Epilepzi

Hej bloggisen. Nu ska jag gå och lägga mig. såg precis färdigt femte Lelle-filmen för idag så nu får det vara slut i rutan för mig. Man vill ju inte kolla upp alla på en gång hihi. Jag sitter faktiskt och googlar epilepsi, då jag misstänker att jag kanske har en lten släng av det. Något jag inte berättat här på bloggen var att när jag mellanlandade i München, Tyskland, fick jag kramer i högra armen och halva ansiktet. Allt domnade bort, jag mådde illa och sen ba ''poff'' så svimmade jag. Mitt i kön vid passkontrollen.
 
För bara någon timme sedan kände jag hur höger arm började sticka och krampa på samma sätt, men det slutade där och inte med att jag svimmade den här gången.. Usch vad obehagigt det är. Jag föddes faktiskt helt blå och tyst pågrund av syrbrist, navelsträngen runt halsen och kom ut i säte. Mördrömmen för mamma haha! Och det står att det kan vara en faktor. Syrebrist vid födslen. Jaja, jag tänker ju inte sitta här och självdiagnosera mig! Då hade jag nog haft väldigt många bokstäver i huvudet. Hela alfabetet! Utan det får vi väl ta tag i när jag kommer hem. Nää nu ska jag sova! Sova är jätteviktigt! Puss och godnatt.
 
 
 
 
 

Elin //

Vad fin du är!

Skrivet 2013-11-10 kl. 10:17:19
URL: http://bloggareello.blogg.se
Hanna //

Åh va läskigt! Fin som vanligt!

Skrivet 2013-11-10 kl. 10:21:51
URL: http://HANNAFRIDAS.BLOGG.SE
Amanda<3 //

Neej vad jobbigt o tråkigt! Hoppas det går över och hoppas du inte har nån epilepzi... Ha det bra! O krya eller vad man säger! Kram

Skrivet 2013-11-10 kl. 10:54:26
Anonym //

fin bild!:)

Skrivet 2013-11-10 kl. 10:55:23
URL: http://ibelieveinyou.shapemeup.se
Lovisa //

Åh usch, epilepsi är inte alls kul. Min lillasyster har det och de är hemskt att se när hon väl får anfall, men hoppas du inte har det!! Kram

Skrivet 2013-11-10 kl. 11:25:39
dev //

Låter som en stroke :o

Skrivet 2013-11-10 kl. 11:40:03
Lilli //

Det låtar som att du har fått sympton på stroke. Kolla upp det!

Skrivet 2013-11-10 kl. 12:38:50
Anonym //

Min kusin har det, hon har fått några anfall under åren men nu får hon det aldrig. Det är inte alls kul.
Jag hoppas verkligen inte att du har epilepsi ;)

Skrivet 2013-11-10 kl. 12:48:49
Anonym //

Jag har hört att när vissa delar av kroppen domnar bort, speciellt ansiktet så kan det bero på stress. Min syster kan få det ibland nämligen.

Skrivet 2013-11-10 kl. 14:17:00
Anonym //

Min storasyster har den sjukdomen och det började med att hon fick kramper i ena armen och sedan svimmade hon och sen började det komma i halva ansiktet och ena benet så svimmade hon så hon fick ligga på sjukhus en vecka och nu äter hon medicin och medans man äter medicinen så får man inte tex dricka alkohol. Kolla upp det direkt för de kan utvecklas och bli värre min syrra tog det inte så allvarligt men de kan hända när som helst om du inte äter medicin tex om du är ute och kör bil. Själva sjukdomen är inte farlig men om man får ett anfall på fel tillfälle kan det bli farligt. :)

Skrivet 2013-11-10 kl. 14:48:44
Karin //

gud vad läskigt! hoppas det blir bättre?

Skrivet 2013-11-10 kl. 15:13:03
Anonym //

Älskar din blogg och jag har en fråga , kan du ge tips på vad man kan önska sig i julklapp ? Och överdriv gärna asså ta jättemycket saker. Och saker man kan önska sig av släktnigar? Alltså inte lika dyrt som av sina föräldrar. TACK på förhand :)

Skrivet 2013-11-10 kl. 15:24:20
Make the seconds count //

Det är nog inte något farligt, får vi hoppas i alla fall. Ingen bra idé att självdiagnosera sig själv då en enkel förkylning kan bli till cancer om man googlar runt för mycket ;p

Skrivet 2013-11-10 kl. 16:00:51
URL: http://makethesecondscount.blogg.se
Lina //

nämen shit vad obehagligt!

Skrivet 2013-11-10 kl. 16:07:54
URL: http://www.streets.blogg.se
Cecilia - Träning, Foto & Vardag. ❤ //

Men gud så jobbigt!! Och obehagligt

Skrivet 2013-11-10 kl. 16:34:38
URL: http://ceciliasj.blogg.se
HOLLYWOOD DREAM //

Vad obehagligt! Hoppas allt löser sig! Kolla upp det försäkerhets skull

Skrivet 2013-11-10 kl. 16:36:11
URL: http://hollywooddream.blogg.se
Anonym //

Åk till sjukhuset, be om ett EEG (hjärnan) test och EKG (hjärtat) test. Kan oxå vara att du är stressad så då jobbar inte hjärtat som det ska med andra ord får inte hjärnan syret det behöver och då börjar du krampa. Om det är med hjärtat borde du kolla upp det snabbt för man kan få hjärtattack.

Skrivet 2013-11-10 kl. 17:03:13
Anonym //

Detta hände mig förra julen, min vänstra arm domnade bort och den började skaka, sen blev det helt svart. Men på mig berodde det bara på för lågt blodtryck, så det var inget farligt:) tänkte att det kanske kunde vara samma för dig?<3

Skrivet 2013-11-10 kl. 17:09:56
Maja //

Hoppas du inte har det, kanske gå till en doktor där du kan kolla dig för det är ju viktigt att veta :)

Skrivet 2013-11-10 kl. 19:11:13
URL: http://www.majaa.webblogg.se
Sofia //

Kolla MS- en nervsjukdom som gör att man kan tappa känseln i olika kroppsdelar för att nerverna blir inflammerade.
Epilepsianfall brukar vara att hela kroppen krampar medans man inte är vid medvetande.
Kramper kan också bero på stress och panikångest.

Skrivet 2013-11-10 kl. 19:23:34
Jonna //

Tråkigt att höra, hoppas du inte har det.
Har själv epilepsi och det är inte så kul att ha speciellt alla anfall.
Fin bild! :)

Skrivet 2013-11-10 kl. 19:51:37
Lovisa //

Åh.. Epilepsi är inte alls kul. Jag hade det i 6år, och jag hade en "mindre variant av det". Den som jag hade heter "Petit mal", och den kan växa bort av sig själv! :) Så, hoppas att du har något som kan växa bort. Kram!

Skrivet 2013-11-10 kl. 19:51:43
URL: http://www.lowzan.blogg.se
Ida //

Det är säkert nig inte epilepsi, däremot stressymtom!

Skrivet 2013-11-10 kl. 21:06:52
Jenny //

Det där låter snarare som stressymptom, en släng av panikångest. Ta hand om dig!
Kram

Skrivet 2013-11-10 kl. 21:25:29
Ida Emma //

Åh herregud vad hemskt, hoppas det blir bättre <3 även fast jag inte kan nånting om epilepsi så jag vet inte om det är nåt som man har hela livet O.o men ändå <3

Skrivet 2013-11-10 kl. 22:32:05
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
emma //

Du som flyger så mycket kanske bör kolla att det inte är blodpropp, dock brukar det inte vara så vanligt att få det så ung (+ brukar det börja göra ont i benen, inte armarna), men när man flyger mycket samt går på p-piller är chansen större. Tips är att flyga med kompressionsstrumpor om du inte redan gör det.

Ta hand om dig! :)

Skrivet 2013-11-10 kl. 23:00:06
Amanda Johansson //

Fy vad obehagligt, hoppas det inte är något allvarligt!
Stressa inte snälla du!! :)

Skrivet 2013-11-11 kl. 00:19:38
URL: http://aamandastyle.blogg.se
jenny //

Heej...

Kan nästan garantera att det inte är epilepsi... jag fick det och jag fick inga såna symtomer.. bara att jag typ blev yr och sen så ramlade jag ihop, lite som att svimma fast man får i för sig en del ryckningar men inget man känner av alls..

Kanske är något annat men hoppas det inte händer fler gånger för då ska du nog kolla upp det..

Jäkligt snygg bild på dig :-)

Ska börja träna som en galning för att få en så snygg mage som du har men det lär säkert bli svårt :/

Svar: Det skiljer sig väldigt mycket från person till person! Tack vad du är söt!
zara

Skrivet 2013-11-11 kl. 11:48:00
Malin //

Min pappa kan få epilepsianfall om han inte äter tabletter för han har en liten tumör i hans hjärna. Men då får han anfall och kan helt plötsligt bara gå till något ställe. T.ex. för ca 3 år sen då jag bodde i medborgarplatsen så hade han jobbat natt och fick ett anfall och gick ut på gatan NAKEN! haha (vet att jag inte ska skratta men när vi pratar om det så tar vi det på skoj) men som tur var min syster hemma.

Skrivet 2013-11-11 kl. 21:32:13
En blogg om 5 systrar - Systrarna Backström♥♥♥ //

Tycker du borde kkolla upp det där på en gång!! låter inte bra:(!! / Ida

Skrivet 2013-11-11 kl. 22:53:07
URL: http://systrarnabackstrom.se
Josefin //

Oj!! Läskigt ju! Hoppas inte det händer igen!!
Kram!

Skrivet 2013-11-11 kl. 22:55:15
URL: http://timesthree.blogg%2Cse
Frida //

Hej Zara! Frida heter jag och har bott i Dubai i ett antal år med svenskt företag. Ville bara berätta för dig att de spelar din låt "Uncover" med lite snabb, spänstig version på den största radiostationen här, Virgin RadioDubai. Härligt och all lycka till dig! Du är fantastisk och har massor framför dig! Kramar

Skrivet 2013-11-12 kl. 00:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0