Starbucks hysteri

Heeelloooo bloggisen! Jag har bara en liten fråga.. Vad är grejen med att nästan hälften av sveriges befolkning ska börja lägga ut bilder på Starbucks kaffe? (Det nya grab n' go som man kan köpa på Ica för typ en tia) Vad är det speciella med Starbucks? Är det bara jag som inte riktigt förstått det eller? Haha jag menar det är ju bara en kaffe. Jag lovar att hälften aldrig ens varit på Starbucks haha är det därför det är så coolt? Så mycket godare än någon annan är den ju inte... Håller ni med?


Olivia //

Jag tycker att deras varmachoklad är den godaste jag har smakat iallafall och jag dricker alltid där när jag är utomlands. Tycker dock inte att det är lönt att lägga upp massa bilder från stabucks?

Skrivet 2012-06-07 kl. 16:05:18
Louise //

Vart kommer din Guns N Roses tröja, såg den på en bild på instagram. Tacksam för svar

Skrivet 2012-06-07 kl. 16:39:47
mainstream //

Kan hålla med dig där. Finns andra caféer som har godare saker. Men som sagt, maaaaaaainstreaaam.

Skrivet 2012-06-07 kl. 16:46:23
Ellen //

Erkänn!

Jag var där en gång, och deras kaffe var inte så där jättespeciell direkt... Haha!

Skrivet 2012-06-07 kl. 17:06:22
Julia //

Men det är ju ett populärt märke som har blivit inne! :D

Så det kanske inte direkt är kaffet :-)

Skrivet 2012-06-07 kl. 17:38:17
julia //

håller verkligen me,blir patetiskt..

Skrivet 2012-06-07 kl. 17:40:07
URL: http://carnehagen.devote.se
Emma (EMMANDENS.BLOGG.SE) //

det är väll för att det är just starbucks, typ som "märkeskläder" är "roligare att visa än vanliga kläder. Det blir känt som märke även om kvalitén eller smaken i detta fall inte kanske ens är godare. Bara för att det är en märkes tröja betyder ju inte det att den är mer hållbar eller så för att den kostar 2000 istället för 149. Guess it is like that :)

Skrivet 2012-06-07 kl. 18:30:22
URL: http://emmandens.blogg.se/
alicia och matilda ♥ //

haha håller med dej, det är lite geekförklarat att posta starbucksfoton om man inte ens varit där. Men haha det är endå fett swag speciellt när dom är pimpade hihi! ;)

Skrivet 2012-06-07 kl. 19:05:47
URL: http://inourfootsteps.blogg.se/
Anonym //

Haha deet är ju för att dom smakar så sjukt jävla gott! Men alla tycker väll inte om deeett

Skrivet 2012-06-07 kl. 19:17:16
lisa //

Haha håller med! Det kanske är gott men vad är grejen?

Skrivet 2012-06-07 kl. 19:55:23
URL: http://lisaholmberg.devote.se
Annaaa //

Håller med till 100%! Det är ju bra när man är utomlans och inte vet var man ska gå för då finns ju typ alltid starbucks... men som sagt tycker jag det har blivit fett överskattat och det är inte speciellt gott, men aah!

Kraaaam

Skrivet 2012-06-07 kl. 20:03:38
Katrin //

Jag tycker att den från Ica inte är den godaste men t.ex en Frappucino (stavning) gjord på Starbucks är ju sjukt god!

Skrivet 2012-06-07 kl. 20:06:23
URL: http://http:/blogg.improveme.se/katti
Vendela //

Det är ju det den är, helt underbar god!!!

Haha, är en Starbucks lover, inte för att det just är Starbucks utan för att deras grejer är sjukt goda!!!♥

Skrivet 2012-06-07 kl. 20:10:39
Maria Vallin //

Haha, grejen med Starbucks är att det typ bara finns 3-4 starbucks cafén i sverige.. ;)

Skrivet 2012-06-07 kl. 20:18:49
anonym //

Starbucks är ju så sjukt mycket godare än alla andra ställen! en kaffe på ica är så sjukt äckligt jämfört med starbucks! Det finns ju en i göteborg så man måste ju inte åka utomlands. Det verkar inte som om du varit på starbucks så många gånger.

Skrivet 2012-06-07 kl. 21:38:33
Anonym //

agree. det r som ett coolare waynes coffee/espresso house.. same same but different

Skrivet 2012-06-07 kl. 22:55:01
Sofie //

Håller med! När jag var på starbucks i NYC, så tänkte jag liksom "wiho starbucks"! Men deras latte är inte god de bränner sönder lattemjölken och den kostar mer bara för det är starbucks...

Skrivet 2012-06-08 kl. 07:45:15
URL: http://sofiel.se
saga //

Älskar deras iste och choklad.

Skrivet 2012-06-08 kl. 14:55:47
Amanda //

Man måste bara ÄLSKA starbucks ju! himmelskt :D

Skrivet 2012-06-08 kl. 16:00:47
Lovisa //

Har varit på starbucks och kaffet är ju inte direkt speciellt men det andra... HUR gott som helst

Skrivet 2012-06-10 kl. 09:41:35
Anonym //

det är såhär att i usa, är kaffet inte speciellt gott på andra ställen så att "alla" dricker kaffe från starbucks där beror på att det faktiskt är godast då kaffet på andra ställen ofta är solkigt, men så har nu vi i lilla sverige fått starbucks och alla blir galna trots att sveriges kaffe faktiskt har relativt hög standard i jämförelse (finns alltid godare i typ italien, men i jämförelse med usa) och hysterin om att starbuckskaffet är så gott är som ett rykte från usa men vad folk inte fattar är att usa ligger en jävla bit bort från oss och att våra länder inte direkt är lika. inte heller kaffet. sedan vill ju alla svenska "småtjejer" leka lite amerikaner..

Skrivet 2012-06-10 kl. 10:31:04
Hanna //

Haha, jag är själv en riktig starbucksnörd! Men det är faktiskt mycket godare där! Kanske inte i början, men det håller sig gott en längre tid. Har gått kaffekurs och gick sedan runt i stan (göteborg då) och smakade på olika - asså det är verkligen överlägset bäst. Espresso House och de andra "bra" kedjorna är väl egentligen helt okej, speciellt till deras pris, men de har inte alltid utbildade baristor vilket är lite slöseri, för annars är de liksom bra. Men illsammans med Da matteo och de där lyxställena är Starbucks i topp. De där grab n' go är dock tveksamma tycker jag, men jag gillar sällan kallt kaffe..

Skrivet 2012-06-10 kl. 14:27:29
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Madeleine //

totally agree, det är kul att ha smakat Starbucks, eftersom det är väldigt exotiskt i Sverige eller vad man ska säga.. men jag håller verkligen med även fast Starbucks kanske är snäppet lite godare..

Skrivet 2012-06-10 kl. 15:52:30
Anonym //

Om du inte visste det så är starbucks världens bästa caffe. LOL!?

Svar: vem tycker det? Har den fått ett pris eller? Jag tycker inte ens det är något speciellt och då får jag väl tycka det?
zara

Skrivet 2012-07-24 kl. 15:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0