designkopia, rip off - rätt/fel?

Jag vet inte vad jag tycker om märken som dirketkopierar andra märken. Som till exempel Jonny Bulls kopierar Primeboots. Som Lindex och andra budgetkedjor kopierar Celinéväskan mini luggage. För en gång skull vet jag inte riktigt vart min åsikt hamnar. Jag hatar fejk. Jag hatar att det står ''louis vuitton'' på en väska som INTE kommer där ifrån. För det första är det olagligt, och jätte-B. Det har inte med priset att göra egentligen, jag tycker hela industrin är ful. Om man älskar en speciell modell på en väska finns det många andra alternativ, som är minst lika fina, för kanske en femtedel av priset. T.ex vi låtsas att jag ÄÄÄLSKADE Celinéväskan (vilket jag gör så jag behöver inte låtsas) men att jag verkligen inte hade råd (det har jag inte heller haha) då skulle jag nog kolla in Lindex. För det är ingen kopia, utan en väska som har blivit lite väl insirerad av en annan väska. Vet inte om förra mening var korrekt svenska, men ni försår hoppas jag. Jag köpte ett par skor på Steve Madden som var superlika ett par Isabel Marantskor, men på något sätt tycker jag det är liiiite fel. Förstår ni vad jag menar?
 
Jag tycker det är lite tråkigt att folk kopierar. Liksom plzz kom på något eget. Vad hade du sagt om du skulle hålla ett föredrag för klassen som du övat på jättejättelänge men sen kommer någon jävel efter dig och säger exakt samma saker, fast lite sämre. Jaja det är en evig diskussion. Jag har bara noterat alla Primeboots ''kopior'' på senaste, för dom är näst intill idenstiska. Vad tycker ni om att sno någon annans idé och design? 
 
 
 
 
 
 

Anonym //

håller med dig så jävla mycket!!!!!!!

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:09:45
Amanda Nyström //

Hur håller du reda på skolan när du reser och så? :)

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:12:11
URL: http://amandanystroom.blogg.se
victoria //

men det är ju inte direkt så att prime boots var den första som kom på höga stövlar. Jag jämvörde mia med min pappas cowboy skor eller vad man ska säga. De var identiska bara att hans var mycket äldre och att det var ett annat märke, så jag menar igen är ju egentligen först med något eller hur? förstår vad du menar med att man inte vill ha en face celine väska där det står celine, men johnny bulls och primeboots är har båda gjort stövlar av skinn men de ser inte lika dana, det är som att någon säger att du får inte göra ballerina eftersom det är samma modell. då kommer det ju aldrig komma något nytt :) och sen om man kanske inte har råd att köpa eller ine vill lägga 4000tusen på ett par primeboots med samma kvalité som johnny bulls för 1600kr. det beror på vad man prioriterar sina pengar på :)

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:16:12
Anonym //

vilken skola går du i?

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:23:55
Hanna //

Kan hålla med, kanske inte är så kul för dom som köpt äkta, så går andra omkring med identiska som kostade en bråkdel av priset, men sånt kommer alltid finnas och det gör det ju också till "märkes" saker för dom blir ju ÄKTA av att andra är fake, och det förstärker väl lyxigheten tycker jag iaf. Som h&m kan ha dyra saker, men det är lixom inte "ja det är äkta h&m"

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:26:29
URL: http://HANNAFRIDAS.BLOGG.SE
tine //

förstår vad du menar men samtidigt är det väl bra att de "härmar" för annars skulle det inte finnas en chans för människor med mindre i lön att köpa saker som de tyckte såg bra ut, det finns ju så jäkla mycket saker i denna värld så något kommer ju ALLTID vara likt de andra..

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:30:41
Amanda<3 //

Jag håller med dig fast om man verkligen vill ha nåt som är skit dyrt då tycker jag man kan köpa en kopia! Ha det bra! Kram:amanda

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:32:51
Stina //

Jag tycker inte det är fel att köpa Johnny Bulls eller att köpa en t.ex. Celine inspirerad väska från lindex. Dock tycker jag det är otroligt fel att köpa en väska där det står Louis Vuitton, Gucci, Chanel osv. När det inte kommer där ifrån. Jag tycker det är stor skillnad på att köpa kläder/skor/väskor som är inspirerade från något annat och köpa något som är rakt av kopierade och där det till och med står märket när den egentligen är köpt för 200 på någon fejk sida eller på nån marknad i Turkiet/Thailand osv. Har man inte pengar till att köpa en louis vuitton så kan man hitta en minst lika fin på zara t.ex.

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:34:22
Amanda //

Kan hålla med dig lite grann. :)

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:35:02
URL: http://mandanilsson.blogg.se
J. //

Jag tycker inte det är fel att t.ex kedjor som HM och lindex härmar eller hämtar inspiration ifrån större märken. Det är ju lite så modeindustrin fungerar. De stora märkena sätter trenderna, sedan gör kedjorna budgetvarianter. Finns ingen chans i världen att alla skulle kunna komma på något helt eget, det funkar inte så. Där emot tycker jag det är fult och fel när det görs rip off, alltså att det är en ren och skär kopia där det står märkets namn och allt.

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:35:32
yasmine modell mamma och fru //

tycker folk får ha vad dom vill.
själv äger jag en fake grej en mjukisdress men väskor och så vill jag ha äkta annars kan jag köpa en snygg icke märkes väska.
Önskar dig en fin dag
kolla gärna in mitt bloggtips med fina underkläder
KRAM

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:35:36
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
<3 //

love you..

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:38:17
Emelie Wahlund //

110% rätt. Det är så jäkla patetiskt att kopiera någon/något rakt av tycker jag. Som när folk snor mina bilder te x som jag har lagt ner en massa tid på. Skittråkigt.

Skrivet 2013-10-02 kl. 16:39:20
URL: http://emeliewahlund.se/
fashiongirlz //

Läs min och min kompis nya blogg, kommentera också hihi xD

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:00:22
URL: http://www.thefashiongirlz.blogg.se
Alexandra //

Fejkindustrin är det värsta jag vet! Köp äkta eller köp något på HM som inte är kopierat. Fejk väskor/skor/kläder har jag ingen respekt för, alls.

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:02:48
Hanna //

Håller verkligen med! Det är ju heller inte roligt om man kanske måste spara till tex en väska eller ett par skor av något märke som kostar lite mer och så är man jätteglad över att man lyckats spara och köpt denna sak, så kommer någon annan med en exakt likadan fast fejk, men att det är fejk ser ju tyvärr inte alla. Det skulle döda min glädje rejält!

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:04:53
URL: http://hannalovgren.com
Hannah //

Jag tycker fejkindustrin är så jäkla hemsk. Louis Vuitton, celine och alla andra märken har ju kämpat med sina designs så det finns ingen rätt för andra att kopiera deras designs och desutom skriva "celine" på väskan t.ex.

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:06:22
Joanna //

Dock vill ofta märken (i hemlighet) att deras exempelvis väskor ska kopieras och säljas på svarta marknaden (tro det eller ej) för att det faktiskt anses lite fint att väskorna är så populära att de även görs i fejk. Jag tycker att det är roligt att ha en väska som är fejk, även om det klart är roligare att ha en äkta. Men om man tänker på dem som inte har råd med en äkta så kan det kännas riktigt kul att ändå ha en som ser likadan ut!

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:06:48
Linn //

Yes äntligeeeeen någon som skriver detta!
Avskyr det också, det är otroligt fult och B!!
Fleeeeeera i min klass går runt med johnny bulls och fake vuitton väska och man ser ju på mils avstånd att det är fake också, pinsamt typ!

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:06:58
Lywe //

saknar dig hela tiden typ <3

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:17:14
Nikita //

Håller med båda parter!<3 Din blogg är så fin!<3

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:18:06
URL: http://stylebynikita.blogg.se
Lovisa //

du har så J***A rätt! om jag ska köpa någon märkes ska det vara äkta. Det känns inte bar att bära något olagligt. du är bäst Zara <3

Skrivet 2013-10-02 kl. 17:56:59
filippa //

du har så rätt! titta på min bloggish typ zarish haha!

Skrivet 2013-10-02 kl. 18:02:58
URL: http://filippawingqvist.blogg.se
isabella //

alltså typ Johnny Bulls tycker jag inte är något fel på, för primeboots är inspirerade av andra skor som fanns för flera år sedan.
Och efter som Bulls är äkta läder ändå spelar det för mig ingen roll, bara de inte skriver primeboots på dem.

Skrivet 2013-10-02 kl. 18:07:53
URL: http://blackfall.blogg.se
Anna //

Håller med!! ;))

Skrivet 2013-10-02 kl. 18:13:40
URL: http://annasz.blogg.se
Anonym //

Ok kanske fel att lägga in i just detta inlägg om designer kopier etc men det har jag inget aning om vad som är vad ivf så överlämmnar det till experter som Zara;D

Ville bara ge väldigt sena lyckoönskningar till en talangfull tjej och må den följa dig vart du en nu väljer att bege dig,stanna hemma i Sverige eller ta dig an staterna exempelvis ;D

Tackar för den vackra Uncover låten.

Skrivet 2013-10-02 kl. 18:26:30
Selma //

Jag förstår dig lite, om man tänker på det du sa om skolarbetet. Men jag tycker ändå att det är bra att det finns kopior som ser skapligt bra ut. Du kanske inte tycker det men man får tänka ur andras synvinklar. Alla har inte råd med "primeboots" eller en "célineväska". För det kostar rätt mycket. Men folk som har "vanligt" med pengar (dvs inte kan köpa massa märkesgrejer, jackor, väskor, skor för över 5000 osv) borde också få kunna klä sig i det dom tycker är fint. Och dom kanske tycker att den där célineväskan är fin men inte har råd, då kan man gå in på Lindex och få den för under 500 lappen eller hur mycket den nu kostar. Förstår du?

Skrivet 2013-10-02 kl. 18:31:59
URL: http://selmas.blo.gg
hmmm //

Hej! jag kan förstå vad du menar på ett sätt. För dem som köpt äkta vara blir det lite jobbigt och irriterande när någon kommer med en kopia. Men samtidigt, jag har inte råd att köpa primeboots. Jag skulle aldrig få ett par primeboots eller en colmar jacka betald av mina föräldrar. Jag fick dock ett par Johnny Bulls, jag kommer ihåg hur glad jag blev. Tyckte de, var så balla. Men sen märkte jag att det fanns ett dyrare märke kallat primeboot, kände att det var aningen pinsamt att jag köpt ett par stövlar som var så lika ett par märkets stövlar. Men numera känns det som vad man än köper så är det något man kopierar, att man blir kallad för orre för att skjortan man bar tydligen ser ut som en ralph lauren för att den var vit? Lite synd :/

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:03:36
Tilde //

Jag kan hålla med dig till viss del;) Att man hittar en exakt likadan väska som en MK väska och så står det ett annat märke känns lite fel osv men Johny Bulls är ändå ett känt märke och ah, men jag förstår hur du tänker:)

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:12:50
URL: http://emmatildes.blogg.se
AMANDA //

Tycker exakt samma sak, hatar fejk!

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:16:50
Vendela Nilsson //

Håller verkligen med!

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:17:45
URL: http://fotografnilsson.blogg.se/
Viola Söderberg //

Fin blogg!

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:21:15
URL: http://norrskenochrymdskepp.blogg.se
JUNITJEJ //

Så snygga stövlar!

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:27:57
URL: http://www.junitjejen.se
Anonym //

Det är väl onödigt att köpa skor för 3500 när det finns ett par exakt likadana för 1500, man får ju tänka på att alla har faktiskt inte så mycket pengar för att köpa sånt, och även om jag hade 3500 spänn för att köpa ett par primeboots hade jag hellre köpt ett par fake för billigare så kan man lägga pengarna på annat!
Sen känns det som att primebootsen kostar lite för mycket än vad dom behöver, jag menar, man betalar ju mest för märker och inte för självaste skon. Kram

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:33:50
Terese //

Jag tkr det är störande att folk säger att det är fult med fake, vad spelar det för roll liksom? Jag tycker skon är fin, nån annan tkr skon är fin men när den får reda på att den är fake så blir den ful? Snälla, den ser exakt ut som en primeboot, den har bara ett annat märke, folk borde sluta tänkta på vilket märke det är, och istället lägga märke till självaste skon! Det är bara min åsikt, man får tycka som man själv vill, respekt till dig zara! Puss

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:46:34
Hilda Mattisson //

Håller med dig om direkta märkes kopior typ michael kors kopior, inte direkt fint. Tycker det är bättre att köpa en annan billigare väska då en en kopia!

Skrivet 2013-10-02 kl. 19:56:23
URL: http://wimsis.blogg.se/
ellin //

Besök bloggen om två tvillingar ! Läs o kommentera :)

Skrivet 2013-10-02 kl. 20:23:32
URL: http://ellinkenza.blogg.se
Elin //

Håller HELT med dig! Det borde inte få finnas, är inte okej!!

Skrivet 2013-10-02 kl. 20:26:56
Ida Emma //

håller med att man inte ska kopiera, dock väldigt liknande saker är bra att det finns till budget pris. Men det ska ju inte stå "Gucci" på en väska som inte är Gucci t.ex.

Skrivet 2013-10-02 kl. 20:44:25
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
Julia //

Men herregud? Asså det klart att om man inte har råd med t.ex Louis Vitton väska att man köper en kopia. Bara för att du får allt du pekar på.

Skrivet 2013-10-02 kl. 20:48:10
ZANDRA //

SUPERFIN BLOGG ZARA!

Skrivet 2013-10-02 kl. 20:54:30
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Hedda //

AGREE AGREE AGREE

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:06:05
Sally //

Tycker absolut inte att det är fel. Snarare tycker jag det är ekonomiskt. Visst fan tackar jag ja till en pradaväska om möjligt men om den möjligheten inte finns lägger jag gärna pengarna på något billigare och det som blir över på något annat mindre ytligt än ett jävla plagg haha

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:20:16
anonym //

fast nu var de så att johnny bulls är ett märke som funnits riktigt länge, innan primeboots blev sådär känt:)

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:23:30
Anonym //

Fan vad taskigt du gjorde nyss så att jag inte vill köpa Johnny bulls? Folk kanske inte har råd men primeboots för cirka 4000kr liksom? Ba för du e stenrik efter den jävla uncover. Har alltid hållt med dina åsikter tills nu..

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:28:11
Anonym //

Det är fult? Att gå runt med en fake Gucci väska men du har nyss förnedrat alla som har Johnny bulls eller tycker dom i fina? Alla har olika situationer, vissa har inte råd med
Primeboots så dom köper Johnny bulls men att säga att det är pinsamt att gå i Johnny bulls är ju
Bara wrickat! Alla har det inte som dig, alla har inte två föräldrar med jobb. Tänk på vad du säger för du har nyss gjort halva Sverige emot Johnny bulls seriös kolla på vad en tjej skrev att det är pinsamt!!

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:34:15
Wilma //

Jag tycker det är bra att det finns andra alternativ för oss ungdomar som kanske inte har råd med ett par skor för 4000... annars håller jag med dig!

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:34:25
Anonym //

Det var lågt med johnny bulls serri

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:38:20
Emelie //

W O R D! :)

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:39:36
URL: http://seperti.blogg.se/
Frida //

Tycker inte rikigt det var rätt det där du skrev om Johnny bulls, Tycker inte direkt att Johnny bulls är "fake" eller vad man ska säga. Annars håller jag med dig! :) ha en bra dag!

Skrivet 2013-10-02 kl. 21:50:48
Anonym //

Asså jag är så jävla trött på hela primeboots hysterin, varför betyder det att Johnny bulls härmar bara för att de är billigare? Jag tycker att JB är snyggare än PB, de är väl en smaksak, men många väljer PB för att vara coola, för att de kostar mer..

Skrivet 2013-10-02 kl. 22:51:07
aino //

Håller såå med dej! Och om man inte har råd med något som är äkta så varför måste man gå och skaffa en ful och fake kopia för billigare?? Kan man int istället skaffa för samma pris något som inte är fake typ som exemplet med celine väskan och lindex, tycker det är mer "personligare" än att gå runt med en ussell kopia

Skrivet 2013-10-03 kl. 00:55:51
Sandra //

Du koperae beyonce:p eller"försöker"

Skrivet 2013-10-03 kl. 06:46:17
Inez //

Håller inte alls med, men kan förstå hur du tänker. Det är världens märkeshysteri nu, liksom vem bryr sig om hur tröjan eller väskan ser ut sålänge den är äkta och det står hollister eller Michael kors på den. Jag bryr mig knappt om märket, är det snyggt köper jag det. Enligt mig försöker(VISSA)

folk bara visa hur mycket pengar de har när de t ex vägrar köpa från HM. Men jag har inte råd att köpa väskor, skor eller kläder för flera tusen kronor, jag har inte den mäjligheten och därför får jag hålla mig till budget. Det blev lite kluddigt men hoppas du förstår :)

Skrivet 2013-10-03 kl. 11:48:30
lekindy //

ohh så sant, klarar inte av fake saker, men det känns mer ok när det är som du sa i ditt exempel med lindex o celine väskan.. dock är det fortfarande inte samma sak som att ha en äkta celine väska.. som förövrigt jag drömmer om 24/7!!

kolla gärna in min o min bästa väns blogg :) http://lekindy.blogg.se/

Skrivet 2013-10-03 kl. 12:33:09
Alice //

sjukt bra inlägg!! Håller med dig!!

Skrivet 2013-10-03 kl. 15:39:16
URL: http://alicelindstrom.se
Anonym //

Omg kolla på dig! Sjukt dåligt med märkes härmar lala,alalöaöaöa

Skrivet 2013-10-03 kl. 16:21:00
Cecilia - Träning, Foto & Vardag. ❤ //

Tycker det är fel att härma och köpa kopior.

Skrivet 2013-10-03 kl. 17:26:32
URL: http://ceciliasj.blogg.se
Linda //

Nu är det ju inte så att Primeboots var först med sina skor utan tänker man så har ju dom oxå "kopierat"../Linda

Skrivet 2013-10-03 kl. 21:45:44
Ella //

Har ett par John bulls och kan säga loooovvvee them. Bryr mig inte om ett "märke" har fått inspiration från ett annat märke". Det viktigaste är att man är glad och nöjd över saken.

Skrivet 2013-10-03 kl. 22:29:06
Astrid //

Jag håller med dig i mycket som du skriver i dethär inlägget Zara. Skulle nog resonera ungefär som du om jag skulle köpa något som t.ex en Céline väska som är så dyr så skulle jag nog tänka igenom det.

Skrivet 2013-10-04 kl. 08:40:46
Hihi //

Jag tycker att Primeboots ser mycket klumpigare ut än Johnny Bulls :) Dessutom är det BOOTS, alla boots ser typ likadana ut!

Skrivet 2013-10-04 kl. 12:34:01
Lollan //

Givetvis är de taskigt o tråkigt att "sno" en annans idé och design, men din parallell till föredrag i skolanvsr de sämsta haha
Puss

Skrivet 2013-10-04 kl. 23:56:33
Frida //

Håller helt med dig! Hatar fejkindustrin och tycker att det är extremt pinsamt och onödigt att det tillverkas falska LV-, MK- och Chanelväskor osv. Usch!

Skrivet 2013-10-05 kl. 09:43:43
Saga //

sen är ju primeboots och johnny bulls 2 HELT olika märken.

Skrivet 2013-10-05 kl. 16:17:03
Anonym //

Haha du är ju helt ute och cyklar... Det är ju inte så att Primeboots var de första höga stövlarna med en fucking dragkedja där bak? Kom ner på jorden, så är det idag, det är aldrig någon som kommer på något eget nu för tiden :):) Och alla kanske inte har råd med ett par skor för 3,5 och kanske vill ha ett par LIKNANDE för 1,5.

Skrivet 2013-10-05 kl. 19:42:37
A //

Förstår att det kan vara jobbigt att köpa en dyr väska m någon annan har en likadan fake. Men det är ingen som tvingar en att köpa den dyra väskan. Och tänk på att största delen av Sveriges ungdomar aldrig kommer ha råd med en märkesväska. Om man kan få en väska i samma model från t.ex hm är det inte bara dumt att betala flera tusen extra för att få ett par bokstäver.

Skrivet 2013-10-05 kl. 22:24:49
emma //

aaaaaaaa håller med dig omg alla borde vara lika rika som dig o betala för ett märke som knappt syns omg asså

Skrivet 2013-10-06 kl. 00:11:58
Elina //

Hade jag haft pengarna till att köpa en LV väska så skulle jag ändå inte göra det, för jag tycker det är så sjukt onödigt bara för ett märke? Det klart att det är surt för företaget som producerar det får idén stulen rakt av, men jag tror faktiskt inte de förlorar något på det eftersom det kommer alltid finnas människor som har råd och föredrar att skylta och visa att dom har råd med det.

För det är exakt det som riktiga märkesprodukter är till för. Att visa vilka som har råd och de som inte inte det. Jag tycker fakemarknaden äger rent ut sagt☺ För hela märkeskedjan handlar om det som är rika. Om det nu är så att det säljs exakta kopior betyder ju det att det inte visas någon skillnad mellan de rika och de med mindre budget? = ingen "jag-har-äkta-lv-väska-det-har-inte-du"

Så länge det handlar om de stora företagen som det inte märks så mycket skillnad om det säljs i fakemarknaden är detta min åsikt ☺

Skrivet 2013-10-06 kl. 15:31:08
URL: http://shitsure.webblogg.se
B //

Jag avskyr kopior av alla slag, exempelvis Michael Kors som gör nästintill identiska modeller som Louis Vuitton

Skrivet 2013-10-06 kl. 21:14:15
URL: http://tinkka.blogg.se
Emelie Wahlund //

Har man inte pengar att köpa en märkesväska eller whatever så låt bli då. Tycker det är white trash att köpa fake. Wannabe liksom.

Skrivet 2013-10-07 kl. 11:42:19
URL: http://emeliewahlund.se/
Nora //

Det är inte bara inom mode andra inspireras/kopierar andra, det händer ju inom alla kategorier. Jag tycker det inte alls är fel att köpa "fejk", för att om du köper en äkta LV så betalar 90% för märket. Istället gör någon annan en prisvärd väska för 500kr, vilket är mycket mer rimligt. Sedan kan du skänka resen av pengarna till cancerforskning. Liksom fine, om man har tillräckligt mycket pengar för att köpa en LV får man gärna köpa en, det är ju dina pengar och du har troligtvis tjänat ihop dem! Men klanka inte ner på andra som inte har råd, då är man så sjukt elak. Detta är rikemans diskussioner som inte alls är viktiga, köp LV eller inte, håll inte på och tjata om andra.... haha (Detta är inte riktat mot Zara personligen)

Skrivet 2013-10-07 kl. 20:07:24
Lisa //

Håller med dig till 100 procent fast Johnny Bulls är ingen "kopia" av Primeboots. Dom är olika. Har själv både Johnny Bulls och Primeboots!

Skrivet 2013-10-08 kl. 15:25:36
Anonym //

Fast Jonny bollar iallafall ett eget märke i skillnad från ex kopiorna av louis vuitton som är helt fake.

Skrivet 2013-10-10 kl. 21:12:46
Nathalie Vilenius //

Haha, jag håller med dig så mycket ! Avskyr också låtsas kopior.. =)

Skrivet 2013-10-11 kl. 11:40:53
URL: http://scenbloggen.se/nathalievilenius
Maya balazsi //

De är BRA att dom gör kopior. För dom märkes sakerna är så sjuukt dyra och alla har inte råd att lägga typ 4000:- på ett par stövlar. Känns som att du klankar ner på dom dom har de mindre bra med pengar, förstår självklart att de inte var din avsikt.

Så de är min åsikt om kopior, tkr de är BRA

Svar: Ska vi båda vara ärliga betalar man ju mest för märket. Varför ska man då betala för märket, NÄR DET INTE ENS ÄR MÄRKET PÅ FEJK? Nej, det låter bara dumt. Istället kan man köpa något liknande, för mycket mindre pengar. Men fejk, nej det är både olagligt och trashigt.
zara

Skrivet 2013-10-12 kl. 12:28:45
URL: http://mayab.devote.se
ida munther //

aa men du hjärtat du är det ju så att alla har inte råd med svindyra märkeskläder för alla får inte 10 000 i månaden att shoppa för...

Skrivet 2013-10-20 kl. 19:40:46
ida munther //

aa men du hjärtat du är det ju så att alla har inte råd med svindyra märkeskläder för alla får inte 10 000 i månaden att shoppa för...

Skrivet 2013-10-20 kl. 19:40:47
ida //

En fråga, vet du möjligen vad det är för skillnad på MICHAEL michael kors väskor och michael kors..? förutom priskillnaden. Är det liksom samma märke fast en lägre prisnivå? För om det är så så känns det ganska ovärt att spendera 7k när man kan spara ca 4k och köpa en väska från samma märke, är du med mig? :) Men jag är absolut INTE sugen på någon kopia, därför jag frågar runt lite då jag inte hittar någon vettig information om väskorna själv. Tacksam för svar!

Skrivet 2013-10-28 kl. 17:15:52
URL: http://idalundell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0