ip-nummer

Alla ni som har en blogg vet att man kan se ip-adressen under alla kommentarer. Och tillexempel när ''Chloé'' skrev det där att hon bara är kompis med mig för att jag är känd (det var ju inte hon i det här fallet) då kollade jag upp vart personen bodde. Då stod det Järna. Man söker bara på google, asså man kopierar numret och klistrar in i sökrutan. Sen så kommer det upp massa sidor, man väljer en och oftast måste man skriva in numret IGEN i en ruta som finns på den valda hemsidan. För er som inte fattar vad ip-nummer är så har varje dator (mobiler också) ett nummer. Varje teknisk pryl ska kunna anges som adressat på Internet måste ha en egen adress.


Johanna ;) //

Ah, fast den personen verka inte fatta det ;) <3

Skrivet 2011-06-28 kl. 16:58:49
URL: http://johannaforalltid.blogg.se/
Elin //

Hej Zara!

Jag har en fråga!

Hur gammal är du?

Kraam Zara!

Skrivet 2011-06-28 kl. 17:48:07
URL: http://emmyz.se
amanda //

Det är jätttebra. om man får hot osv så är de3t enkelt att göra en anmälan!:)

Skrivet 2011-06-28 kl. 18:41:06
URL: http://itsmenotyou.blogg.se/
Anonym //

Heej undrar vart man ser ip-numret på kommentaren??

Kram

//Anonym

Skrivet 2011-06-28 kl. 19:11:03
Anna //

Tack! Haha det var ju bra att veta faktiskt ifall det händer en själv nån gång!



Kram! :D

Skrivet 2011-06-28 kl. 20:12:22
URL: http://annatennis.blogg.se/
Anonym //

bara så du vet så är det typ inte datorer, mobiler osv som har ett IP. det är själva uppkopplingen som har ett nummer, tex det bredband man använder. dessutom går det inte att söka så bra, enligt vissa sökningar bor jag i boston och vissa i uppsala.

Skrivet 2011-06-28 kl. 20:55:58
:DDDDDD //

TAAACK :D Haha, jag har alltid undrat hur man gör det ! (a)

Skrivet 2011-07-02 kl. 22:26:22
Anonym //

hahhahaha aaa fast det är väl snarare du som är kompis med cholé för att hon är känd och snygg ;))

Skrivet 2011-07-11 kl. 10:29:29
Anonym //

asso

Skrivet 2011-11-05 kl. 18:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0