nyjacka

 
Woolrich 4599:- 
 
Hej bloggisen. Hanna kom hem med en ny och fin jacka från Woolrich igår. Dock önskar jag att hon valt en röd. Du hade jacksamlingen varit komplett haha. Nu behöver ingen av oss frysa i vinter! Jag har inte ens visat min andra jacka, men den kommer ni väl att se någongång här i alla fall. Nu gör min tossing lite ont.. Snyft. 
 
Så skönt med helg förresteeennn! Har jag berättat att jag åker till Norge imorgon för att sjunga på fredspriset? Det har jag väl inte missat? Jag är så dålig på att promota mig själv! Men på onsdag kör vi. Jag är så sjukt taggad på att få bära mina fina klänningar, Jimmy Choo skorna och stå där med en fantastisk orkester och sjunga för 640 miljoner männiksor världen över. Wii.

Feffe //

Sjuuk snyggt !!
Önska jag va i Norge och såg på :(
När ska du dra en vinnare till tävlingen
Kan inte sova jag går runt och är är helt nervös
Jag kollar din blogg heeela tiden.
Jag skulle gått och ringt till alla jag känner och berättat ifall jag vann... Hoooioppppassss jag vinner.
Är sjukt taggad. Tänk så vinner inte jag kmr gråta helt seriöst
Älskar dig take care<33

Skrivet 2013-12-07 kl. 19:35:04
Julia //

Snygg:D

Skrivet 2013-12-07 kl. 19:44:02
URL: http://Www.nattstad.se/juliakulikdanielsson
Emma //

Du är så himla underbar träffade dig på öland utanför hotellet i somras du var såå snäll! Kika gärna in min blogg, www.emmamalmenklev.blogg.se
P.s snygg jacka!♥

Skrivet 2013-12-07 kl. 20:10:13
URL: http://emmamalmenklev.blogg.se
Malin //

Efter att ha sett din bad boys video blev jag helt kär i outfiten, försökte kolla runt lite på din blogg om du hade skrivit vart kläderna var ifrån dock utan reslutat :(
Undrade om du kunde berätta? :D

Skrivet 2013-12-07 kl. 21:04:05
ZANDRA //

FIN BLOGG ZARA!

Skrivet 2013-12-07 kl. 21:06:29
URL: http://zandralinnea.blogg.se
Amanda<3 //

Åhh vad snygg jacka och vad kul att du ska till Norge och sjunga, 650miljoner är ju svin mycket! Ha det bra! Kram

Skrivet 2013-12-07 kl. 21:34:56
Elin //

Snygg! :)

Skrivet 2013-12-07 kl. 21:59:37
URL: http://elinforslov.blogg.se
Make the seconds count //

Den ser mysig ut i alla fall =)

Skrivet 2013-12-07 kl. 22:01:52
URL: http://makethesecondscount.blogg.se
Julia //

Snygg!
Läs gärna min tränings blogg!

Skrivet 2013-12-07 kl. 22:12:02
URL: http://trainingbyjulia.blogg.se
Anonym //

"Wii" är du inte mer taggad än så?? Haha jag skulle va damp nervös

Skrivet 2013-12-07 kl. 23:20:17
Anonym //

Jag trodde verkligen du hade bättre värderingar än så. Vill inte vara någon predikande kärring men seriöst, vet du hur mycket djuren lider för att du ska få den där lilla pälsen på din luva? Vet du om att de fångas i fällor, och när de försöker ta sig loss så sliter de sönder sina egna ben, visste du om att de får sitta i burar och vänta tills det är deras tur att dödas plågsamt och sedan flås, för att några ska värma sig i deras päls. Och den pälsen på den jackan är inte ens något som värmen, den sitter där som prydnad.

Så sjukt. Jag hoppas du har en bra förklaring för varför du använder päls, varför ni köper det och bär det. Säg inte saker som ''jackan är ju redan gjord'', ''det är ju inte jag som plågar djuren'' eller ''man har dödat djur i alla tider''.

1. Om du köper jackan så bidrar du med pengar till företagen som tillåter det som sker.
2. Ja, man har dödat djur i alla tider. Förr gjorde man det för mn behövde pälsen påriktigt, nu finns det andra alternativ. Förr plågade de inte heller djuren i onödan utan hade lite värdighet.

https://www.google.se/search?q=fur+industry&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=aLujUq_bOYSq4ATqh4CoCQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=612

http://www.peta.org/issues/animals-used-for-clothing/fur/

Skrivet 2013-12-08 kl. 01:27:25
dasha //

kyler klår upp och lycka till Nobels fredspris lycka

Skrivet 2013-12-08 kl. 06:19:21
Alexandra //

När är vinnaren dragen av tävlingen med craycray? ????

Skrivet 2013-12-08 kl. 08:10:27
Tina //

Vad fin! =) Om än lite för dyr för mig.

Skrivet 2013-12-08 kl. 08:17:19
URL: http://photobytina.blogg.se/
Sandra //

Någon här som har en aning om hur man fixar en design som liknar den här??? Suger stenhårt på att hålla på med alla koder och hittar ingen som är enkel som den här men ändå så snygg... Någon som har lust att hjälpa? Skriv en kommentar på min blogg isf! :):):):)

Skrivet 2013-12-08 kl. 08:54:34
URL: http://sandrajosefsson.webblogg.se/
Truesisters //

Åååå va fin!!!

www.nattstad.se/truesisters

Skrivet 2013-12-08 kl. 09:02:13
URL: http://nattstad.se/truesisters
Chelsea //

snygg:)

Skrivet 2013-12-08 kl. 09:27:04
URL: http://chelseao.blogg.se
Healthspo.devote.se //

Vilken mysigt litet lika du har att gossa med nu <3

Skrivet 2013-12-08 kl. 09:47:27
URL: http://healthspo.devote.se
NATALIE //

Riktigt snygg!!
http://nataliealexandra.blogg.se/

Skrivet 2013-12-08 kl. 09:48:12
URL: http://nataliealexandra.blogg.se/
Matilda Carlsson //

Hjälp va dyrt för en jacka... :O
Men men, ska det så ska det ;)

Skrivet 2013-12-08 kl. 10:37:47
URL: http://matildacarlssonss.blogg.se/
Elina //

Ojoj, det var dyrt!
Men antagligen värt det, jättefin! :)

Klicka er gärna in på min blogg förresten, hjälper mig lite på traven av att uppnå min dröm! Kram!

Skrivet 2013-12-08 kl. 11:13:12
URL: http://elinaedsberger.blogg.se
Julia //

snygg! :)

Skrivet 2013-12-08 kl. 11:34:58
URL: http://takethetime.blogg.se/
Hannah //

Vad har du för argument till att köpa en jacka med päls på?

Skrivet 2013-12-08 kl. 11:56:11
Anonym //

Hur kan du tycka det är rätt att djuren tvingas misshandlas till döds för att du ska få en liten "fin" päls? Eller det kanske du inte tycker? Du kanske inte tänkte alls:) Vidrigt.

Skrivet 2013-12-08 kl. 12:29:18
hanna //

Läs de här! OMG!!!

Den vackraste KILLEN i bloggvärlden - insida&utsida - han valde bort både Nathalie och Matilda för att han söker sin drömtjej!

www.dedeprivat.blogg.se
www.dedeprivat.blogg.se

Skrivet 2013-12-08 kl. 12:30:54
Sofia //

Läs om träning, hälsa, nyttiga recept, tips m.m i min blogg http://behealthy.devote.se/

Skrivet 2013-12-08 kl. 13:35:46
URL: http://behealthy.devote.se/
Emma Berglund //

Snygg!

Skrivet 2013-12-08 kl. 14:03:03
URL: http://emmaberglunds.se
Jojo //

mysig :)

Skrivet 2013-12-08 kl. 14:10:52
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Evelina //

Jackan var ju as dyr, men snygg var den! :)

Skrivet 2013-12-08 kl. 15:19:28
lisa //

Snygg, den passar dig! Men du borde satsa på något som lyser.. Eller nej. För du gör ju det!!

Skrivet 2013-12-08 kl. 15:26:03
URL: http://www.instagram.com/barajaag
Gubb-Robert //

jag skriver enbart om musikvärlden. Du skriver att Du är dålig att promota dig själv. Det stämmer till 100 procent. Speciellt i sensomras (2013) då Du inte skrev om de uppträdanden Du hade. Speciellt det på Elgiganten gick de flesta ungdomar förbi. Vill Du bli en långvarig artist så måste Du skriva i din blogg vilka uppträdanden Du kommer att göra. De som betalar för att Du ska komma har betalat för att Du kommer och sjunger. Den bästa personen som kan få dit ungdomarna är Du själv. Den som arrangerar en spelning med dig vill få igen pengarna på de personer som kommer och ser och lyssnar på dig. Snart nytt år och då tycker jag att Du ska byta bilden i blogghuvudet och den lilla bilden till höger. Texten som ber folk att kommentera bör preciseras till att Du inte tolererar någon form av förtal. Denna bloggs undersidor bör ändras till bakgrundsuppgifter om er. Bilder på de skivor Du gjort. Olika videoinslag samlas i en annan undersida. Din framtid år 2014 i Sverige hänger mycket på om den kommande skivan har hitlåtar.
Finns det inga hitlåtar så bör Du snabbt be att få göra ett antal covers på hitlåtar som ges ut på en Ep. Jag anser er vara den främsta USA-orienterade artisten ännu i Sverige. Främsta skälet till mångas intresse är er ovanligt unga ålder. Sminka er inte äldre än vad ni är före 18-års ålder. Den tiden kommer för er ändå. Otur att någon musikläggare på Sveriges Radio P3 har förälskat sig i Lorde.
Jag uppmanar alla er ungdomar med 50 kronor att under Musikhjälpen önska UNCOVER, den låten spelas numera ytterst sällan av Sveriges Radio.

Skrivet 2013-12-08 kl. 15:46:00
Lina //

Snygg men helvete 5000kr :O

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:16:06
URL: http://www.streets.blogg.se
Miss Michaela - Skandal Beauty //

ååååh vad fin!! :)

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:19:11
URL: http://SkandalBeauty.blogg.se
Emelie Philipsen! //

Skitsnyyygggg!!:D hoppas de gick bra !

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:33:48
URL: http://arabheest.blogg.se
Emelie Philipsen! //

Skitsnyyygggg!!:D hoppas de gick bra !

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:33:49
URL: http://arabheest.blogg.se
Sofie Gustafsson //

Hahaha asså plzzzz folk som klagar på pälsen.. Antar att ni inte använder dunjackor, dunkuddar eller duntäcken. Lägg er hata-päls-energi på att ta kontakt med de som faktiskt plågar djuren och skäll ut dom istället för konsumenterna om ni faktiskt vill göra någon skillnad. KRAM PÅ ER

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:38:07
Matilda //

SNYGG

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:41:23
URL: http://glimners.blogg.se
Anonym //

Vadtycker du om Grown Woman vídeon? Jag tycker om den, lite anorlunda när hennes mamma är med och hon twerkar.. Vill se hela videon!!! http://rnbxclusive.se/2013/12/beyonce-grown-woman-video/

Skrivet 2013-12-08 kl. 16:41:28
Anonym //

skulle inte du kunna skriva ett inlägg om dina tankar kring päls? :)

Skrivet 2013-12-08 kl. 18:35:47
emmy //

När avslutar tävlingen?

Skrivet 2013-12-08 kl. 20:07:04
agnes //

På vilken affär köpte du den jackan? I sturegallerian kostar den över 7000 förstår ej hur du fått tag i den så billigt?

Skrivet 2013-12-08 kl. 21:44:04
Hanna //

Dålig stil Zara,bidra till misshandel.

Sofie Gustafsson; det är sådana som dig som gör världen sämre. Förstår du inte att det är konsumenterna (som Zara) som styr hela alltet? Ska vi köpa kläder som är gjorda av barn utan lön för att "det inte är vårat problem"? Tänk nästa gång.

Skrivet 2013-12-08 kl. 23:15:34
Sofie Gustafsson //

Hanna: Säger bara att om man verkligen VILL göra någon skillnad så är det bättre om du får folk att ringa till tillverkarna så att de får höra hur fel folk tycker det är. Att kränka konsumenterna ger dig ingenting. Skulle dessutom uppskatta om du kunde skriva till mig utan att använda dig av personangrepp. Puss och kram

Skrivet 2013-12-10 kl. 16:34:17
Anonym //

fyfan vad vidrigt med djurpäls

Skrivet 2013-12-10 kl. 16:41:04
Alex //

Zara, du har verlkigen en talang, men du verkar ganska självisk. Jag säger inte att du är det, för jag känner inte dig. Men oj, gör din fot lite ont?
Djuren, vars päls blir stulen, plågas till döds. Vissa blir till och med flådda levande. Så tänk efter lite pls.

Skrivet 2013-12-10 kl. 19:45:16
Amelia //

Håller med många här inne som påpekar din nonchalanta attityd gentemot päls. Det är inget att "tacka" för, man kunde ju hoppas att man som ett ansikte utåt tar dessa seriösa frågorna till sig och ställer sig mot djurmisshandel (ja, newsflash: päls kommer till genom misshandel av djuren). Vad är din anledning till att uppmuntra pälsindustrin? Ge ett relevant svar som inte har med "mode" att göra och som ej går att motargumentera, jag utmanar dig.


Och till Sofie här ovanför: Pälsindustrin fortsätter att misshandla djur och producera fram päls så länge det finns konsumenter som köper produkterna. Annars skulle de inte tjäna något på det och helt enkelt få hitta ett annat arbete, do I need to say more?
Tro mig, jag har hört av mig till minkfarmerna här i Sverige, men det är rätt svårt att kontakta de som bär ansvaret i Kina, då det är oerhört vanligt (och tillåtet) med djurplågeri där, och det kommer att fortsätta att vara tillåtet så länge som vi människor uppmuntrar beteendet genom att efterfråga päls på våra jackor/mössor/vantar etc. Därför är det enklare att sprida budskapet till konsumenterna, för slutar de köpa så slutar vi importera och då får de sluta producera. Det är så otroligt logiskt!

Skrivet 2013-12-10 kl. 22:04:46
Michaela //

Tur att se att det finns en del kommentarer här som skriver med respekt mot djurlivet. Behöver förmodligen inte skriva allt för mycket för att du ska förstå Zara, men lidandet miljontals djur får utstå för att en del människor är så fruktansvärt nonchalanta och naiva är sorgligt. Du som är känd och kan påverka så många människor till något gott borde göra det istället för det här. Du sjönk i mina ögon rejält.

Skrivet 2013-12-10 kl. 22:32:06
Delara //

Hej!
Du är en otroligt begåvad tjej! Minns att jag såg dig när du var med i talang. Det var många med mig som häpnade över din fantastiska röst, scennärvaro och unga ålder!
Det är säkert många unga tjejer som ser upp till dig!
Därför är det extra viktigt att du inte gör reklam för päls.
Bästa Zara, djur lider oerhört bara för att vi ska ha en pälsdetalj på en jacka (som i detta fall)
Du verkar vara smart och godhjärtad.
Kan du tänka dig att ta avstånd från päls? När det gäller päls så är det inte så att djuren blivit mat och man tar pälsen som blivit över. Utan de dödas endast för sin päls.
De torteras och lider något oerhört.
Vill du ta del av detta?
Vilken hjälte du skulle vara om du la upp i din blogg om varför du inte bär päls och ta avstånd från detta.
Så många skulle ta efter dig, det tror jag verkligen :)
Kom igen! Det här är lätt och päls är så onödigt lidande, det är tortyr som så lätt kan tas bort :)
Svara gärna på detta.
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Delara

Skrivet 2013-12-11 kl. 13:43:08
Delara //

Självklart använder jag inte dun. Men sen är det inte samma sak. Att ta bort köttindustrin är svårt och kommer troligtvis inte hända på snabb tid. Dun är en restprodukt ( om det inte är från levande plockade fåglar, vilket är fruktansvärt!!!!!!)
Päls däremot är totalt onödigt. Vi äter ju inte pälsen ;) och vi fryser inte utan den :)
Köper man produkter med päls så bidrar man till plågeriet.
Sofie Gustavsson, tycker du då att det är ok att bidra till barnslaveri spänger du inte plågar barnen?
Jag tycker inte man ska skylta med päls men om ni vill ha päls, köp secondhand. Då bidrar ni inte till pälsindustrin men däremot så gör man "reklam" och fler kanske vill ha :(
Vi kan göra världen bättre :)
Att ta bort pälsindustrin är ett lätt sätt i rätt riktning :-)

Skrivet 2013-12-11 kl. 13:52:21
Delara //

Sofie. Konsumenterna är djurplågeriet lika mkt. Utan dom ingen pälsindustri.
Sen ska man givetvis vara på de som äger farmar, politiker ect.
Hoppas du tar avstånd från päls :)
En sån liten sak som att bojkotta päls gör att tortyren försvinner.
Och alla vill vi väl värna om djuren! :)

Skrivet 2013-12-11 kl. 13:57:36
Annalisa //

Hi! What size your jacket is? And what size you usually wear? :)

Skrivet 2013-12-13 kl. 11:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0