H&M 2012

Som ni kanske hört har H&M blivit sjukt kritiserade för att deras modeller är för solbrända på bikinireklamerna. Cancerfonden har reagerat starkast och säger att idealet att vara brun på verkar många unga. Varje år dör det fler människor av sol än bilolyckor, tänk på det! I Sverige drabbas över 40 000 personer om året av hudcancer. Att sola så mycket och vara så brun är varken bra eller snyggt (enligt mig). Det skulle vara en helt annan grej om hon varit från Afrika eller Asien och var naturligt brun. Men modellen Isabeli Fontana har ''skandinaviskt'' utséende och därför ser det bara fuuuuult ut! Eller vad tycker ni?

mohammed //

lägg till att HM använder sig av barnarbete



/FN

Skrivet 2012-05-12 kl. 13:09:47
Julia //

har också tänkt på det där, så jävla rätt som du säger!

Skrivet 2012-05-12 kl. 13:23:05
URL: http://carnehagen.devote.se
Nellie //

Jag har sagt det förut, men eftersom du inte verkar ha sett det...så säger jag det igen: Sing Halo!

Skrivet 2012-05-12 kl. 14:31:14
Ebba //

Vet inte om detta kanske är en fejkad bränna också med fix i datorn samt Brun Utan Sol. Men slå ett slag för Brun Utan Sol och undvik farorna om du vill vara så brun, vet inte om jag tycker att den brännan är så snygg jag heller..

Cancerfonden gör rätt i att reagera, men samtidigt vet de flesta att man inte ska utsätta sig för förmycket sol och alla måste faktiskt ta ansvar för sig!

Skrivet 2012-05-12 kl. 14:42:10
URL: http://stilebba.devote.se
fashionrush.spotlife.se - Sveriges nya modeblogg //

Jag håller med! Om man jämför "vanliga" bilder på henne och den här bilden ser man hur stor skillnad det är. Det är jättesnyggt att vara naturligt brun, men på oss skandinaver ser det bara skumt ut när vi blir för bruna. Det är också som du säger, det är inte hälsosamt att sola för mycket. Självklart behöver man d-vitamin, som delvis skapas i våra kroppar när vi är i solen, men man borde ändå vara försiktig.

Skrivet 2012-05-12 kl. 15:14:35
URL: http://fashionrush.spotlife.se
Olivia //

Hm's nånting sa i en intervju att modellen var brasilians och att fotografen hade använt sig av en speciell teknik/skuggning så att hon såg brunare ut. Ärligt talat tycker jag det är lite fånigt att klaga på bikinimodellen är solbränd? Liksom palla att folk tar sig tid och anmäler sånt

Skrivet 2012-05-12 kl. 15:25:25
URL: http://oliviailona.devote.se
Edith //

Ja tycker inte de e fult... Trivs man med att vara solbränd och brun så får man väl vara det. Sen är det inte fult att vara blek heller men hellre "för brun" än för blek. Och inget av det är "skitfult". Tycker inte att du ska säga så... Inte schysst mot de som ser ut så

Skrivet 2012-05-12 kl. 17:31:45
URL: http://dith.blogg.se/
Sandra //

du har ju ingen koll, hon är från brasilien, där det är väldigt varmt om du inte visste det och de har bra pigment där, plus att de redigerar alltid bilder innan de läggs upp. Och i Asien är folk väldigt vita, inte naturligt bruna som du skrev... Det är tillochmed fint att vara jättefint i Asien.

Skrivet 2012-05-12 kl. 17:50:46
Hanna //

Hon är från brasilien bara så du vet

Skrivet 2012-05-12 kl. 18:48:28
Jhennifer //

Jag är också från Brasilien och jag är mörkare men det där är väl brun utan sol? Sån där bränna får man inte bara för att man är sydamerikan, jag håller med dig Zara!

Skrivet 2012-05-12 kl. 19:14:10
alicia //

hon är väl inte alls från skandinavien? hon är väl från brazilien? ^^

Skrivet 2012-05-12 kl. 20:10:50
URL: http://inourfootsteps.blogg.se/
E L L E N //

Hon är från brazilien:)

Skrivet 2012-05-12 kl. 20:15:35
URL: http://ellenjohansson.webblogg.se/
Natalie //

till Sandra : asså min mamma är frÅn Asien och jag har ganska bra pigment. Jag är naturligt brun.. Zara hade rätt om Asien.

Men i vissa delar av Asien, så är dom ganska ljusa..

men hallå? Bara för man är asiat betyder inte det att man är kritvit..

Till alla som klagar på Zara : asså snälla, hon skrev inte inlägget för att ni skulle börja klaga.. det är hennes blogg.. när ska folk förstå att det är zaras blogg alltså skriver hon vad hon vill.

Till Zara: du är grym! All i got 2 SAY!! <3

Skrivet 2012-05-13 kl. 08:57:31
Ekorren //

Men hon är ju från Brasilien. Dock tror jag ju att de har redigerat bilden väldigt mycket så hon nästan ser onaturligt brun ut. Inte snyggt!

Skrivet 2012-08-28 kl. 17:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0