orre

Jag har tänkt på en sak.. Ni vet att jag tänker mycket hehe. Jag tycker personligen att det faktiskt inte är okej att lägga upp bilder i BH och trosor på bloggen och Instagram. Folk får väl göra exakt vad dom vill men vad är poängen med det? ''Hejhej nu ska jag sova i mina spetstrosor och min bombshell och jag lägger upp den här bilden för att visa folk vilket otroligt självförtroende jag har'' Ja, självförtroende måste man ju ha för att kunna lägga upp en sådan bild men hur mycket självkänsla har man egentligen och vart tog självrespekten vägen?
 
När jag snackar med killkompisar (Det är mest killar som säger det) är det många som tycker ''hon får väl göra vad fan hon vill'' Det är ju det som är grejen, men att gå och kalla tjejen orre sen är ju bara lågt. Jag tycker synd om folk so lägger upp sånna bilder. Folk kan tycka jag är avundsjuk men man kan vara lika snygg med en tröja på sig.Jag måste tillägga att bikini och underkläder är helt olika saker. Jag vet att jag har en bild i bikini på insta t.ex. men om man är på stranden och ska ta en bild, måste man sätta på sig en tröja då? Njaa man kanske inte ens behöver lägga upp en sån bild men det är ändå naturligt att ha på sig badkläder på stranden, inte att stå i underkläder framför spegeln. Undra vad Ludwig skulle säga om jag la upp en bild i underkläder. Då får ju hela världen se mig lika mycket som han lolz. Även om man visar exakt lika mycket hud är det otroligt olika saker.. Enligt mig. Skulle vara jätteintressant och höra vad ni tycker. Som sagt, det här är bara mina åsikter.

Anonym //

jag håller helt med dig

Skrivet 2012-10-22 kl. 23:16:42
josse //

precis, sen tilläger du att ludde få se dig i underkläder..porr?

Skrivet 2012-10-23 kl. 01:15:40
Vicki //

Håller helt med dig! Här i Hudik, där jag bor, blev det värsta kalabaliken för ett par veckor sedan. En massa tjejer hade skickat lättklädda/nakenbilder till killar och killarna samlade ihop bilderna till en mapp som först bara cirkulerade på kommunens skolserver men sen åkte den vidare och gick att ladda ner, fanns på porrsidor osv. En del av bilderna var såna där bilder du skriver om. Alltså inte bilder som man skickat utan som bara någon hade snott från insta/facebook/whatever. Sjukt.

Skrivet 2012-10-23 kl. 06:16:42
URL: http://vickiso.com
Amanda //

Håller helt med dig jag med!
Lite självrespekt måste man ju ha.
Och ärligt talat så är det nog uppmärksamhet man vill ha när man lägger ut en sån bild.

Och till kommentaren ovan.. Är det inga ganska normalt att man har sett sin pojkvän/flickvän i underkläder i den åldern? Porr är väl det sista en sån sak skulle vara? Haha snälla..

Skrivet 2012-10-23 kl. 06:19:56
Frida //

Håller helt med dig! Underkläder är mycket mera "privat" än bikini som typ alla har på stranden, men man går ju inte runt i underkläder så. (:

Skrivet 2012-10-23 kl. 07:21:46
URL: http://fridarosengard.blogg.se
Cayman17 //

If you will do photo in lingerie.
Already you will not never see me here.
Never !

Skrivet 2012-10-23 kl. 12:59:38
Edith //

Fast vadå, det är okej att fota sig själv på stranden i bikini och lägga upp, men inte i BH och trosor? Även om det är naturligt med bikini på stranden så behöver man väl inte fota och lägga upp på nätet - om man nu inte vill visa hud? Och hur vet du att folk inte tycker att det är naturligt att stå i BH och trosor framför spegeln typ innan man ska gå och lägga sig. Måste man sätta på sig en tröja om man redan har tagit av sig den?

Klart att jag fattar vad du menar, men jag tycker att det är lite fel att direkt tycka att tjejer som har bilder i BH och trosor som "dålig självkänsla" och tjejer som du som sitter och posar i bikini på standen som "jättebra självkänsla för det är ju helt naturligt". Det är två helt olika saker för att du vill att det ska vara olika saker.

Sen antar jag att du inte tycker att t.ex. Kenza har dålig självkänsla? Hon visade för ett tag sedan upp bilder från ett modellrepotage där hon har BH och trosor på varenda bild. Men hon viker inte ut sig. Så man måste vara modell för att få visa sig i BH och trosor på nätet? Eller ska modeller också hålla sig till badkläder? Är det själva materialet som gör att det går från helt normalt till ett utvik?

Nej jag håller inte med dig. Tycker att det var ett riktigt barnsligt och ohållbart resonemang.

Svar: Du läser ju inte vad jag skriver.
zara

Skrivet 2012-10-23 kl. 13:02:15
URL: http://dithphoto.blogg.se
emelie //

du är klok du zara

Skrivet 2012-10-23 kl. 13:18:17
haha :D //

det är ok med bikinibilder, serri..men badar och solar med det, sen tar man en bild? det är inte så att man ba jo nu ska min nya pp va på stranden så alla får se min kropp. nej! men det är lågt och respektlöst att fota sig i underkläder, horigt. Så, jag håller med dig till viss del.Har själv liksom bikini bilder på insta och facebook, från semestern och sommaren. sen är det orre att ta kort på sig själv i bikini under vintern i snön?! fjorre med haha, och med den typiska texten "Härligt badväder" sånna bilder är ju en ursäkt till att man inte tar bild i underkläder. fyfan, man drar bara ner sitt värde liksom. i min klass hade vi en tjej som var mobbad, eller inte så, hon hade inte alls status, det var liksom inte så att hon blev utsatt för mobbning utan hon var helt enkelt inte någon av dom populära (låter så töntigt, men seriöst alla vet sanningen..varje klass har töntar och populära, de med status vill säga) i alla fall, så hon började banta en massa och idag är hon super smal, asså fult smal, anerioxia smal, hon åt inget och så, och sen porrade hon sig men massa för killarna och de tackade ju inte nej direkt, idag har hon dissat hennes närmaste (OK COOL STORY BRO) kompisar som fanns för henne då, och bara är så jävla statuskåt och hänger efter folk med status, kopierar deras meningar, fake:ar det hon tycker för grupptrycket och så vidare....

Skrivet 2012-10-23 kl. 14:15:51
Therese //

Håller med dig, tycker precis likadant!

Skrivet 2012-10-23 kl. 14:50:15
URL: http://michelletherese.se
Johannaaaaa //

Håller fult ut med dig! Jag tycker det är helt ok med bikini bilder på sommaren. Stör mig faktiskt på folk som lägger upp bilder i sängen och drar ner täcket för att man ska se att dom inte har något under heller... Men det är väl kanske bara jag! ;)

Skrivet 2012-10-23 kl. 17:19:36
URL: http://Joas.webblogg.se
Johanna //

alltså det där är så jäkla svårt! Men jag håller med dig, bikini och underkläder är två skilda saker. Rätt stor skillnad på att ställa sig och egopixa framför spegeln i underkläder, och ta semesterbilder på stranden liksom! En bild man tar på stranden kanske ens mamma tar, och jag tror knappast mamma hade velat fota en i underkläder som skulle upp på insta eller fb! Tycker man bara är riktigt jäkla bekräftelsekåt då. Klart alla är bekräftelsekåta mer eller mindre, jag med, men inte fan tar jag bilder på mig i underkläder och lägger upp för det? Jag hade inte velat att min kille la upp i princip nakenegobilder på sig själv, så lika lite vill väl han det också såklart!

Säger som dig, endast mina egna åsikter!

Skrivet 2012-10-23 kl. 17:35:46
URL: http://johannavie.devote.se
rebecca //

Bra sagt zara! Håller med dig totally

Skrivet 2012-10-23 kl. 18:00:37
Felicia //

Håller med dig Zara :D

Skrivet 2012-10-23 kl. 18:06:47
alicia //

haha josse däruppe, det är hennes pojkvän haha klart han får? :s

Skrivet 2012-10-23 kl. 18:09:47
ida //

jag håller med dig! man skämmer ju bara ut sig...!

Skrivet 2012-10-23 kl. 18:09:49
Anonym //

Riktigt bra skrivet, håller med dig till 100%!

Skrivet 2012-10-23 kl. 19:49:45
Emma //

Håller med helt och hållet Zara!! Där ja bor är det inte sååå jättemycke sånt (de e så litet här så ja tror lxm inte att de e många som vågar,om dom nu vill,för de kommer spridas snabbare än snabbast!) men de e klart att man har sett hur vissa tjejer beter sej och gör sej till på såna foton...Helt sjukt!!
De e precis som du säger,man e samma person me en tröja på och man behöver inte pusha upp brösten så dom typ flyger ur BHn!! Men man gör väl som man vill...sen tycker även ja att de e en helt annan grej om lägger it kort i bikini. De e lite mer standard att ha bikini på stranden än att stå o posa i sina underkläder!?
Bra skrivet iaf,Zara!

Skrivet 2012-10-23 kl. 20:24:49
Jessica //

Det behöver ju inte ha med bikini och underkläder att göra. Bara vart man tar bilderna. Att ta en bild på sig själv med bikini i spegeln mitt i vinter är ju inte naturligt heller. Men att ta en bild på stranden mitt i sommaren med sina underkläder är (tycker jag) en annan sak än att poisa framför spegeln. Att ta kort på sig själv i spegeln när man visar mycket hud betyder ju ganska mycket att man vill ha respons på på sin kropp eller vill att folk ska se den. På stranden kan man ju tolka det mer som man vill visa att man har en trevlig stund. osv. Allt beror ju också hur du som person tolkar bilderna. Säkert någon som skrivit liknande här ovanför. Inte orkat läsa igenom allt.

Skrivet 2012-10-23 kl. 20:43:23
A //

Jag tycker det är självklart att det är en skillnad! En bikini är gjord för att användas i allmänheten (stranden, badhus, ni vet) men underkläder är inte gjorda för att användas bland massa folk som på en strand!!! det är skillnad, det är som att använda golfklubbor när man spelar hockey och badminton racket när man spelar tennis. det kan verka samma men det är stoooor skillnad! Självrespekt tjejer.

Skrivet 2012-10-23 kl. 22:27:09
Moa //

Wooord alltså. Har funderat sjukt mycket kring detta, och jag håller helt och hållet med dig.
Underkläder och bikini är ju till synes typ samma plagg. Men tanken och "stämpeln", om man säger så, är ju olika. Underkläder är någonting man använder just under kläderna. Bikini är någonting man badar i. Lägger man upp en bild i underkläder vill man nå ut till folk på ett helt annat sätt än om man lägger upp en bild i bikini.
Bilder när folk står i underkläder säger liksom "hej, jag känner mig inte tillräckligt omtyckt, så jag måste lägga upp desperata, halvnakna bilder för att få bekräftelse". Medan bikini bilder säger mer "hej det är sommar, och nu ska jag bada". Haha, ya'll get mah point?

Skrivet 2012-10-24 kl. 00:14:17
Ellen.ggggg //

Im totally With U! Haha, puss på dig bästa zara, och hur länge har du och Ludwig varit ihop! Älskar din blogg, fyfan vad bra den ee, kram!

Skrivet 2012-10-24 kl. 09:55:32
Jenny //

Jag håller med dig!

Skrivet 2012-10-24 kl. 11:38:02
sara //

jag blir så frustrerad, VAD BETYDER ORRE???

Svar: lättfotad, enkel, hora, slampa, osv osv osv...
zara

Skrivet 2012-10-24 kl. 19:09:56
denise //

TACK! Seriöst har länge väntat på att någon skulle säga detta.. Du tog orden ifrån mig (heter det ens så? HAHA), så jävla sant det du skriver och jag håller med till 100! Tack för en jättebra blogg :) KRAM

Skrivet 2012-10-24 kl. 21:15:04
URL: http://denisenortey.devote.se
Nora //

Ååh, äntligen någon med lite vett!
Det är heeeelt olika grejer, för de är liksom för olika syften, bikini är typ "ååh heii spontanare på stranden, sommar, chila glaet tiieeewp" men underkläder är mer "Heii Sexxyy kom och ta mig för här står jag och lirar naket" typ lite så!

Jaja, håller med till 100% iaf, blbablaaablaa om att man "visar lika mycket hud" det är olika syften!

Skrivet 2012-10-25 kl. 20:01:24
URL: http://happynora.blogg.se
Josefin //

Tycker precis som dig! Att lägga upp en bikinibild från stranden är ju lite mer spontana bilder, men en bild i underkläder hemma lägger man upp bara för uppmärksamheten. Visst man får väl göra som man vill men då kan man inte heller klaga på om man får rykten efter sig :)

Skrivet 2012-10-25 kl. 21:20:05
URL: http://jojoscrazylife.blogg.se/
Lottan //

Zara du är sjukligt fucking snygg

Skrivet 2012-10-25 kl. 21:35:37
URL: http://charlotta.nu
Linn //

Man har ju inte på sig underkläder på stranden och det finns en anledning till det och det är för att underkläder är privat. Att ta kort på sig själv i spegel i bikini och ladda upp är en helt annat sak än att ladda upp en bild när man står i bikini på stranden. För det första kanske man inte lägger upp den strandbilden bara fö att man har bra självkänsla och vill visa sin kropp utan för att bilden är fin i sin helhet. Att ladda upp en bild på sig själv i spegeln i bikini tyder på att man vill visa sin kropp, INGET annat. Klart att man ska få göra det om man vill men folk reagerar ju såklart, på olika sätt! Själv tycker jag man kan sätta på sig kläder och le så ska de få se vilka som gillar bilden för vem personen verkligen är och för hur fin någon tycker bilden är och inte få gillningar för att man ser enkel ut och har en skjyst kropp??

Skrivet 2012-10-30 kl. 09:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0