snart sussedags

Hej bloggisen! Just nu ligger jag i mitt rum och har precis lockat mitt hår hihi. Jag läste igenom kommentarer jag inte godkänt (alla kommentarer publiceras direkt, men jag måste trycka på godkänn annars står det att jag har ''1000 olästa'') och jag tror ni missuppfattat vad jag skrev. Jag menar inte att krista, eller någon annan troende, är outbildad. Jag syftade mer på att alla hatkommentarer om homosexuella alltid relaterar till Biblen, eller annan helig skrift. Jag menar INTE att alla krista har något emot homosexuella, jag menar INTE heller att det är dåligt att tro på Gud. Jag sa att själva religionen är onödig. Jag tycker ni som ''pratar med Gud'' kan få göra det om ni vill, men hela saken är så onödigt stor. Man bygger kyrkor istället för att hjälpa fattiga. Nu vet jag att fattiga i Sverige oftast får hjälp av svenska kyrkan och det är verkligen positivt! Men så är det inte överallt... Mycket hat och konflikter kommer ifrån religion. 
 
Sen vill jag också säga att jag har det inte lättare än någon annan, jag är bara glad! Jag är inte alltid det, och då tycker jag man ska uppskatta det! 

Vilma //

Bra sagtt!!1

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:23:17
Hilda Mattisson //

Jag håller helt med dig!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:27:35
URL: http://wimsis.blogg.se/
Nadeen //

😍👌

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:27:39
URL: http://Nadeens.blogg.se
Lucas //

Kolla gärna in min nya blogg. Skulle bli super glad då!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:31:32
URL: http://Www.nattstad.se/ofhelgeson
Hanna //

Religon är så jävla känsligt ämne! Jag tycker det kan vara bra att ha något att tro på och vända sig till in times of need, men personer som låter en religon ta över sig själv och förlora sig själv i religonen tycker jag är lite läskiga... Man ska tro på sig själv!!!!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:35:08
Hanna //

Alltså med tro på sig själv menar jag att man inte ska ägna hela sitt liv åt någon annan (gud) och sätta vad man själv tycker i första hand och INTE vad någon annan säger att man ska tycka!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:36:31
Anonym //

Hade du vetat systemet i världen så hade du vetat att hela grejen styrs av Illuminati som inte tänker lägga pengar på fattiga barn för dom har inside jobs att sköta så det har inget med kristna att göra fortfarande. Du behöver inte ta åt dig av kommentarer för folk missförstår hela tiden, men sluta bara yttra dig om saker du inte vet någonting om. Puss. :-)

Svar: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
zara

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:42:15
Melody //

HUR KAN DU FÅ F I 7 ÄMNEN MEN KUNNA KOMMA IN PÅ DET GYMNASIUM DU VILL?????

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:54:29
Hanna //

DET SOM STÅR I BIBELN ÄR ATT ALLA HAR SAMMA VÄRDE OCH ATT VI SKA INTE DÖMA VARANDRA, SEN ATT FOLK MISSTOLKAR BIBELN OCH VRIDER PÅ ALLT SOM STÅR BETYDER INTE ATT RELIGION ÄR DÅLIGT.
Visst finns det folk som kollar snett på andra, men det finns minst lika många som gör det utan att tillhöra en religion.. Människor kommer alltid att döma varandra, så sluta skylla det på religioner.

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:55:36
ELSA //

Så sant!

Skrivet 2013-05-13 kl. 21:56:43
URL: http://elsakarlstrom.blogg.se
Johanna //

Jag är inte särskilt troende men jag vet att kyrkan (i alla länder i världen) skänker otroligt mycket pengar till fattiga barn, sjuka barn osv. Förstår din tanke " varför bygger man kyrkor istället för att rädda fattiga barn" men det kanske går plus? Har du nååååågonsin tänkt på det? Hah.

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:04:08
josse //

Jag säljer TVÅ par RAY BAN WAYFARER, olika färger, helt nya med alla tags kvar.. RB 2140, Kenzas favoritmodell :) (OBS BARA DE SVARTA KVAR :))

Snabb affär, säljes till ett kanonpris då jag behöver få in lite pengar.. Så FÖRST TILL KVARN!

Skynda att fynda sommarens hetaste accessoar! Kolla bilder på min blogg och maila mig [email protected] vid intresse..

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:04:34
URL: http://bloppisjosse.blogg.se
Make the seconds count //

Religion leder för det mesta bara till elände som krig och våld.. :|

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:08:49
URL: http://makethesecondscount.blogg.se
Anonym //

du vet väl att det heter ''kristna'' och inte ''krista''....? du har skrivit det tre gånger nu så jag antar att du inte vet det, varsågod

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:09:22
Julia //

Bra skrivet :)

Kika gärna in på min blogg!

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:09:25
URL: http://ojulias.blogg.se
Ida Emma //

hihi söta bilder ^^

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:10:29
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
mathilda //

håller helt med, religionen är lite onödig men alla tänker inte på det. det är liksom en oskriven regel att religion är bra och gott och allt men så är det kanske intttee

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:15:15
URL: http://mathildakull.blogg.se
Isabel //

Det är sant! ;)

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:23:44
URL: http://isabeleliisi.blogg.se
olivia //

haha tror du seriöst att du kommer bli som beyonce? du är den dåligaste underhållaren på scenen jag sett, haha förlåt men..

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:24:49
. //

Oivia! Lär dig svenska först innan du yttrar dig lilla gumman. Det heter sämsta och inte dåligaste.Det är bara att gilla läget! Zara är i början av sin karriär, Hon har allt som krävs för att lyckas som artist. Hon har familj och vänner som älskar henne. Vänner som fanns där innan allt började, vänner som älskar henne för att hon är den underbara lilla varelse som hon är och inte för att hon är kändis Zara. Kram Zara =)

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:43:11
Caroline //

Ja fy fan, religioner har skapat en massa folkmord. Tex. folkmordet på armenierna. Religion är onödigt :)

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:47:31
URL: http://www.carrosoderberg.webblogg.se
Anonym //

Kunne ønske jeg var deg...

Skrivet 2013-05-13 kl. 22:47:35
Linnea //

Idioti.
Det är människornas sätt att tolka deras respektive religioner som är problemet. Inte religionerna.
Inget är religionens fel. Allt är människans.

Skrivet 2013-05-13 kl. 23:00:40
URL: http://fth.blogg.se
Sigrid //

Du tror inte alltså inte att bygga kyrkor/andra heliga byggander hjälper de fattiga? Det är lätt för oss som har det så bra att säga att "religion är så onödigt", men för de som har det mindre bra i livet kan det betyda allt. För människor som har tappat sin familj i krig eller bor i slummen och svälter eller bara har det jävligt illa, för dem kan religionen betyda otroligt mycket! Ibland är det de enda de har kvar i livet av mening. Religionen hjälper miljontals människor runt om i världen, ger dem något att tro på. Ett norm att leva efter när regeringen och de som "ska visa vägen" är korrupta.

Visst har många konflikter i världen blivit startade på grund av religion, på samma sätt som konflikter uppstått på grund av politiskt olika ståndpunkter och girighet. Men tycker det är fel av oss i Sverige, som bor i ett av världens rikaste länder och har minst behov av en religion och tro i våra liv, att dömma ut religion.

Skrivet 2013-05-13 kl. 23:03:25
URL: http://jaghetersigrid.blogg.se
cooling //

Vilket gymnasium kommer du in på med 7 F?! :o

Skrivet 2013-05-13 kl. 23:37:09
Mira //

Du låter så säker. Och ja, vissa religioner är annorlunda och deras mission är att skapa konflikter bland andra vilket kan vara sjukt. Men det behöver inte visa en hel bild av hur religion ser ut och är. Du har aldrig tagit steget i ditt liv att faktiskt kolla hur det är och få höra guds ord och få reda på vad han kan göra i ditt liv. Det har förändrat många. Låt inte s säker om du inte har en blekaste aning om hur det är att vara kristen och förstå sig på varför religion finns till för. Det är det felet så sjukt många begår. Något de kommer fram till själva men aldrig vågat testa. Man kan inte gå på vad man tror om en sak om man inte ens vet hur det känns, det är då konflikter skapas.

Skrivet 2013-05-13 kl. 23:41:29
Kaffehörnan //

Godnatt sara

Skrivet 2013-05-14 kl. 01:05:40
URL: http://www.kaffehornan.se
Anonym //

Det heter KRISTNA hahahaha.
Jag håller med om det du skrev men ibland så märker man också hur otroligt osmart och naiv du är .. "Jag har det inte bättre en någon annan" HAHA VA? Du har pengar, otroligt mycket pengar och du slänger tusentals kronor på gummistövlar och fika! Min familj har 150 kr på konto just nu. Mm.

Skrivet 2013-05-14 kl. 05:34:35
Helt spontan kommentar! Kanske icke hör till ämnet //

Jag är med dig!! Allt ska handla så mycket om bekräftelse, som att man måste gå till kyrkan och be till Gud. Tro på vad du vill men asså man behöver inte bygga 1000 kyrkor bara för att Sverige är kristet, tycker jag.

Skrivet 2013-05-14 kl. 06:57:48
Fanni //

Förlåt men tycker inte du ska skriva om grejer du inte ens har någon aning om, håller med dig att man borde lägga ner mer pengar på fattiga. Men inlägget du skev förut var bara så sjukt pantat.

Skrivet 2013-05-14 kl. 07:18:45
Andrea //

Jag håller med dig precis! Vissa läser inte ens allt utan bara halva mening och missuppfattar allt, samma sak på ask har jag sett!

Skrivet 2013-05-14 kl. 08:00:46
Louise //

Zara jag älskar dig, men jag skulle aldrig kunna få F i 7 ämnen och ändå komma in på gymnasiet jag ville? <3

Skrivet 2013-05-14 kl. 08:01:46
ronja //

Fin i håret iaf ^^

Skrivet 2013-05-14 kl. 08:13:36
URL: http://willjafy.blogg.se
cecilia //

Jag håller helt klart med dig!

Skrivet 2013-05-14 kl. 08:19:50
URL: http://fashionperspective.blogg.se
P //

God natt!

Skrivet 2013-05-14 kl. 08:42:35
URL: http://petraelisabeths.blogg.se/
Diana //

Kommenterar sällan, men håller med dig. Man får skilja på religion och tro.

Skrivet 2013-05-14 kl. 09:24:20
URL: http://ddiana.blogg.se
Alice //

Hiho va söta bilder ^^

Skrivet 2013-05-14 kl. 10:02:25
URL: http://www.aliiicejohanssson.blogg.se
Alice:) //

Din blogg är superbra! Hinner du ha Q/A snart? Har lite frågor:)

Skrivet 2013-05-14 kl. 10:41:06
URL: http://www.photolovee.devote.se
Longevity - en blogg om hälsa //

Klart man skall uppskatta det! Be happy!

Skrivet 2013-05-14 kl. 10:45:15
URL: http://madelein.se/
www.sharkwhaleabusety.blogg.se //

jag tycker att din blogg äger du är en jätte bra sångerska!!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 10:55:24
URL: http://www.sharkwhaleabusety.blogg.se
Miriam //

Så vadå tycker du att muslimer är bättre då eller?!
Dom dödar folk som inte är kristna och det är okej att vara otrogen m.m! Herregud hade respekt för dig!
Så kom du inte ens till Blissdance/Funky kids!!
Alla hade sett fram emot det!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 10:57:14
vendelan.blogg.se //

Du är delvis rätt i det du säger :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 11:19:55
URL: http://vendelan.blogg.se/
Anonym //

Miriam, är du dum i huvudet eller? Varför drar du in muslimer i allt detta? Hon sa ju att det inte var något fel på kristna? Det finns kristna som dödar, muslimer som dödar, judar som dödar och etc.

Sen så tycker jag inte att religionen i sig skapar konflikter. Det är mer människorna som tolkar budskapet fel :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 11:45:20
FORI - Alva //

gud va fin blogg ! kika gärna in våran ny startade blogg som ni
får läsa allt från hästar och fotboll , bloggen drivs av 2 tjejer som
brinner för att nå sina mål <3

Skrivet 2013-05-14 kl. 12:47:38
URL: http://fori.blogg.se/
Emma Berglund //

Fin blogg :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 13:09:12
URL: http://emmaberglunds.se
BelleBoo //

Tävlar just nu ut en valfri tavla från BelleBoo.se, kika in på ---> http://belleboo.blogg.se/2013/may/tavling.html <--- och följ länken i inlägget för att delta =). Hoppas att många deltar!

Skrivet 2013-05-14 kl. 13:45:12
URL: http://belleboo.blogg.se
elise //

Vad mysigt!!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 14:26:03
URL: http://sandblom.blogg.se
vilma //

Hej, är en tolvårig flicka som har läst din blogg i nu... två år tror jag. Fastnades verkligen för den när jag var tio år. Även fast jag var liten, omogen och dum så fastnades jag verkligen! Har kommenterat måååånga gånger på din blogg och undrat ifall du skulle typ kunna svara på kommentarerna som du får. Du kanske inte behöver svara på kolla min blogg eller typ älskar din blogg.. Skulle i alla fall bli hur glad som helst ifall du skulle kunna svara på kommentarer som man har lagt ner tid på :)
Kan förstå att det kan vara jobbigt att svara på alla frågor så berömd som du är men.. man kan ju tänka på saken :)
Love you! <3

Skrivet 2013-05-14 kl. 15:11:00
URL: http://vilmakarin.blogg.se
Lovisa //

Kan inte alla bara ge sig? Alla har rätt att tycka oc tänka vad de vill, vi bor i ett fritt land. Om Zara tycker så här, låt henne göra det. Hon är ju för fan bara 15 år och då kan man inte förvänta sig att hon ska tycka och tänka precis rätt.
Zara jag håller på dig till 100%

Skrivet 2013-05-14 kl. 15:19:17
Anonym //

Detdär var det knäppaste jag har hört i hela mitt liv!!!!!!!!!
Att kristna dödar muslimer??!!! Asså det är ju bara töntigt att du ens vågar skriva sådär!!! Många(inte alla) muslimer hatar kristna och vill få bort dem från jorden !!!!!
Och här står du och säger att vi dödar dem???!!!!!!
Kristna människor flyttar tillochmed till muslimska länder och kommer med hjälp och kärlek till muslimerna och vill visa dem den rätta vägen, vägen till Jesus!! Det kallas mission!
Och jag har själv bott i ett strikt muslimskt land då mina föräldrar varit missionärer där och vi har riskerat våra liv för deras skull och här står du och snackar om att vi dödar dem????? Fattar du inte hur kränkande det är att du säger sådär????????? Ta reda på fakta innan du bara spyr ut massa bullshit!!!!!!!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 15:20:29
Cayman17 //

Zara, in the subdued light. ;-)

Skrivet 2013-05-14 kl. 15:55:38
Anonym //

Haha anonym här var det någon som dampade loss :) jag kan säga till dig att jag stött på många kristna som hatar muslimer. Många kristna har dödat muslimer men varje gång det sker så står det bara Namn,inte att de var kristna. Obama,Bush är sådana exempel. De har dödat 100 000 civila i Irak. Jag försåt inte varför du blir så himla arg? Kan du inte diskutera eller? Jag sa inte bara att KRISTNA dödar,jag sa att kristna,muslimer,judar,ateister dödar osv.

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:29:47
Anonym //

Jag håller med! Religion är onödigt och det skapar bara krig!

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:30:07
människa //

Du har rätt i att religion i vissa fall skapar krig, men sen är det ju betydligt fler som själva skapar krig fast skyller på religionerna. Så många av de krig som vi tror har skapats på grund utav religionerna har egentligen inte ägt rum på grund utav någon religion. Sen är det också religionerna som har byggt upp moral och etik. Så nej, den är inte så onödig men ganska extrem i vissa fall:)

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:42:08
Theater.blogg.se //

Kolla gärna in min blogg:)
Har en frågestund:)

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:43:10
URL: http://Theater.blogg.se
Sicktwisted - Moa //

Så rätt Zaraaa!
KRAAAAM!

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:45:33
URL: http://sicktwisted.blogg.se
Anonym //

DU ÄR SJÄLV ANONYM DIN IDIOT!!!!!!!!
MEN VISST, JAG HETER NATALIE! ÄR DU NÖJD NU??????????
DET ÄR VÄLL KLART JAG BLIR ARG ATT DU INTE ENS KAN VISA DET MINSTA RESPEKT!!!!!! VAD TROR DU??????????
Så du jämför kristna och USA:s presidenter??? Patetiskt!!
Jag tycker personligen att det är fel att USA bombar i bla Irak men du har fortfarande ingen rätt att blame-a allt på kristna eller en religion!!!
Okej, du säger att du har träffat massa kristna som hatar muslimer??! Då ska du veta att dem som sagt så inte är kristna! Man hatar ingen människa när man är kristen! Hatar man en människa, då hatar man Gud och då är man ju inte kristen! Logiskt!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:50:39
Freja //

:D

Skrivet 2013-05-14 kl. 16:59:00
URL: http://frejaaxelsson.blogg.se
B //

Håller med dig!

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:02:04
URL: http://www.beriz.blogg.se
Anonym //

Var har jag inte visat respekt? Det är snarare du som inte kan läsa. Har jag någonsin skyllt på kristna? Jag sa att det finns kristna,MUSLIMER,JUDAR och MASSOR MED ANDRA RELIGIÖSA personer som dödar. Förstår du nu? Jag säger att mord kan komma från vilken religion som helst och inte bara islam. Sen så tycker jag att det är löjligt att du går emot vad du själv säger. Först säger du att muslimer dödar men när kristna dödar så är de inte kristna? Men tror du att islam går ut på att döda folk då eller? Hoppa inte till förhastade beslut,läs först vad jag skrivit på mina föregående kommentarer.

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:16:48
Tina //

Jag tycker det är bra att du väcker debatt, eller rättare sagt våga belysa och röra vid ämnen som är lite känsliga. :) Men varför kan inte människor acceptera din åsikt (de behöver inte ändra sin egen) istället för att skriva hatkommentarer, blir så trött. Alla tycker olika och att du går ut med din åsikt gör bara att din blogg blir ännu bättre och mer personlig! Istället för att skriva att du har FEL, kan väl människor växa upp och uttrycka sig på ett lite mer moget sätt!

Man kan diskutera huruvida religion skapar konflikt, eller om människor bara legitimerar sina onda handlingar på religion men bara för att jag har den uppfattningen skäller jag inte ut dig. Så snälla människor, väx upp och acceptera! Att hata gör varken dig eller någon annan lyckligare!

Trevligt att följa dig förresten, bra blogg och fortsätt prata om ämnen som är känsliga! :D Tihi...

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:18:31
Sara // //

Hej Zara!! Jag vill bara säga till dig att du är en jättebra artist. Positivt att du kommer från Sverige för att vi behöver fler artister härifrån. Jag läser din blogg varje dag och är väldigt imponerad på hur du styr upp din vardag. Jag menar du har både en pojkvän, kompisar, skolan och musiken att tänka på och du styr upp det ganska bra. Gillar att du hela tiden försöker att visa vem du är i bloggen. All lycka till dig i framtiden!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:19:00
Anonym //

Jag har inget att läsa i mina tidigare kommentarer!!!
Asså vaaa??????!!
Jag sa att är man kristen så HATAR MAN INTE!!!
Thats it!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:30:21
Chelsea //

Bra sagt! :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:38:18
URL: http://chelsea.blogg.se
e m m a n y s t r ö m //

Vilken härlig blogg du har!

Skrivet 2013-05-14 kl. 17:43:06
URL: http://emmasblogg.blogg.se
Lucas //

Kolla gärna in min nya blogg!

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:01:53
URL: http://Www.nattstad.se/ofhelgeson
Linnea //

Men herregud vad folk blir upprörda av ingenting! Du la upp en bild på 2 helt normala tonårskillar och sen kommer det folk och bara: Zara hur kan du tillåta sånt här?!
Asså tagga ner!
Visst, alla har rätt att ha en åsikt och allt sånt men asså att kalla folk för 'sjuk i huvudet' (bara för att nån lägger upp en bild på två killar som kysser varandra som inte ens är homosexuella utan liksom helt straight) och sedan skylla på att Gud sa att det var okej... Det är att kränka en annan människa och det är fan inte okej!

Riktigt bra skrivet i alla fall! ;)

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:24:28
Fr //

Bra skrivet Zara.

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:42:22
URL: http://fridaawi.blogg.se/
Emelie, mamma till Nellie //

Man måste ta vara på alla positiva tankar och känslor! :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 18:45:38
URL: http://Emmiekarlsson.blogg.se
sabina //

så fin du är!

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:10:12
URL: http://bbiinaa.blogg.se
Elvira //

Var med i vår veckans blogg och nå våra underbara läsare!

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:16:04
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Anonym //

Uuusch jag gillar inte religioner !! Tänk alla religioner där kvinnor inte får utbilda sig, blir bortgifta osv .och religion över huvud taget . Det är liksom bara korkaaaaat ååh , typ att jorden blir ett paradis osv . Jag tänker att man får väl se vad som händer efter döden. Men nu är jag en liten människa på jorden, och jag tror på det man kan jänna & ta på och det som är vetenskapligt uträknat lixom .

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:23:36
Anonym //

Om alla världens kvinnor fick utbildning så skulle världen vara vara mer jämnställd & det skulle inte vara så mycket fattigdom

Skrivet 2013-05-14 kl. 19:28:11
Sara - Hold on be strong //

Bra sagt!!

Skrivet 2013-05-14 kl. 20:02:41
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Alice //

Höja jag kollade igenom "jag ska bli stjärna" vill Hanna fortafrande bli pilot? Ni var så gulliga!

Skrivet 2013-05-14 kl. 20:33:41
theresa B //

lille vän, en sak ska du veta-

Själva religionen är aldrig anledningen till krig, konflikter eller terror.
Det är människorna som utnyttjar religionen som ursäkt för att skapa konflikter. Ifall du inte har läst på om bibeln, tanak & koranen så ska du inte skriva att religoner är anledningen till konflikter eller något i den riktningen. Då jag ur egen erfarenhet vet att man bara ska kriga i religionens namn ifall det gäller att FÖRSVARA sin religion, vilket det spekuleras hit o dit vid tex 11 september. Det finns dock ingenjävla ursäkt för att döda massa oskyldiga människor.

Det finns bara 2 slags olika människor, goda och onda. Inget med religion att göra.

Tycker för övrigt att du är jätte snygg och att du ska fortsätta skriva en blogg med kanske fler inlägg ;)
Ha en bra dag, pusspuss

Skrivet 2013-05-14 kl. 20:35:24
Jojo //

Skulle du kunna tänka dig att göra ett videoinlägg med Lud? skulle vart skit kul verkligen och se hur ni beter er runt varandra, haha. kram på dig, du är grym!

Skrivet 2013-05-14 kl. 20:39:07
URL: http://jbeqiri.blogg.se
anonym //

bra att du förklarar lite mer om hur du tänkte. men sedan måste du förstå du tänka på vilket otroligt känsligt ämne det faktiskt är! du kan inte säga att hela saken med religion är onödigt stor, då typ hela världen tror och ansluter sig till någon slags religion.
du har rätt i att konflikter kan uppstå pga hur folk uppfattar och tolkar olika religioner, men det är ju just bara därför. ingen religion i sig förespråkar terrorism osv.
och "man bygger kyrkor i stället för att hjälpa fattiga ??" när byggdes det senast en ny kyrka? du kan påriktigt inte mena att det är sån stor mängd resurser och pengar som går till kyrkbyggen kontra hjälp med fattigdom?

Skrivet 2013-05-14 kl. 20:52:18
Elin //

Kan du inte lägga upp bilder på ditt rum?😄 Vore väldigt kul eftersom jag kollar in din blogg 3 gånger per dag!😘

Skrivet 2013-05-14 kl. 21:48:56
URL: http://elinhultmark.devote.se
Anonym //

kristna heter det väl ändå hahaha

Skrivet 2013-05-14 kl. 22:16:07
Julia ~ //

Fina du!

Skrivet 2013-05-14 kl. 22:19:57
URL: http://juliakarlsson.webblogg.se
EMELIE //

Orka med folk. Allt är samma grej, religioner är egentligen onödigt. Allt är samma ändå, jorden är rund och himlen är oftast blå!

Skrivet 2013-05-14 kl. 23:00:15
URL: http://nattstad.se/bymelli
Thilda //

HEJ ZARA!
Nu när du har så många aktiva läsare o allt så tycker ja du borde bli mer aktiv på bloggen, vet att du säkert har mkt att göra men tänker att bloggen betyder en del o därför är de ju skit bra om du lägger upp fler inlägg o lite olika, gör videos då och då när du vet att alla uppskattar det eller lite mer mode, sångvideo, meeeer nyheter om vad som händer dig musikmässigt! eller om ludwig! You know it, blir mkt roligare att gå in här då :)) sen kan det ju vara mindre och fler inlägg! Kramis

Skrivet 2013-05-14 kl. 23:10:39
Thilda //

OCH juste, bilder på ditt rum, och om du ändrat något, olika sanningar om dig sj som vi kanske inte visste (är skit kul att läsa!!!), lägga ut bilder på de du shoppat, tipsa om filmer låtar böcker o sånt du tkr om osv. Sååå många som ser upp till dig och uppskattar din blogg jätte mkt (jag bl.a) :)

Skrivet 2013-05-14 kl. 23:13:41
Mina //

Så sant

Skrivet 2013-05-14 kl. 23:22:21
URL: http://minamagrutor.blogg.se
Marre the G //

Let her breath fölk

Skrivet 2013-05-14 kl. 23:53:33
TOR //

http://www.youtube.com/watch?v=V6xIZAz2RVY&feature=youtu.be

Skrivet 2013-05-15 kl. 01:19:08
SANDRATORN.SE - TÄVLING: BLI MÅNADENS BLOGG! //

Sweet dreams! :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 02:26:42
URL: http://sandratorn.se
Sandra //

Superfin blogg!

Skrivet 2013-05-15 kl. 07:08:35
URL: http://sandraerikssons.blogg.se
Sara //

Bra skrivet! Då förstår man bättre vad du menar och nu håller jag med dig :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 07:42:11
URL: http://socomewhatmay.blogg.se
P //

God natt

Skrivet 2013-05-15 kl. 08:48:24
URL: http://petraelisabeths.blogg.se/
Anonym //

Onödigt?! Ni är ju idioter hela bunten! Lycka till med livet.

Skrivet 2013-05-15 kl. 09:12:33
Stella ❤❤❤❤ //

Kolla gärna min blogg: stellizzz.blogg.se

Skrivet 2013-05-15 kl. 09:33:53
URL: http://Stellizzz.blogg.se
Alan //

Spana in Colombiana-stjärnan Zoe Saldana naken - GossipGuy.se (:

Skrivet 2013-05-15 kl. 11:35:27
www.sharkwhaleabusety.blogg.se //

gillar din blogg den e as bra <3 <3 <3 <3 <3 du e ochså grym på att sjunga

Skrivet 2013-05-15 kl. 12:57:28
URL: http://www.sharkwhaleabusety.blogg.se
GUNILLA //

herregud Zara! tycker verkligen inte att du borde säga dina åsikter som tex, ''de bygger kyrkor istället för att hjälpa fattiga'' 1. hur kan du veta att de nt hjäper fattiga?! 2.Religon är nästan som ett ''intresse'' jag tror att många inte skulle haft något att göra på dagarna om religon nt hade funnits.. tycker bara att du ska vara lite tyst iallafall när det gäller ämnet religon!folk tar åt sig

Skrivet 2013-05-15 kl. 14:04:56
Anonym //

Måste bara berätta. Jag sitter i Norge och jobbar på kontor och vi har alltid radion på i bakrunden och din låt spelas HELA JÄKLA TIDEN. Det är helt sjukt! Minst en gång i kvarten och då överdriver jag inte! Det är den mest spelade låten i Norge just nu som går på radion! Grattis till framgången men jag har verkligen tröttnat på uncover av allt lyssnande...hehe! Men super duktig är du!

Skrivet 2013-05-15 kl. 14:35:19
Anonym //

Vågar du stå för vad du tycker?

Skrivet 2013-05-15 kl. 15:18:55
malin //

Zara du är så fin! :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 15:35:54
URL: http://malinjulias.blogg.se
Tilda //

Men sedan om man skulle ta bort religion skulle folk antagligen hitta något annat att tjafsa om. Det är inte religionen det är fel på utan människan.

Skrivet 2013-05-15 kl. 15:38:59
nelly //

Vill bara säga att jag tycker du är grym som alltid står upp för allt du skriver och du gör det på ett sånt himla bra sätt verkligen!!
Älskar dig och det!!

kep it up!

Kolla gärna in min blogg : nellysegerqvist.blogg.se

Skrivet 2013-05-15 kl. 16:22:41
URL: http://nellysegerqvist.blogg.se
Emma Fransson //

Håller med!

Skrivet 2013-05-15 kl. 16:35:11
URL: http://emmafranssson.blogg.se
Manne //

har "uppdateringen" upphört för gått nu :/?

Skrivet 2013-05-15 kl. 16:43:02
Anthuanne //

fin du är! :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 16:54:48
URL: http://anthuannesblogg.blogg.se
Anonym //

Jag tycker att det är fel och elakt sagt mot oss som är kristna att kalla vår religion för onödig, den där kommentaren blev inte så mycket vänligare mot religioner!

Skrivet 2013-05-15 kl. 16:58:14
Blanca Carmona //

Bibeln innehåller homofobi, sexism, våld, ignorans, intolerans, slaveriuppmanande och rättfärdigade våldtäkter .Dagens kristna väljer ut favoritverserna och skapar sina egna religioner, och verkar alla tro att deras Gud anpassat sig till just deras val. (Oftast de gällande kärlek, trots den vridna definitionen av kärleken med dess begränsningar i föregående exempel jag tog upp) Sen har hans ord (trost att de ska vara "eviga" och "allvetande") översatts, översatts igen, korrigerats, ändrats, givits till kungar för dem att välja ut sina favoritdelar och sen ändrats igen. Exempel på korrigering under 1900-talet.. I skapelseberättelsen kommer dagen innan ljuset.. det ändrade man snabbt när man fick lite vetskap om omvärlden. Som så mycket annat i bibeln.

Skrivet 2013-05-15 kl. 17:45:17
Elin //

Hej!
vart har du köpt din tröja och dina blommiga byxor som du har på dig här: http://www.youtube.com/watch?v=1bRt5TcXfz0
letat men hittar inte..

Skrivet 2013-05-15 kl. 18:14:10
Anonym //

LÄGG UPP EN VIDEO DÄR DU PRATAR ENGELSKA? :D

Skrivet 2013-05-15 kl. 19:05:36
Longevity - en blogg om hälsa //

Fina lockar :-)

Skrivet 2013-05-15 kl. 19:30:12
URL: http://madelein.se/
Sophia //

Kan inte du berätta lite mer om det där att du har blivit signad och vad det innebär?

Skrivet 2013-05-15 kl. 19:56:24
Anonym //

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:00:24
Natalie //

Blanca Carmona:
Tror du att du är värsta proffset eller???!
Det verkar inte som att du har läst ett enda ord i Bibeln så det skulle var väldigt bra om du bara stängde käften istället för ljuga för att du ska få med idioter som ska tro på det du säger!!!!

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:09:46
isabelle - hälsa & träning //

Vinn en NIKON coolpix S3500 med 20,1 megapixlar & filma i HD! Välj en färg, valfritt!

http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se/2013/05/15/tavling-vinn-en-digitalkamera-nikon-coolpix-s3500/

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:16:22
URL: http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se
Julia ~ //

Du är så fin!

- KIKA GÄRNA IN PÅ MIN BLOGG :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:19:02
URL: http://juliakarlsson.webblogg.se
Amelia //

Man måste skilja på religion och människor. Det är inte religion som mördar utan folk som agerar i trons namn, osom tolkat på sitt sätt osv. extremister finns i alla sammanhang, som politik, affärsbranchen, religion osv.

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:42:58
URL: http://emmaochamelia.blogg.se/
Felicia //

Kan inte du videoblogga? :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 20:59:29
URL: http://feliciasahlman.devote.se
Sanna //

Allt detta tjat om kristna osv. Har ni alla här tänkt på att de okristna skrattar åt de kristna för att de är just kristna men har ni tänkt på att de okristna också är en del av det hela? Dom skrattar säkert åt de okristna för att vi helt enkelt inte tro på nån gud?

Skrivet 2013-05-15 kl. 21:01:34
Anonym //

Håller med dig!

Skrivet 2013-05-15 kl. 21:04:21
A //

Hon har inte F i 7 ämnen , hon skriver att hon kan komma inte på gymnasiet nu även om hon skulle få dåligt betyg i ämnen som inte är relevanta för den skolan/linjen!
Håller verkligen med dig om allt du skriver!

Skrivet 2013-05-15 kl. 21:04:37
Anonym //

Vilket gymnasium är det du snackar om att du kommer in på med 7F? Om tar upp det måste du väl första att folk undrar.

Skrivet 2013-05-15 kl. 21:36:14
astrid //

bra sagt!

Skrivet 2013-05-15 kl. 21:50:57
URL: http://astridhellsen.blogg.se
Julia //

Kika gärna in på min blogg! :)

Skrivet 2013-05-15 kl. 22:10:04
URL: http://ojulias.blogg.se
Lina //

Hej! Du får ju tycka som du vill men det känns som att det är lite överdrivet att säga att det är onödigt att ha en religion, att tro på nåt. Jag är själv inte kristen men tänk på dem som är det och du har ju en massa läsare så det finns nog en del som är det, så jag tycker att du kanske ska tänkta dig för lite. Det är inget illa menat men folk måste ju få tro som dem vill om de när bättre av det. Det kanske inte är bra att de har något emot homosexuella men om de vill det så får de väll göra det, alla får väll tycka vad dem vill?

Skrivet 2013-05-15 kl. 22:27:07
Anna //

Tycker du borde satsa lite mer på bloggen, blir besviken när jag kikar in så har ingenting hänt. Tycker ju du är en sådan genom fin person, så skulle vara toligt med mer uppdate. Och när kommer She's not me ut på spotify vääääntar

Skrivet 2013-05-15 kl. 23:20:44
URL: http://annacaroline.blogg.se
// //

Lina
Du sa det själv, hon får väl yttra och tycka vad fan hon vill? Ingen tvingar någon att läsa hennes blogg och ta åt sig? Om man är så känslig och blir upprörd av något sådant så borde man inte vistas på internet... Du skriver att alla får tycka vad de vill, exakt det hon gjort? Herregud du säger emot dig själv när du försöker argumentera emot henne.....

Skrivet 2013-05-15 kl. 23:47:30
Amanda Johansson //

Hej titta gärna in på min blogg och släng in en kommentar puss :)

Skrivet 2013-05-16 kl. 07:17:23
LN //

Om du inte visste om det så är en av grundkärnorna inom kristendomen att hjälpa de utstötta,desvaga,de fattiga m.m!

Skrivet 2013-05-16 kl. 10:04:58
LN //

Det är snarare ONDSKAN,SATAN som vill förstöra!

Hoppas du gör detta endast pga av PR-skäl för att trigga igång folk för har du ens läst Bibeln?

Skrivet 2013-05-16 kl. 10:21:03
Ella. //

Hej måste fråga dig, Behöver lite hjälp. Jag och min familj ska till New york i sommar och måste fråga dig om du vet något bra flygbolag som man kan åka med, Vilket åkte ni med? Typ paniksituation! Tack tack tack om du skulle kunna svara!

Skrivet 2013-05-16 kl. 11:19:20
Annie //

Okej, min kommentar kommer bara bli en av allas har ni, men jag tankte skriva anda. Jag bor i USA just nu, och har gjort det i 9 manader. I min familj gar vi till kyrkan ett par ganger i manaden, och det ar en himla stor skillnad emot Sverige. Nar man kommer in i rummet innan kyrkan som finns har finns det lappar dar man ska skriva under att man ar emot abort eller att giftemal endast ska ske mellan man och kvinna, till exempel. Kollektet som insamlas gar till prastens lon, inte alls som i Sverige dar pengarna gar till olika valgorenhetsorganisationer. Jag skulle saga att det ar valdigt fritt hemma i Sverige, och att vi gor ett helt awesome jobb faktiskt. Men som jag skrev, sa ar det inte alls overallt. I kyrkan, dar alla ska vara valkomna, skriver de under att de ar emot vissa for deras val over deras kropp, eller beroende pa vem man gillar. DET skapar hat i varlden, DET maste stoppas. Tro pa vad du vill, men fuck kyrkan. Tack for mig!

Skrivet 2013-05-16 kl. 19:41:14
Linnéa //

Hej! Jag förstod redan vid förra inlägget att det skulle skapa reaktioner, du tar ställning till ett känsligt ämne och det är starkt. Jag förstår vad du vill förmedla och jag håller helt med dig! Det du säger uttrycks bara i en provocerande ton. Men jag menar nämn ett krig som i grund och botten inte är orsakat eller präglat av religion? Nästan alla krig är religiösa konflikter och så är det bara!

Skrivet 2013-05-16 kl. 23:35:59
Karin Lygnersjö //

Haha så söta bilder :D

Skrivet 2013-05-18 kl. 17:49:31
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Anonym //

Natalie:
Den enda som associerat det jag sa till "proffsigt" var nyss du, jag har aldrig påstått mig själv vara "proffsig" dock så var det jag sa sant. Om det är proffsigt så får jag väll bocka, för falsarium var det inte. :) Belägg/argument för det tack.

Skrivet 2013-05-19 kl. 16:16:00
Anonym //

De som donerar mest pengar är ju kyrkor, som gör barnhem överallt, osv. ganska dumt att uttala sig om något om man inte riktigt satt sig in i det

Skrivet 2013-05-26 kl. 00:47:20
Anonym //

Har även personer i min närhet som känt sig oälskade och värdelösa(inte haft någon runtom sig), gick sedan med i en kyrka o fick umgänge + kände sig älskad av en gud, och påhittad eller ej - så lever iaf personen nu o mår bra. så att säga att religion är onödigt är bara elakt.

Skrivet 2013-05-26 kl. 00:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0