är du norsk?

Här är lite bilder från Nobelfesten. Jag var så ledsen efter mitt uppträdande. Känslan av att jag aldrig någonsin kommer bli nöjd kommer nog alltid finnas där. Jag tror alla nerver och all press släppte när jag gick av den där scenen och då bröt jag ihop och grina som en bebis. Det var faktiskt väldigt skönt, på ett sätt. Efter själva konserten (som visas Fredag i Sverige) var det efterfest och där hade jag jättekul! Alla var extremt trevliga. Personal som miljardärer, alla var helt underbart mysiga. Jag gjorde världens största misstag, haha. Alla artister stod på ett led och skulle hälsa på pristagarna, kungligheter, ministrar osv. Jag hade ju inte koll alls på vilka alla människor var. Jag kände igen många prisdeltagare, men det var allt, så tillslut blev det världigt rörigt i mitt lilla huvud.
 
När en man i medelåldern kom fram och hälsade svarande jag på engelska. Han undrade då på norska om jag inte var svensk! Jag svarade ''jo, abslout! Jag är svensk! Är du Norsk eller var kommer du ifrån?'' Han sa ''Ja, Jag är norsk'' Och jag sa hur förvirrande det är när man inte vet om man ska prata engelska eller svenska med folk eftersom alla kommer frånn olika delar är världen. Han var väldigt trevlig, Kronprinsen (som jag senare fick reda på att det var). Hur pin? Jag hade frågat Norges Kronprins om han var Norsk. Man ba ''guummmmaaannnn'' Typ som att fråga Vickan om hon kommer från Sverige, haha. Btw funtar jag på att ge en fotokurs till mamsen i julklapp. Hon är inte direkt en fototalang hehe men jag hoppas dom duger!
 
 
 Haakon, Kronprinsen.  

Ida Emma //

Nej gud vad kul :D

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:15:43
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
Sanna //

Hahaha, så jäkla härlig Zara! :P

Du är grym glöm aldrig det!
Ibland blir det fel och man är inte alltid nöjd, men det ingår i show buissnes! (Vet för tillfället inte om det är 1 eller 2 ord)
Det är grymt jobbigt när man inte är nöjd, jag vet, (jag dansar, och vi har ju långt ifrån så stor publik som du har but still ;))
Men man får tänka att man fixar det nästa gång istället och bjuda lite på sig själv. :)
Luddig kommentar, och du har säkert redan hört det 150.000 gånger. ;)
Du är bäst!

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:24:32
URL: http://sannatyglare.blogg.se
Anonym //

När drars vinnaren av miinto presentkortet?

Hahaha stackarn!:) jag hade säkert gjort samma misstag! Älskar dina låtar! Sjunger de varje dag typ (mina kompisar börjar bli lite irriterade hihi puss

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:35:32
ida //

SÅ vacker!

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:45:21
URL: http://nattstad.se/idaaldebert
Lina //

hahahahhaha jag orkar nt det där med kronprinsen garvar sönder :')

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:50:50
URL: http://www.streets.blogg.se
Elsa //

Kan du inte ta kort på dej i den fiiiina och dyyyyyra jackan som du köpte? :)) Du e grym

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:54:35
j //

hahhahahahah bra jobbat där ;)

Skrivet 2013-12-12 kl. 18:58:22
CajSa //

HAHAHHAHAHA jag dör, så jävla charmig :')

Skrivet 2013-12-12 kl. 19:04:45
Felicia //

MARY J. BLIGE !!!!!!!!!!!

Skrivet 2013-12-12 kl. 19:21:51
amanda<3 //

du sjöng nog skitbra,som vanligt! ÅHH vad fiin du är!<3<3

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:06:57
NeaBenjaminsson //

Du är så jävla vacker Zara.
varit här sen dag ett och kommer vara här under hela din resa, promise <3

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:10:51
Lisa //

Nämen åh, det måste ha varit väldigt pinsamt. Men sånt är livet liksom. Man måste göra bort dig någon gång :)

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:10:53
URL: http://lisagrens.blogg.se/
Nadeen //

Hahaha så söt!

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:40:26
URL: http://nadeens.blogg.se
Fra Norge //

Du var kjempeflink, godt jobba :)

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:41:22
Nikki //

Fett kul! :D

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:51:43
URL: http://stylebynikita.blogg.se
fashiondreamzz //

men åhh vad du är snygg!!

Har lagt upp victoria's secret fashion show på bloggen om någon vill kolla :)

Skrivet 2013-12-12 kl. 20:55:09
URL: http://fashiondreamzz.forme.se
clara //

Gud vad fin klänning, jag dör!! Du var jätte vacker i den också ;)

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:11:14
lifeismeanttolive //

Skulle gjerne gjerne sett på deg men but så sør i Norge som går ann ca. Men når jeg fikk vite at DU skulle være der sa jeg noe som dette:- Mamma vi må dra til Oslo Zara er der ZARA LARSSON! Men neida det kunne vi ikke:(:(:( en i klassen tok kronprinsen i handa når de gikk forbi på mandals besøk7. Og fetteren min ga blomster! Så heldigere. Og spesielt du hallo du lever drømmen min!

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:13:02
URL: http://lifeismeanttolive.blogg.no
Kim-Isabelle //

Du är såååå vacker i den där röda klänningen!!!! Tror jag dööööör!!! Ska kolla på Nobelmiddagen på fredag, ska bli såååå fett kul!!! :)

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:14:42
Andreas //

Inte är han viktigare än andra människor, som att fråga vem som helst. Kronprinsen är "vem som helst".

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:25:35
Anonym //

Jeg er norsk :)

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:27:46
Linn //

Hahahah så himla söt, zara!

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:35:46
Magda //

Så fin o vacker :-)

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:37:17
URL: http://magdalenasblogg.blogg.se
Monica moster till din mamma //

Du ska inte vara ledsen om du gör bort dig det gör vi alla. Tänk när du blir äldre var roligt du ha åt allt som hänt dig.Du är så vacker så de ser inte dina fel du gör. CSer fram mot att ser dig i TV. Kram på dig <3

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:39:14
Joy //

Haha, påminner mig om när jag för massor av år jobbade på en välgörenhets gala och hade fått i uppgift att bära prins Bertil och prinsessan Gillians bagage ner till deras bil ifrån hotellrummet. Prinsessan Gillian är ju från England så jag tänkte att vad bra att jag fick träna på min engelska så på något sätt rör jag ihop det och börjar prata engelska med prins Bertil! Liksom vem frågar prinsen av Sverige en fråga på engelska när man är svensk! Hjärnsläpp! Du är jätte fin och sjunger jätte vackert Zara!

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:54:52
Emma //

Du är ju asduktig! Sjunger som en ängel :)
hahaha är för trött för detta nu hahaha

Skrivet 2013-12-12 kl. 21:59:44
URL: http://emmandens.blogg.se/
Anonym //

HAHAHAHAHA "är du norsk?" Fyfan vad skön

Skrivet 2013-12-12 kl. 22:00:36
Julia //

så himla fin zara!!

Skrivet 2013-12-12 kl. 22:04:05
URL: http://juliakarlsson.webblogg.se
:) //

Hahah oj söta!:D
Gå och kolla min blogg finisar :
finasssste.blogg.se
<3<3

Skrivet 2013-12-12 kl. 23:06:41
Anonym //

Vad har du för locktång som gör att du får så stoooora lockar?? Tänkte önska mig det i julklapp så det är bra om du svarar typ idag:p kramiz

Skrivet 2013-12-12 kl. 23:07:42
Amel //

Hon från Homeland!!:)))

Skrivet 2013-12-12 kl. 23:16:54
URL: http://fashionamel.blogg.se
Josefin //

Finaste klänning jag har sett :o <3

Skrivet 2013-12-13 kl. 00:13:17
HOLLYWOOD DREAM //

Haha rolig händelse!!!

Skrivet 2013-12-13 kl. 00:23:18
URL: http://hollywooddream.blogg.se
Amanda //

Hej Zara! Jag kollade precis på ett klipp på youtube från ditt uppträdande från nobelkonserten, och fy tusikens vad bra det var!! Jag tycker lätt det är en av, om inte DET bästa live framträdandet sångmässigt du gjort med uncover. Försök att sluta klanka ner på dig själv, du är fortfarande så ung och still learning och man behöver inte vara perfekt, ingen förväntar sig det! Jag har också prestationsångest och känner mig aldrig nöjd med det jag gör så vet hur den känslan är. Men du LEVERERADE, vansinnigt bra och under sån stor press, så himla imponerad och jag lovar att varenda kotte där inne och framför tvn känner likadant :) du borde absoluuuut inte känna dig missnöjd!! Så så så sååå himla bra :) många kramar /Amanda 21 år från Luleå

Skrivet 2013-12-13 kl. 01:15:13
mwasshe //

m-m-m-mmary j blige :D!!!!!

Skrivet 2013-12-13 kl. 01:16:44
URL: http://mimimoo.blogg.se
Stephanie i USA //

Hahaha, det är inte lätt att hålla koll på alla kungligheter ;) jätte roligt att du hade ett så stort gig!!

Skrivet 2013-12-13 kl. 02:00:47
URL: http://stephaniea.se
Mimmi //

Jag hörde lite på nyhetsmorgon och det jag hörde lät fantastiskt, precis som alltid när du sjunger. För stor press skall man inte sätta på sig själv och jag hoppas att du innerst inne förstår hur otroligt duktig och talangfull du är. Tänk bara att få uppträda på nobelfesten? Hur ofta får man göra det?
Stor eloge till dig som är så ung och är så mogen och klarar det så bra.
Chilla med pressen på dig själv, du är så himla duktig. Dessutom bara glänste du i den klänningen!
Kram!

Skrivet 2013-12-13 kl. 10:30:51
URL: http://www.mimminea.devote.se
Sara //

Om du inte sett det redan, Bey släppte precis ett nytt album med 14 låtar och 17 (!) musik videor! :)

Skrivet 2013-12-13 kl. 10:54:32
malin //

åh, fan vad fett att träffa claire danes!

Skrivet 2013-12-13 kl. 11:30:24
sarah //

hahahaha, gu så mycket jag älskar dig Zara, fick mig ett gott skratt

Skrivet 2013-12-13 kl. 12:17:07
Anonym //

Varför har du en länk till paullins blogg när hon inte har någon till dig?!?!

Skrivet 2013-12-13 kl. 12:52:56
Josefine //

Vilken fin klänning du hade!

Skrivet 2013-12-13 kl. 14:36:23
URL: http://yohseefeen.blogspot.de/
Alice //

grymt fin klänning!

Skrivet 2013-12-13 kl. 14:36:43
URL: http://alicelindstrom.se
Anonym //

Så sjukt vacker är du <3
Du sjöng otroligt fint Zara, satt nästan och grät så vackert det var. Jag märkte knappt att du gjorde nåt fel eller vad det nu var. Grym är du <33333

Skrivet 2013-12-13 kl. 14:43:21
Phototshopadinabilder //

Vill du ha dina bilder redigerade?

Kika in på min blogg :)


http://photoshopadinabilder.blogg.se/

Skrivet 2013-12-13 kl. 14:58:51
URL: http://photoshopadinabilder.blogg.se/
Cecilia //

åhhh så vacker du är!

Skrivet 2013-12-13 kl. 15:28:49
URL: http://ceciliasj.blogg.se
Jojo //

hahaha XD jaaa, det var lite pinsamt!

Skrivet 2013-12-13 kl. 16:09:39
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Emma //

fin bloggggg <3

Skrivet 2013-12-13 kl. 16:56:16
URL: http://emmafathi.blogg.se
Veronica //

Jag forstar inte riktigt varfor de valde en lat sasom uncover att sjungas pa NOBELfesten. Vad har en lat om tonarskarlek att gora i ett sadant seriost sammanhang?
Fint att Zara sjong, men de hade kunnat valja en annan lat...

Skrivet 2013-12-13 kl. 17:02:02
Kanya //

Ohhhh, tycker att det är så härligt att du kan skriva om pinsamheter!! Detta gjorde verkligen min dag haha ^^, tack ;)

Skrivet 2013-12-13 kl. 18:42:45
URL: http://somkhids.blogg.se
LISAW //

Haha, naw. Så cool att du träffade han och hade en sådan konversation, hahah! En riktigt bra träff fick du iaf! Fin du va förresten!

Skrivet 2013-12-13 kl. 19:28:58
URL: http://www.instagram.com/barajaag
anna //

jag såg just ditt framträdande på youtube och enligt mig var det ett av dina bästa hittills, jag vet inte om du var det men såg du väldigt säker ut :) ta det nu inte fel som att dina tidigare uppträdanden skulle vara skit då du inte var nöjd med detta, alla dina framträdanden har varit superb'a ;) kramar <3

Skrivet 2013-12-13 kl. 20:02:54
Eline //

Jag tror att han skulla vara okej med att du inte kom ihåg vem han va, här i Norge är han känd for att vara väldig snäll och han gör som folket gör, just som sin farfar!

Skrivet 2013-12-13 kl. 20:21:04
Isabella //

Jag såg just ditt framträdande på tv och jag måste bara säga att du är så extremt jävla duktig och jag blev helt tagen! Grattis och jag vet att du kommer kunna nå riktigt långt!

Skrivet 2013-12-13 kl. 22:10:31
Sara //

Sara du var helt fantastisk på scenen! Vilken bedrift att få öppna fredsgalan, och glöm det där som hände, det märktes knappt! Ovh det hör ju till att vara nervös, då tycker du ju att det är kul i grund och bottnen och det betyder något för dig!

Och jag och mins föräldrar fick oss ett gott skratt åt din historia om prinsen, helt underbart att du är så äkta och ärlig!!! :D så härligt att du delar med dig av sånt :) go girl du kommer äga världen snart!

Skrivet 2013-12-13 kl. 22:16:20
Beatrice //

Wow vilket framträdande och klänningen! Gåshud

Skrivet 2013-12-13 kl. 23:50:49
Frida //

Har slutat läsa mååååånga bloggar på sistone, men din är absolut i te en av dem! Varje gång jag läser din blogg känner jag att jag gillar fig mer och mer. Lite läskigt för dig att höra kanske eftersom du inte har någon aning om vem jag är haha! Kommer ihåg när jag såg dig för första gången i Talang. Jag lärde mig bägge Whitney Huston låtarna du sjöng (my heart will go on kunde jag redan) pga dig! Älskar verkligen din blogg och älskar att du är så jordnära, det gör dig så jävla cool! Jag hoppas att när du av någon anledning känner dig ledsen eller nere, kan tänka på hur många människor som stöttar dig, beundrar dig, älskar dig osv. Queen B är din största idol, men för någon annan är du deras Queen Z! Kram på dig Zara, du är bäst!!! (Förlååååt att detta blev så långt nu, helt spontant skrivet, men jag blev bara då jävla glad när jag läste igenom dina inlägg! ❤) ps. Kan inte du berätta lite kort var du brukar hålla hus i 08 då att man kan "råka" springa på dig någon gång haha?! Vore så jävla galet att få träffa dig lite kort någon gång i real life!!

Skrivet 2013-12-13 kl. 23:58:18
URL: http://www.nattstad.se/fridamichelles
Bellara Blogg //

Hahaha! Vad roligt att du kan bjuda på dig själv, dela med dig av det roliga du gjort!

Skrivet 2013-12-14 kl. 10:13:12
URL: http://klaraissa.blogg.se
Anonym //

Zara det var ett fantastiskt framträdande!! Var inte så hård mot dig själv! Jag grät när jag såg det - så bra var det!!! <3

Skrivet 2013-12-14 kl. 10:49:29
dasha //

vustupila du bara kyla inga ord KLAR KLAR KLAR och igen

Skrivet 2013-12-14 kl. 17:01:28
Julia //

Jag hade på tv:n när jag skulle skynda mig i väg till bussen igår, sen hörde jag introt på din låt uncover och såg dig träda fram där och sjunga så jag stannade kvar för att se missade sen bussen. Har kollat om på hela framträdandet idag på youtube flera gånger och du var helt fantastisk, så himla fin och så himla mäktigt var det med alla i kören och orkestern till. Att uppträda där måste kännas så jävla nervöst, jag förstår inte hur man INTE skulle kunna vara nervös som faan faaan faan på ett sådant stort ställe. DU ÄR GRYM ZARA. Du är så grym så att jag som annars lyssnar på hårdrock, blir rörd. Du är bäst! Förstå det!!!

Skrivet 2013-12-14 kl. 18:43:46
Anonym //

Hejj:)) er norsk, ville bare si at du synger fantastisk fint og du er en stor inspirasjon!
for meg er du like stor som beyonce

Skrivet 2013-12-14 kl. 18:56:43
ZANDRA //

FIN BLOGG ZARA!!

Skrivet 2013-12-14 kl. 20:39:02
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Anonym //

flyttade till Oslo för 5 år sedan och jag råkade föra precis samma sak fast mot Mette Marit. Stod i en butik och de stängde butiken för att någon skulle komma och handla. Så viste ju att det var en med pengar som skulle handla så jag frågade ju på om alla konstiga saker. Kände inte alls igen henne. Efteråt skämdes jag och tänkte precis samma som dig med svenska kungligheter. Pinsamt! Men nu glömmer du han inte ;)

Skrivet 2013-12-15 kl. 23:51:43
URL: http://idaceciliadanielsson.blogg.se
Elsa //

Jag kollade nyss på ditt uppträdande från Nobelfesten, och jag säger bara oh my fucking god!! Du var helt jävla amazing! När du la ut den där bilden på insta, med den där långa texten om att det hade gått dåligt, så trodde jag att det hade gjort det. Men nu när jag kollade på videon så känner jag bara att du är så sjukt duktig, och jag ljuger verkligen inte. Jag skulle aldrig skrivit det här om jag inte hade tyckt så. Och visst, du kanske missade där i början, men du räddade upp det så jävla bra. Sånt händer ju, och jag förstår att du var väldigt nervös. Jag förstår inte hur du vågar sjunga inför så många, jag kan inte ens sjunga inför fem pers. Du är liksom alldeles snart 16 år och du har uppträtt på en Nobelfest. Face it, det är sjukt och du är så jävla duktig!! Du kan verkligen sjunga, jag fick till och med gåshud och jag satt och log genom hela klippet. Jag tycker också att det är svårt att vara nöjd med det jag gör. Men tänk på att det är så många som tycker att du är helt fantastisk!! Kram

Skrivet 2013-12-16 kl. 22:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0