nå din fulla potential - tävling

 
Idag har jag pluggat med min läxis från My Academy. Som de flesta vet hjälper Emir, som han heter, mig med matte och alla NO-ämnen. Jag har även en annan jättesnäll tjej i spanska. Jag tycker det funkar superbra och Emir har hjälp mig i mer än ett år nu. Nu är det bara 36 dagar kvar till nationella proven i matte! Hjjeeeelllppp.. Jag har verkligen svårt att fokusera på något jag inte tycker är roligt (som matte hehe) därför tycker jag att det är så bra att ha läxhjälp för då sitter man verkligen där i 2 timmar och pluggar samtidigt som det faktiskt blir roligare. Det är så värt! för trust me, det visar sig på proven! 
 
Det här är mest till alla 97or! Jag har fått chansen att tävla ut intensivkurser i just matte värde 1695 kr eftersom nationella är så snart! My Academy har sina intensivkurser i Stockholm, Göteborg och Malmö 4-5 maj. Då går man en helg med en grupp som består av max 12 personer där alla ligger på samma kunskapsnivå, 4 timmar om dagen och bara läser matematik! För att vara med och tävla så ska ni kommentera inlägget med namn, motivation om varför just du ska vinna och mail. Glöm inte skriva vilken stad ni vill ha intensivkursen i. Det finns även intensivkurser i gymnasienivå såklart. Jag drar en vinnaren om 3 dagar! Annars kan ni hitta deras hemsida hääääääär.
 
Lycka till!

Madeleine Lindof //

Madeleine Lindoff
[email protected]

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:41:03
Mathilda:)) //

Mathilda!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:43:43
Madeleine //

Glömde skriva vilken stad..
Så skickar igen, så vimsig är jag haha!
Madeleine Lindoff
[email protected]
Götebooooooorg! :)

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:46:43
Linn Inkerö //

Linn! :D

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:47:07
Anonym //

Ville bara säga super tack för att du ville gratta mig går! O tack för bilderna o autografen, betydde sjukt mycket! Du är min förebild! Min bror blev jätte avundsjuk för han gick precis när du kom, precis när du gick upp för den lilla trappan såg jag att de va du o sa direkt "PAPPAPAPPAPAPPA! ZARA LARSSON SITTER DÄR BREVID OSS" har följt dig sen 2008, jag ska bli stjärna, talang osv.. Du är grym!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:49:05
Btw //

Det var från Kaisa från fridays igår btw!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:51:26
Sandy //

Stoockhooolm! :D

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:53:22
Emelie Wheeler //

Stockholm!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:54:52
Jonna Book //

Jonna Book
[email protected]
Vill ha det i GÖTEBORG isåfall! Skulle betyda jätte mycket då matte är mitt sämsta ämne och skulle kännas super bra om man fick hjälp i det innan NP!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:57:10
Olivia //

Olivia
Göteborg
Matte
[email protected] :)

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:57:12
Philippa Galonja //

[email protected]
Malmö!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:57:53
Elin Berndtsson //

Jag vill jätte gärna vara med i denna tävlingen.
Jag bor i Göteborg och skulle därför vilja ha kursen där!
Kraaaaam på dig söta Zara!

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:58:17
URL: http://nattstad.se/elinb
Ida //

Götebooorg

Skrivet 2013-04-14 kl. 22:58:59
Ida //

Göteborg! Skulle såååå gärna vilja ge denna kursen till min twin

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:00:24
Elvira //

Stockholm! Wow de här är verkligen någonting jag skulle behöva då jag har stora koncentrationssvårigheter, speciellt när de gäller matte!

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:05:15
filippa //

Malmö!, matte är mitt sämsta ämne så jag hade väldigt gärna velat vinna heh, som alla andra, men tack för en super bra blogg zara!

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:06:11
Amanda //

Amanda Hartvigsen
Göteborg

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:07:13
Nadeen //

Lycka till allihopa! Tror inte att det finns i Skellefteå .. Och så är jag inte 97:a..:(

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:07:35
URL: http://Nadeens.blogg.se
Emma //

Va skönt med läxhjälp!

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:12:23
URL: http://emmafranssson.blogg.se
Louise //

Göteborg. Detta vore jättebra, har ett gymnasium som jag verkligen vill komma in på! :)

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:17:05
Elin //

Umeå!

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:18:09
URL: http://www.amandaoelins.blogg.se
Matilda //

Göteborg! hade verkligen varit sååå behövligt nu inför nationella!! puss

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:23:13
Elvira Johansson //

Stockholm :)

Skrivet 2013-04-14 kl. 23:30:50
Alicia //

Jag hade gärna velat gå på intensivkurs i Malmö. Nationella i nian gick bra och jag kan säga att matte var ett av mina starka ämnen vilket också ledde till att jag valde ekonomi. Nu kan jag mer se det som ett lite mindre klokt val och matten blir allt svårare och svårare. Jag hade verkligen behövt denna kurs för att fortsätta hänga med och kunna klara nationella på den nivå jag vill ligga på.

Skrivet 2013-04-15 kl. 00:16:49
Alicia //

Glömde skriva att jag isåfall jättegärna hade velat gå på kursen i matematik 1b och 1c som antingen är den 11-12 eller 18-19 maj, det hade betytt så otroligt mycket.

Skrivet 2013-04-15 kl. 00:20:22
Sara //

Vill verkligen komma in i min dröm Gymnasium men det fattas lite poäng från matten.
Har lite svårt med matten, så skulle vara väldig tacksam om du förverkligade min DRÖM ... Intensivkursen vill jag ha i Stockholm Tack

Skrivet 2013-04-15 kl. 01:04:36
Emma Westerlund //

Jo jag är ingen 97a utan en 00a. Men jag har 3 syskon som är 07or. 1 riktig syster & 2 extra. Och jag vet att min riktiga tycker att det är jätte svårt med matten. Jag ser liksom hon sitta vid köksbordet jätte ofta hela dagar och bara pluggar. Och då blir hon sur av att bara plugga och blir på dåligt humör så är hon inte så jätte glad/snäll. Så det hade varit jätte snällt om jag vann för då hade jag kunnat hjälpa min syster eftersom hon behöver det.
Och så vet jag att hon vill komma in på något gymnasium med IT inriktning och där är det höga poäng i matte som behövs. så jag hoppas verkligen jag vinner.Jag vill ha i Göteborg om jag Vinner! :)
[email protected]

Skrivet 2013-04-15 kl. 02:35:39
Elvira //

Kolla in våran blogg i veckan och vinn fina priser. Bl.a. Krämer och parfymer

Skrivet 2013-04-15 kl. 07:20:09
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Nicole Landin //

Hej jag heter Nicole och jag är 97a så jag skall också ha MA nationella snart. Jag är verkligen super nervös för jag är SÅ dålig på matte, de är helt sick att de ens går att vara så dålig som jag är haha... Det är en utav mina hat ämnen och jag skulle gärna vilja få möjligheten till att få hjälp med det. Så att jag har en chans att klara nationella.
Jag bor i Göteborg.
Kram

Skrivet 2013-04-15 kl. 07:21:31
Karin //

Hej! Min skola har inte tagit ordentligt med ansvar för sina elever då jag och min klass har gått utan matte läraren under en längre period och vi ligger då redan efter, därför är det här en guldvärd chans för mig att klara av NP och mattekursen för att komma vidare till gymnasiet till hösten. Om jag får denna chansen skulle jag vilja läsa i Stockholm. Kram!

Skrivet 2013-04-15 kl. 07:38:14
Barbro //

Namn:Barbro citron
Mail: [email protected]
Detta hade varit super bra! Det hade känts som en lättnad att få åka dit de dagarna och verkligen fokusera. Sen känns det dessutom otroligt skönt att man slipper sin lärare.. Det är så svårt att fråga henne då hon (oftast andra lärare också) "betygsätter" ens frågor. Jag struntar därför ofta i att fråga och då är det ju svårt att få chans att utvecklas. Jag går också i nian så det är super att kursen är i matte då det är det provet alla säger är tuffast... Tack så mycket för att du ställer upp på att göra en sån här tävling! <3

Skrivet 2013-04-15 kl. 08:35:57
Miranda //

Göteborg!
Jag heter miranda och har F i matte och om jag ska klara ett E så sa min lärare att nästan allt hänger på nationella nu. Så hade hjälpt mig hur mycket som helst eftersom ingen i min familj är bra så de kan lära mig. Klarar jag e och kommer in på gymnasium blir jag verkligen super super super glad och stolt!!

Skrivet 2013-04-15 kl. 09:53:31
URL: http://mirandafredriksson.blogg.se
lina //

jag behöver faktis matte hjälp..jag har bara et E...jag börjar blir sämre och sämre....men jag klarar mig ändå..tack och lov min bror hjläper mig plus jag få en lärare hem hos mig min mamma betalar...han e snälla

Skrivet 2013-04-15 kl. 10:02:33
Rebecka //

Stockholm

Skrivet 2013-04-15 kl. 10:37:52
julia johansson //

Fina bilder! :)

Skrivet 2013-04-15 kl. 11:13:01
URL: http://fotarjulia.blogg.se/
Jenny //

haha åh vad skönt med läxhjälp

Skrivet 2013-04-15 kl. 12:15:32
URL: http://jennyljungkvists.blogg.se
Emma //

Jag bor i Borås och skulle därför vilja ta kursen i Göteborg. Anledningen till att jag vill ta denna kurs är för att jag på nationella i svenska gjorde riktigt dåligt ifrån mig för att jag var så jäklans nervös, det kommer inte bli bättre på matten. Så för att mina nerver ska lugnas lite skulle det kännas bra att veta att man kan det som kommer på provet!
Puss och kram
[email protected]

Skrivet 2013-04-15 kl. 12:32:16
alexandra //

Jag skulle ljuga om jag säger att jag har svårt för matte och behöver denna kursen för att få ett e - för det behöver jag inte. Jag har alltid haft ett C i matte men jag har precis blivit frisk från körtelfeber så jag har missat rätt mycket. Jag blir stressad när jag ser att det inte är långt kvar. Jag behöver verkligen behålla mitt C så jag kommer in på ekonomi som jag vill läsa på gymnasiet. Det skulle vara helt otroligt om jag skulle vinna. Om jag vinner så vill jag ha intensivkursen i Göteborg. Kram!

Skrivet 2013-04-15 kl. 12:38:34
Fanny //

Jag skulle väldigt gärna vilja vinna en intensiv kurs nu inför nationella proven för att känna mig säker nu. Jag skulle behöva den här sista knuffen nu för att kunna prestera riktigt bra. Eftersom att när jag sitter och pluggar så känner jag att jag behöver bli något säkrare på vissa områden, och jag har inte råd med att sänka mig i Matten.

Om jag skulle vinna, så skulle jag vilja gå kursen i Göteborg. Kram!

Skrivet 2013-04-15 kl. 13:04:34
Isabel //

Jag skulle verkligen behöva en heldag med bara matte då det är mitt sämsta ämne som jag skulle behöva höja och få en knuff i på riktigt. . Hade varit suuper då jag även bor i Göteborg.
Somsagt, jag skulle verkligen behöva en mattekurs och jag hade varit otroligt tacksam.
Kramar och lycka till med sången och bloggandet. Otroligt rolig blogg.

Skrivet 2013-04-15 kl. 13:05:05
Lou //

Åh, typ den ända tävlingen jag känner att jag borde anmäla mig till för mitt eget bästa.
Har just nu underkänt i matte (F), och måste verkligen få godkänt i det för att över huvudet taget komma in på något gymnasium. Tycker matte är det svåraste ämnet, så att få bra hjälp med den skulle vara guldvärt. Är mest orolig för mitt F, så hoppas verkligen att jag får möjlighet till denna hjälp. Behöver den verkligen.
Kursen i Stockholm också!

Skrivet 2013-04-15 kl. 14:23:00
Ebba //

Hej Zara! Såg denna tävligen innan idag och tänkte väl typ att det skulle vara bra för mig eftersom jag inte är så bra på matte. Fick även reda på att jag inte hade kommit in på min förstavals skola idag, vilket suuuger. Och eftersom jag då vill höja mina betyg så mycket som möjligt (för att ändå försöka komma in på skolan) så är matte förstås inget undantag! Har nationella snart och vill så gärna få bra på det! Jag vill få dessa kurser i Malmö isånafall! Kram!! Åh hoppashoppashoppas

Skrivet 2013-04-15 kl. 14:36:08
Elin //

Precis som du säger, om man inte tycker det är roligt så blir det svårare. Jag tycker det är skitsvårt .. just för att jag inte tycker det är kul. Men grejjen är att när jag väl blir insatt i de så tycker jag de blir roligare och jag känner att jag förstår. Dock så händer detta inte ofta... Att jag blir insatt. Därför tror jag att plugga en hel helg vore perfekt för mig, så jag verkligen blir insatt i de och får chansen att lära mig. Jag är suuuper nervös inför nationella och jag tror detta skulle vara en stor hjälp för mig. Jag går på mattestugor två gånger i veckan utanför skolan men det hjälper inte. Detta vore en stor möjlighet för mig att nå min dröm inom skolan, lol de lät töntigt men att klara nationella i matte är något som jag själv skulle bli överlycklig för. Framförallt mina föräldrar som tjatar på mig om att plugga matte varje dag. Jag skulle känna mig riktigt stolt inom min prestation i skolan för en gång skull. Jag bor i Göteborg. Kram Elin

Skrivet 2013-04-15 kl. 14:50:26
Susanne //

Susanne Lindfeldt och jag skulle vilja ha den i Göteborg! :)
Går i nian nu och har valt teknik på gymnasiet eftersom jag tycker matte är kul att lära mig och det är absolut min dröm att jobba med något inom teknik, har väldigt svårt för det dock och jag har kollat på en intensiv kurs innan men har aldrig haft pengar till det riktigt, så detta är en jätte bra möjlighet och jag skulle verkligen ta vara på det!

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:05:04
URL: http://lindfeldts.blogg.se
Lovisa //

Har du kommit in på södra Latin?

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:27:04
Anonym //

nice rumpa du har zara xD

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:28:21
Lisa Segerkvist //

Elisabeth Segerkvist men kallas för Lisa
[email protected]
Stockholm i så fall!

Det skulle vara super bra och kul om jag fick vinna för matte är mitt sämsta ämne, jag suger verkligen på det så det skulle vara bra med lite hjälp inför nationella proven jag är jätte nervös inför det...

Kramar!

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:36:07
URL: http://lisasegerkvist.blogg.se
Ida //

Ida Eriksson (går i nian) och jag skulle vilja ha i Göteborg!
Jag har alltid haft jobbigt med matten just för att jag tycker det är svårt vilket har gjort att jag alltid prioriterar andra ämnen före och då har jag istället hamnat efter. Varför jag ska vinna är för att jag vill höja mig i matten och jag tycker inte min matte lärare räcker till riktigt på den punkten samt vill jag känna ett större lugn inför nationella så jag kan göra så bra ifrån mig som möjligt :)

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:43:03
Emmy //

Emmy Andersson
Kalmar/Öland

Tkr matte är ett jätte roligt ämne verkligen men har lite svråt för att förstå den högre nivån (A) så skulle gärna vilja förbättra mig och höja mig nu på nationella innan jag går ut 9an!Sen att träffa andra och umgås med och inte bara klassen, tror det skulle vara jätte nyttigt och verkligen till stor hjälp att få höra hur andra tänker så man kan få nya tips och idéer.

kramizar :)

kramar

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:48:09
Luna Okbay //

Omg, detta är det bästa tillfället för mig att få hjälp! Är nog ödet!! har svårt för matte och har muntliga nationella i MA nästa vecka. Jag skulle lätt behöva hjälp så att jag kommer igång och får grepp på det här! Detta skulle seriöst betyda mycket!

Luna Okbay
Stockholm

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:56:55
Anonym //

såg nyss att det var 4-5maj, men skulle ändå vara jätte bra för mig1 behöööver detta som fan

Skrivet 2013-04-15 kl. 15:58:37
Olivia //

Hola ;), jag skulle väldigt gärna vinna för att jag vill väldigtväldigtväldigt gärna komma in på gymnasiet jag sökt och då krävs det att jag höjer mig i matte!
Jag bor i Stockholm

Skrivet 2013-04-15 kl. 16:15:24
Maja //

Hej Zara! Jag ska gå Natur på gymnasiet för att min stora dröm är att bli läkare. Men jag har ganska svårt med matten. Så detta hade betytt jätte mycket om jag fick den chansen. Jag bor utanför Göteborg så jag vill ha den i göteborg såklart. Kram på dig!

Skrivet 2013-04-15 kl. 16:23:48
URL: http://majalundgren.blogspot.se
Alma o Tekla <3 //

www.altee.blogg.se

www.altee.blogg.se

www.altee.blogg.se

www.altee.blogg.se

Skrivet 2013-04-15 kl. 17:03:07
URL: http://altee.blogg.se
Steffi Kilic //

Jag har alltid haft svårt för matte, oavsett hur mycket jag än övar inför proven får jag ständigt samma resultat. Detta påverkar såklart mina betyg i andra skolämen då jag förlorar motivationen väldigt lätt. Eftersom jag har nationella om en månad skulle denna kurs vara helt PERFEKT (ja, perfekt) för mig och jag kan göra proven utan att oroa och stressa upp mig, men även få min motivation tillbaka.! Jag bor i Stockholm! :)

Skrivet 2013-04-15 kl. 17:13:06
URL: http://iam-born-free.tumblr.com
Natalie //

Hej! jag skulle gärna vilja vinna för att jag verkligen verkligen behöver ta tag i skolan igen, allt går bara utför just nu. kommer sänka mig i matte garanterat och jag behöver den poängen. får inte den hjälp jag behöver i skolan!

Stockholm!

Skrivet 2013-04-15 kl. 17:16:45
filippa //

Jag skulle jätte gärna vilja vinna för jag har sån himla ångest inför mattenationella. Jag har ganska svårt för matte och jag har kollat på denna intensivkursen men har tyvärr inte råd just nu. Skulle också vara bra för jag är inte säker på att jag kommer in på det gymnasiet jag sökt och detta skulle kunna hjälpa mig höja mig och på så sätt komma in. Göteborg :)

Skrivet 2013-04-15 kl. 17:26:04
Bisa //

Jag vill gärna vinna för jag skulle verkligen behöva kursen. Kag är inte dålig på matte, men kag är inte bäst trots att jag vill det. Hade varit ett steg mot målet att få kursen.

Göteborg

Skrivet 2013-04-15 kl. 17:51:18
URL: http://bisas.se
Therese //

Jag skulle så gärna vilja vinna..åhhhh liksom mamma och pappa ska ge mig 500 spänn om jag inte får ett F, och inte bara för pengarna. Men jag Vill så gärna klara av detta! Skulle bli till en sådan hjälp! Stockholm!

Skrivet 2013-04-15 kl. 18:00:38
Andrea //

Andrea (97:a)
Stockholm
Jag vill att det ska gå bra för mig på matten i nationella och sen vill jag testa läxhjälp för att veta om jag ska beställa det till gymnasiet.

Skrivet 2013-04-15 kl. 18:01:17
isabella //

jag vill va med och tävla! vill verkligen få bättre betyg i matten:)

Skrivet 2013-04-15 kl. 18:45:52
URL: http://irsp.blogg.se
Ella //

Jag vill supergärna vara med. Fast inte till mig själv utan till min storebror, Love, som då går i nian. Skulle bara vara himla roligt att ge honom det. Haha, han är bara så stressad inför alla nationella och skulle vara himla kul att överraska honom med extra hjälp! och så jäkla bra med alla tävlingar du har! LOVIN IT
Bor förresten i Malmö!! :)

Skrivet 2013-04-15 kl. 19:05:10
Oscar Johansson //

Är dålig på matte. har panik inför NP hjälp. stockholm

Skrivet 2013-04-15 kl. 19:19:59
theater.blogg.se //

Fin blogg:)kolla gärna in min:)

Skrivet 2013-04-15 kl. 19:20:03
URL: http://theater.blogg.se
Big T //

Som FD anställd på MyAcademy så kan jag rekommendera er att göra det svart istället. Emir får just nu ut cirka 25% av de pengar ni faktiskt betalar, resten går i skatt och till företaget. Dessutom skulle Emir slippa all den formalia osv företaget kräver av honom.

Och för er andra som ännu inte prövat MyAcademy kan jag tala om att de även anställer folk utan särskilt djup kunskap i ämnet. Skulle aldrig någonsin vilja anställa en förstaårs-gymnasieelev som handledare, för de besitter inte den djupare förståelsen för ämnet än. Fast hur kan företaget veta det? Enda "prov" som gjordes var att lösa en enkel uppgift under intervjun.

Rekommenderar er istället att sätta upp lappar på tekniska högskolor/universitet. Där finner ni riktig kompetens som dessutom är billigare :)

Tjing

Svar: Emir går på KTH och läser kemi och fysik i trean, och jag är väldigt, väldigt nöjd. :)
zara

Skrivet 2013-04-15 kl. 19:23:26
Zack Fonzons //

jag har så svårt i skolan och klarar inte av matten så bra. om jag inte får 'C' på mitt nästa prov skickar min familj mig till internatskola och avlivar mina hundar. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=222540401181545&set=t.100002767594674&type=3&theater

Skrivet 2013-04-15 kl. 19:53:18
URL: http://zackish.blogg.se
Noor //

Jag vill vinna en kurs för att jag ligger verkligen på gränsen poängmessigt för att komma in på mitt drömgymnasie. Dessutom har vi inte haft en mattelärare på hela terminen och nu har vi fått en ny som enbart bedömmer np för att vår gamla lärare tog med sig allt betygsunderlag, vilket är trist. Därför behöver jag extra hjälp. Bor i Malmö

Skrivet 2013-04-15 kl. 20:16:04
Gaby //

ni har väll också so np imorgon?

Skrivet 2013-04-15 kl. 20:20:30
URL: http://finest.se/gabysweden
Natalie //

Hej!

Mitt namn är Natalie och jag har under hela min livstid varit väldigt svag i matematik. Många tårar har fallit från min kind när jag möts av resultaten på proven. Skolan betyder något otroligt för och jag vill med hela mitt hjärta göra mina föräldrar stolta och för en gångs skull visa upp ett bra resultat.

Vi har försökt och det är massvis med lärare som har gett mig hemstudier men ingen kan fortsätta för att det är för långt bort men Malmö är nära. Jag ägnar all tid åt skolan och det här vore en dröm att fä sådan hemhjälp för att uppfylla drömmen och ett bra matematikresultat. Kram Natalie

Skrivet 2013-04-15 kl. 20:28:03
Linn I //

Hej!

Jag skulle vilja vinna en intensivkurs i Göteborg, och anledningen till att just jag vill vinna är att:
Under hela grundskolan har jag varit usel på matte, jag har haft bra lärare fram tills 6an i matte och då gick det väl ändå hyfsat bra.. Men katastrofen skedde i 7an när jag började på en ny skola med ny mattelärare. Jag har otroligt svårt att förstå när hon förklarar och hon gör bara allt tusen gånger krångligare.
Jag vet att jag kan, men hon är hindret.
Varje gång efter prov hamnar jag på betyget D, visst det kanske är bra för vissa men jag vet att jag kan bättre än så.

Och genom en intensivkurs kan jag äntligen få visa min lärare att jag faktiskt är bättre än så!! Jag har under ett tag nu funderat på detta med intensivkurs med my academy. Men jag som har skilda föräldrar har det ju då lite tufft på den ekonomiska fronten. Och det skulle betyda jättemycket om jag vann!! :)





Skrivet 2013-04-15 kl. 21:33:55
Jasmine L //

Hej, under hela min uppväxt har jag haft svårt för matte och tyvärr så fick jag inte extra stöd i matte förrens jag gick i åttan.

Jag har haft F/IG i matte på varje betyg vi har fått och jag har det även nu med.
Jag ligget fortfarande på F/IG nivå och riskerar att få F/IG i slutbetyg, även om jag har utvecklats enormt inom matte sen jag började högstadiet.
Får jag F/IG kommer jag inte komma in på den linjen jag vill gå i gymnasiet eftersom matte är ett kärnämne och de kräver att man har godkänt i det.

Jag skulle verkligen behöva extra stöd i matte utanför skolan också, för jag har verkligen svårt för att sätta mig hemma och plugga på just matte, hur mycket min lärare tjatar på mig så finner jag ingen ro när jag sitter hemma och försöker jobba med matte. Det går endast när jag är med en lärare eller någon som är kunnig på matte och som kan hjälpa mig.

Det skulle betyda så himla mycket om jag vann den här intensivkursen för jag är verkligen i ett desperat behov av den!! Kramar Jasmine

Skrivet 2013-04-15 kl. 22:07:32
URL: http://ljungberg.blogg.se
Jasmine L //

Hej, under hela min uppväxt har jag haft svårt för matte och tyvärr så fick jag inte extra stöd i matte förrens jag gick i åttan.

Jag har haft F/IG i matte på varje betyg vi har fått och jag har det även nu med.
Jag ligget fortfarande på F/IG nivå och riskerar att få F/IG i slutbetyg, även om jag har utvecklats enormt inom matte sen jag började högstadiet.
Får jag F/IG kommer jag inte komma in på den linjen jag vill gå i gymnasiet eftersom matte är ett kärnämne och de kräver att man har godkänt i det.

Jag skulle verkligen behöva extra stöd i matte utanför skolan också, för jag har verkligen svårt för att sätta mig hemma och plugga på just matte, hur mycket min lärare tjatar på mig så finner jag ingen ro när jag sitter hemma och försöker jobba med matte. Det går endast när jag är med en lärare eller någon som är kunnig på matte och som kan hjälpa mig.

Det skulle betyda så himla mycket om jag vann den här intensivkursen för jag är verkligen i ett desperat behov av den!! Kramar Jasmine

OBS!! Glömde skriva vart jag skulle vilja ha intensivkursen men det är iallafall i Stockholm

Skrivet 2013-04-15 kl. 22:08:59
URL: http://ljungbergs.blogg.se
Julia //

Jag skulle vilja vinna en intensivkurs i Stockholm. Jag går i gymnasiet och har av någon dum anledning fått för mig att läsa matte fast jag egentligen kunde välja bort det.

Matte är hemskt. Jag tror aldrig att jag har haft så mycket ångest och gråtit så mycket över ett annat ämne. Jag skulle så sjukt gärna vilja ha en intensivkurs. Just nu har jag typ E-D i matte och det är verkligen inte okej. Jag vill läsa juridik på högskolan och då krävs det så äckligt höga betyg att jag typ vill svimma. MEN JAG VILL. JAG VILL SÅ GÄRNA LYCKAS. Förlåt för att jag låter fett desperat nu. Men det är jag ju. Och jag skulle verkligen bli så galet glad om jag fick hjälp. Jag vill inte gråta på min student.

Kram

Skrivet 2013-04-15 kl. 22:11:58
Ida Ödman //

Jag har skitsvårt för matte och har flera prov som jag inte klarat och för mitt val till gymnasiet så måste jag klara nationella för att kunna gå vidare. Göteborg :))

Skrivet 2013-04-15 kl. 22:47:45
Lisa //

Så liten du ser ut på den andra bilden.. !!känner inte dig men du är jättefin :)

Skrivet 2013-04-15 kl. 22:51:45
X //

Hej!
Jag är inte dålig på matte, eller har så särskilt svårt för det i alla fall. Men jag har sådana enorma problem med att koncentrera mig, och det är alltid det jag förlorar på. Jag vet att jag har potential att nå det betyg jag vill ha, men jag har verkligen inte självdisciplinen. Jag tror verkligen att det här skulle kunna hjälpa mig att nå dit jag vill, och det skulle betyda så obeskrivligt mycket för mig! För just nu panikar jag mest lite över hur jag lyckats kasta bort den här terminen, och känner mig helt värdelös, när jag vet att jag kan bättre. Det här skulle betyda så otroligt mycket för mig. Av lite olika anledningar vill jag helst inte skriva ut mitt namn, så jag kommer bara kalla mig för x för att det låter lite coolt ;) Men att vinna den här intensivkursen (i stockholm) skulle betyda så otroligt, otroligt mycket för mig!
Ha det bra, du är grym! Kram :)

Skrivet 2013-04-16 kl. 00:22:23
Hanna //

Hej! Jag är en tjej som verkligen skulle behöva en intensivkurs i matte. De senaste året har jag blivit sämre på matte och min mattelärare sa att jag verkligen behövde repetera inför nationella vilket oroar mig eftersom jag är urusel på att plugga. Min kocentrationsförmåga ligger alltså på noll. Jag försöker alltid men det slutar med att jag börjar göra andra saker istället (t.ex lyssna på musik, kolla på tv, sjunga osv...)
I skolan har vi fått en ny mattelärare som är riktigt dålig på att förklara och jag förstår mindre och mindre och blir bara mer och mer stressad inför nationella och kommande matteprov. Den här intensivkursen skulle verkligen vara till stor hjälp och jag tror att det skulle bli roligare att plugga om man är flera stycken i samma sits och dessutom har personer som är där för att hjälpa en och förklara. Jag skulle alltså bli väldigt tacksam om jag vann.
Ifall jag skulle vinna så skulle jag vilja gå på intensivkurs i Malmö.
Tack för en bra blogg, kram! :)

Skrivet 2013-04-16 kl. 08:00:57
Malin //

Hängde inte riktigt med, kunde man tävla även om man inte är 97:a? Går andra året på gymnasiet och skulle hemskt gärna vinna en intensivkurs i Stockholm! :)

Skrivet 2013-04-16 kl. 14:27:06
URL: http://maulins.devote.se
Malin //

Och just ja, jag vill vinna eftersom jag har det kämpigt i matten just nu, läser en svår kurs och får ingen vidare hjälp varken hemifrån eller i skolan.

Skrivet 2013-04-16 kl. 14:29:17
URL: http://maulins.devote.se
Michelle Lozada //

hej jag hetnaer michelle! jag skulle vilja vinna, jag är hur dålig som helst på matte, känner inte att det är kul längre. Jag tror att det kan bero på min klass, jag går en sjukt stökig klass, visst det är den bästa klassen och älskar personerna som går i den, men jag anser att jag kan koncentrara mig på till exempel matte lektionerna, man blir ju påverkad av sin omgvining. jag kämpar verkligen för att att kunna förstå men har så sjukt svårt att verkligen lära mig. jag är väldigt social också så det gör att om någon i klassen börjar prata tappar jag automatiskt konversationen. det skulle va helt sjukt att vinna med tanke på att nationella är om några veckor dagar och jag inte kan något alls. Jag bor förresten i Stockholm!

Skrivet 2013-04-16 kl. 15:36:44
URL: http://michelleloz.blogg.se
Emma //

Hej! Tycker det var skitkul att du hade en tävling som hjäper andra.Jag går första året på gymnasiet,har aldrig varit speciellt bra på matte,men matten i gymnasiet är sjukt svår.Om jag inte får E på nationella kommer jag behöva gå sommar skola vilket känns otroligt segt.Så att vinna den här kursen skulle vara så himla skönt.Tack annars för en bra blogg KRAM

Skrivet 2013-04-16 kl. 15:40:48
Maggie //

Jag är en 97 som oroar mig allt för mycket om matte nationella. Mitt mål är att höja mitt matte betyg men gång på gång lyckas jag inte... Därför vill jag verkligen vinna intensivkursen och sedan göra mitt bästa på NP. Om jag lyckas med provet,kommer jag att nå mitt mål även kmr jag att bli oerhört tacksam över att jag fick den här chansen!

Skrivet 2013-04-16 kl. 15:43:48
Maggie //

Förresten, jag skulle vilja åka till Stockholm!

Skrivet 2013-04-16 kl. 15:44:27
Ida //

Jag skulle otroligt gärna vilja gå den här intensivkursen! Jag har väldigt svårt för matte och är orolig över hur det ska gå på nationella proven. Det här skulle vara en chans för mig att repetera och lära mig mer och få en bra grund till gymnasiet!
Jag skulle vilja gå i Göteborg!
puss o kram, skummbanan

Skrivet 2013-04-16 kl. 18:10:25
Moa //

Matte är verkligen inte min grej! Jag är sjukt orolig inför provet och jag vet inte om jag kommer klara mig för jag har knappt godkänt på proven eller så, det är inte det att jag inte bryr mig om att plugga eller så utan jag förstår inte och i min skola är vi en ganska stor mattegrupp så kan inte alltid få den hjälp jag skulle behöva under lektionstid.. Vi har extra matte och så på min skola men jag är med i balgruppen vilket är under samma tid så jag kan tyvärr inte gå. Jag har verkligen stora svårigheter i matten och sen min farfar dog i Mars så har jag fått det ännu svårare att koncentrera mig i skolan alls men jag vill verkligen bli godkänd i matte nationella! Jag skulle verkligen behöva den hära kursen! KRAAM!

Jag är 97a och skulle vilja gå i stockholm

Skrivet 2013-04-16 kl. 20:54:23
Mathilda //

Heej jag skulle vilja vinna detta i Göteborg eftersom jag har ett stort intresse för matte men har svårt att koncentrera mig hemma och i skolan så skulle väldigt gärna vilja vinna den här till nationella, då jag kan få hjälp av en mer engagerad lärare som bryr sig!
kram

Skrivet 2013-04-16 kl. 21:25:26
Vendela //

Hej Zara! Jag går i en musikklass nia och älskar utmaningar. Min största utmaning är att jag ska nå ett B eller A i matte innan nians slut. Jag vill verkligen kämpa för att nå detta mål! Varje onsdag sitter jag i mattestugan efter skolan och kämpar 1-2 timmar med att bara räkna matte. Jag skulle vara SÅ glad och tacksam om jag fick möjligheten att lära mig ännu mer - det hade varit så stort för mig verkligen! Kramar Vendela

Skrivet 2013-04-17 kl. 07:39:23
URL: http://nattstad.se/vendelabe
Vendela //

Bor i Uddevalla så Göteborg är närmast! Kram
(Mitt inlägg hör ihop med det innan)

Skrivet 2013-04-17 kl. 07:40:49
URL: http://nattstad.se/vendelabe
Michaela //

Intressant blogg!
Jag har nyss startat en ny blogg där jag säljer lite smycken mm. (har inte hunnit lägga ut så mycket än) och bloggen är inte riktigt klar.
Men jag behöver någon som säger vad den tycker om den än så länge. Tips och idéer! Tack :)
http://followthewhiterabbit.blogg.se/

Skrivet 2013-04-17 kl. 11:02:22
URL: http://followthewhiterabbit.blogg.s
My Academy //

Vad roligt att det är så många som är intresserade av att vinna intensivkursen inför nationella provet i matte! Om du inte är en av tre lyckliga vinnare den här gången kan du ändå gå kursen till 10% rabatt om du skriver Zaras blogg i din anmälan. Gör din anmälan på: www.myacademy.se/grundskola-intensivkurser

Ang Big T:s kommentar ovan. Alla My Academys studiecoacher har en påbörjad alternativt en nyligen avslutad högskoleutbildning , kan visa upp sitt utdrag ur polisens belastningsregister och kommunicera effektivt i tal och skrift på svenska. Lönen är mellan 125-165 kr/timme och självklart är man försäkrad till, från och under sitt arbetspass. Det finns med andra ord många fördelar med att jobba vitt – varav den kanske främsta är trygghet. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här; http://myacademy.se/studentjobb

Skrivet 2013-04-17 kl. 15:00:24
URL: http://myacademy.se/gymnasiet-intensivkurser
Laura Rantonen //

Hej! Jag heter Laura Ratonen och jag skulle vilja vinna för att jag alltid har haft svårt för matte. Ända sen typ 2:an har jag tyckt att allt är jätte svårt och mina lärare har inte tålamod nog att sitta och förklara för en elev som inte förstår efter första genomgången. Skulle vara super kul att åka på denna kurs så man förbereder sig inför nationella! (Är 97:a) MvH Laura

Ps.. OM jag vinner så vill jag gå kursen i stockholm!! Mail: [email protected]

Skrivet 2013-04-17 kl. 16:19:35
URL: http://lakris.blogg.se
Saron //

Hej Zara
Jag liksom dig går i nian och liksom dig har matematik varit det ämne jag fått kämpa hårt med. Det har nu gått så långt att jag finner mig själv i förtvivlan över matte ifrågasättandes om jag verkligen är så hopplöst dum och inkapabel som en lärare en gång påstod. Jag drömmer varje dag om att bli läkare, det är det som liksom din kärlek för sången inger mig glädje och vilja.Att få den här kursen skulle kunna hjälpa mig så mycket, inte bara i nationella utan förhoppningsvis ge mig den uns självförtroende som behövs för att jag ska ha modet att söka naturlinjen,och därmed följa min dröm. Jag bor i STOCKHOM. Tack Zara och My academy för den här möjligheten!

Skrivet 2013-04-17 kl. 18:42:34
Saron //

Hej Zara
Jag liksom dig går i nian och liksom dig har matematik varit d
et ämne jag fått kämpa hårt med. Det har nu gått så långt att jag finner mig själv i förtvivlan över matte ifrågasättandes om jag verkligen är så hopplöst dum och inkapabel som en lärare en gång påstod. Jag drömmer varje dag om att bli läkare, det är det som liksom din kärlek för sången inger mig glädje och vilja.Att få den här kursen skulle kunna hjälpa mig så mycket, inte bara i nationella utan förhoppningsvis ge mig den uns självförtroende som behövs för att jag ska ha modet att söka naturlinjen,och därmed följa min dröm. Jag bor i STOCKHOM. Tack Zara och My academy för den här möjligheten!

Skrivet 2013-04-17 kl. 18:45:43
Saron //

Hej Zara
Jag liksom dig går i nian och liksom dig har matematik varit d
et ämne jag fått kämpa hårt med. Det har nu gått så långt att jag finner mig själv i förtvivlan över matte ifrågasättandes om jag verkligen är så hopplöst dum och inkapabel som en lärare en gång påstod. Jag drömmer varje dag om att bli läkare, det är det som liksom din kärlek för sången inger mig glädje och vilja.Att få den här kursen skulle kunna hjälpa mig så mycket, inte bara i nationella utan förhoppningsvis ge mig den uns självförtroende som behövs för att jag ska ha modet att söka naturlinjen,och därmed följa min dröm. Jag bor i STOCKHOM. Tack Zara och My academy för den här möjligheten!

Skrivet 2013-04-17 kl. 18:45:50
Yana Andryevskaia //

jag bor i Lessebo en by som är väldigt liten och som nästan ingen känner till men utanför Växjö:D
Detta vore jättebra, har ett gymnasium som jag verkligen vill komma in på! :)

Skrivet 2013-04-17 kl. 21:02:03
URL: http://yyanaa.myshowroom.se
emma //

Jag hete Emma och går i åttan och skulle vilja vinna för att.. jaa.. jag älskar matte! Lixom det är antingen rätt eller fel, det finns som ingenting mittemellan. Och allt är så logiskt, om man kan grunderna så kan man lista ut mycket.. man kan verkligen sätta igång hjärncellerna! ;) Jag lyssnade på en jättebra föreläsare en gång som gav mig all insperarion, han sa att DET ÄR BRA OM NI INTE FATTAR, fattar du inte och försöker så blir du bättre och bättre. Sitta och jobba på en uppgift och ge den all tid är bättre än att checka facit och jobba fort. Jag skulle vilja vinna för jag skulle sååå gärna vilja gå på intensivkursen du beskriver, jag skulle njuta av det och göra det jag älskar! :)

Skrivet 2013-04-17 kl. 22:34:07
Anonym //

[email protected]/mone

Skrivet 2013-04-17 kl. 23:06:47
moneeee //

[email protected]/mone stad stockholm

Skrivet 2013-04-17 kl. 23:11:46
Gabriella //

Hej, jag tycker att matematik är ett viktigt ämne. Förr tyckte jag att det var roligt men tyvärr fastnar jag på olika uppgifter och jag tycker inte att matematik är lika roligt längre. Jag skulle verkligen behöva få en extra skjuts framåt i matte för att få tillbaka glädjen. I augusti ska jag börja på gymnasiet och läsa ganska mycket matte, för att jag inte ska känna mig så spänd över hur svår matematiken kommer att bli skulle det vara jätte bra med extra ma nu.

Skrivet 2013-04-18 kl. 12:25:06
Anonym //

man ser din rumpa äckel

Skrivet 2013-04-18 kl. 14:54:44
Sophie //

Hej! Jag går första året på gymnasiet med samhällsvetenskap som linje. I början av detta året tappade jag all motivation jag hade och orkade inte längre hela skoldagar vilket gjorde att mina kunskaper i matematik fick ta stryk. Nu är det inte långt kvar till nationella och att jobba igenom hela matteboken hemma och samtidigt förstå allt kommer vara omöjligt. Mitt mål är att få godkänt på provet och slippa ha både matematik 1B och 2B nästa år, vilket jag inte kommer orka med. En intensivkurs i matte skulle vara guld värt för mig!
Göteborg.

Skrivet 2013-04-18 kl. 17:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0