min lilla bil

 
Den är svårare än en vanlig moped, men jag kommer bli mycket säker i trafiken när jag blir äldre och kör riktig bil eftersom det nästan är samma sak, men några snäpp enklare.
 
Den går på diesel och drar nästan ingenting. Fulltank kostar ca 150 kr och det kan man köra låååångt på i den här! 
 
Den är varm och torr på vintern och sval på sommaren eftersom den har AC.
 
Det har radio, och du kan koppla in din egna mobil för att lyssna på din egna spotifylista till exempel.
 
Som på andra bilar kan man ladda mobilen.
 
Det finns alltid plats för en till, och du slipper ha en extrahjälm. Bara ni har säkerhetsbältet på! 
 
Baggageluckan är jätterymlig! Du kan nästan ha vad som helst där! 
 
Du kan köra den på alla vägar förutom motorvägar.
 
 
Jag hittar nästan inga dåliga saker, förutom att den är väldigt dyr. Det som är bra är dock att om du vill sälja den efter några år har värdet i mopedbilen inte blivit så mycket lägre, så du får tillbaka väldigt mycket av pengarna. För mig, som inte får köra riktig bil är det här sjukt bra. Jag vet inte hur mycket jag längtat efter att bara få sätta sig i den, som idag när det regnade, i mjukiskläder och bara köra vart jag vill. En sjukt härlig frihet! Egentligen tycker jag den passar hela familjen - för dom som är över 15! Mamma tar den ibland när hon ska ut och handla, bara för att den är så smidig och enkel och att man inte behöver betala tull. Jag är jättenöjd, verkligen! Min bil kommer som sagt från Ligier modell JS RC och jag tycker den rockar fett! 
 
 

Life of the rich and fabulous //

Haha , och jag som inte tagit körtkort än och är betydligt äldre än dig :(

Skrivet 2013-10-10 kl. 19:48:55
URL: http://www.somsofia.blogg.se
Life of the rich and fabulous //

Ioförsig behöver den väl inget körkort, men ändå haha! :) Söt!

Skrivet 2013-10-10 kl. 19:49:22
URL: http://www.somsofia.blogg.se
Anonym //

Zara ska köra svart taxi!;D haha ne skoja!:)❤️

Skrivet 2013-10-10 kl. 19:52:50
Edith //

Aldrig sett någon som kört en sån! Vad skojigt! Men hur funkar det liksom? Vilka vägar får den köra på? Och hur bred är den? För jag ser framför mig hur den "stör" trafiken när den tar mer plats än en moppe men går mycket långsammare än en bil. Tell us more! ;)

Skrivet 2013-10-10 kl. 19:55:55
URL: http://dithphoto.blogg.se
Aa //

www.nattstad.se/mylouise

Följ denna bloggen! Boys 'N girls!
Egen skriven musik som hon lagt ut på bloggen, hon rider, tips, mode, kläder. Bloggen fastnade jag för direkt!
Följ hennes liv som 15åring:)

www.nattstad.se/mylouise

Skrivet 2013-10-10 kl. 19:56:53
Amanda Johansson //

as tuff :D
Förlåt om jag skickar detta här men det är viktigt. In och läs tyras viktiga inlägg och sprid det!! Direkt länk här: http://tyras.se/2013/10/10/hur-stor-rattsakerhet-har-vi-i-sverige/

Skrivet 2013-10-10 kl. 19:59:09
URL: http://aamandastyle.blogg.se
Amanda<3 //

Guuud vad snygg, vill också ha en sån! Hihi! Fast det är länge kvar tills jag tar körkort för jag är bara 11år!haha! Kram<3

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:06:22
Nikita //

Åhhhh fett coolt! :D
Kan inte du lägga ut fler outfit bilder? <3

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:06:31
URL: http://stylebynikita.blogg.se
Elin Glaad //

Hej, gud vad fin! Hur snabbt går den? :)
Kraam

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:14:02
URL: http://elinglaad.devote.se
Tina //

Jag har funderat på att skaffa mopedbild själv :P Får se om det blir framöver.

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:15:27
URL: http://photobytina.blogg.se/
Elin //

cool!

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:27:31
URL: http://bloggareello.blogg.se
Lisa //

Så himla bra!

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:35:26
URL: http://lisasblog.blogg.se
Linn Strömberg //

ÅHH! AVIS JAG BLIR!

Skrivet 2013-10-10 kl. 20:36:23
URL: http://cigarettesncush.blogg.se/
Anonym //

Kan Inte du vissa mer bilder på den , hur den ser ut utanpå också

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:08:09
Anonym //

Hur snabbt går den? Och är den automatisk eller manuellväxlad?

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:11:49
Sarah //

Åh nej du, en mopedbil är inte samma sak som en personbil. Juridiskt sett är den mer moped än bil, i Sverige räknas den som moped klass 1, den får gå i 52 kilometer/h om jag minns rätt och den måste ha en LGF-skylt. Låter det som en personbil? Det är en jäkla skillnad, vilket du kommer att märka när det är dags för B-körkort.

Svar: Det ÄR en moped, jag har inte sagt någon annat. Jag säger bara att jag kommer få mycket erfarenheter med den här lilla bilen, mopedbilen. Jag kommer nog få det väligt lätt att börja övningsköra när jag blir 16!
zara

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:14:31
Malin Jonsson //

Åh tänkt om man hade haft en sån istället för moppen, lyx! :D

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:19:04
URL: http://tjugosjundeoktober.blogg.se/
Julia //

Ja tänk vilken skillnad det skulle vara att ha en sån jämfört med en liten ynklig vespa.. Få lyssna på musik, och ha det varmt(på vintrarna) och alltid ha plats för en till oavsett om man är beredd på det eller inte. Som du säger, inte behöver en extra moppehjälm för att kunna ta med någon. ÅÅÅh vad jag skulle kunna ge bort mycket om jag bara kunde få en sån!!! :) Lyx ju ;)

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:28:26
URL: http://jrphoto.webblogg.se
Alexandra //

Ställ gärna en fråga på frågestunden på min blogg :)

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:29:16
URL: http://alexislifestyle.blogg.se
JUNITJEJ //

Vad den ser fin ut!

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:36:08
URL: http://www.junitjejen.se
ZANDRA //

FIN BLOGG!

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:50:40
URL: http://zandralinnea.blogg.se
lisa //

Fett chill tycker jag

Skrivet 2013-10-10 kl. 22:22:13
Sanna //

Wow, bortskämd mycket? :)
nej är inte avundsjuk , tycker bara det är fett onödigt att köpa en så dyr moppe bil när du om bara några år kommer ta körkort och säkert skaffa en till dyr bil. du är 15 år och får en moped bil för 150 000 kr.. skiter i om det är bättre på vintern och du slipper blöta ner dig när det regnar, sjukt bortskämd ändå. visst du tjänar pengar pga att du sjunger men du är en helt vanlig person också!

Skrivet 2013-10-10 kl. 23:09:42
Julia //

Skitsnygg bil zara!
Jag har fråga som jag hoppas hoppas hoppas du vill svara på! Vad gjorde du för den halva miljonen du fick när du vann talang? :)
Snälla svara på detta i ett inlägg!

Skrivet 2013-10-10 kl. 23:22:16
rebecca //

Sanna, bortskämd? Pengar har olika värde för alla människor beroende på var och hur man växer upp. För vissa familjer är 3000 kr som 300 kr och för vissa är 300 kr som 3 000 000 miljoner. Ska du alltid likställa bortskämdhet till hur mycket pengar man har eller spenderar kommer det alla alltid vara mer eller mindre bortskämda i förhållande till någon annan. Då är du själv bortskämd i förhållande till miljontals tonåringar.

Jag antar att du drar gränsen för vad som är bortskämt i förhållande till hur du själv lever, du kanske t.ex aldrig skulle få åka på semester till USA, det kanske är "orimligt" i din familj, och då präglar den värderingen dig att man får FÖR mycket om man åker dit. Men det är fel! För alla lever på olika "nivåer", det är en FÖRUTSÄTTNING för att samhället och yrken, inkomster och utgifter ska fungera, men inget är mer eller mindre rätt! Tänk om alla som har en mopedbil skulle låta bli att köpa de för att du anser att det är så bortskämt, då skulle det inte finnas någon efterfrågan på dem, då skulle inga behöva jobba med att sälja dem, och ingen skulle behöva jobba med att tillverka dem. Tänk så många som skulle förlora sitt arbete. Och detta gäller bara en bil, tänk då allt i livet som var och varannan människa tycker är för " bortskämt ? " Om allt det försvann skulle samhället kapitulera.

Det är så konstigt att man blir kallad bortskämd för att man får eller har mycket materiella ting. För samtidigt som folk säger det, påstår dem att materiella ting inte betyder något. Det är ju det vi försöker lära alla "det viktigaste är kärlek och att vi är friska". Så, hur kan Zara vara bortskämd när hon får/köper något som i slutändan inte har något värde?

Under min uppväxt har jag alltid fått höra att jag är bortskämd för att jag bär fina kläder och reser varje år. Men skenet bedrar. Faktum är att min familj lägger mindre pengar på kläder och resor än vad människor vanligen gör. Skillnaden är att vi är ytterst smarta i vårt sätt att konsumera. När andra bokar charterresor bokar vi flyg och hotell var för sig till halva priset, fast det är samma hotell. När andra handlar ett par jeans för 500 spänn så köper jag tre jeans på rean för samma pris. Vi köper de billigaste alternativen i matbutiker, vältrar i hämtmat när vi hittar rabatter. När jag åker utomlands handlar jag 4 väskor för 100 kr styck, de köper en för 700, ändå är det jag som blir kallad bortskämd!

För mig är bortskämdhet snarare än egenskap än hur mycket materiella ting man har. Bortskämdhet är att vara otacksam, förvänta sig saker, oförmåga att värdera saker omkring en, det är apati, ignorans, att leta fel på hur andra lever sitt liv, snylta på andras saker, att tro att lycka och framgång bara ska komma till en i livet utan ansträngning etc..

Zara, lägg gärna upp detta som ett inlägg. De kan säkert reda ut vissa fördomar. Du och många andra är säkert också trötta på att bli kallad bortskämd! Och de som häver ut dessa kommentarer måste lära sig en läxa och inse hur totalt ogenomtänkta deras påståenden är. Kram

Skrivet 2013-10-11 kl. 04:21:14
Elin //

hahah, Sanna, man behöver inte vara bortskämd bara för att man får/köper dyrare saker? Zara vill ju ha en moppebil och antingen har hon sparat eller så har hon fått den av sina föräldrar (eller både och). Om hon har betalat den själv så får väl hon göra det, det är hennes pengar. Ho går ju inte direkt runt och skryter i hela Stockholm över att hon har en moppebil liksom, haha. Bortskämd skulle hon varit (enligt mig) om hon fick den här bilen + massa andra dyra saker från sina föräldrar utan egentlig anledning och att hon går runt och skryter om de och berättar hur mycket hon får, hur mycket allt kostade osv bara för att folk skulle bli avundsjuka, men Zara är ju inte så ;)

Skrivet 2013-10-11 kl. 07:29:55
Cecilia - Träning, foto & vardag //

Åh, vill också ha en!! Haha...

Skrivet 2013-10-11 kl. 09:31:28
URL: http://ceciliasj.blogg.se
Rikard //

http://www.youtube.com/watch?v=cqg5GMpEK0M
Det sägs att denna Tjej ska bli in konkurrent. hon lever inte med samma möjligheter som du men skulle va kul och höra vad du tycker om henne. Jobbar nu på att få ut hennes musik eftersom jag tror på att hon kommer kunna lyckas inom musikens värld ifall hon får chansen.

Skrivet 2013-10-11 kl. 15:22:38
Anonym //

betala tull? whaat? lol

Skrivet 2013-10-11 kl. 15:59:55
erik //

kör försiktigt bara, speciellt i vinter när det är halt! krocka med en sån där plastbil och du är död :)

Skrivet 2013-10-11 kl. 17:15:51
URL: http://veckansgosse.blogg.se/
Anonym //

Hej jag undrar bara hur du växlar i den? Är det är som en växellåda som i vanliga manuell bilar eller hur är det? :)

Skrivet 2013-10-11 kl. 20:41:45
Skvallerbloggen //

NU HAR DEN NYA SVALLERBLOGGEN KOMMIT IGÅNG, DET SKRIVS OM ALLA STORA BLOGGAR OCH ALLT FRÅN STORA BLOGGBRÅK TILL SMÅSAKER OCH FÖRE EFTER BILDER!!!
HTTP://SKVALLERBLOGGEN.NU

Skrivet 2013-10-11 kl. 22:53:40
URL: http://skvallerbloggen.nu
Anonym //

Hej! Hur många km/h får man köra med bilen?:) Kram!

Skrivet 2013-10-11 kl. 23:24:00
Linda ♥ //

Den låter sjukt mycket bättre än en moppe iallafall ;)Trots att den är dyr, så kanske det är värt det!

Skrivet 2013-10-12 kl. 06:44:25
URL: http://lindaemanuelsson.blogg.se
Anonym //

Bortskämd är inget man är bara för att man få saker, bortskämd är ett slags beteende mot sina föräldrar. Att man KRÄVER saker, inte är tacksam och kanske gör sönder saker och tror att man äger hela världen. DET är bortskämt, läs på...

Skrivet 2013-10-17 kl. 16:28:21
Julia Åhlberg //

Kan inte du lägga ut lite fler bilder på hur bilen ser ut, och hur den ser ut i bilen. Sett dom där två bilderna du la upp i detta inlägget, men så nyfiken på hur den ser ut i fler bilder. Funderar på om man ska köpa moppe eller en moppebil nämligen... kram :)

Skrivet 2013-10-20 kl. 18:20:21
URL: http://jjuliahlberg.blogg.se
Miranda //

Men Gud.. Jag tror inte zara tjänar ett öre, bara för att hon sjunger och är "känd" så betyder det inte att hon har miljoner på banken... Hon är 15!! Herreguuuud! Lär er saker innan ni skriver det, hennes föräldrar kanske tjänar bra? Vad vet du/ni. Shit vilka p12 det finns...

Skrivet 2013-10-21 kl. 00:26:43
Märta //

Kan du berätta hur du tog ditt körkort? Alltså fick du övningsköra moppe eller bara mopedbil? Hur lång tid tog det? Var provet/proven svåra? Skulle vara jättekul om du svarade, gärna i ett inlägg. Fyller 15 om ett halvår och vil gärna börja träna inför moppekörkort. Kommer antagligen inte få varken en moppe eller moppebil men det kan vara kul att ha körkortet i alla fall om det blir någon i framtiden eller om man vill köra någon annans moppe/moppebil :) kram <3

Skrivet 2013-10-21 kl. 22:31:57
URL: http://martah.blogg.se
en av dina fans //

Kan du inte görs en film om bilen? Där du visar den både utifrån och inne i bilen, hur den ser ut osv? Kanske en filmsnutt där du startar den och kör lite (om en passageraren kan filma ) skulle varit duper roligt <3

Skrivet 2014-07-04 kl. 22:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0