så jävla tung

 
Jag la ut en bild på Viktor och Leo som pussades igår. Varken Leo eller Viktor är homosexuella, Leo har en jättefin flickvän osv. Jag tyckte det var en rolig grej och tänkte för mig själv ''snart kommer de krista hatkommentarerna från alla outbildade'' och visst kom dom haha. Varför ska man alltid dra in Bibeln i alla argument? Att säga ''det är fel, Gud tycker inte om bögar eeuuww'' Jag är inte ens kristen men jag trodde Gud älskade alla? Han hatar inte homosexuella, han skapade dom som är det så. Det är inget val, du väljer inte vem du blir kär i. Biologiskt sätt är det fel, ja, men allt handlar inte om att få barn. Inte i vår värld, även om biologin handlar om det. 
 
Jag, personligen, tycker religion är onödigt, precis som den coola snubben på videon tycker. Tro på vad du vill, men religion skapar inget positivt. Tycker jag. Jag repsekterar alla och allt och skulle vilja att allt blev mer avdramatiserat. Typ ''jaha, älskar du Gud? Jaha och du älskar sex, tycker ni om att festa? Är du homosexuell? Najs. Tycker du att politik är bajs? I do not give a phuck. 

Cayman17 //

Good night, Zara. ;-)

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:32:55
Cayman17 //

Good night, Zara. ;-)

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:33:24
Lovisa //

Åh, gud (haha) stör mig också sjukt mycket på sådana som inte bara kan acceptera att alla är olika, och vad spelar det för roll vem en människa du inte ens känner är kär i?

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:51:17
URL: http://eskilsot.blogg.se
Anna //

<3 Klokt sagt! Klart gud älskar alla (om man nu tror på honom)! :)

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:54:48
Alice //

Håller verkligen med dig !

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:55:01
Julia //

Bra skrivet!

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:55:28
URL: http://ojulias.blogg.se
Julia //

Jag är kristen , älskar gaypar ! Tycker inte folk ska dra förhastade slutsatser när gäller kristna .

Skrivet 2013-05-11 kl. 22:58:15
Erika //

Det står inte i Bibeln att Gud är emot homosexuella utan bara att kvinnan och mannen är menade för varandra. De står också att Gud älskar alla lika mycket oavsett om man är man, kvinna, hetro eller homo. Kristendomen är alltså INTE emot homoäktenskap.

Skrivet 2013-05-11 kl. 23:05:25
Matilda //

You go guuuurl

Skrivet 2013-05-11 kl. 23:22:02
Elina //

PREACH! ;)

Skrivet 2013-05-11 kl. 23:29:06
Alva ❤ //

Håller sååååå med dig! Däremot tror jag på Gud men jag tycker att alla har rätt att tycka vad dem vill

Skrivet 2013-05-11 kl. 23:47:19
URL: http://alvathysell.blogg.se
Victoria //

En liten story bara;

Vem åt av äpplet i paradisträdgården först?
-jo Eva!
Vad fick hon för straff?
-mens!
Vad fick Adam (killar) för straff för att äta efter?
-stå ut med tjejernas mens och PMS...
Varför gillar Gud inte bögar?
-för dem va de ända som hitta ett kryphål och slapp PMS och mens!

Skrivet 2013-05-11 kl. 23:49:30
Markus //

Du har misforstått alt hvis du tror den videoen der handler om hvor dårlig religion er. Den handler utelukkende om hvor fantastisk Jesus er, og hvor høyt han elsker oss.

Fra norsk til svensk, gjennom Google Translate, fordi jeg tviler på at dere skjønner noe som helst norsk:

Du har fått alla fel om du tror att video som handlar om hur dålig religion är. Det är enbart om hur underbar Jesus är och hur mycket han älskar oss.

Skrivet 2013-05-11 kl. 23:57:29
Sara //

Kanske ta det försiktigt med den där debatten... "Religion är onödigt" - wow, väldigt svenskt. Kanske dags för lite ödmjukhet? Håna religion är kanske en sak, men du börjar direkt håna religiösa. Jag är inte heller religiös, men det innebär inte att jag ser ner på dem. Tror det finns ett uttryck från religionen som säger "den som är fri från synd kan kasta första stenen". YOU DO THAT....

Skrivet 2013-05-12 kl. 00:18:50
URL: http://socomewhatmay.blogg.se/
Maria //

Haha du säger att du inte gillar Rihanna speciellt mycket och aldrig lyssnar på henne, ändå skriver du phuck? Det är sååå Rihanna. Menar inget illa, just sayin'

Skrivet 2013-05-12 kl. 00:25:31
SANDRATORN.SE - TÄVLING: BLI MÅNADENS BLOGG! //

Vissa tankar borde förbli just tankar....

Skrivet 2013-05-12 kl. 00:48:23
URL: http://sandratorn.se
Jossii //

Respekt!!

Dessutom haha so what om man är gay, lebb eller hetro vi är ju alla lika mycket människor för det!
sen bara för att man gå ut som bög/lebb så ska folk börja hata de är ju samma person som innan man fick reda på det...

Bra skrivet Zara!

Skrivet 2013-05-12 kl. 00:49:31
URL: http://www.nattstad.se/jossiis
EMELIE JOSEFINE //

Tycker man får älska vem fan man vill haha ... Så sjukt patetiskt hur folk blir provocerade av att vissa attraheras av samma kön. För dem kanske det är äckligt men liksom, de som attraheras av samma kön tycker säkert tvärt om med. Orka med folk idag alltså!

Skrivet 2013-05-12 kl. 00:52:45
URL: http://nattstad.se/bymelli
SR //

Därför du är med illuminati (djävulen)

Skrivet 2013-05-12 kl. 00:55:02
Nnad - without music life would be a mistake //

Anser också att religion är onödigt.

Skrivet 2013-05-12 kl. 02:27:41
URL: http://nattstad.se/nnad
Hanna //

Bra skrivet Zara! Håller verkligen med :) Religion leder oftast bara till krig, ignorans, galenskap etc.

Skrivet 2013-05-12 kl. 04:08:50
Linnea //

Detta inlägget gör mig otroligt arg och ledsen. För du drar alla över en och samma kant. jag är kristen men jag accepterar homosexuella och min församling har inget emot homosexuella. Alla får vara så som de vill och det är bara en läggning, och alla är lika mycket värda, trots vilken sexuell läggning man har. Jag tycker inte att religion är onödigt, det är som att säga att politik är onödigt fast du vet också att politik är det som styr hela Sverige. Så snälla, du får tycka vad du vill, men dra inte alla kristna över en och samma kant. jag är som sagt kristen och hela min familj också, och vi är inte emot homosexualitet. Bara så du vet.. Btw, du har grymt bra blogg! Kram

Skrivet 2013-05-12 kl. 10:36:30
URL: http://linnealinita.forme.se
Paulina //

HÅLLER MED LINNEA!

Skrivet 2013-05-12 kl. 10:53:11
Andrea //

Håller med Linnea! Tyvärr drar många alla kristna över en kam. "nu kommer alla kristna hatkommentarer" haha jag är kristen man jag hatar inte. Alla får tro på vad de vill utan att känna sig kränkta, tack o hej!

Skrivet 2013-05-12 kl. 12:02:15
Anonym //

Du är outbildad när du skriver såhär Zarish. Alla, i alla fall många, kristna tycker att man ej får vara hatisk mot någon och då är det inkluderat homosexuella. Dock kanske alla inte tycker det är ok att vara homosexuell, men det är ju en annan sak.

Skrivet 2013-05-12 kl. 12:13:45
Anonym //

Haha måste fråga, har inte du konfirmerat dig??

Skrivet 2013-05-12 kl. 12:53:39
Sebastian //

Asså seriöst...Linnea och alla ni kristna fucktards: Leta upp den längsta pålen ni kan hitta, och stoppa upp den i röven. Visst, alla kristna hatar kanske inte bögar, men ni är fortfarande äckligt irrationella människor, som tror på en helig gubbe i himlen. Ni tror på gud utan några bevis överhuvudtaget, vilket är riktigt idiotiskt. Det jag vill säga är, sluta tro på era uråldriga sagor som är fyllda med logiska hål. Gud finns inte, that´s it.

Skrivet 2013-05-12 kl. 13:13:27
Ebba //

Klokt sagt! Själv är jag kristen men jag förstår inte varför Gud skulle avsky homo/bisexuella? Alla är olika helt enkelt, och Gud älskar alla. Oavsett vem man blir kär i.

Skrivet 2013-05-12 kl. 14:13:19
URL: http://ebbars.blogg.se
lisa //

Sebastian... omoget att skriva så... om du inte tror att gud finns, fine! Men många gör det, så bara acceptera...
Bra video Zara!:)

Skrivet 2013-05-12 kl. 14:19:03
Myrcella //

Till Sebastian: Vi har religionsfrihet i Sverige vilket ger rätt till alla att tro på vad de vill. Jag är helt säker på att du inte är lika stöddig i verkligheten. Kasta inte ut kommentarer som du kommer att ångra. Zara kan se din ip-adress. Du vill nog inte bli uthängd (inte för att jag tror att Zara kommer att göra det men det är bäst att inte riskera för en spydig och kränkande kommentar). PS. Jag är inte kristen.

Skrivet 2013-05-12 kl. 15:53:58
Anna //

Hej!
Tänkte bara utrycka min åsikt som alla andra :)
Tror du har fått en fel uppfattning om videon, denna kille är troende och älskar Jesus men hatar religionen. Jag är kristen men är inte ute efter en religion utan efter en relation med Jesus. Killen i videon har verkligen tänkt efter och säger riktigt bra saker så titta på videon en gång till men se det denna gång som att han är kristen :)

Sen måste jag också lägga min åsikt när det gäller homosexualitet och så. En av mina närmaste vänner är homosexuell, det spelar absolut ingen roll vad han har för läggning för han är fortfarande min vän. Känner ingen kristen runt omkring mig som har något emot homosexualitet men vet såklart att de existerar vilket är synd. Det står ingenting emot det i Bibeln som Erika skriver i en kommentar längre upp.
Jag har flera gånger blivit dömd när jag har sagt att jag är kristen men bara för att de dömer mig så betyder inte det att jag dömer dom. Alla har rätt att leva sitt liv som dom vill och är folk öppna för andra etniciteter, tankar och värderingar så tror jag man lär sig mycket!
Mina bästa kompisar är inte kristna någon av dom, tjejen vet jag att hon haft en hel del emot kristna medans killen aldrig uttryckt sig om det. Men båda dom accepterar att jag är troende och accepterar mina tankar och värderingar vilket gör att allt funkar och jag kan inte tänka mig bättre vänner :)

Vill bara avsluta med att jag tycker du är riktigt ball Zara! Sjunger helt fantastisk gör du också :)
Hoppas du inte tog illa upp av någon nu för det var absolut inte meningen!
Kram på dig

Skrivet 2013-05-12 kl. 15:55:09
Natalie //

Du har missförstått videon!!!!
Det killen i videon försöker säga är att Kristendomen inte riktigt är en "Religion". Alltså att många tror att religioner bara är massa traditioner och lagar o sånt....
Killen i videon försöker säga är att om man är kristen så handlar det inte om att följa massa lagar och traditioner.....
Jesus älskar alla precis lika mycket!! Men det är upp till en själv att tro på honom eller inte.

Skrivet 2013-05-12 kl. 16:11:08
Anonym //

Sebastian, du kan sluta döma andra!!
Jag är kristen och jag får vara det om jag vill och du har INGEN rätt att döma oss kristna sådär!!
Ska jag döma dig för att du inte är kristen eller vadå??!!
Du borde verkligen tänka över vad du skrev!!
Vad blir bättre när du skriver sådär??
Visst, jag respekterar dig om du inte tror på Gud men om jagska respektera dig så får du respektera mig, right???
Tycker det var himla lågt av dig att skriva sådär men Gud älskar dig ändå och han förlåter dig!

Skrivet 2013-05-12 kl. 16:20:57
Sebastian //

När vi ändå är inne på att man inte ska döma varandra...Är det inte det gud gör hela tiden?
Vad är problemet i så fall?

Skrivet 2013-05-12 kl. 16:36:14
Jennifer //

Jag är kristen och tycker om alla, oavsett vad de har för läggning, åsikter, religion osv. Vi är människor allihopa :)

Skrivet 2013-05-12 kl. 16:52:32
URL: http://jenniferlerhman.blogg.se/
Kakan //

Gud älskar homosexuella, men avskyr homosexualiteten.
Vad den här sköna grabben försöker säga är inte bara
om falska kristna utan han försöker lämna ett budskap om att
Jesus vill ha en relation med dig. Det ni, kära människor, är ingen gåta eller ett mysterium. Men det är något övernaturligt, och det är det som den grabben vill försöka förmedla. Gud finns och det står inte i Bibeln att Gud är en religion. Thats it. Ha d.

Skrivet 2013-05-12 kl. 16:58:10
Kakan //

Och så kan det vara att ni inte riktigt förstår det här med religion eller relation. En dag kommer nån som du inte känner tala om det för dig. Be wise

Skrivet 2013-05-12 kl. 17:02:13
Kakan //

Och så kan det vara att ni inte riktigt förstår det här med religion eller relation. En dag kommer nån som du inte känner tala om det för dig. Be wise

Skrivet 2013-05-12 kl. 17:02:21
Anonym //

http://www.youtube.com/watch?v=IeXIJCs-d-g&feature=youtube_gdata_player

Skrivet 2013-05-12 kl. 17:18:06
Malin //

Om det nu inte är meningen att två killar/män ska älska varandra, varför satte då Gud g-punkten en bit upp i arslet på dom?

Skrivet 2013-05-12 kl. 17:23:54
Anonym //

Håller med dig Sara!Jag respekterar alla och tycker bara att det är så sjukt knäppt att vissa är emot homosexualitet. Alla är ju som dom är, och man kan inte välja vad man föds till. Själv tror jag inte på gud men respekterar självklar alla som gör det.
Älskar din musik btw!

Skrivet 2013-05-12 kl. 18:39:17
S.K //

Jag tror på gud när jag ser han, men jag har inte sett han. Varför tillät inte kyrkan att homosexuella skulle gifta sig i kyrkan förän runt 2009. Och i vissa delstater i USA får homosexuella fortfarande inte gifta sig. Jag förstår mig inte på religion. Men alla får tro på vad dom vill. Så länge ingen skadas.

Skrivet 2013-05-12 kl. 20:45:38
Hej //

Kan någon berätta vad han säger i videon fattar ingenting!?!?!?! ;)

Skrivet 2013-05-12 kl. 21:13:09
anonym //

jag skriver inte det här för att starta bråk, jag undrar bara en sak varför tycker du att religion nåt onödigt?

Skrivet 2013-05-12 kl. 22:32:43
a //

Jag tycker defo att det är ok med homosexualitet, dock står det ju faktiskt i bibeln att det inte är okej. Så inom kristendomen är det INTE okej att vara homosexuell, sen är det väl upp till var och en vad man tycker.

Skrivet 2013-05-12 kl. 22:41:59
Moa //

Well... Om kristna nu älskade hoxosexuella, hur kommer sig då att Stockholms Biskop är lesbisk? Att Svenska Kyrkan har flera homoxexuella präster? Läs på innan du skriver något sådant, är väldigt väldigt kräkande som troende kristen att läsa det du skrev. Jag hänvisar till ett inlägg jag skrev om just folks fördommar om kristendomen och homosexualitet. http://angryunicorn.blogg.se/2013/march/check-your-facts.html

Skrivet 2013-05-13 kl. 09:19:38
URL: http://angryunicorn.blogg.se
Ana-Maria //

Snälla hur gammal är du? Typ 14, du kan ju inte ens torka dig själv i röven än. Jag är kristen, fyi KATOLIK men jag hatar ingen. Dra inte alla över en kant. Religion är inget onödigt, det är något viktigt, detsamma med politik. Och huuur i helvete kan du tycka att religion är onödigt? Tell me please. Du skulle inte ens funnits här på jorden och gjort det du älskar om det inte hade varit för Gud. Du ska ens vara glad att du får allt serverat på ett fat. Skulle inte förvåna mig att du kommer vara med i Illuminati inom en snar framtid. Homosexualitet enligt mig är något som jag inte bryr mig om. Älskar du samma kön, fine, men vem fan har sagt att du har rätten att ens yttra dig. Du är ett barn, du vet ingenting och du säger att "vi"är outbildade? Det enda hemska som hänt i ditt liv är typ att en nagel gått i sönder eller håret inte är perfekt. Snälla, min familj har stått ut med krig, cancer, all jävla skit som man kan tänka sig och du sitter här och får pengar för att du yttrar dig om något du inte har en aning om? Vad händer med världen. Ska be för dig, det behöver du. May Jesus be with you all, even the idiots.

Skrivet 2013-05-13 kl. 09:45:26
Sebastian //

Ana-Maria: Du känner väl inte Zara? Precis.
Om du säger att gud finns, kan du väl i alla fall komma med logiska argument till varför/hur han finns? Jag eller någon annan har ingen som helst anledning att tro på något utan bevis.

Skrivet 2013-05-13 kl. 11:26:39
Elin //

Jag är inte troende kristen (är nog agnostiker om jag är tvungen att definera mig) så rätta mig om jag har fel, men är inte själva grejen med att tro på Gud just att tro? Inte att veta. Religion är ingen vetenskap, du behöver inga bevis eller logiska slutsatser, du ska bara ha din tro. Så sluta tjafsa om bevis för Guds existens, det förtar ju hela meningen.

Skrivet 2013-05-13 kl. 11:56:39
Sebastian //

Men det Ana-Maria gör är hon talar om gud som om det verkligen är bevisat fakta. Det är det som jag stör mig på.

Skrivet 2013-05-13 kl. 13:14:27
Har ni ens läst den Bibel ni säger er följa? //

I Bibeln står det (gamla testamentet) att om två män ligger med varandra som en man och kvinna gör ska de straffas med döden. Bibeln är även full av kvinnohat, "mannen är kvinnans huvud" "kvinnan ska tiga i församlingen" "är en kvinna inte oskuld vid giftermålet ska hon stenas till döds" "ingenting är så orent som en kvinna under blödning" Och det där är inte ens det allra grövsta hatet.

Jag undrar hur man kan vilka tro på att en sådan Gud finns? Eller är gamla testamentet påhitt men Nya testamentet gillar ni? Samma Gud.

Om det inte fanns några religioner överhuvudtaget, hur tror ni det skulle se ut på jorden? Skulle det finnas krig? Kvinnoförtryck?

Skrivet 2013-05-13 kl. 15:34:03
Andrea //

Jag är kristen men har inget emot homosexuella alls, alla får vara de dom är och det kommer jag inte lägga mig i.

Skrivet 2013-05-13 kl. 15:51:22
URL: http://aaleaa.blogg.se
anonym //

jag tycker att det här var ett extremt obildat och ogenomtänkt inlägg. jättebra att du inte har något emot homosexualitet, men du måste ta det lugnt med debatten om religion, då detta är något väldigt känsligt och du i det här inlägget är extremt dömande och drar alla över en kam/kant.
religion är för många en livsstil och något som betyder väldigt mycket, att slänga ut en kommentar som "religion är onödigt" tyder antingen på att du är extremt korkad eller att du bara vill provocera.
en kristen person är inte = homofob, och det är inte okej på något plan att generelalisera som du gör.
hatar inte, men du borde verkligen VERKLIGEN lära dig mer om detta ämne innan du yttrar dig. speciellt eftersom att din blogg är känd och du säkert är en förebild för många, att skriva saker som du gjort i det här inlägget kan bli farlig.
jag hoppas verkligen du läser alla kommentarer och svarar i ett inlägg.

Svar: i Bibeln, som är alla kristnas heliga skrift, står det ju att homosexualiteten är fel.
zara

Skrivet 2013-05-13 kl. 15:52:16
Natalie //

Till dig med rubriken " Har ni ens läst den Bibel ni säger er följa?" .....
Ja, det är samma Gud. Men bibeln är ju uppdelad i 2 delar, Gamla och Nya testamentet. Först fanns ju judendomen, dem läste Gamla testamentet... Jesus var själv Jude och han kom inte till jorden för att skapa en ny religion, han kom för att dö för alla oss syndare här på Jorden. Vi Kristna läser ju somsagt Gamla och Nya testamentet men allt som står i Gamla testamentet "följer" vi inte men det finns ändå mycket att lära sig i Gamla testamentet om ni frågar mig. I nya testamentet kom Jesus med in i bilden. Och i nya testamentet kan man aldrig gå fel! I Nya testamentet står det att Gud älskar ALLA!! :D Och det beskrivs hur otroligt mycket Gud bryr sig om oss. Tänk er, vi är alla syndare som syndar 24/7 men Gud älskar oss ändå och han förlåter oss alla våra synder !! Jesus älskar oss så mycket att han till o med dog för oss!!

Till er alla där ute som inte tror på Jesus:
Ni ska ändå veta att hur mycket ni än hatar honom så kommer han alltid att älska er! Jag ska be för er!! Hoppas att ni nån gång blir berrörda av Gud och får lära känna honom för det är helt fantastiskt!! :D
God bless you all!!

Skrivet 2013-05-13 kl. 16:24:04
Sebastian //

Ööh... Men om vi nu rent hypotetiskt säger att det finns en gud: Hur kan ni vara så säkra på att just ER gud är den rätta? Den enda anledningen till att ni tror på just den gud ni gör är för att era föräldrar gjorde det, eller någon ni känner. Och det är med att bli berörd av gud...mental ohälsa kallas det

Skrivet 2013-05-13 kl. 17:32:54
Natalie //

Där har du himla fel Sebastian!!!!
Jag har faktist flera vänner som inte har haft nån son helst koppling till nåt kristet men ändå kommit till kyrkan och fått komma nära Gud och känt hans kärlek och sedan blivit frälsta! Om jag inte kände Gud och bara mina föräldrar gjorde det skulle jag aldrig vara kristen idag! Jag är kristen för att jag VET att Gud finns eftersom jag dagligen pratar med honom!
Eftersom du själv inte har upplevt detta tycker du kanske att det jag säger är ren bullshit men det är somsagt bara för att du faktist inte vet vad det innebär med att vara kristen och ha en relation med Gud! :)

Skrivet 2013-05-13 kl. 19:03:54
Sebastian //

paranoid schizophreni kallas det som du beskriver. Ja, klart det finns andra sätt för kyrkan att sätta klorna i människor. Människor kan ju vara väldigt lättlurade. Så du VET att gud finns? Huh, där ser man. Varför gör han inget åt svälten i Afrika? Varför stoppade han inte bombningen i Boston? Varför lär han Breivik göra som han gjorde? Din gud kanske var upptagen med att prata med dig...? Konstiga prioriteringar...

Skrivet 2013-05-13 kl. 19:12:44
Adam //

Okej, ni tror på gud, och organiserar er. men vad gör ni för världen? Hur förändrar ni den för nåt gott? Kristendom har funnits hur länge som helst, men alla goda förändringar , framför allt i väst, har ju verkligen inte varit de reliegösagruppernas förkännst..

Skrivet 2013-05-13 kl. 20:01:55
Emelie //

Du är tung Zara.

Skrivet 2013-05-13 kl. 20:06:41
URL: http://neonkids.blogg.se
Hanna //

håller med sebastian.

Skrivet 2013-05-13 kl. 20:07:04
pinkladie.blogg.se //

var med och tävla på våran blogg!

www.pinkaladie.blogg.se

Skrivet 2013-05-13 kl. 20:31:31
URL: http://pinkladie.blogg.se/
Emelie //

Hahahahha så jävla star! Asbra att du vågar gå ut med den åsikten med tanke på att folk kastar ordet "rasist" i ens ansikte såfort man uttrycker sig. Religon är så jävla onödigt, skapar bara krig. Man frå tro vad man vill man asså fan kan bara alla sluta försöka få alla att tro som dom, att dom har rätt. Helt ärligt hade jag lite svårt för dig i början! Men när jag börjat läsa din blogg verkar du grymt skön och du kan verkligen bjuda på digsjälv, vilket fick mig ändra min åsikt helt. Inte som alla andra blogg orroz som posar sönde på VARJE bild, du liksom driver lite. Det gör de sååå mycket lättare att gilla dig! HAHA sho random you go girl!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:10:15
URL: http://westin.blo.gg
Anonym //

drygt att du drar alla över en kam, dessutom det finns religiösa som inte har något emot bögar medans det finns icke religiösa som tycker att bögar är de äckligaste som finns. Dessutom finns de ingen rätt av dig att dra in ''religion'' i de hela. omg.. feeeett dryg..

Svar: Då är ju fan helt jävla dum i huvudet
zara

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:28:54
Ana-Maria //

Sebastian. Uhm, vart EXAKT skriver jag att Gud finns? Jag skrev inte bokstavligt talat att han finns för inte ens jag vet att han finns. Det kallas för tro för att man tror på något. Och, tbh, jag tvingar ingen att tro men man ska inte stänga sina ögon och öron "bara för att". Det jag skrev var "du skulle inte ens gjort det du älskat om det inte hade varit för Gud" och det är inte som att säga att Gud finns. Det är ett uttryck som jag och (!) många andra använder istället för att säga "va glad för det du har". Så eftersom du är en inkompetent åsna så tycker jag helt enkelt att du inte heller ska yttra dig. Haiwan.

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:48:08
Anonym //

Och hur är jag säker på att min Gud är den rätta? Dummaste frågan, svär på min mamma, är du efterbliven på riktigt eller skämtar du? Du kan ingenting, detta är ju sjukt haha... Min Gud är samma Gud som andras så det finns inget rätt eller fel? Lägg ner bara, du kommer ingenstans och du lägger bara sånna onödiga kommentarer så att man vill skjuta sig själv!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:52:15
Natalie //


Ni ba snackar massa skit om kristna så det är väll klart att jag bli ledsen över att ni är så himla blinda för Gud!!!!!!
Och det är väll klart att jag försvarar mig!!! Jag är iallafall inte lika idiotisk som ni som bara säger "Gud räddade inte barnen i Afrika, då är han ond"..JAHA VAD HAR NI SJÄLV GJORT FÖR ATT RÄDDA BARNEN I AFRIKA???? -INGENTING!!!! Så håll igen era små fula käftar om ni ba ska stå här och snacka massa himla bullshit om kristna men ni har själva inget att försvara er med!!!!!
-IDIOTER ALLIHOPA!!!!! Hare så bra i Helvetet!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:27:29
Läs Bibeln och uppräck hur fasansfullt grym och hatiskt den är //

Alltså, ni troende kan ni svara på en fråga? Hur kan ni vara kristna och följa Bibeln men bara "välja ut" vissa delar som passar er? Antingen så tror ni på det som står i Bibeln eller så gör ni det inte? Eller är bara vissa kapitel Sanna och resten är vadå, påhitt?! Vem avgör vad som är sant?

Det finns så många regler i Bibeln, som exakt förklarar hur män och kvinnor ska leva och tänka och följer man inte dessa lagar AV GUD BESTÄMDA så ska Gud som "är en nitälskande Gud" ta ut detta på er och alla era barn och barnbarn och barnbarnsbarn.

Bibeln säger även att barn till ogifta föräldrar inte är välkomna till församlingen? Bibeln uppmanar till krig mot icke kristna.

Men ni väljer att blunda för det? Det är helt fruktansvärda saker som ER GUD uppmanar till. Men ni blundar för det och väljer ut några delar som låter bättre? Då följer ni ju inte Bibeln och de LAGAR som är av GUD skapade.

Jag förstår inte??????

Skrivet 2013-05-14 kl. 00:23:09
Anonym //

Bibeln är skriven i liknelser, ta det inte bokstavligt.

Skrivet 2013-05-14 kl. 07:31:45
Sebastian //

Jag är ju smickrad över att jag blir jämförd med gud, men det svarar ju inte riktigt på min fråga. Varför gör gud ingenting åt barnen i afrika? Varför botar han inte bara alla aids? "Hare så bra i helvetet!!!" Det är väl inte en väldigt kristen sak att säga?

Skrivet 2013-05-14 kl. 09:00:48
Natalie //

Asså ni är på seriöst dem trögaste på hela Jorden!!!
Som jag sa!!! Bibeln är uppdelad i 2 delar och det är Nya testamentet som är "är själva grejen" men Gamla testamentet förklarar att Messias skulle komma och förklarar massa saker men ni är ju så himla inkompetenta så ni fattar ju inte ett himla skit så egentligen fattar jag faktist inte ens hur ni vågar ge kristna massa hat när ni inte ens vet vad ni själva snackar om!!
Det är tack vare Gud som ni får gå i skolan, äta mat, ha en familj och att anledningen till att ni ena existerar!!!
Men allt ni är och ger tillbaka är OTACKSAMHET!!!!!!!!!!!
Eeeeew ni är ju verkligen äckliga!!!!
Men som jag sa, Ni är gå g till Helvetet och det är erat fel eftersom det är ni som har valt det!!!!!!
Ni borde spärras in på dårhus och få lite sketna vett i era inkompetenta idiothjärnor!!!!!!!!
Jag bara försvarar mig medans ni bara ger skit till mig och alla andra kristna men ni har inte ett himlaste skit att försvara er med!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 09:13:05
Sebastian //

"Det står ju i en bok" Aja, gud finns väl i så fall. Gud har inget med att göra med min mat och min skola. Om han nu KAN ge folk mat...varför finns svält? Är barnen i Afrika också "äckliga"? Jag ber om ursäkt till Ana-Maria, det var tydligen Nathalie som sa att hon VET att gud finns. Vad får dig att tro det? Är det bara för att det stod i en bok? Eller för att du inte riktigt förstår dig på evolution?

Skrivet 2013-05-14 kl. 09:50:06
Amelia //

Asså fett lack jag blir när jag läser sånthär jävla skit!!!!
En av mina bästa vänner är kristen och hon är den mest fantastiska personen on this planet och hon har absolut inget emot homosexuella!!!!! Och varför säger ni att "alla kristna hatar homosar" asså vafan??!! Det kanske står i deras bibel att kristna inte ska va homosexuella men hur fan kan ni då säga att dem är emot icke kristna som är homosexuella???? Dem vill inte vara tillsammans kille och kille men dem har fucking inge emot er som inte är kristnsna och är homosexuella!!!! Få in det i era hjärnor!!!!
Fett bra skrivet av dej Natalie, du står verkligen upp för vem du är och vad du tror på!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 10:43:23
Både att tro och att inte tro är en rättighet ! //

Är det att ge hat att sakligt ifrågasätta en bok som faktiskt är, det kan ingen förneka, full med kapitel som handlar om hat mot kvinnor och homosexuella?

Man måste få tänka kritiskt och ifrågasätta.

Däremot är det hatiskt att be folk fara åt helvete, kalla dem inkompetenta, idiotjävlar, äckel osvosv.

Att tro på att det finns en Gud är en rättighet. Men det är också en rättighet att få ifrågasätta den tron.

Min uppfattning är att de som ifrågasätter Gud inte på långa vägar är lika otrevliga, ohyfsade och ja, faktiskt hatiska som de som ska försvara Gud.

Skrivet 2013-05-14 kl. 15:30:20
Sebastian //

Skulle inte kunna säga det bättre ^

Skrivet 2013-05-14 kl. 15:50:35
Natalie //

Ni blir ju bara värre och värre!!!!
DET VAR NI SOM BÖRJADE SKRIVA MASSA SKIT OM KRISTNA OCH SÅ KALLAR NI DET FÖR ATT "IFRÅGESÄTTA"???!!!!
DU, SEBASTIAN SKREV JU VÄRSTA ÄCKLIGA RÖV OCH PÅLE OCH ATT "NI KRISTNA FUCKTARDS" ..... DET ÄR SÅ SJUKT TÖNTIGT ATT NI KALLAR DET FÖR ATT "IFRÅGESÄTTA"
OCH SEN SÅ KOMMENTERADE JAG OCKSÅ OCH FÖRKLARADE ALLT MED BIBELN OCH GUD OCH ALLT MEN JAG SKREV ABSOLUT INGET HAT MOT ER SOM SNACKT SKIT, JAG VAR SNARARE HÄNSYNSFULL!!
MEN SEN SKA NI ÄNDÅ FORTSÄTTA MED ALLT ERAT BULLSHIT OCH TROR NI INTE ATT JAG TÄNKER FÖRSVARA MIG DÅ??????? TROR NI JAG SKA FORTSÄTTA LÅTA ER SNACKA SKIT???????
SVARET ÄR NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!
OCH JA, MAN KOMMER TILL HELVETET OM MAN ÄR SOM NI, DET ÄR BARA FAKTA SÅ INSE DET!!!!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:19:38
Sebastian //

Fakta? Ha!

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:01:23
Sigrid //

Är det gud som har skrivit bibeln? NEJ, det är människor på jorden som har gjort det och dom har tolkat saker på olika sätt. Människan har utvecklats på 2000 år och det som står i bibeln speglar hur människor såg på världen då. Ni som drar till med "Men varför hjälper inte Gud de svältande barnen i Afrika?" Gud gör det dygnet runt med hjälp av organisationer som Unicef, jag tror att han verkar genom människor och ger de styrka att få igenom sådana saker.

Peace

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:04:00
Sebastian //

Och vadå inget hat? Ehmm: "Otacksamma, Inkompetenta, Idiothjärnor, Idiotiska, fula käftar, tröga" m.m...

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:05:22
Sebastian //

Men Sigrid...Det är Unicef som hjälper barnen i Afrika ,inte gud. Gud är tydligen allsmäktig så varför behöver han jobba IGENOM människor när han kan lösa allting själv? Han är ju trots allt gud..

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:10:03
Natalie //

Sebastian. Ni började med massa skitsnack och kränkningar! Jag sa att jag från BÖRJAN inte skrev något "hat/ohyfsat/negativt" trots erat hat!
Men sen när ni va tvugna att ändå fortsätta med skitsnacket blev jag såklart arg och ville försvara mig!!!! Vad tror du?????

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:53:10
Sebastian //

Visst, lite fula ord här och där...Men, jag använde bara lite simpel logik. Och om det fick dig att bli arg eller tvivla på din tro...Då kan den ju inte vara så värst stark?

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:58:00
Natalie //

Simpel logik????????!!!! Asså hahhhhaaahahahahhahha!!!!!!!!!!
Vad sa jag som var hatsikt i mina FÖRSTA kommentarer?? Please tell me, för det vill jag himla gärna veta!!!!
Så du kallar "Ni kristna fucktards" och "Sätt röven i högsta pålen" osv för simpel logik??????!!!!!
Vet du ens vad "simpel logik" är för nåt???!!!
Jag rekomenderar dig att gå på svenskakurs, det skulle du behöva! :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:12:06
Sebastian //

Hahaha, nej jag menade min senare kommentarer!

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:20:06
Sebastian //

Men,men...Jag tror inte på gud, men det gör du. Ok, pallar diskutera mer.

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:35:44
Zoe //

Jag tänket bara passa på att skriva min åsikt!

Eller asså jag tror du missupfatta va den coola killen i videon menade. Han hatar religion, men älskar Jesus! Jag är kristen och hatar också religion, men det handlar inte om det. Det handlar om en relation med Jesus! Kanske låter hel skumt, men that's how it is! Hoppas du inte tar ila upp, ha det bra! :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:03:59
Natalie //

Sebastian:
Hahaha okej!!
Ja visst, gärna för mig!

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:06:32
Lina //

Jag har en fråga till alla er kristna där ute som säger att alla som inte tror på gud kommer till helvetet. Rent hypotetiskt sätt, vad händer med en människa som aldrig har gått i skolan eller varit vid en vanlig civilisation och alltså aldrig hört talas om gud/jesus/kristendomen med mera? Hamnar han också i helvetet när han dör? Förklara gärna för det makear no sence

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:22:41
Natalie //

Lina. Jag tror att den person som aldrig hört talas om Gud får en chans att komma inför honom efter döden! Det är vad jag tror iallafall! :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:40:22
just read it //

För att svara på din fråga Sebastian.
''Varför gör han inget åt svälten i Afrika? Varför stoppade han inte bombningen i Boston? Varför lär han Breivik göra som han gjorde?''

För det första måste du förstå att det finns en fiende, och det kan du klart läsa i bibeln. För det andra har Gud, så otrolig som han är, gett oss en FRI vilja. Lita på mig, om Gud inte hade gett oss den ''fria viljan'' så hade både du och jag med tvång suttit och tillbett honom, inte bara vi utan hela världen. Men för att låta oss välja om vi vill följa honom eller inte så gav han oss frihet.
Vi får välja att inte följa honom, men då också ta konsekvenserna av vad synden gör. Folk måste förstå att allt hemskt inte kommer från Gud. Utan rent sagt satan.
Så att skylla på Gud när allt hemskt inträffar, är bara pinsamt.

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:48:24
Natalie //

Himla bra skrivet av dig med rubriken "just read it"
Haha du var bra på att förklara!! ;)

Skrivet 2013-05-14 kl. 20:14:20
Ana-Maria //

just read it: AMEN!!! så jävla rätt, äntligen någon som kan och förstår!!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 21:17:28
Tilda //

Håller helt med dig! :)
Men det är faktiskt inte biologiskt fel heller, finns många andra djurarter där djuren är homosexuella/ bryr sig inte om könet på sin parter ;)

Skrivet 2013-05-14 kl. 22:13:33
URL: http://www.evatildaalicia.devote.se
Elin //

Himla bra där! Brukar alltid säga att man får tro på precis vad man vill bara det inte skadar någon annan och man håller det för sig själv!

Skrivet 2013-05-14 kl. 23:46:52
URL: http://atthecircus.blogg.se
Sebastian //

Öh, nu börjas det igen...Men gud är väl inte särskit mäktig om han inte kan besegra satan? Som sagt, han är trots allt GUD! Och hur är ni säkra på att det är satan? Kan lika gärna vara Bigfoot. Eftersom båda två har lika mycket bevis. (0)
Och argumentet om fri vilja är ju bara efterblivet.
"Ja, ni behöver inte tro på mig. Men om ni INTE gör det kommer ni att brinna i all evighet." Oså visar han sig inte ens, så man har inte någon anledning att tro på honom..? Låter inte riktigt som en god gud...

Skrivet 2013-05-15 kl. 00:06:44
Sebastian //

Och jag har aldrig sagt att gud skapar dom här hemska händelserna! Jag säger bara att han inte gör någonting åt det. Varför gör han inte det? Jag vill gärna ha en logisk förklaring på det.

Skrivet 2013-05-15 kl. 00:20:59
Paulina //

Hej Sebastian! Om du vill ha svar på en del av dina frågor så kan jag rekommendera att du besöker den här sidan ---> http://www.gluefox.com/skap.shtm
Krister är sjukt duktig och svara dagligen på mejl som handlar om evolutionsteorin, Gud, varför inte Gud stoppar krig, hur jorden verkligen skapades osv. Jag vet av erfarenhet att vi ungdomar och vuxna har otroligt mycket frågor ang. kristendomen osv som vi aldrig får ett bra svar på. Såå, om du är intreserad av att veta mer om det här ämnet så ta dig tid att kolla igenom sidan, och skicka ett mejl med alla frågor. Och var inte rädd för att vara kritisk i dina frågeställningar, det är han van vid. Kram kram! :) // Paulina

Skrivet 2013-05-15 kl. 07:33:01
Anonym //

Skojar du? Killen i videon är en jubelidiot och kan gärna dö i en eld.
http://youtube.com/watch?v=yBo7Z_abiLE
Detta ÄR sevärt.

Skrivet 2013-05-15 kl. 08:26:15
Kakan //

Ni kan väl inte säga att ni inte tror på Gud när ni inte ens har försökt å gå i hans vägar (inte religion, utan relation)
Det är bättre att ni håller munnen då. Det gäller även mig. Men jag har sett min kompis som ett vittne som har ett fantastiskt vittnesbörd. Herrå.

Skrivet 2013-05-15 kl. 15:30:20
Tilda //

Kan inte låta bli att skratta åt ironin här, lol. Medan de kristna är de som säger att "jesus älskar alla" osv, så är det DOM som kommer med personliga påhopp och kastar glåpord omkring sig som t.ex "idiot", "dra åt helvete", "ni är dumma i huvudet" och liknande, medan de som INTE tror är helt lugna och bara kommer med argument till varför dom inte tror på gud. I feel the irony.

Skrivet 2013-05-15 kl. 16:07:55
Anonym //

Hoppas att du njuter av att ljuga "Tilda"!!! :*****

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:16:42
Erika //

Har sett att det finns många kristna i detta kommentarsfält, så ville passa på att ställa en fråga då jag som icke-troende har grubblat på detta ett tag. Om Gud skapade hela jorden på 7 dagar eller vad det var (jag har inte läst bibeln och vet typ ingenting om religion, därför jag frågar), hur kan man då ha bevis på att dinosaurier vandrade på jorden miljoner år tillbaka? Hoppas nån kristen vill svara, hade varit intressant att veta hur ni resonerade :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 22:13:18
Paulina //

Erik: Mannen som driver den här sidan kan ge dig ett bra svar!: http://www.gluefox.com/skap.shtm

Skrivet 2013-05-15 kl. 22:43:20
Emelie //

Bra sagt Zara, Amen!

Skrivet 2013-05-16 kl. 00:41:59
LN //

Gud tycker ju om de som människor men Han tycker inte om synden i dom.

Skrivet 2013-05-16 kl. 10:28:16
LN //

Och som kristen så är det möjligt att vara homosexuell/bisexueuell för vi har alla synden i oss,bara för man är kristen betyder det inte att man är "felfri" och aldrig syndar för det skulle vara en lögn!Och det menas fortfarande inte att det är okej atta vara det om nu någon kulle tolka det så utan mera som att man kan dras åt det onyttiga,det som är emot Guds ord för vi har synden i oss därör kan vi heller inte vgöra vad som är "rätt" och fel "fel" (även om hjärtat försöker tala om för oss) för sen syndafalllet hat vi lurade hjärtan och synden i oss.

Skrivet 2013-05-16 kl. 10:43:04
Anonym //

Kommer inte ihåg ordagagrant men vart något liknande "För att vara vis i Guds ögon måste man vara en dåre i världens ögon"

Skrivet 2013-05-16 kl. 10:47:02
LN //

Tilda,jag ber sällan nästan i princip aldrig någon att "Drå åt Helvetet!" inte i egen mening och OM jag skulle ens säga säga så är det av RÄTTFÄRDIG ilska- det är skillnaden!

Skrivet 2013-05-16 kl. 10:51:05
Anonym //

Snälla Zara, och alla andra som påstår att "religion är onödigt" läs detta. Ni behöver inte hålla med, men det kan i vilket fall som helst förbättra ert betyg i religion då ni som påstår att "alla kristna tror på en gubbe i himlen, hatar bögar och skapar krig" antagligen är otroligt trångsynta.
Jag ser mig själv som kristen. Jag är uppvuxen i en familj där alla är ateister, men har själv kommit fram, helt utan påverkande från någon annan, till vad jag tror på. Jag tror inte på en gubbe i himlen som pekar på allt som ska hända, utan det är bara en slags symbol för gud som vissa har för att ha honom mer konkret, utan jag tror att det finns någon eller någonting större som vill en gott. Om det stämmer eller inte, bryr jag mig inte om, utan det är bara själva tron på att någon vakar över mig och stöttar mig genom allt som får mig att gå igenom både svåra och mindre svåra saker.
Ni kanske tror att jag är en enstöring med kyrkan som enda intresse nu haha, men det är jag långt ifrån. Jag är en vanlig tjej med många kompisar men som precis som alla, kan vara ledsn ibland och då behöver jag någon eller någonting som jag kan tro på.
Så att säga att "religion är onödigt" tycker jag är otroligt fel och ett stort tecken på trångsynthet, då tron på någonting (som man kan kalla Gud, Allah, jesus osvosv namnet spelar ingen roll alls) räddar livet på människor världen över varje dag då det är det som får oss att gå igenom dagen.
Och detta med homosexualitet, har du någonsin hört en svensk kristen människa säga "jag tycker inte om homosexualitet, det står i bibeln" och vara seriös? Jag som träffat på många kristna människor har aldrig hört någon säga så förutom just såna som du som har det som ett argument mot religion, fast det är helt ologiskt då 99% av alla kristna är helt vanliga människor som inte bryr sig om folks sexualitet. Men det är klart, det finns alltid någon inavlad präst i nån liten by nånstans som tycker så, men ska man då dra alla kristna över en kam? Finns ju en himla massa ateister och muslimer och buddhister och satanister som också har något emot homosexuella, right? Bara man kollar på kommentarerna här ser man ju fler som säger "jag är kristen har inget emot homosexuella" än folk som säger tvärtom.

Och sen det här med att "religion skapar krig" är otroligt korkat. Folk har i alla tider velat ha makt, och i vissa fall skyller man på religion, thats it.

Så, jag ska inte tvinga någon att tro på någonting, men jag tycker att sådana tankar som du uttryckte i inlägget bör stanna i huvudet. Hoppas du blivit mer tolerant efter att ha läst detta :) kram

Skrivet 2013-05-16 kl. 23:19:26
Anonym //

Erika som frågade om jordens skapelse: bibeln är en fantastisk bok med många berättelser, men bara för att man är kristen behöver det imte betyda att man tror på allt det, utan som jag skrev innan betyder det baa för mig att man tror på någon/någonting som alltid vill en gott. Så, jag tror absolut på "vetenskapen" eller hur man ska säga, men jag tror ändå på gud. Orkar inte skriva så långt haha men jag tror du fattar att allt måste inte vara på det ena eller andra sättet, utan man kan tro på både gud och big bang :)

Skrivet 2013-05-16 kl. 23:23:05
Josefin //

Förstår du inte hur mycket glädje religion ger folk? Det finns jätte många exempel på folk som har klarat av riktigt hemska saker (som tex sjukdomar osv) för att dem just tror! Du hata bara sett den dåliga sidan av religion! Man är ju religiös för att man tror på något som man älskar, något som är bra!
Såklart finns det jätte många nackdelar med religion men jag vet att det har räddat liv och att det har gjort så många lyckliga!

Skrivet 2013-05-17 kl. 08:05:29
Anonym //

RELGIONEN ER BEST!

Skrivet 2013-05-17 kl. 15:59:02
Tilda //

Till Anonym; Vadå "Tilda"..?

Skrivet 2013-05-17 kl. 21:09:35
Sarah //

All religions have been made by men. Det är inte religion som skapar krig, det är människor.

Skrivet 2013-05-19 kl. 21:18:04
URL: http://myherojesus.blogg.se
DÄDU!! //

ASSÅ ZARAAA snacka inte om kristna ! Har du inte sätt att muslimer håller på att ta över Sverige eller?? de bygger moskeer och de har böneutrop?? Och Sverige "KALLAS" (bättre att säga: kallade) för ett kristet land! Alla kristna och Sverige "de kristna landet" är så snälla så de låter muslimer bygga moskeer och ha böneutrop men de är inte tacksamma ! Jag är kristen och jag är stolt för de. Men bara för att du inte är det och du kanske tror på trädet eller naturen som alla svenskar typ gör, så behöver du inte prata om kristna!! VISA RESPEKT , INTE BARA FÖR KRISTNA ! UTAN FÖR ALLA!

Skrivet 2013-05-21 kl. 16:34:14
Lydia Tesfai //

Varför tror du då att Gud skapade Eva och Adam först? Det finns ju ett syfte varför han just gjorde så, vi ska ju göra det som Bibeln säger till oss och vad bi rön försöker säga.

Skrivet 2013-05-22 kl. 11:05:19
Anonym //

Det finns ondska i världen eftersom gud gav människorna en fri vilja. Han tvingar inte nån att tro på honom. Gud styr inte vad vi gör därför kan man skjuta någon om man vill eftersom du själv bestämmer vad du gör. Däremot vill gud inte att vi ska göra dumma grejer!

Skrivet 2013-05-25 kl. 17:43:43
Oliwiaaaass //

Zara jag är kristen. Jag har absolut inte problem om man är gay. Eller nåt annat. Alla människor måste accteptera dom andra. Människor är olika och får vara sig själv:) och texten du hade skrivit var bra sakt:)

Skrivet 2013-05-29 kl. 07:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0