vadå inte konstigt!!!??

men vad är det för stor grej om hon dricker? om man är 99a går man ju i 6:an för det första, jag drack inte när jag gick i sexan då. Men om hon nu är med 98or är det ju inte så konstigt? väääääääldigt många 98or dricker, och eftersom hon umgås med 98or så är det ju inte så konstigt? på festerna/kröken du drar på är det ju säkert 98or om inte 99or?


Men vadå ''vad är det för stor grej?'' är du seriös när du skriver det!? Jag vet att man går i 6an (jag tänkte fel innan, jag tänkte på min syrra som är 00a) och man är typ 11/12 år! Man blir väl inte full när man är 11 år!? Hör ni hur sjukt det låter eller? Jag lekte typ med bratz då... Som jag skrev innan skrattar äldre år små barn som super och som jag även skrev innan så tillhör även 97orna 'små barn'. Man tror att man är fett stor nu men så har 94/93orna också tänkt men nu är det vi som är små. För jag veeeet att det är skitkul när man är där och jag inte väldens präktigaste tjej men kom igen en 99a!? Och NEJ jag skulle aldrig få för mig att festa med 99or och jag krökar inte.. krök är när man dricker för att bli full och det är så jävla B. Vad skulle era föräldrar säga?



amanda //

Grymt svar. DEt ÄR sjukt att dricka när man är sådär ung, jag har precis börjat gymnasiet och sjukt många i min klass drack för föärsta gången i första ring nu. Man är inte töntig för man inte gjort det innan - man har bara varit försiktig. Man MÅSTE inte dricka, det är sååå mycket grymmare att våga säga nej och kunna ha roligt utan alkohol i blodet än att gå runt och vingla och dagen efter ångra saker man gjort och inte minnas alla saker. Det är dessutom så mkt enklare att få in drogor i en 11åring än en 16åring.

Skrivet 2011-12-13 kl. 17:05:01
URL: http://itsmenotyou.blogg.se/
Anonym //

Serriiiiiii patetisk unge. Jag orkar inte. vad fattar hon inte?

Skrivet 2011-12-13 kl. 17:21:41
sophie - [FOTOGRAF] //

ja är 96a och dricker inte eller nått sånt för jag tycker det är så jävla töntigt. och ja börja skratta när ja såg att hon va 99a och drack, det är för tidigt för en 96a att dricka enligt mig, de är bara så töntigt och de vill ha status, nu menar jag fest dricka. tkr de är helt okej att sitta hemma hos en vän med några tjejkompisqr och ta en cider eller två. haha, om du förstår vad jag menar?:)

Skrivet 2011-12-13 kl. 17:50:41
URL: http://sophiemarie.blogg.se/
Rebecka //

jag är 98:a och jag dricker inte :)

Skrivet 2011-12-13 kl. 19:47:32
URL: http://rebbisen.blogg.se/
Saga //

Grymt svar! Asså min bästa vän är fan 99 och jag kan inte tänka mig att hon skulle dricka hon är liksom fett liten ju!

Skrivet 2011-12-13 kl. 21:26:38
Alba //

Tjo cooling ;) Asså jag är 99 och okej jag har rökt.. druckit... men asså jag är hellre med kompisar å gör annat, det är inte alls så att jag gör det ofta. Men när man är 99a så tror man att man är så jävla stor lixom.. Alla i klassen sminkar ju sönder sej å vissa röker å sånnt skit. Men jag är mej själv, å ditt svar är så jäkla bra. Och dom som är 97 och 98 i min skola å många jag känner förstör ju sej själva :( Jag hänger ofta med 98 och 97 efter som dom är mer mogna och jag har mycket roligare med dom. MEN självklart så ska man ju INTE dricka när man är 99 eller 97 eller 98 lixom.

Å det jag vill säga att att den där tjejen är så himla patetisk, orkar inte med sånna.

U ROCK GIRL ;)

Skrivet 2011-12-13 kl. 21:33:02
Anonym //

asså jag är 96a och om jag ska vara ärlig så har jag druckit på fester och sånt det är typ nu när man år i 9an som dom flästa börjar dricka antar jag men jag kan dock erkänna att jag började lite tidigare, men när man hör att typ en 99a skriver så så låter det sjukt litet haha.

asså det beror också på villka man är med det finns vissa i min klass tex som aldrig har äns testat alkohol och sen känner jaag vissa som dricker varje helg.

men asså 99a låter sjukt litet bara

Skrivet 2011-12-13 kl. 21:38:36
Anonym //

vissa kanske också tycker att man ska "testa" det så fort som möjligt liksom min sexualkunskaps lärare när jag gick i 8an sa till min klass eller tipsade oss att vi skulle ha sex så fort som möjligt asså det kanske man inte ska säga till 14åriga elever haha

Skrivet 2011-12-13 kl. 21:42:47
anonym //

"så jävla B". pågud du vet säkert inte ens själv vad krök är. bara för att du är 97 betyder inte det att du vet mer. som hon som hade druckigt när hon gick i 6:an, om hon gjorde det då har hon nog varit med om mer än dig och har mer livserfarenhet. jag har gjort saker som dom flesta 97 inte har gjort och jag är 98. det handlar inte om åldern, det handlar om hur man uppfostras. vissa uppfostras med föräldrar som röker och som kan vara fulla inför sina barn, vissa uppfostras med att kanske föräldrarna är jättestränga och inte låter än göra någonting. båda har för och nackdelar.det är säkert jättebra just när man är liten om föräldrarna håller hårt i en men om man får vara lite mer fri så lär man sig mer. det går inte att sätta sig in i vissa situationer om man inte vart där själv. det är bra att lära sig av sina misstag och att inte behöva få allt som händer i världen berättat för en när man är 15. men man ska inte gå omkring och tro att man vet mer om saker bara för att man är äldre. jag vet ju inte vad du har gjort, men du känns inte som den som är lite mer fri och provar på saker. alla fungerar olika. men döm inte folk utifrån vad man har uplevt, det är ofta dom personerna som är såå mycket starkare.

Skrivet 2011-12-13 kl. 21:48:29
Anonym //

hej zara! jag är själv 99a. Men jag går i en klass högre, alltså 7an. Jag umgås inte med en enda 99a. Bara 98or och 97or. Jag har varit på fester där det finns dricka osv. men det betyder ju inte att jag behöver dricka ngt.

När jag blev tillsagt att ta ngt så stod jag upp för mig och sa nej. Du förstår jag har diabetes så dricka är sjukt dåligt för mig. Alltså bara för att mina vänner dricker behöver ju inte jag göra de? Och ålder är bara en siffra i vissa lägen. Nu när jag går i 7an är det inte så konstigt att jag umgås med de som går i 8an. Alla tar mig som en 98a, 97a. Men zara, det är bra att du står upp för dig! You go girl!

Skrivet 2011-12-13 kl. 22:00:32
A //

Jag som är 91:a skrattar åt hela denna diskussionen, alltså er allihopa, och tycker att ni alla tillhör kategorin "små barn". Kom igen, tävlar ni på allvar om vem som vet mest om att festa och dricka?

Skrivet 2011-12-13 kl. 22:31:53
Anonym //

men nej säg inte att du är 20 år och läser denna bloggen

Skrivet 2011-12-14 kl. 06:41:56
Anonym //

Drack inte chloé? Hon är väl 98 eller??

Skrivet 2011-12-14 kl. 11:57:22
alma //

"jag lekte typ med bratz då" HAHHAHAHAH!:D

kommer ihåg såna tider..

ps, din blogg e bra ;)<3

Skrivet 2011-12-14 kl. 13:15:38
Linnea //

Snälla, alla, sluta lek!! Självklart inte bra att dricka i tidig ålder och speciellt inte om man gör det på grund av grupptryck eller så men alla vet det? Ingen tror ju att det är bra att dricka och jag tror att ytterst få kommer sluta efter de läst allt detta. Säg vad ni tycker men lek bara inte att ni vet mer än ni vet. Säger inte att jag på 16 år vet mer men chillout tjejer, alla som skriver är ju typ 11 bast så, lol

Skrivet 2011-12-14 kl. 17:17:56
Myy //

Men herregud :P Är så kul med småungar som pratar om småungar. Alltså de som är små själva pratar om de som är ÄNNU yngre som om de var så vuxna och världsvana. Du är också för liten för att dricka eftersom krök för dig är när man "dricker för att bli full" och hångla heter "strula" :P

Skrivet 2011-12-14 kl. 19:56:49
ellen :) //

Jag är 99a, men jag dricker inte alls.. tycker också det är helt sjukt att någon i min ålder skulle kunna dricka!

Jättefin blogg Zara :D

PUSS

Skrivet 2011-12-14 kl. 21:39:48
URL: http://ellenhildamariaa.blogg.se/
Anonym //

Du är ju helt dum i huvudet! Haha du ser typ ut som 9 år och blir kallad för ORRE! Du dricker och röker +strular runt med alla!du måste skoja när DU säger att det är fel att 99:or dricker! Dom fyller fan 13 år snart! Du är så sjukt omogen och beter dig så mycket äldre än vad du egentligen är, det är typ 1 år mellan dig och 99:or! Hur gammal är du 98:a va? Eller? Mellan chloe och Paula är det iallafall bara 1 år imellan dom och 99:or! Skärp dig för fan!

Skrivet 2011-12-14 kl. 22:34:15
Olivia //

När man e 12 då händer det grejer liksom och man provar på saker. Det betyder ju inte att man tror att man är värsta coolingen o ba dricker sig full för status. Ingen big deal.

Kommer ihåg när jag va 12.

Skrivet 2011-12-15 kl. 19:32:37
lollo //

MEN SERIÖST?! Hur får sånna små barn ens tag på det?! :O

Skrivet 2011-12-17 kl. 12:39:33
anno //

åwhhh jag var typ ute och lekte när jag var 12?!!!! får ångest att man typ festar när man är så liten???? gud haha :(

Jag älskar att gå på fezter (cool) men man måste absolut inte dricka för det!!! Hoppas alla förstår det! jag är 16 och jag har 2(!!) år tills jag FÅR dricka, 99or har 6(!!!!!!!!!!).

Skrivet 2011-12-19 kl. 00:47:14
simon josefsson //

hej zara killa in min blogg skriv gärna i min gäst book kram singel killen love you

Skrivet 2012-02-23 kl. 19:55:55
URL: http://http://www.123minsida.se/singelkillen/7950084
Sofia //

Men helt seriöst vart är sveriges samhälle påväg undrar jag?! Ni sitter nästan alla p12or bakom skärmen och leker som fan. För det första håller jag med Zara! Det är helt sjukt att vara 99a (98a också för den delen) och dricka eller gå på fest. NI ÄR SMÅBARN FORTFARANDE! Please! Och ja jag är 15 & har många kompisar som dricker, dock gör inte jag det så mycket snarare festar och har kul istället! Att bara dricka "för att" eller röka är så B! Och det har jag sagt till mina kompisar. Men iallafall snälla ungdomar (p12or?) tänk efter lite om du har något bakom pannbenet! Kram :)

Skrivet 2012-04-17 kl. 11:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0