u can't please anyone. ever..

Innan jag går och lägger mig måste jag göra ett snabbt inlägg om något som stör mig enooooormt! Ju mer fester man går på ju mer märker jag av hur lätt tjejer blir stämplade. Seriöst, vad är problemet hos folk? Hur kan man döma någon man inte ens känner? Vi alla gör ju misstag. Hur orkar man då påpeka, säga fula ord och trycka ner någon för att man har gjort ett misstag man kanske ångrar. Jag vet hur många som helt som känner så här och varför är det alltid tjejen man lägger skulden på? Och så är vi ju tjejer experter på att trycka ner varandra också. Om en tjej har dåligt rykte tänker många ''hmmm nej henne hänger vi inte med, då får vi nog också dåligt rykte''. Tror ni killar går runt och bara ''neeej vi kan inte hänga med Calle för att han är så orrig'' Vi tar ett exempel.

Om en tjej hånglade med 10 killar på en fest: Skämtar hon eller? Fan vilken enkel brud. Äckliga slampa. Vem vill ens ha henne? Hon betalar säkert för att få hångla med någon. Usch, man får akta så man inte får herpes eller något. Orre.

Om en kille hånglade med 10 tjejer på en fest: Haha fan vad king! Hur fick han så många brudar? shit man han måste vara gryymm eller något.. Alla vill ju ha han!


Det finns hur många namn som helst att trycka ner en tjej med. Vad är det värsta man kan säga till en kille? Typ jävla player? Jag förstår mig inte på sånt här.. Alla har väl gjort någonting man ångrar. Skulle du vela att folk gick runt och dömde dig för allt möjligt när dom inte ens känner dig? NEJ, Jag tänkte väl det. Vad man en gör blir det fel juuuuuu!!??



Nicci //

Fyfan vad rätt! Man kan ju inte stämpla någon som man inte ens känner? Fyyy säger jag bara! Förstår inte vad som är grejen. Håller med till 10000000! :)

Skrivet 2011-12-08 kl. 20:49:25
jess //

Jag håller helt klart mer..

känns som om tjejerna måste vara "perfekta"..



(som du ser på ip har jag bytt blogg,)

Skrivet 2011-12-08 kl. 20:53:17
URL: http://jjessicasofie.blogg.se/
N //

Fett med king och hångla med tio killar på en kväll...

Skrivet 2011-12-08 kl. 20:54:20
Sam //

Du vet väl vad som sägs...



Girls are like locks and guys are like keys;



If a lock can be opened with a lot of keys it's a shitty lock but if a key can open a lot of locks it's a master key.



(Nej, jag håller inte med om liknelsen mellan tjejer/killar och lås/nycklar.)



Skrivet 2011-12-08 kl. 21:13:12
Saga //

Fyfan vad jag håller med dig!! Respekt till dig!

Skrivet 2011-12-08 kl. 21:22:16
Rebecca //

sant!

Skrivet 2011-12-08 kl. 21:24:42
URL: http://whiterose.webblogg.se/
Sofie //

Så bra sagt! Håller med dig STORT! Jag märker väldigt mycket att jag blir stämplad som en bitch bara för jag mycket märkes kläder och gillar mode.

Skrivet 2011-12-08 kl. 21:45:10
URL: http://sofiel.se
THE PINK NATION //

Håller med dig till tusen!!

Skrivet 2011-12-08 kl. 22:14:47
URL: http://www.thepinknation.wordpress.com
Matilda //

Så rätt, Zara!

Skrivet 2011-12-08 kl. 22:16:24
URL: http://matildastaafs.blogg.se/
anita //

Du kan trycka ner en kille på väldigt många olika sätt. Som kille kan du få mycket skit för att inte vara en "player". Ord som 'bög', 'oskuld' och 'nörd' är inte ovanliga. Jag kan rada upp sjukt många fler ord som du kan såra en kille med, men jag tror att du förstår poängen, så jag låter bli. Tjejer får utstå mycket, men det är naivt och felaktigt att tro att killar har det lättare. :)

Skrivet 2011-12-08 kl. 23:19:12
Ebba //

Hej Zara, här du köper Victoria's secret beställer du då ifrån deras officiella hemsida och fraktar hem till sverige?? Vore tacksam för svar!!

Skrivet 2011-12-09 kl. 11:25:53
Ryan Williams //

being a perfect person means being a perfect you , so don't do anything/be anything for people, unless u think its gonna improve you.

Skrivet 2011-12-09 kl. 13:21:42
Jenny //

Eller så kan man ju visa lite integritet och vara social utan att strula med någon alls! Gäller både tjejer och killar.

Skrivet 2011-12-09 kl. 14:24:40
Rebecka //

Bra skrivet!! håller med dig!!

Skrivet 2011-12-09 kl. 14:47:14
URL: http://rebbisen.blogg.se/
Oliver //

Skrivet 2011-12-09 kl. 17:04:48
Oliver //

Nja asså fel att stämpla någon man inte känner det tror jag iallafall att alla människor gör/ gjort , det här med att om en tjej hånglar med 10 blir stämplad jag tror att det bara har blivit så, många säger ju så kanske för att dem vill också göra det , tycker det iallafall är fel att man ens säger något så taskigt som slampa till en tjej som hånglar på en fest thats so wrong tycker jag. Asså tjejers fel hela tiden det tror inte jag alltid att det är, kan ju såklart vara killens fel också men i många fall tror jag iallafall att tjejer tänker mer en säger om ni förstår vad jag menar, menar såklart inget illa med det utan er tjejer skulle inte vi män klara oss ju:)

Skrivet 2011-12-09 kl. 17:13:09
Anonym //

vad beytder orre?? hahah

Skrivet 2011-12-09 kl. 18:18:53
Anonym //

Jag håller med helt klart , varför ska det vara en sån jävla stor skillnad mellan tjejer och killlar , om en tjej typ ligger med många killar så blir hon kallad hora och ingen vill ha henne och hona kommer alltid att få dras med det man kan faktiskt vara fövirrad och göra misstag , men om en kille ligger med många tjejer och playar runt så blir han hyllad ist. Så dåligt !!

Skrivet 2011-12-10 kl. 09:09:27
Sant! //

Sant som du säger, en kille kallas player och en tjej hora. Så orättvist!

Skrivet 2011-12-10 kl. 19:36:19
nathalee. //

Sant som du säger.

Det är så otroligt töntigt att gå omkring och döma folk man inte känner å det viset. Det är klart jag kanske också gör det ibland, men man försöker ju att inte göra det.

Man är inte hora för att man exempelvis hånglar med tio killar på en kväll.

Förstår mig inte på folk.

Skrivet 2011-12-11 kl. 20:46:59
URL: http://edstrM.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0