scared of lonely

Anus, vad trött jag är. Jag är verkligen helt utmattad. Idag gick vi runt på Rodeo Dr igen. Jag blev kär. Igen. I en röd, amazing, klänning från D&G. Den kostade ju då ca 200.000 kr så den får nog stanna i mina drömmar haha. Dock får jag faktiskt ta en shoppingdag här snart. Har inte köpt någonting knappt, på hela resan! Jag är lite olycklig och ensam här borta, så jag ersätter all sorts kärlek med matriell lycka. Skämt och sido. Ni vet att jag skriver lite ironiskt. Det gör jag, man får ta mina inlägg med en nypa salt..
 
Jag är lite olycklig och ensam här borta. Det erkänner jag. Påriktigt. Ingen nypa salt. Tycker inte det är så jävla kul om jag ska vara helt ärlig. Jag tycker det är kul att vara i studion, jag tycker det är kul att sjunga, jag tycker det är kul att äta (LOL) men sen då? När jag är färdig i studion? När jag har betalat notan och är påväg hem? Det är inte alls kul. Det är inte alls kul att sitta ensam i lägenheten. Jag har redan sett allt man kan se. Jag känner inget behov av att se på en till bio, att gå en gång till på Universal, att se walk of fame ännu en gång. Förra gången var jag här lika länge, hela september, men denna gången känns det som en evighet. Kanske för att jag inte gör något. För att jag bara sitter och sväller känns det som. Jag känner mig så ensam. Hela mitt skivbolag skulle äta middag idag, thanx for the fkn invite... Nej, nu sitter jag här. Helt ensam. Jag vill vara med mina vänner. Alltså ni anar inte hur mycket mina vänner betyder för mig.. Ni anar inte hur mycket min familj betyder för mig. Ni anar inte hur mycket jag vill hålla om Ludwig. Om jag fick ett erbjudande ''Zara du får vad du vill i hela världen eller 10 sekunder med Ludwig'', så hade jag valt det sistnämnda. Jag känner mig instängd vart jag än är. Man kan tyvärr inte bara ''dra hit'' sina kompisar. Om det nu vore så lätt.. 
 
Ja, jag klagar. Jag klagar fan arslet av mig. Men jag är tacksam. Det är jag. Jag vill det här! Men jag vill inte vara ensam. I'm so fucking scared of being lonely. Jag är tacksam, ännu en gång. Men man kan vara ensam, sakna och vara ledsen i en stad med de bästa shoppingmallsen, finaste husen och flera miljoner invånare också. Jag känner inte en kotte här. Inte en enda liten kotte. Dom jag pratar med, jobbar jag med.. Jag trivs med dom jag jobbar med! Men tänk att bara vara omringad av lärare hela tiden haha. Typ samma sak.
 
Jag läste igenom min text och jag inser att mina känslor egentligen inte får plats här. Om någon ska orka läsa. Ja, det låter som ett stort jävla lyxproblem ''wäwäwäää det är så himla jobbigt att vara i soliga LA!'' men det är inte alls så jag känner. Ensamheten är mycket kallare än minusgraderna där hemma. Min bröstkorg och mycket tyngre än vikterna på vårat gym, jag har nära till gråt hela tiden, vad jag än gör. Jag vet, det finns dom som har det värre. Jag ÄR lyckligt lottad. Jag ÄR lycklig över det! Men generellt? Njaa.. Man byter bara problem med varandra. Min lycka är samma känsla som någon annans lycka. Min ångest är samma känsla som någon annans ångest. Jag längar bara hem.. För första gången i mitt liv är min hemlängtar så stor så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men jag kommer inte tillåta mig själv att böla, inte nu i alla fall. Imorgon ska jag köpa den där sablans Moncler-jackan, så kanske jag är glad året ut. 
 
(Btw kan väl alla svallertidningar kopiera mitt inlägg och skriva en artikel om det, som vanligt. Eller varför inte skriva om något vettigt, och inte vad en 15 åring känner. Så intressant kan det inte vara.) 
 
''titta här står jag och poserar i två svindyra klänningar på Rodeo Dr. Jag ser ganska bra ut, har en ganska fin kropp, bor ganska fint, är en LA, det är ganska bra väder här, Åh jag måste ju vara jättelycklig!!!''
 
I cry at night 'cause my baby's too far to be by my side
To wipe away these tears of mine so I hold my pillow tight
To imagine you I'll stretch your hand looking for mine
'Cause I'm lost in this dream, I need you to hold me
I'm scared of lonely.

Hanna //

Jag önskar jag kunde skriva, jag vet hur du känner eller ge dig värsta bra pepp kommentaren, men jag kommer nog inte lyckas. Men jag försöker, jag förstår helt att du inte är lycklig, oavsett hur lyckligt lottad du är, jag tror inte att bara för att man har det som många drömmer om så är man det. Läste en gång att man ger i förhållande till vad man har. Tror att man känner till förhållande vad man har. Tex att en 100 lapp är olika värda för alla. Skriv en låt, hitta en vän. Vet hur det känns när man ramlar ner i mörkret, man är aldrig glad, man vet inte vart man ska ta vägen, för olyckan följer med en. Åh vet inte hur jag kan hjälpa för det vill jag, men tänk dig alla gånger du kännt dig riktigt hopplös, varit riktigt nere. Och tänk dig sen på din lyckligaste dag hur det kan ändras så snabbt, hur mycket vi klarar av och hur starka vi är, på den där dagen hade du säkert så mkt kraft, att du kollade bak och tänkte, det där tuffa är ingenting! Du kommer vara där igen! Hitta något, och verkligen ansträng dig för att bli glad igen!! Kramar från mig

Skrivet 2013-11-19 kl. 06:32:31
URL: http://HANNAFRIDAS.BLOGG.SE
Anonym //

Du klara det Zara! Snart är du hemma igen ju..:) sen blir det Thailand med Ludde!;D

Skrivet 2013-11-19 kl. 07:14:53
Sara Boderos //

Åhh! Jag hoppas du mår bättre snart! Absolut inte själviskt att säga så, spela roll om man är i LA och spelar in låtar, ledsen kan man vara! Vi finns här Zara även fast vi inte känner dig <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 07:21:06
Ida Emma //

Asså pengar gör bara människor lyckliga för stunden. Är man ledsen köper man något man tycker om sen är man glad en liten stund men sen kommer allt tillbaka och ingenting ändras ju för att man har en ny jacka t.ex. Det är kärlek man blir lycklig av i längden och jag förstår verkligen att du känner dig ensam. Bara för att någon annan är precis lika ledsen som du eller ännu ledsnare betyder det ju inte att du är överlycklig. Du kan ju vara olycklig ändå samtidigt som nån annan, sånt förstår inte vissa människor för så har folk sagt till mig tidigare, att om jag inte har det största problemet så har jag inget problem. Så är det VERKLIGEN INTE. Dessutom känner dom flesta som kommenterar inte dig, t.ex. jag, jag känner inte dig. Jag vet inte allt om dig och jag kan inte säga att "du är såhär & såhär ledsen", sånna människor stör jag mig verkligen riktigt mycket på. Men kom ihåg Zara att du är fantastisk som du är och ibland är livet jobbigt men det blir alltid bättre <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 07:23:31
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
Amanda<3 //

Hoppas du mår bättre o är inte liks ensam, och du kommer ju åka hem snart! Ha det bra fina du! ❤❤❤

Skrivet 2013-11-19 kl. 07:47:54
Julia //

Du har all rätt att känna som du gör. Kanske kan du så småningom ta med dina kompisar. När du börjar tjäna si sådär 1000 000 000/sekund. Eller okej, lite mindre skulle säkert också fungera. Orkar inte att folk tror att en är så jävla lycklig pga att en har pengar/framgång/mat/sol. Kärlek är det viktigaste som finns. TROR PÅ DIG ZARA. Kram

Skrivet 2013-11-19 kl. 08:03:34
Hej där //

Har du en sned ryggrad!?:) för i så fall behöver jag inte vara ensam:p

Skrivet 2013-11-19 kl. 08:08:15
Matilda Antonsson //

Hej!!
Du är sjukt duktig på att skriva och nu är du inne i ett visst deppmode, du ville ju skriva låtar så varför inte försöka få ner några rader när du sitter ensam i lägenheten och har hemlängtan... Det är en början och då gör du ju nått du vill fast det kanske inte alltid är så roligt. Du behöver ju inte skriva en flytande text. Skriv ner några ord som lyser starkt just för stunden och försök bind ihop det sen :)


Du är sjukt duktig och hoppas du lyckas få bort hemlängtan och kommer på något som du tycker är roligt :)

Skrivet 2013-11-19 kl. 08:41:22
Anonym //

Zara snart får du åka hem till Ludwig igen;)
Inge fel att sakna hem, skulle nog alla i din situation göra.
Hitta någon kompis i LA som är i din ålder;)

Skrivet 2013-11-19 kl. 08:41:42
Maria //

Wow, det var verkligen ett fint och ärligt inlägg. Det är en (av många) saker jag beundrar med dig. Att du är så ärlig och rak. Hoppas allt löser sig och att du snart får känna dig glad igen! Kämpa lite till. För jag tror på dig Zara.<3
Kram

Skrivet 2013-11-19 kl. 09:33:29
HOLLYWOOD DREAM //

Bra skrivet! Förstår att du saknar your boyfriend!! Men försök att njut och tänk att snart är du hemma i kalla Sverige igen!

Skrivet 2013-11-19 kl. 09:37:16
URL: http://hollywooddream.blogg.se
Freja //

Jag älskar när du skriver såhär från ditt hjärta! Många tror nog att eftersom att du har uppnått så många av dina drömmar så är du lycklig, men du visar på att det inte alls behöver vara så!
Hoppas att det blir bättre för dig! Som någon över skrev, du är duktig på att skriva och har många tankar och känslor just nu, så skriv en låt! Få ner det på papper! Många styrkekramar till dig! <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 09:47:03
Freja //

Jag älskar när du skriver såhär från ditt hjärta! Många tror nog att eftersom att du har uppnått så många av dina drömmar så är du lycklig, men du visar på att det inte alls behöver vara så!
Hoppas att det blir bättre för dig! Som någon över skrev, du är duktig på att skriva och har många tankar och känslor just nu, så skriv en låt! Få ner det på papper! Många styrkekramar till dig! <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 09:47:03
Anonym //

Du är så jävla klok! Styrkekramar till dig❤️

Skrivet 2013-11-19 kl. 09:50:04
Anonym //

vart har du köpt halsbandet??? snälla svara<333

Skrivet 2013-11-19 kl. 10:15:25
Anonym //

var inte din mamma där? det trodde jag. :/ finns det ingen chans att någon kan komma över till dig då? Om inte så ska du inte oroa dig. det är självklart att du känner dig ensam, helt ärligt så är du ju faktiskt det! Men du klarar det ändå väldigt bra! Vilken 15 åring skulle kunna göra vad du gör? och vilken 15 åring skulle orka bo i USA så mycket som du gör? ensam till och med!? Men det kommer gå bra, för du har alla oss fans bakom dig och din familj och dina vänner som stöttar dig. och tiden kommer gå fort! ena dagen saknar du alla i Sverige och nästa dag vill du inte åka hem. Tiden går så fort, jag lovar. Nu har du också värsta känslorna att skriva en låt om? kanske inte första saken du vill göra men ändå något positivt med allt det dåliga. du klarar det här! kram :)

Skrivet 2013-11-19 kl. 10:30:23
Make the seconds count //

Så tråkigt att du känner så. Med din underbara personlighet så tror jag inte att det är så jättesvårt att hitta nya vänner. Du få bege dig ut och leta!

Skrivet 2013-11-19 kl. 10:50:51
URL: http://makethesecondscount.blogg.se
Anonym //

Jag tror att dina problem som är lyx.
Lonely? Lonely?
Det finns olyckliga många människor i världen.
Förstår du det?

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:19:14
Anonym //

Jag tror att dina problem som är lyx.
Lonely? Lonely?
Det finns olyckliga många människor i världen.
Förstår du det?

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:19:27
Anonym //

Jag tror att dina problem som är lyx.
Lonely? Lonely?
Det finns olyckliga många människor i världen.
Förstår du det?
Du vet inte den verkliga kampen.

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:21:09
Andreas //

Vad är det för lycklig lott att må dåligt? Och du behöver inte vara tacksam till någon eller något, känn dig inte obligerad.
Slappna av, du söker nog en bekräftelse på att du inte är avvisad där borta. Du behöver inte kämpa, du är redan värdefull. Du kan dagdrömma om vad du vill uppleva. Gör vad du vill och tillåt dig att njuta av att ha roligt.

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:23:33
rin //


Du vant sig lyx.
Jag vet lite hur du känner.
Det finns dock ingen ansträngning eller kämpa dig.

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:23:47
rin //

Du vant sig lyx.
Jag vet lite hur du känner.
Det finns dock ingen ansträngning eller kämpa dig

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:25:01
ema //


Jag har en massa olyckliga människor i världen.

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:26:16
EN BLOGG OM 5 SYSTRAR - Systrarna Backström♥♥♥ //

STYRKE kramar till dig Zara!! GRÅT UT om du behöver det! Det är det bästa tipset jag ger till mina vänner osv. GRÅT ut allt skit det hjälper. Iallafall för mig !!! / Ida

Skrivet 2013-11-19 kl. 12:47:38
URL: http://systrarnabackstrom.se
Atle //

I det jobbigaste stunderna visar sig vad man ska ta lärdom av, De människor du saknar och kanske tar mer föregivet hemma kommer du uppskatta ännu mera när du kommer hem. Låt en tår falla för att ge plats för ett senare leende

Skrivet 2013-11-19 kl. 13:14:25
Kausar A //

Ååhh Zara jag hoppas av hela mitt hjärta att du måt bättre snart! ❤️ Det är verkligen inte dumt eller självisst av dig att känna dig ledsen! Önska alla vi larremän + Ludde kunde komma och pigga upp dig lite! :D Det spelar ingen roll om du lever lyx eller inte om du mår dåligt är det okej och vara ledsen. BAMSEKRAMAAR från en larreman! :)) xx

Skrivet 2013-11-19 kl. 13:35:03
f //

Hej, ville bara säga att jag förstår till 100 % hur du känner. Det känns som att man har allt, och borde känna sig som världens lyckligaste - vilket man också gör. Liksom, vad har jag att vara olycklig över egentligen? Men ändå finns de känslorna där. Även om man har världens bästa familj, världens bästa vänner, världens bästa pojkvän, ser bra ut, har ett roligt liv, kan resa mycket, har råd att shoppa det mesta man vill ha.

Ska passa på att säga också att du är grym på det du gör! Jag är två år äldre än dig, och brukar om jag ska vara ärlig störa mig på alla omogna små fjortis-97:or som springer runt på stan. Brukar tänka typ "men snälla, om några år kommer ni inse hur omogna ni är, jag var precis som er blabla". Men måste säga att jag tycker att du verkar klok, down to earth och mogen för din ålder! Gillar hur du skriver!
Sen finns det ju alltid vissa som inte förstår ironi och inte har något som helst sinne för humor, som alltid ska lägga massa "intelligenta" kommentarer här. Men skit i dem Zara, de bidrar bara till ett gott skratt! ;-)

Fortsätt med det du gör och ha de gytttt i la la land, du är en bra förebild! #KBK

Skrivet 2013-11-19 kl. 14:10:21
Elin //

jobbigt!

Skrivet 2013-11-19 kl. 14:19:00
URL: http://bloggareello.blogg.se
Cecilia - Träning, foto & vardag //

Åh, du klarar dig!!!!!!!

Skrivet 2013-11-19 kl. 14:20:29
URL: http://ceciliasj.blogg.se
FASHION BY IDAG //

Fasen vad snygg du är kvinna!!

Skrivet 2013-11-19 kl. 14:56:03
URL: http://glossfashion.com/fashionbyidag
isabelle //

hehe ist för att välja 10 sekunder med ludwig så kan du ju välja vad som helst i hela världen, för då kan du ju välja att vara med ludwig 1 timme eller mer :)

Skrivet 2013-11-19 kl. 14:58:54
p //

Läs min blogg, kommentera också hihi xD

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:14:05
URL: http://www.pria.blogg.se
Anonym //

Hitta saker att göra! Börja träna, fotografera, gå promenader, sitt på fik och bara titta på folk, gå och bada, gå på fotmassage osv. Håll dig själv upptagen! Jag vet hur det är, det blir bättre då<3

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:17:37
Sara - Lifestyle & Träning //

förstår precis hur du känner, hoppas det blir bättre :/

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:23:46
URL: http://www.sarabostrom.webblogg.se
Anonym //

Man kan ju inte klaga på att hon inte vet verklig kamp. Hon är inte uppvuxen i Afrika där barn svälter, ska hon gå och aldrig tycka synd om sig själv för det? Hon är inte uppvuxen i en problemfamilj med massor av missbruk, ska hon aldrig tycka synd om sig själv för det? På riktigt, alla växer upp på olika sätt och alla har sin gräns till när någonting är psykiskt ansträngande. Hon brinner ju för musiken och trots hur jobbigt hon tycker det är att vara ensam, all hemlänktan, att inte få träffa sina kompisar lika ofta, jag menar hon hinner väl inte träffa alla den korta stund hon är hemma. Men trots dessa motgångar fortsätter hon, hon bara kör på endå.
No hate okej, tycker bara folk suger när dom säger att hon inte vet vad som verkligen är jobbigt, jobbigt är olika för alla.

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:34:27
ZANDRA //

SUPERBRA SKRIVET!

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:35:41
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Lisa //

Hej Zara!
Du får säkert såna här kommentarer varje dag, men jag vill vara en av dom som kommenterar!

Du ser dig själv som en normal tonåring, men en normal tonåring som har lyckast, har en fantstisk röst och kämpar.

Du är ingen bortskämd skitunge som får allt serverat på ett silverfat. Utan du kämpar för det du vill.
och du borde verkligen veta det!



När jag är inne på din ask, så ser jag så många hatkommentarer att jag vill spy.
Men det är bara osäkra personer som inte mår bra, det är P A T E T I S K T!

Men jag tycker att du är så sjukt grym som håller kvar.

Min mamma frågade vad jag önskade mig i julklapp, jag sa: Jag vill träffa Zara Larsson.
Det är min största dröm! Att få träffa dig <3

Och SNÄLLA bara...kolla in på min blogg <3
Skulle betyda sjukt mycket om du lämnade en kommentar <3

Puss o Kram Lisa.

http://lisakjellin.blogg.se

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:42:11
URL: http://lisakjellin.blogg.se
lalala //

Jag förstår dig! Stay strong älskade zara

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:46:49
Anonym //

Det där med lycka och glädje är permanent. Som att vara hungrig, trött och så vidare. Det kommer och gå. Att vara lycklig lottad och lycklig är två olika saker. Att vara tacksam och glad kan också vara två olika grejer. Tror det är bra på ett sätt att man saknar så man uppskattar personerna i ens liv mer och inte tar dom för givet. Istället för att tröttna på dom och allt runt omkring sig. Vi alla strävar hela tiden efter något nytt. Det ligger i människans natur girigheten. Fattig som rik. Stor som liten. Du kommer snart säkert lära känna nya vänner och så. Det är alltid tuffast i början. Sen blir man van och vanan gör situationen lite bättre. Så var det när jag flyttade till en stad helt ensam.

Brukar alltid lyssna på musik när jag är trött, arg, ledsen, glad eller behöver städa. Denna får mig att kunna hoppa ur sängen och städa: http://www.youtube.com/watch?v=kvnjRf5EF4o

Skrivet 2013-11-19 kl. 16:49:51
Elin //

Jag tycker du är fruktansvärt ball. Riktigt jävla bra "faktorer" du skrev om! Om lycka och ångest, hur det är så individuellt och att man därför inte bör döma i första taget. Och om materiell lycka, ytligt så kallat "drömliv", hur det inte alls behöver ha någon inverkan på ens lycka, jämfört med större saker. Det var min tolkning, i alla fall ;)
Och jag kan inte göra någonting annat än att önska dig lycka till, lycka till och hoppas att du blir lyckligare snart <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 17:23:26
URL: http://elinklintman.blogg.se
Johanna //

<3

Skrivet 2013-11-19 kl. 17:30:01
Sara //

du kanske har pms? menar inget illa! men man blir ju till sig lite exta under den perioden, nästan som känslomässiga hallucinationer :)

Skrivet 2013-11-19 kl. 17:30:20
Elin //

Man kan må dåligt fast att man generellt har det bra. Det spelar ingen roll hur allt är runtomkring, mår man dåligt så gör man det och man ska inte behöva förklara sig. Människan är ett flockdjur, utan människor som du älskar runt omkring sig mår man inte jättebra. Simply as that. Att du som 16 åring ska vara ensam och bli stjärna nu och skilja dig från ditt hem är väldigt tidigt. Du får helt enkelt tänka på om det är det du vill. Kram!

Skrivet 2013-11-19 kl. 17:41:19
Josefin //

Men lillia Zara <3 jag tor det flesta förstår precis vad du menar! Men gå ut på promenad gå ut och spring, kanske du lär känna mer folk om du råkar stöta på en massa folk! Utnyttja tiden i värmen, du är alldeles snart hemma! Håll ut <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 17:56:51
Ella //

Jag kan inte säga att jag förstår din situation eftersom att jag absolut inte ens varit i närheten av den. Men jag förstår hur det känns att vara ensam. Jag och 100000 andra där ute vet, för alla känner så ibland. Att vara 15 och iväg själv i LA, hör du ens hur sjukt det låter? Ingen skulle må bra av det när man vet att hemma är alla ens kompisar och har det kul. Men jag hoppas för allt i världen att du tar vara på det du har både i LA och i Sverige för du vet inte hur länge det finns.
Jag älskar din musik och jag är en trogen lyssnare. Jag hoppas att du får en bättre vistelse av tiden som kvarstår och att du kramas lite extra med alla dina vänner när du kommer hem.
Ta hand om dig och var stark. Du tar dig igenom det.

Skrivet 2013-11-19 kl. 18:00:03
rebecca //

Man kan inte mäta smärta! Nånting som jag brukar tänka på "är det värt insatsen i förhållande till vinsten?". Fundera på den. Om allt du "sätter in/offrar" är värt det för vinsten. Man får väga för och nackdelar. Det finns inget dåligt eller bra, allt handlar om hur man väljer att se på det <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 18:05:12
hanna //

hoppas du mår bättre snart zara! du klarar det för du är stark, det vet vi alla!! <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 18:34:34
Anonym //

älskar dig zara.

Skrivet 2013-11-19 kl. 18:43:30
Alexandra //

be någon skicka en marabou eller något annat gott svenskt godis vetja. Bästa sättet att bota en hemlängtan! stay strong <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 19:22:27
URL: http://joas.webblogg.se
Anonym //

Förstår hur du känner dig, men vet du vad? Du känner dig på detta vis då du är borta från ditt hem när några känner sig på samma sätt hemma. Försök tänka på det nästa gång du känner dig ensam, att du faktiskt HAR vänner men de är bara inte där var du just nu är, att du SAKNAR hem när någon kanske inte vill gå hem. Puss och krafter, hälsningar från Finland :)

Skrivet 2013-11-19 kl. 19:25:11
p //

Läs min blogg, kommentera också hihi xD :D

Skrivet 2013-11-19 kl. 19:30:29
URL: http://www.pria.blogg.se
Hanna //

Vet hur det kan kännas ibland, men det blir bättre Zara! Ta en dag i taget och kom ihåg att du inte har förlorat något, du har familj och vänner hemma i Sverige som saknar dig och snart får du se dem igen. Kan du inte försöka skriva en låt om hur du känner? Många stora artister har gjort sina bästa hits när de har känt sig nere och det kanske gör att du får något annat att tänka på en stund?

Det är grymt av dig som är så ung att våga åka och bo ensam i en annan stad, i ett annat land och det är inte alls konstigt att du känner dig ensam. Du är fantastisk Zara, glöm inte det! Vi hemma i Sverige är stolta över dig! Styrkekramar <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 19:38:30
Fotograf Julia Petersson //

Förstår dig verkligen! i nästan samma situation när jag va 16-17 men det kommer över, gör det du känner är bäst för dig! och sen tänk på resten. Ta ett djupt andetag

Skrivet 2013-11-19 kl. 19:56:01
URL: http://jphotographs.blogg.se
Anonym //

Gud vad duktig du är på att skriva!

Skrivet 2013-11-19 kl. 20:13:42
Martin //

Väldigt bra skrivet. Det är så det är, när man kommer till en ny stad. Men när du har bosatt dig där på riktigt kommer du hitta nya vänner, som ersätter de vänner du har i Sverige. Men det tar tid såklart..

Skrivet 2013-11-19 kl. 20:22:11
Anna //

Fy va bra text! Modig du är som delar med dig och inte håller upp någon falsk yta. Så himla fint skrivet: "Ensamheten är mycket kallare än minusgraderna där hemma."

Lycka till. snart är du hemma

Skrivet 2013-11-19 kl. 20:30:33
URL: http://sundaymind.blogg.se/
Nadeen //

Ååh va synd att du känner dig ensam!:( inte kul när man får denna känsla😥

Skrivet 2013-11-19 kl. 20:44:07
URL: http://nadeens.blogg.se
Wilma //

Tänk att du ska utmolands med Ludde snart. Drööm dig bort ^^ Men är hela din familj hemma ?? :OO

Skrivet 2013-11-19 kl. 20:46:09
Chelsea //

Jag trodde du var med din familj, hur bor du ? :)

Skrivet 2013-11-19 kl. 21:00:07
URL: http://chelseao.blogg.se
Isabelle //

Förstår verkligen hur du känner! Många över har inget vettigt att säga till om. Du är lyckligt lottad, men andra är lyckligt lottade på ett annat sätt? Nån kanske fått en egen häst medans den andra sitter och gråter för att den inte får en hamster? Det ee skillnad mellan att ha en grym röst och att ha en häst haha, men alltså det var ett bra exempel på sätt och vis. Alltså du är fortfarande en männsika, klart det kan känna ensamt. Snart så är du hemma! Om du ser detta, vilket du antagligen inte gör för den försvinner nog i havet av kommentarer men vet bara att du är grym & dina vänner väntar på dig. Och dom är säker jävligt stolta över dig med <3

Skrivet 2013-11-19 kl. 21:03:59
URL: http://wisabelle.blogg.se
Sofi //

Me vänta... Om du skulle valt att få vad som helst eller 10 sek me luwig så väljer man ju det förstnämda o har t.ex 1 timme me Ludwig. eh? eh?

Skrivet 2013-11-19 kl. 21:29:10
Lisa //

Jag skulle säga "åh jag förstår dig", men det är ju ingen annan än du själv Zara som kan förstå hur de är, det är ju dig de handlar om å din situation, ditt liv, så de är klart jag inte förstår, egentligen. men jag är inte på motståndar sidan. jag tror, kan ju inte veta, att jag tyckt de varit så jobbigt om dessutom så många andra sa åt mig vad jag "borde" känna, så som säkert så många kommer säga till dig nu. alltså herregud, blir så trött på människor som tror sig veta hur någon annan bör reagera. jag menar, alla värderar saker olika, och oavsett förutsättningar är upplevs mina känslor bara av mig. till sist Zara, du är en väldigt fin person, både in- och utsida! Kram!

Skrivet 2013-11-19 kl. 21:56:33
Jennifer Berg //

Zara, seriöst. Du började det här ordet med ordet ANUS, och ändå är det här inlägget ett av de bästa jag läst. Kanske inte just för att själva innehållet träffar mig utan hur det är skrivet. Du har verkligen en talang även i att skriva!

Tack Zara för att du delade med dig det här inlägget. Personligt och ärligt, hur bra som helst!
Vet att det inte spelar någon roll, men här, varsågod: En styrkekram! Tänk på Jack & Rose som skiljdes för evigt, detta är bara för ett tag.

Jennifer

Skrivet 2013-11-19 kl. 22:21:07
Natalie //

Gud så snygg!

Skrivet 2013-11-19 kl. 22:26:02
URL: http://nataliealexandra.blogg.se
Alice //

Fint skrivet Zara! Jag har också stunder då jag känner mig så jävla ensam, det är det värsta som finns! Men tänk att du kommer snart få träffa Ludwig igen! Se fram emot det, istället för att se det som något som är så långt bort! Jag har också stunder då magen känns helt tom, och Beyoncés "Scared of lonley" passar in så jävla bra då! Jag förstår preeciiiis vad du menar, och du är verkligen inte ensam!

Skrivet 2013-11-19 kl. 22:56:08
De MinouK //

Det är faktiskt svårt att vara med sig själv, men när man hittar sätt att vara själv, och ha egentid så känns det bättre.

Men vad skall jag säga, jag har folk omkring mig varje dag, du behöver kanske fråga dig, vad är det du helst av allt skulle vilja göra i ditt liv, leva ett låtsas "jag är så lycklig stjärneliv" eller bara vara dig själv, & njuta av det du verkligen tycker om, är du säker på att du gör det du verkligen känner för???

Det låter helt barskt jag vet, men livet är inte lätt. Tänk hur många stjärnor som jagas av papparazin som får lida och vara ensama?

Tänk om du är en av dem som Ludwig längtar till när du inte kan vara där?

Skrivet 2013-11-19 kl. 23:29:35
URL: http://minouk.se
Parmida❤️ //

Pengar gör folk glada för stunden. duvet vad jag menar..
Men en sak Som ALLTID gör en glad är vänner och familj.
pengarna, dyra kläder , ett fett kändisliv.. Viss de e ballt. Men det är inget man blir superlycklig av. Vänner och familj. Betyder hundra gånger mer än pengar o kläder.
Kläder finns alltid, pengar finns alltid , men riktiga vänner är sällsynta.. Ta vara på de! Kram!❤️

Skrivet 2013-11-20 kl. 18:25:34
Anonym //

Fan vad bra skrivet.

Skrivet 2013-11-20 kl. 21:22:07
Frida //

Man kan ju inte annat än att älska dig. Fan va grymt skrivet Zaris<3

Skrivet 2013-11-20 kl. 22:18:11
URL: http://fridaalinneaa.blogg.se
Ida B //

Jag vet att det här har mycket att göra med skivbolag och sådär och att det inte bara är att bestämma, men det vore kanske roligt att kolla efter folk och vara ett band? För det är det jag hör mest i intervjuer från One Direction, 5 Seconds Of Summer, Little Mix osv. hur otroligt tacksamma dom är över att de är i ett band, för de alltid har med sig sina vänner och får uppleva allt tillsammans och andra människor går igenom samma sak. Det finns alltid någon att umgås med och göra roliga saker med. Kanske vore en idé? :)

Skrivet 2013-11-21 kl. 22:11:53
URL: http://fames.se/idabjornfot
Jennifer Falk //

Förstår hur du känner. Jag flyttade hit för ca 3månader sen för att plugga i 9 månader. Första månaden var toppen, jag menar, varje dag är generellt toppen om man jämför med hur jag levde hemma i Sverige men sen vissa dagar känner man bara för att klaga lite och gnälla över ensamheten med någon polare i sverige och responsen är nästan alltid densamma "Men hallå du är ju i L.A!, klaga inte" kind of... Tror inte det spelar någon roll vart man än i världen befinner sig när man känner sig ensam, som du skrev man kan befinna sig på ett utav de mest eftertraktade platserna på jorden och man kan fortfarande inte vara helt lycklig. Allt har med vana att göra, nu när jag har varit här ett par månader ser jag L.A på ett helt annat sett än jag gjorde innan jag kom hit. Varför? För att man vant sig, precis som man vänjer sig med allt annat. Riktigt bra skrivet i vilket fall! Lycka till! :)

Skrivet 2013-11-23 kl. 08:11:30
URL: http://jenniferfalk.blogg.se/
Malin //

Kanske kan du passa pa att traffa lite nytt folk medan du ar dar? Finns manga svenska ungdomar som bor dar, inte sa manga av samma anledning som du ar dar just nu, men for att de au pairer t.ex. Forstar att du kanner dig ensam, for det blir ju latt sa. Tror att de flesta hade kant sa hur kul det an ar de stunder man far gora det man alskar och blir distraherad. Nar dagen ar slut sen sa maste man i alla fall ha vanner kring sig. Vi manniskor ar sociala.

Skrivet 2013-11-23 kl. 09:19:49
URL: http://piccadillytears.blogg.se
Ulrika //

Vad har du bloggen till om för att inte skriva av dig? Såklart du får klaga också om det är såhär du känner. Jag hoppas att allt svårt du går igenom för med sig något bra så att ensamhets- känslan försvinner snart. Kram Zara, du är stark!

Skrivet 2013-11-23 kl. 14:59:39
E //

Sätt dig ner, samla dina tankar om dina tankar om det du skrev i inlägget ovan. Samla ihop, försöka få det till en låt, sen ta hjälp av en låtskrivare och BANG du får en fantastisk låt!

Skrivet 2013-11-24 kl. 18:59:53
Anna //

Förstår dig, verkligen. Flyttade till Boston för två månader sen, går på Harvard och lever drömmen (min dröm i alla fall) men det är fan ganska ensamt ibland. Sverige känns nästan som ett drömland, ett ställe där alla man älskar och allt bekant finns. Längtar så att det gör ont ibland...

Skrivet 2013-11-24 kl. 19:07:39
Anna //

Men för att ge dig några tips då så är det bästa faktiskt att gå ut och göra saker, keep busy. Om jag sitter instäng i mitt dorm room så blir jag bara deprimerad. Amerikanarna är ett trevligt och glatt folk, det har i stort sett aldrig hänt mig att jag har gått ut (bara för att ta en kaffe eller nått) utan att någon kommit fram och pratat med mig. Även om jag förstår att du känner dig sjukt låg nu och inte känner för att göra saker, så borde du faktiskt passa på. Boston är en mindre stad än LA men det finns ändå så mycket att göra! Även om det bara är en promenad med hörlurarna i öronen och musiken på hösta volym så är det bättre än att sitta på hotellrummet och deppa ner sig med tankar på det man saknar. Puss och lycka till!

Skrivet 2013-11-24 kl. 19:27:54
Gäst hos verkligheten //

Har nu Laila Bagge släpat dit dig till studio LA. Hur man än tänker har man bara ett liv, att slänga bort det på att vara ensam och sen plötslig vara äldre och kanske trött på alla det är inte ok. Det finns många andra saker en lite girlie måste göra innan hon e 30 bast och det går fort. Både Agnes och Månz Zelmelöv klarar sig i Sverige så det bord du också kunna samt då må bättre, Molly Sanden är väl också där, slå na en signal. Man skall inte behöva gör saker för att tiden skall gå. Uncover your inner feelings and heart. Halfway to heaven räcker inte. God Jul på dig.

Skrivet 2013-11-26 kl. 02:13:56
caroline //

Know the feeling! Flyttade till LA forra aret for att ga pa college, min drom. Kom hit helt sjalv, flyttade in i en lagenhet med 4 andra svenska tjejer som gick pa samma college. Har varit har i 1,5 ar. Alskar det, alskar LA.. Men ibland vil ljag bara ge upp allt jag kampat for for att vara hemma i kalla sverige, ata hemlagad mat med min familj, gosa med min hund och umgas med mina vanner...
Det ar en javla rollercoaster, ena dagen ar man lyckligast pa jorden och nasta ar man nere pa botten. Men jag tror att allt i slutandan ar vart det. Eller jag vet det.
Protip, googla inspirational quotes om framtiden och sant. Brukar jag gora och de brukar hjalpa mig nar jag ar down.
Du ar grym! /carro

Skrivet 2013-11-26 kl. 03:28:24
URL: http://carropacollege.blogg.se/
Marianne //

Jag förstår precis vad du menar. Jag har bott 3 månader i Australien och känner lite samma sak. Man lär sig verkligen att uppskatta sitt liv där hemma, med vänner och familj nära.

Skrivet 2013-11-26 kl. 04:20:17
URL: http://mariannesresa.blogspot.se/
Sofia //

Åhh vad jag känner igen mig i det du skriver! En stor styrkekram skickar jag till dig!
Men vet du vad du kan göra för att lära känna folk? Jag skulle iallfall ta en dansklass(elr nåt annat du gillar), omringa mig av människor med samma intressen som mig. Sen kanske du inte har tid sånt alls, men jag tvivlar på att du måste jobba 24/7. Gör något du gillar så kommer du devenitivt få vänner på kuppen!
Kram från mig.

Skrivet 2013-11-26 kl. 08:17:03
URL: http://sofiarydhard.blogg.se
Matilda //

Lilla vän!
Jag vet PRECIS hur du känner dig. Varenda liten del och du är inte löjligt! Stor Kram.

Skrivet 2013-11-26 kl. 08:20:55
URL: http://ww.showjumper.se
Carruuu //

vilken jättebra inlägg! har aldrig läst din blogg förut faktiskt. är väl generellt lite anti kändisbloggar eftersom dom flesta bara går ut på o visa hur snygg personen i fråga är. din verkar dock inte absolut vara sån, så du fick precis en extra följare :-) som om det skulle göra nån skillnad... heheh

Skrivet 2013-11-26 kl. 10:37:22
URL: http://carruuu.nu/
Nicole //

Gråt ut! Och be en bön! Det hjälper under den här processen, som är nödvändig för att du ska växa. Lycka till du är fantastisk =)

Skrivet 2013-11-26 kl. 10:50:07
Linn //

Har bott i Australien i nästan ett år nu för att plugga foto, vilket jag velat sen jag vet inte hur länge - a dream come true, men man längtar fortfarande hem. Att ha tryggheten av sin familj och sina vänner, såna saker som man ser som permanent. Jag kommer inte bo här resten av livet, så det är svårt att komma tillrätta när man är här under så kort tid. Varje dag är en dag mindre tills man är hemma!
Inte så himla kul att vara på andra sidan jorden alla gånger, men samtidigt är det en erfarenhet för livet och du kommer inte ångra att du tog alla chanser du kunde sen när du är äldre.

Skrivet 2013-11-26 kl. 11:21:02
URL: http://linngullberg.se
Michaela //

Ensamheten är mycket kallare än minusgraderna - väldigt bra skrivet. Hela texten gjorde mig väldigt berörd.
Någonting som kan göra att allt känns lite mindre ensamt är att skriva ner allt fint som händer på lappar som du samlar i en glasburk: upplevelser, komplimanger, känslor som får hela kroppen att stråla, med mera. När du känner dig som mest ensam tar du fram en eller flera lappar och även om det kanske bara är för en liten stund lovar jag att det känns lite lättare.
Kram Michaela

Skrivet 2013-11-26 kl. 12:29:55
Emma //

Hoppas du träffar några kuliga personer där borta att hänga med snart, ensam suger även i det finaste slottet. <3

Skrivet 2013-11-26 kl. 12:49:48
URL: http://www.somekindofpeace.blogg.se
Johanna ♥ //

Jobbigt jobbigt :(

Skrivet 2013-11-26 kl. 17:19:40
ron //

ah w jag var tvungen att kommentera!
Ta det rätt: men din medvetenhet gläder mig!
Du har kloka insikter fastän din känsla av ensamhet inte blir bättre av det. Ensamhet är den värsta känslan, så är det. Men att känna mycket - oavsett känslor tror jag gör en "rikare" i livet.
innerligt lycka till

Skrivet 2013-11-26 kl. 18:38:44
URL: http://ronjadb.blogg.se
LORISSA LOVEBOMB //

Det känns som att man får komma dig lite inpå djupet, det är fantastiskt vackert och modigt av dig. Bravo.

Skrivet 2013-11-26 kl. 20:06:03
URL: http://lorissalovebomb.se
Linnea //

Hoppas du mår bättre snart och kan du tipsa om butiker i LA ska dit i vinter :)

Skrivet 2013-11-26 kl. 20:06:17
URL: http://linnealuve.blogg.se
Ida //

Vilket sjukt bra och ärligt inlägg! Modigt & moget... :) Jag tänker på dig & hoppas du får komma hem snart! Lycka till med allt du hittar på! Och hoppas du härdar ut och att det hjälpte att skriva av dig lite.

Skrivet 2013-11-26 kl. 20:18:28
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Emmy //

Detta fixar du, inte många 15 åringar som får göra det som du gör ;)

Var är den vita klänningen ifrån btw toksnygg på dig.

Kram

Skrivet 2013-11-26 kl. 21:20:26
URL: http://www.bacardikid.blogg.se
Malin //

Åhh jag har varit i precis samma situation! Inget jag skriver hjälper dig, jag vet, men det lugnar stormen lite! Tiden är konstig...att den plötsligt är sin fiende! Man kämpar mot den hela tiden och räknar bara ner. Den kryper fram. Känslan av att spricka inifrån är hemsk! Att ha en klump i magen.

Helt plötsligt inser man vad man behöver här i livet- kärlek från familj och vänner. En trygghet och bekräftelse. Utmaningar är aldrig ett problem hemma där man är trygg.... Men när man redan är utsatt och ensam behövs det inte mycket för att allt ska bli dåligt. Samtidigt känner man inte igen sin egen kropp eller sina reaktioner!

Jag har haft samma känsla och samma närhet till gråt! Jag hamnade i en au pair familj som fick mig att må så himla himla dåligt. Här hemma ser jag ändå att det stärkte mig. Men ingen kommer helt förstå hur man mådde.

Det jag kan ge dig dom tipps är: gör allting bara för att du kommer uppskatta det sedan. Lev, prestera, ta til vara på saker och ansträng dig för att njuta senare när du är hemma :) världens största kram och om jag klarade det så klarar du det! Du är inte dålig eller onormal, det är en naturlig reaktion! Du är cool och tänk på dagen du landar i Sverige igen :) då ska du vara stolt!!!

Kämpa och försök njuta ( för att uppskatta det senare)
/ Malin :)

Skrivet 2013-11-26 kl. 23:15:53
URL: http://malinityskland.blogg.se
Amanda //

Jag vet hur du känner, lever ungefär lika för jag går på en skola jag inte vill gå på på annan ort mesans min familj och mina vänner bor i Stockholm, visserligen åker jag hem jätteofta osv men det är jobbigt ändå, utan sina vänner och allt man pratar med är sina lärare/arbetskamrater. Jag är också lyckligt lottad som fått den här chansen, och ja är glad för det, men jag är inte lycklig, jag är ledsen och jag orkar inte.

Skrivet 2013-11-26 kl. 23:19:31
Michaela //

Detta är det som GÖR att du kommer lyckas så jääääkla bra! Du har fötterna på jorden, verkar ha en underbar personlighet och är en helt sagolik talang. Jag och mina vänner (vi är 20 år) lyssnar på dig jämt! Haha tycker du är så jäkla skön och ska bli kul och se vart världen tar dig :) lycka till tjejen och fortsätt håll dina fötter på jorden och gör det som gör dig lycklig!!!

Skrivet 2013-11-26 kl. 23:39:21
Veronica //

Be strong!

Skrivet 2013-11-27 kl. 07:37:37
URL: http://veronicablom.blogg.se
Maria //

Kämpa på !!

Skrivet 2013-12-23 kl. 20:44:12
URL: http://www.swedensol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0