och mitt liv tillbaka. E-post: [email protected] Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196

Skrivet 2019-05-23 kl. 13:47:54
Helena Teo //

Hej, jag är Helena Teo. Efter att ha varit i relation till min man i åratal bröt han upp med mig. Jag gjorde allt inom räckhåll för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så illa på grund av den kärlek jag hade för honom, jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min kompis och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, jag hade inget annat val än att prova det. Jag meddelade stavningskastern och han försäkrade mig att det inte fanns något problem och att allt kommer att bli bra innan tre dagar. Han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, min man ringde mig. Jag blev så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hade hänt. Han ville att jag skulle återvända till honom. Han sa också att han älskade mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Spellhjulets e-postadress är: [email protected] Du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

Doktor Ben kunde hjälpa dig med följande:

1) kärleksspell
2) Förlorade kärleksspell
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskad älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning genom [email protected] kan ringa / WhatsApp honom genom är mobilnummer +2348159101215

Skrivet 2019-06-04 kl. 19:44:36
Lara%20Borna //

Vittnesmål Av Lara Borna, Hur får du din ex tillbaka snabbt!

Jag blev skadad och hjärtadbruten när ett stort problem uppstod i mitt äktenskap för sju månader sedan, mellan mig och min man. så hemskt att han tog saken till domstolen för en skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärtor. Jag försökte alla mina möjligheter att få honom tillbaka efter mycket tiggeri, men allting till nytta och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut och han ville aldrig se mig igen. Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av mig som frågade min man. Så jag förklarade allt för honom, så han berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare som heter Dr Ben, för att det verkligen har fungerat för honom också. Så jag trodde aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Då gav han mig e-postadressen till stavningskastaren som han besökte. Så nästa morgon skickade jag ett mail till adressen han gav mig, och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka de två dagarna. Vilket fantastiskt uttalande !! Jag trodde aldrig, så han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Då nästa morgon, så förvånansvärt, min man som inte ringde mig de senaste 7 månaderna, ringde mig att han skulle meddela att han kom tillbaka. Så underbart!! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan han orsakade mig och våra barn. Sedan från den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var förut, med hjälp av Dr Ben. Så jag kommer att rådgöra dig där ute om du har några problem med att kontakta honom, jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig .. E-posta honom på: [email protected],
WhatsApp / ring +2348159101215
Tack så mycket!!!

Skrivet 2019-06-06 kl. 18:06:11
Klara Niko //

Dr Ben är helt enkelt den bästa stavningskastaren och hjälpen.
Mitt namn är Klara Niko. Utan respekt för dig och dina förklaringar måste jag göra detta vittnesbörd känt för alla. Jag har varit på andra stavhjul utan att se något resultat. Jag ville bara att jag kom till dig tidigare, jag fick det bästa av dig. Min ex make var borta i ett år och jag gick överallt och andra stavhjul för hjälp men inget resultat tills min vän presenterade mig för Dr Ben Efter att kärleksspell var klar fick jag äntligen ett samtal från honom. Hans stavar fungerade underverk och min man är tillbaka med full av kärlek. Det är ett mirakel! Han kom plötsligt tillbaka med blommor och sa att jag skulle förlåta honom, jag var verkligen flabbergastad och chockad när min man knäböjde och bad om förlåtelse och att jag skulle acceptera honom tillbaka. Jag är väldigt kortfattad av ord och glädje, du är en Gud som skickas till mig och hela familjen .. Och nu är jag en glad kvinna igen. Tack så mycket Dr Ben För alla som letar efter en riktig stavningskast bör kontakta dr ben på [email protected] eller whatsapp honom på +2348159101215.

Skrivet 2019-06-09 kl. 15:02:02
Zara sime //

Min pojkvän lämnade mig för en annan tjej. Jag behövde honom desperat för att jag älskade honom så mycket. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet kom jag över ett visst vittnesbörd om det här bra. Dr Isikolo hjälper till att få ex tillbaka snabbt och sluta skilja sig eller skilja sig och så vidare, så jag kände att jag skulle ge honom ett försök. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag ska göra och jag gjorde det då gjorde han en (återvänd kärlekstavling) för mig. 48 timmar senare kom min pojkvän tillbaka till mig och grät och bad om förlåtelse. Idag är jag så glad och jag vill rekommendera den här stora stavningskanalen till någon som verkligen behöver en brådskande lösning på hans eller hennes brutna relationer och äktenskap, maila honom på: [email protected] Kontakta bara den stora "Dr Isikolo" Om du har några problem kontakta honom och jag garanterar dig att han kommer att hjälpa dig., gråta inte längre, kontakta den här kraftfulla stavningskanalen nu. Tack Dr Isikolo för att rädda mina trasiga relationer och tog min pojkvän tillbaka till mig! "Maila honom på: [email protected] Du kan också Whatsapp / Viber på +2348133261196

Skrivet 2019-06-18 kl. 20:04:36
Robert Jason //

HUR JAG HAR MITT EX EX KONSEKVIK MED HJÄLPEN AV DR ODION ...... Hej alla, jag heter Robert Jason, efter 15 års äktenskap bodde jag och min fru lyckligt tillsammans vi älskade varandra så mycket och jag älskade min familj de var min högsta prioritet, tills en morgon hade jag och min fru ett litet argument som jag vet att alla par har eftersom det inte finns några perfekta par i den här världen efter argumentet jag gick på jobbet när jag kom hem kunde jag inte hitta min fru och våra barn, hon packade också sina väskor och barnens och lämnade jag försökte ringa henne men jag kunde inte nå henne, jag gick till hennes väns hus men de kunde inte säga mig var de skulle hitta henne, jag var frustrerad Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag började dricka alkohol varje dag och natt. Jag slutade gå på jobbet, det var en svår sak för mig eftersom hon och mina barn betyder allt för mig att det var som att en del av min kropp lämnade mig, jag kunde inte fungerar bra, en dag surfar jag på internet när jag såg ett vittnesbörd om någon som vittnade om en man c alled Dr. ODION och hur han tog tillbaka sin fru inom tre dagar, jag tänkte inte två gånger om det jag messaged honom och berättade för honom allt som hände mellan mig och min fru och han sa att han tycker att mitt problem är mycket lätt för honom att lösa han sa också att jag skulle lita på honom att min fru kommer tillbaka och jag sa till honom att jag litar på honom och han bad om lite information som jag gav honom, 3 dagar senare kom min fru hem hem med barnen att jag var så förvånad över att se henne att det var som en dröm för mig började hon gråta och ber om ursäkt för mig. Jag sa till henne att det är okej, jag förlåter henne att hon är glad att hon är tillbaka, vi lever nu lyckligt tillsammans. Om du är hjärtbruten för att din fru eller make lämnade dig, kontakta honom via hans e-post för någon form av dödsstavning, skyddsstavning och även för att lösa rättsfall. ([email protected]) eller så kan du också appa honom på +2349060503921.

Skrivet 2019-11-01 kl. 07:07:14
martinmarisa //

Jag vill snabbt berätta för världen att det finns en verklig stavstång som är kraftfull och äkta. Hans namn är Dr ozalogbo. Han hjälpte mig nyligen att återförena min relation med min man som lämnade mig. När jag kontaktade Dr ozalogbo kastade han en kärlek för mig, och min man som sa att han inte har något att göra med mig igen ringde mig och började be mig att komma tillbaka. han är tillbaka nu med så mycket kärlek och omsorg. idag är jag glad att låta er alla veta att det här stavaggregatet har befogenheter att återställa bruten relation tillbaka. eftersom jag nu är nöjd med min man. För alla som läser den här artikeln och behöver all hjälp, kan dr ozalogbo också erbjuda alla typer av hjälp som, botande av alla typer av sjukdomar, domstolsärenden, graviditetstavning, andligt skydd och mycket mer. Du kan kontakta honom via hans e-post [email protected] ringa eller lägga till honom på whatsapp med hans telefonnummer +2348162562991

Skrivet 2020-01-19 kl. 23:47:39
URL: http://martinmarisa.blogg.se/
SHADY //

Snälla min kära vän, jag är ledsen, du läser det här meddelandet så här, jag ser bara att det är ett sätt att hjälpa dem som kommer att behöva den slags hjälp som jag fick. se till att du läser detta mitt vittnesmål till slut eftersom det är min livshistoria eftersom det är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för alla att höra. Jag har varit gift i 3 år och det fjärde året av mitt äktenskap tog en annan kvinna min älskare bort från mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i två år tills jag träffade en post där en man som heter högpräst Dr Sacerdote , har hjälpt någon och jag bestämde mig för att ge honom ett försök att hjälpa mig att föra min älskare hem och tro mig att jag bara skickar min bild och mina uppgifter till honom och min make och efter två dagar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i huset och se att det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er på liknande sätt att träffa den här mannen eftersom jag kan svära med mitt liv mannen är en mycket stark stavskärm och hans stava fungerar väldigt bra utan någon biverkning om du vill ha mer information om präst Dr Sacerdote. Lider du verkligen i din relation just nu? vill du högpräst Dr, ingripande i ditt förhållande som hjälper dig att reparera din relation? kontakta honom idag via hans e-post: [email protected] om du har några problem i det följande problemet
(1) Om du vill ha din ex tillbaka (2) om du alltid har dåliga drömmar. (3) Du vill bli befordrad på ditt kontor. (4) Om du vill ha ett barn. (5) Örtvård (6) Du vill att vara rik. (7) Du vill binda din make / hustru att vara din för alltid. (8) Om du behöver ekonomisk hjälp. (9) Låt människor lyda dina ord och göra din önskan (10) ETC-ärendeupplösning Kontakta dem i din e-posttempel [email protected] och få alla dina problem löst

Skrivet 2020-03-30 kl. 11:22:26
Hanna A //

En av de bästa beslut jag någonsin gjort var att kontakta Dr Adeleke att hjälpa mig att få min man tillbaka, jag var liv fylld av lycka efter att jag kontaktade Dr Adeleke eftersom han inte bara föra min man tillbaka till mig han också gjort vår kärlek till varandra mer unik och superb. Om du behöver krydda din relation med mer kärlek och romantik kontakta Dr Adeleke på samtal / WhatsApp honom på (+27740386124 ) E-postadress: aoba5019@gmail. Com

Skrivet 2020-03-31 kl. 09:34:49
Hanna A //

En av de bästa beslut jag någonsin gjort var att kontakta Dr Adeleke att hjälpa mig att få min man tillbaka, jag var liv fylld av lycka efter att jag kontaktade Dr Adeleke eftersom han inte bara föra min man tillbaka till mig han också gjort vår kärlek till varandra mer unik och superb. Om du behöver krydda din relation med mer kärlek och romantik kontakta Dr Adeleke på samtal / WhatsApp honom på (+27740386124 ) E-postadress: aoba5019@gmail. Com

Skrivet 2020-03-31 kl. 09:36:25
JANE ANDREW //

Al tack till Dr ADELEKE för att föra min man till mig jag är mycket glad att jag aldrig tror att jag kommer att vara med min man igen en vän till mig berättade för mig om Dr ADELEKE så jag bestämde mig för att ge ett försök och det fungerar innan 48 timmar min man ringa mig och var vädjar mig att förlåta honom det var som en dröm för mig Dr ADELEKE är en riktig spell caster kontakta honom på samtal / WhatsApp +27740386124 eller E-post: ([email protected]) Tack mig senare

Skrivet 2020-03-31 kl. 14:41:31
JANE ANDREW //

Al tack till Dr ADELEKE för att föra min man till mig jag är mycket glad att jag aldrig tror att jag kommer att vara med min man igen en vän till mig berättade för mig om Dr ADELEKE så jag bestämde mig för att ge ett försök och det fungerar innan 48 timmar min man ringa mig och var vädjar mig att förlåta honom det var som en dröm för mig Dr ADELEKE är en riktig spell caster kontakta honom på samtal / WhatsApp +27740386124 eller E-post: ([email protected]) Tack mig senare

Skrivet 2020-03-31 kl. 14:41:31
JEAN GRAY //

Jag är Jean från USA , jag hade problem med att bli gravid och föda barn efter 11år av äktenskapet, jag har varit på flera sjukhus men kunde inte föreställa sig förrän jag såg ett vittnesbörd på internet om hur Dr Adeleke hjälpa en dam med sina rötter och örter sirap.. Jag kontaktade honom utan tvekan och han sa till mig allt jag behöver göra, vilket jag gjorde därefter, till min största förvåning, jag blev gravid inom en kort period och jag är så glad att berätta för alla att jag är en mor till barn. Han är en Gud skickas så kontakta honom för alla problem på ([email protected]) eller kontakta honom på Whatsapp: +27740386124 

Skrivet 2020-04-02 kl. 00:26:48
Erna Jonas //

Efter att ha bott i ett dåligt äktenskap i några år avgifter för att tänka på det förlorar jag också mitt jobb, jag grät dag och natt och jag blev nästan arg. Men nu är jag tillbaka till fot alla tack också DR WALE som återställer min lycka. Efter att jag läst om alla de bra saker som DR WALE har gjort för människor kontaktade jag honom snabbt och berättade för honom vad som går igenom. Min man slog mig alltid utan anledning att han alltid kränker allt jag gör. Efter att ha berättat för DR WALE allt detta gjorde han en Voodoo-förtrollning för mig och fick reda på att min man såg någon annan utanför vårt äktenskap, det är anledningen till att han kommer hem och letade efter fel. Men allt tack till DR WALE att han nu har återställt allting till det normala igen. min man har bett om förlåtelse från mig och min chef på min arbetsplats har bett mig att komma tillbaka till jobbet. Jag rekommenderar DR WALE också alla som behöver hjälp. E-post: [email protected] ELLER Ring / WhatsApp +2347054019402

Skrivet 2021-01-25 kl. 22:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0