pretty hurts

Förut gick jag aldrig med smink. Alltså, aldrig. Nu skulle jag säga att det inte går en dag utan smink. Folk förväntar sig så mycket av mig. Att jag alltid ska vara snyggast i världen, alltid vara nyduschad, alltid fina kläder osv. Det har hänt så många gånger att jag gått osminkad i skolan eller på stan med mjukisar och en bulle i håret, sen har jag fått kommentarer på bloggen eller Instagram där någon skriver ''Ojdå, såg dig nyss. Du var inte så fin i verkligheten''. 

 

Folk förväntar sig så mycket. Jag är bara en människa, och alla människor har bättre och sämre dagar. Oavsett vad! Det är både kul och jobbigt att ha s¨å mycket press på sig. På ett sätt måste det betyda att folk sätter höga krav på mig, att dom vet vad jag kan, men samtidigt går det inte att vara perfekt. Det är svårt att ha en hit, men det är ännu svårare att komma med en till hit för folk väntar verkligen efter att se än falla. 

 

 

Amanda Johansson //

Asså vem fan säger ens sånt?
Du är alltid fin, med eller utan smink!

Skrivet 2013-12-23 kl. 21:58:05
URL: http://aamandastyle.blogg.se
hanna //

du har så rätt! men du är riktigt fin precis som du är, utan smink eller med smink. en naturlig skönhet är du. zara du är grym, glöm aldrig det.

Skrivet 2013-12-23 kl. 21:59:22
Anonym //

Du är så himla fin osminkad!! Jag har samma problem, men jag ser verkligen ut som ett träsktroll osminkad, du är snygg utan och borde verkligen vara stolt!

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:06:47
J //

Tycker inte du ska bry dig om alla krav, lättare sagt än gjort men på senaste avsnittet av stjärnhoppningen var du osminkad va? DU var absolut inte ful i alla fall. Gud nej. Visst alla blir lite finare med lite smink men jag tycker att du verkligen passar utan smink också. SÅ skit i vad alla förväntar sig att se, det är ju ditt ansikte, du bestämmer själv om du vill sminka det eller inte. :) Du är jättefin hur som helst!

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:12:35
Hanna //

Kan inte säga: "Nej det är inte sant" osv, för tyvärr är det så, hursom, sök på Celebritys no makeup, så kommer du se att även dom som ses som dom snyggaste, har sina dagar, alla har det! Tycker du är skit snygg ialla fall!

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:12:36
URL: http://HANNAFRIDAS.BLOGG.SE
Amanda<3 //

Håller med! Du är du och bry dig inte om dom dumma kommentarerna! Du är fin hur som helst! Kram

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:28:23
Tilda //

Men alltså, gör det så mycket vad andra tycker då? Självklart är det inte kul när någon ger pikar på ens utseende, speciellt inte när man är tjej och i tonåren. Men du verkar vara väldigt vettig och mogen och är så pass känd att du faktiskt har en möjlighet att påverka andra tjejer i din ålder. Genom att våga gå utan smink visar du att man inte behöver vara så sjukt perfekt hela tiden. Nu får jag det antagligen att låta väldigt enkelt, och jag förstår att det inte alls är så och att din karriär (tyvärr) på många sätt hänger på ditt utseende, men jag tror faktiskt att i längden tjänar även du på att visa att du inte är "perfekt" hela tiden.

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:52:44
Emma //

du är hur fin som helst och måste såklart kunna gå utan smink utan att någon ska säga att du är ful. Älskar verkligen dig och din blogg, stor inspo för mig och många andra!

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:52:53
URL: http://nattstad.se/emmasabrina
Fanny //

Zara! Skulle inte du släppa en cover idag?? Du skrev ju det på fb igår! :D Har väntat heeela dagen! <3

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:54:41
Emiliapiggys //

Herregud är dom helt dumma i huvudet? Du är ju världens vackraste människa! Med eller utan smink. Du är helt perfekt som du är. Älskar dig ❤️❤️

Skrivet 2013-12-23 kl. 22:58:44
Anonym //

Usch va elakt! Man ska kunna se ut som man vill utan att få en taskig kommentar. Du är inte alls ful!! Dem som skriver det är bara bittra över att dem inte ser ut som du utan smink!! God Jul Zara!! :)

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:00:28
Sara //

Du är finast utan smink!

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:01:09
Viola //

Zara, jag är 1 år yngre än dig och bor i en liten stad i Norrland.
Jag vet inte om du kommer läsa detta eller inte men jag håller tummarna på att du komma göra det. Jag ser otroligt mycket upp till dig, jag tycker du är så vacker och talangfull. Jag var mobbad förrut och blev ofta kallad ful och att jag inte passade in, jag blev utfryst helt enkelt. nu när jag blivit äldre så är det så förunderligt hur många människor ändra åsikter om mig bara för jag har växt på mig. Jag ville inte precis lämna värsta djupa texten eller nåt men jag vill bara att du ska veta att dina fans där ute tycker du är så fin som du är, stå på dig och va så stark. För i slut ändanan är det du som får tillbaka inte dom som sa dom elaka kommentarerna. Kram på dig !

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:02:17
Lywe //

Såg dig på Åhlens utan smink Zara??

1. Trodde du gick till NK i första hand!

2. Du är söt.

3. Skicka ett sms till min mobiltelefon (så gör jag en video av det i min youtube) Robin Lywe YouTube™

4. Du är söt

5. Hej!


........ 6. Vik ut dig! <3.......


................... GOD JUL ............................. OCH DÅ MENAR JAG DET HAR DIN POJKVÄN EN GTAPSYKOS SKULLE INTE TRO DET LOL! <3333333333333333333333333333333333333333333

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:04:37
Johanna //

Alltså fyfan, hur kan ens folk säga sånt? Man ska förfan kunna gå runt utan smink utan att behöva höra sånt, oavsett hur känd/ inte känd man än är. Tyvärr är det väl så människor är idag, speciellt mot kända då, men det är somsagt sjukt..

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:06:43
URL: http://johannapreinitz.webblogg.se
Greta //

Sluta klaga om ingenting,du är uttjatat

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:06:50
Julia //

Jag har iallafall sett dig i verkligen och jag tyckte du var jääättesöt zara :)

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:07:17
Fuckin //

FUCKINLOVEYOU ;)

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:09:40
jenny //

Du är väldigt fin, naturligt fin och vacker.. du behöver inget smink.. du ska vara dig, gå klädd som du vill och vara sminkad eller osminkad.. du bestämmer hur du vill se ut,sen vad andra förväntar sig och tycker ska du bara strunta i.. God jul :)

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:10:12
L I N A //

hemskt ledsen att du känner så, men vafan var rebellisk, vill du inte ha smink ska ingen jävel ens kommentera något sånt! Du får fan se ut hur du vill, när du vill. period.
<3

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:21:13
URL: http://www.streets.blogg.se
linnéa johansson //

Du är den enda personen som har fått mig att gå utan smink och i mjukiskläder i skolan och på stan och gå till affären utan att ha smink eller fixa mig. Tänk på det Zara, du är den enda! Jag har blivit så jävla inspirerad av dig och det är ju på ett positivt sätt, så ta åt dig av detta när jag säger att du är en stor inspiration för många unga tjejer! ♡

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:23:45
kejalfbwjqöaäfbd //

Jag tycker bara det är fett nice att du fortfarande är på jorden. Många som blir "stora" försöker vara perfekta hela tiden, kan inte gå upp ur sängen utan smink och fixat hår. Älskar verkligen att du är som vem som helst och inte behöver vara gudomlig alla sekunder på dygnet. Cred för det!

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:28:52
Men va //

hur kan du säga att ANDRA människor sätter hög press på dig? Du väljer själv om du ska ta åt dig. Det är knappast något som angår andra människor, du verkar vara väldigt styrd av den stora massan. tråkigt att höra. trodde annat !

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:37:50
Stephanie i USA //

Jag förstår att det är jobbigt, tyvärr är det priset man får betala för att vara offentlig. Du är verkligen vacker! Här i usa så bryr sig inte människor sig om utseende lika mycket som i Sverige generellt men är man känd så är det inte lika lätt.

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:40:03
URL: http://stephaniea.se
Emelie //

Så ska du inte behöva känna! Men tyvärr ligger det ju sanning i de orden :(

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:41:43
URL: http://nattstad.se/bymelli
Andre //

Det kommer alltid landa vid vad du tycker själv, om hur du vill vara. Kan väl själv tycka att se ok ut är tillräckligt. Sminket gör dig osäker om du alltid har det. De är vackert att tycka om sin egen kropp.

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:41:48
Anonym //

Du är ju en människa precis som alla andra? Ingen är perfekt!
Va precis så som du känner dig, oavsett humör. Bry dig inte om vad andra tycker!

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:48:15
sten är gott //

Åh men du är alltid fin Zara!

Skrivet 2013-12-23 kl. 23:57:16
Linda Lövgren //

GOD JUL!

Skrivet 2013-12-24 kl. 00:00:57
URL: http://lindaalovgren.blogg.se/
Anonym //

det är verkligen riktigt löjligt med folk som hakar upp sig på sådana saker, alla har rätt att gå klädda och hur osminkade dom vill. så fort det gäller en kändis blir det ju alltid nåt större, borde inte vara så, och du borde inte tänka för mycket på det. om du visar att du inte tar åt dig kan andra inspireras av det också

Skrivet 2013-12-24 kl. 00:19:36
Anonym //

Jag vet att det är mycket sånt här i Sverige och det sucks!! Men du förstår inte hur andra även blir så otroligt glada över att se dig naturlig! Asså inte för att du är onaturlig när du är sminkad och fixad inför photoshoots osv, men man kan könna en tydligare koppling. Du är inte ett dugg fulare utan smink, fortfarande världens snyggaste Zara Larsson och man orkar liksom inte att du ska vara så snygg haha. Men det konstiga är att så fort en person uppmärksammar något negativt så kommenterar de det med en gång! Men när det är nåt positivt är det inte alls lika vanligt att folk anstränger sig att kommentera, som att det är mindre viktigt? Kanske känner folk att du redan får massa positiva kommentarer och att en till i mängden inte spelar så stor roll. Jag vet inte, men jag tycker det är så synd att det har blivit så för dig och många andra tjejer (Gud jag låter som värsta gamala tanten, är själv 14 haha) I alla fall, kolla på Jennifer Lawrence till exempel. Hon har fått massa feedback om att hon vågar vara sig själv och inte ändra sig efter samhället. När hon är ledig går hon som hon vill och i filmer tänker hon inte banta flera kilo för att passa en roll. Jag tycker det är jättebra att du förut gick runt väldigt slappt och tycker absolut du borde gå tillbaka till det! Alltså om du trivs med att gå sminkad ska du absolut göra det men var dig själv och klä/sminka dig som du känner för det. Men du är verkligen skit snygg och jag är jätteavis på dig så ta vara på dig! :)

Skrivet 2013-12-24 kl. 00:21:59
Hanna M //

Lyssna inte ens! Du är supervacker, alltid! Sminket eller kläderna definierar dig inte. DU ÄR SÅ VACKER.

Skrivet 2013-12-24 kl. 00:59:14
URL: http://missmarkstrom.blogg.se
Elisa //

Vill inte vara någon som skriver en över dramatiserad kommentar. Har aldrig lämnat en kommentar på din blogg :|. Men seriöst! Vem bryr sig om vad folk förväntar sig från dig? Du är lika mänsklig som de andra. Du har dina problem och dina åsikter. Alla har en så kallad "dålig hår dag". Då ska de inte spela någon stor roll om du har det.. Skit i sminket och bara lev livet som du vill leva utan att göra de folk förväntar sig av dig. Vem bryr sig om någon bloggläsare sätt dig på stan och tyckt att du är ful i verkligheten? De finns mer är 1000 personer som tycker raka motsatsen. Personen som går och säger till en mänsklig person att den är ful i verkligheten är full av skit och därmed ful på insidan. Spelar ingen roll hur fin den personen är som sa att någon annan person är ful. För även om personens yttre är
Fint förstör den inre fulheten de fina yttret för gott.
Något som jag älskar med dig är de faktumet att du inte förändras för någon och att du inte förändrar ditt yttre bara för att du får mer uppmärksamhet än vad många andra personer får. I adore you for that. Du är du och så länge du är sann mot dig själv löser allt annat sig.
:)

Skrivet 2013-12-24 kl. 01:38:55
URL: http://www.elisams.blogg.se
Sara //

Du borde se Justins believe, den handlar om just det du skrev om. Kram :)

Skrivet 2013-12-24 kl. 01:46:32
Jackie //

Sämre eller bättre dagar? Jag träffar dig i stort sett varje dag och du är lika perfekt varje dag. Varje millimeter på din kropp är perfekt. Dina djupa andetag när du sover. När du morrar som en tiger. Ditt leende. Oj fuck ditt leende. Jag älskar dig så mycket. / DIn alldeles egen Jack

Skrivet 2013-12-24 kl. 01:50:28
ett fan //

Tycker inte du ska sminka dig, sminkar mig inte heller o jqg vet hur det är när folk förvänyar sig att man ska gå runt med en massa onaturligt skit i ansiktet för att se "bra" ut bara för att man e tjej.
Du är btw riktigt vacker

Skrivet 2013-12-24 kl. 02:16:40
Anonym //

Våga stå för dig själv och bry dig inte om vad andra tycker… det visar bara att du är osäker. Många skulle nog uppskatta att du visade dig stark och självsäker utan att påverkas av andra åsikter så enkelt...

Skrivet 2013-12-24 kl. 02:43:25
Elizabeth //

Zara du är mycket vacker, även utan smink. Dessa människor är bara avundsjuka. Lyssna inte på dem.

Skrivet 2013-12-24 kl. 06:02:20
URL: http://ellescarlett.blogspot.com
------->Zara Larsson<------- //

Vad tråkigt att folk har sagt så...
Men du är fin som du är både på insidan och på utsidan, och det viktigast av allt SJÄLEN;)
Kram<3

Skrivet 2013-12-24 kl. 10:20:43
Ida //

Jag tror inte att det är vi som förväntar oss att du ska vara på ett visst sätt, jag tror bara att du har otroligt höga krav på dig själv. Jag tänkte som du förut, att folk förväntade sig att jag skulle vara på ett visst sätt, men jag insåg till slut att det bara är jag som hade för höga krav på mig själv! Men jag slutade att tänka så och bestämde mig för att göra och vara så som jag egentligen vill. (Bara att läsa min blogg så förstår du!) Jag förstår att du känner press ifrån press, skivbolag, haters, men Zara, skit i dom! Va den Zara Larsson du vill! Du är duktig, du har fina vänner som inte bryr sig om du har smink eller inte, så länge du mår bra så är dom nöjda. Om du läser detta, snälla försök inte i fortsättning att göra alla andra glada, gör dig själv glad! Jag iallafall skulle jätte gärna vilja se Zara Larsson som den du egentligen är och vill vara, och jag tror att många andra håller med om det. Du är bra precis som du är! ❤

Skrivet 2013-12-24 kl. 10:40:32
URL: http://absolutidas.blogg.se
Cecilia -träning, foto & vardag ★★★ //

Åhhh så jobbigt!! Jag orkar aldrig sminka mig före jag går till skolan och ibland sså spenderar jag skoldagarna i ett par mjukisbyxor haha så simpelt så enkelt o så skönt haha!!

Skrivet 2013-12-24 kl. 10:44:53
URL: http://ceciliasj.blogg.se
Anonym //

livet att vara känd... Det kommer bli värre! Men stå ut! Håll kvar i dom du älskar

Skrivet 2013-12-24 kl. 10:55:46
Malin //

Zara du är en så stor förebild för mig! Jag tycker att du ser snygg ut i allt och även om du är en stor stjärna nu behöver du få vara människa.

Under julen nu har jag varit med och gjort en julkalender på min blogg. I sista luckan lottar vi ut VS produkter. Jag förstår om du inte vill tävla, men det hade varit riktigt coolt om du gjorde det! Kram :)

Skrivet 2013-12-24 kl. 11:01:51
URL: http://malinwidell.blogg.se
Anonym //

GOOOOOOOOD JUUUUUUL!!!!

Skrivet 2013-12-24 kl. 11:13:13
sabina //

du är fin oavsett vad!

Skrivet 2013-12-24 kl. 11:37:33
URL: http://bbiinaa.blogg.se
ida //

Ta chansen och vinn en biobiljett i min blogg!:)

Skrivet 2013-12-24 kl. 11:50:18
URL: http://clevershopping.blogg.se
ZANDRA //

SUPERFIN BLOGG ZARA!

Du är superfin oavsett smink eller ej. Glöm aldrig det!

Skrivet 2013-12-24 kl. 11:53:44
URL: http://Zandralinnea.blogg.se
Ida Emma //

Zara du är jättefin, jag tycker mer om när du är naturlig och avslappnad. Skulle du jämt gå rund i ton smink och assnygga kläder hade du sett ut som nån himla diva som tror du är snyggast hela tiden, nu visar du upp din naturliga vackra skönhet och så tycker jag du ska fortsätta <3

Skrivet 2013-12-24 kl. 12:05:07
URL: http://idasteinwalls.blogg.se
Klara //

Jag tycker du är sjukt fin utan smink!
Jag har också slutat använda smink i skolan. Killar kan ju gå till skolan (tex) och se lite trötta ut eller ha en finne på näsan utan att någon bryr sig. Det kan tjejer också! Så jag har bestämt mig att sluta sminka mig för att imponera på andra.

Skrivet 2013-12-24 kl. 12:18:48
Sandra Rasby //

Zara, du är inte min största idol men jag tycker om dina låtar + att jag läser din blogg då och då. Jag tycker du är vacker både utan och med smink! Tycker du ska vara dig själv. Låt inte andra folk trycka ner dig bara för att du inte är uppklädd eller något annat. Du är precis som alla andra människor bara att du har talang som är speciellt.

Skrivet 2013-12-24 kl. 13:28:33
URL: http://minirasby.blogg.se/
Amanda //

Zara, dom som säger detta är bara avundsjuka på dig, du är fin precis som du är!! Massa kramar

Skrivet 2013-12-24 kl. 14:39:07
Sofia //

Asså nej zara, tänk inte så! Du lägger fan ut bilder på bloggen & insta där du bjuder på dig själv. SÅ SKÖN. Fula bilder liksom, fast de värsta är att du kan typ göra världens fulaste min utan att bli ful! Jag har sett dig flera gånger i stan, du är jättefin! Supersnygg! Men det ända som man inte såg på bilder va typ att du såg lite mindre ut, svårt att förklara men smalare & kortare än va jag trodde. Men fortfarande galet snygg.

Skrivet 2013-12-24 kl. 14:50:40
Rebecca //

Ja, så är det med kändisskapet. Men ärligt, så farligt kan det väl inte vara? Jag menar, bry dig inte så mycket. Har lite skinn på näsan!

Skrivet 2013-12-24 kl. 14:59:13
Olivia //

Du är fin utan smink också'

Skrivet 2013-12-24 kl. 15:32:46
URL: http://www.oliviaborresen.blogg.se
Aint no model //

Inte lönt att jag skriver hur vacker du är, för det vet vi alla att du är. Är 16 o skiter i smink överhuvudtaget, MEN har dock grymma perioder med utslag. Då använder jag lite BB cream för att täcka de, för min egen skull inte någon annans. Bajs på de som ska snacka så mycket shiit. Hur skönt är det inte att vakna på morgonen, bara klä på sig borsta tänderna och dra till skolan??:p

Skrivet 2013-12-24 kl. 15:37:46
Anonym //

Hej och God Jul !! Ville bara säga ungefär samma sak som alla andra sagt men det tål att sägas igen ! DU ÄR SÅ JÄVLA BRA OCH BÄST ! Såg ditt framträdande på fredspriset i Oslo och det enda ja tänkte var hur modigt och ballt det är att du är så ung och ändå har åstadkommit så otroligt mycket ! DU ÄR SÅ AMAZEBALLS TRO ALDRIG NÅGOT ANNAT! Massor av kramar !

Skrivet 2013-12-24 kl. 15:59:33
Nadeen //

Stay strong

Skrivet 2013-12-24 kl. 16:30:35
URL: http://nadeens.blogg.se
Milda //

Hej Zara! Vet att alla redan har skrivit en massa peptalk, men kan inte hindra mig. Det är helt galet att du tänker så! Du är sjukt vacker och bra, med eller utan smink. Skönhet är inte perfektion, perfektion är tråkigt. Skönhet är att vara vacker utan smink, att gå in i ett rum och alla tjejer dör av avundsjuka, när man inte ens är på topp. Och det gör du verkligen. Tro mig <3

Skrivet 2013-12-24 kl. 16:49:01
Jessika //

Sminka dig om du vill, inte för vad dom vill se right. Det är ditt ansikte

Skrivet 2013-12-24 kl. 17:08:38
Bex //

Jag förstår hur du känner. Men det finns folk som fattar att bara för att du är känd så är du inte perfekt. Jag har följt dig sen i talang och tycker fortfarande att du är precis lika vacker.
Det jag verkligen blev och blir imponerad av var att du inte brydde dig om smink och hur du såg ut osv. och hoppas verkligen du kan känna så igen. Men jag tror på dig, och vet att många andra oxå gör det.

Skrivet 2013-12-24 kl. 17:44:48
thea //

Förstår precis hur du känner, men det är när du skriver sånt här som du lyckas ändra på det beteendet du har stött på. Folk trycker ner för att man är osäker på sig själv, och det är viktigt att inte låta sig definieras av sitt utseende! Jag tycker du är en grym förebild :)

Skrivet 2013-12-24 kl. 19:02:25
evelinne //

Gud va jag haataar sånna här 'jag-är-bara-människa-tal' kan folk bara inte fatta att man pallar inte fixa sig VARJE DAG usch!!!

Skrivet 2013-12-24 kl. 19:03:03
arizona //

Wow så sant! Men du är riktigt fin ska du veta!!!

Skrivet 2013-12-24 kl. 20:54:23
URL: http://arizonakrasniqi.blogg.se
Kim-Isabelle //

Du var såååååå bra på julkonserten i svt!!!!! Vad heter din nya låt???

Skrivet 2013-12-24 kl. 21:02:36
Jenny //

Bra sagt! Tycker du och de flesta andra är superfina utan smink, men man blir ju van att se folk i smink i dagens samhälle:P

http://jennyberg.blogg.se/

Skrivet 2013-12-24 kl. 22:35:55
URL: http://jennyberg.blogg.se/
Emma //

Lägg kraven åt sidan och tänk att du är precis lika fin både på utsidan och insidan som vilken annan person är.<3
-Jag har en liten fråga? Hur blev du känd, hur började hela resan?

Skrivet 2013-12-24 kl. 22:59:33
Anonym //

Du ska vara glad över att du inte bhar stor näsa du har värsta perfekta!!!!

Skrivet 2013-12-25 kl. 01:27:29
-A //

Zara, jag verkligen ÄLSKAR folk som kan gå runt osminkad!! Jag tycker du är så fin naturlig som med smink, så försök att inte bry dig om dem som trycker ner dig. Jag menar titta på Ashley Benson, Megan Fox, Miranda Kerr, finns inte mycket bilder på dem utan smink. No hate to them. Ville bara ge dig en jämnförelse. :)
kram!

Skrivet 2013-12-25 kl. 02:01:30
Sophie //

Tyvärr är det många av oss tjejer som inte känner oss bekväma utan smink. Och det är inte för att vi själva inte tycker om att se oss i spegeln utan smink, utan det är för att vi är oroliga att folk ska tycka att vi ser hemska ut. Sjukt egentligen tycker jag. Man ska få se ut hur man vill!

Skrivet 2013-12-25 kl. 04:34:07
URL: http://www.theswedishkiwi.com
Lina M Wahldén //

Jag har faktiskt funderat på vare sig pressen kan påverka dig som artist. Och det kan den förmodligen. Eftersom att du typ är min största anledning till livet skulle jag verkligen uppskatta om du kunde se förbi alla krav eller så, för att du är 16 år gammal och komplex är det äckligaste som finns, och du är bäst. Vad ska du förlora? Fans? För egentligen var dom ju inte fans från början om de sedan klankade ner på dig. Ingen kan göra vad du hör bättre än vad du kan. Ait ur my beyoncé

Skrivet 2013-12-25 kl. 09:29:25
Anonym //

Zara, jag har sätt dig en gång, och jag kan säga helt ärligt att jag tycker du är sååå fin i verkligheten. Såklart att alla tjejer blir snyggare med smink på sig, annars skulle man inte använda det..? Men jag tycker att det är så respektlöst av folk att säga så, man har bra och dåliga dagar, ibland känner man säg såå ofräsch och ibland supersnygg! Tycker det är tråkigt att du ska ha en sådan press på dig för att du är en offentlig människa. Pretty hurts är så jävla bra, den beskriver verkligen allt heh. Men ta verkligen av alla fina kommentarer du får, för det är så många fler som ser upp till dig och tycker du är såå snygg!!! Kram

Skrivet 2013-12-25 kl. 11:57:27
hanna //

me gusta smink lolz

Skrivet 2013-12-25 kl. 14:48:40
URL: http://hannahansson.blogg.se
Elina //

Jag såg dig i stan en gång då du gick förbi mig på tunnelbanan. Och du var lika fin i dina mjukis o uggs och bulle i håret.. Men vissa folk förväntar sig att "kändisar" ska va fina 24/7.

Skrivet 2013-12-25 kl. 16:54:46
URL: http://pinksbabykin.blogg.se
Anonym //

Du är underbart fin på både in & utsidan, <3 du är en sån människa som jag bara vill önska gott för du verkar så äkta <3 Puss Zara <3

Skrivet 2013-12-25 kl. 18:17:43
Sandra //

Du är så oerhört vacker och framförallt så beundrar jag ditt mod och din framåtdrivning. Att ha en sådan ambition när man är 16 år gammal, helt otroligt! Du är en stjärna och kommer växa dig ännu större. Det kommer finnas folk som älskar dig och folk som hatar dig, vare sig du gjort dem någon ont eller inte. Stå rakryggad och låt ingen dra ner dig till botten. Var dig själv och visa världen din talang! Det ska bli roligt att få följa din karriär. Ha en toppenkväll! :) Kram

Skrivet 2013-12-26 kl. 17:28:43
URL: http://svanholts.blogg.se
Frida //

Dock behöver man inte vara känd för att ha den pressen på att alltid se bra ut. Jag har den och jag är ej känd men jag vet hur det är att folk förväntar sig att man ska se ut på ett visst. Skulle gissa på att det är såhär vårt samhälle ser ut idag...

Skrivet 2013-12-26 kl. 21:16:26
mimmi //

så rätt!

Skrivet 2013-12-26 kl. 22:10:31
URL: http://milae.blogg.se
Mia | Review Beauty //

Vad tråkigt att du får sådana kommentarer. Jag hoppas att du kan strunta i dem i framtiden och gå utan smink om du känner för det. Låt ingen annan bestämma vad du ska göra. :)

Skrivet 2013-12-28 kl. 16:13:31
URL: http://reviewbeauty.se
Johanna //

Du är så sjukt fin som du är Zara, strunta i alla som säger att du inte är fin för så sjukt många mer tycker att du är det!

Skrivet 2013-12-28 kl. 21:19:19
URL: http://johannalinden.blogg.se
Anonym //

Brukar se dig i skolan ibland och när jag har sett dig har du inte haft smink. Tycker du är jättesöt iaf. ^^

Skrivet 2013-12-28 kl. 23:45:33
sonny //

Kolla bloggen kommentera något www.sonnyandersson.horseworld.se

Skrivet 2014-01-02 kl. 22:31:53
URL: http://sonnyandersson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0