the Anonymous: OpPirateBay

 
Ursäkta för att jag är lite efter med all detta, men vad exakt är det dom vill? Gratis fildelning? Ska dom göra en sån här stor grej för dom vill kunna ladda ned till exempel film gratis? Zzeerrriiööwwzzt? Haha är det jobbigt att gå till Hemmakväll? Jag förstår inte riktigt.. Skulle någon som vet det här bättre än jag förklara? Jag känner mig så korkad haha. 

Isabella //

HAha jag fattade inte först, var tvungen att fråga min SO lärare.. men de vill typ att alla i sverige ska få åtkomst till polisens register osv..

Skrivet 2012-10-08 kl. 19:30:07
Anonym //

Fin design!

Skrivet 2012-10-08 kl. 19:57:21
Rickard //

Det handlar främst om att stoppa censur på internet tror jag.

Skrivet 2012-10-08 kl. 19:58:45
Nina //

är dem svenska eller? vågar inte titta på videon haha...

Skrivet 2012-10-08 kl. 20:01:20
anna //

Poliser gjorde för några veckor sen en razzia i det hus där många fildelningssajter styrs, bla piratebay. Anonymous tycker att detta var fel och att man ska kunna ladda ner filer gratis. Därför stängde dom ner flera svenska sidor, bla riksbanken osv för att "straffa dem" :P

Skrivet 2012-10-08 kl. 20:59:05
Ella //

Fett scaryyy video. Men asså vad gör dom så jäkla upprörda. Dom ba: you know what we can do. The choice is yours. Wow dramatiskt liksom. Men vadå ska dom hacka sönder typ massa banker för att dom inte får se på film? Wtf

Skrivet 2012-10-08 kl. 21:22:00
URL: http://eellas.blogg.se
Ella //

Fett scaryyy video. Men asså vad gör dom så jäkla upprörda. Dom ba: you know what we can do. The choice is yours. Wow dramatiskt liksom. Men vadå ska dom hacka sönder typ massa banker för att dom inte får se på film? Wtf

Skrivet 2012-10-08 kl. 21:23:07
URL: http://ella.blo.gg
YOCO //

Visst kanske folk är bekävma utav sig men folk har kanske inte har råd att köpa allt du anser vara "billigt" här i världen. Och då utgår alla från den snabbaste vägen! :)
Eller vissa iaf!

Skrivet 2012-10-08 kl. 21:24:53
Maja //

Kan inte du vissa vad du har köpt från Lindex Missoni? :)

Skrivet 2012-10-08 kl. 21:36:52
Madeleine - Med den stora drömmen ♥ //

Jag vet inte riktigt heller, men dom har hackat sig in på olika sidor. Mer vet jag inte!

Kram :)

Skrivet 2012-10-08 kl. 22:42:34
URL: http://missnock.blogg.se
Ellen //

Den är fan asläskig! Jag vågar ens inte kolla på den... Jag får typ mardrömmar av att bara se den där masken. Men det handlar väl om att dem är upprörda över att man inte kan ladda ner gratis filmer, och hackar sig in på sidor och sånt för att de är arga...

Skrivet 2012-10-08 kl. 23:11:13
Natalie //

Men åhhhh dem är så töntiga leker coola med masken
"we are anonymous med rösten vill örfila dem puss

Skrivet 2012-10-09 kl. 06:47:00
C. //

Anonymous jobbar, bland mycket annat, för att stoppa censuren av internet och tror på fri fildelning. Fritt internet överhuvudtaget. När polisen/regeringen tar ner sidor såsom fildelningssidor (som de gjorde för någon vecka sedan) så tar Anonymous ner sidor som är polisens/regeringens. An eye for an eye, so to speak.

Lite tråkigt att människorna i kommentarerna inte har riktig koll på vad Anonymous är och dessutom förlöjligar dom. Kanske inte fullt lika kul när censur på internet sätts in och t.ex. youtubevideos tas ner bara för att de innehåller t.ex. svordomar eller personliga åsikter. Nu är inte det aktuellt i Sverige, men vem säger att det inte kan bli det om ingen kämpar emot det.

Maskerna de har på sig kan associeras med filmen "V for vendetta" <- som du absolut borde se. Har inget med Anonymousgrejen att göra, men filmen i sig är asbra, haha.

Och nej, alla har inte råd att gå på bio, köpa eller ens hyra film. Det finns massor av familjer som istället måste skrapa ihop till en sista mjölk i slutet av månaden.

Skrivet 2012-10-09 kl. 12:22:26
Saga //

fet fin blogg :D

Skrivet 2012-10-09 kl. 16:40:51
URL: http://sasakaka.blogg.se
Maja //

Det här har ingenting med saken att göra men jag undrar om du har några tips på snygga höstjackor?

Skrivet 2012-10-09 kl. 16:59:00
Isabella //

läste kommentarerna ovan, men vadfan om ingen skulle betala för att se film skulle ju ingen ha råd att göra film? laddar själv ner men ibland men att försvara det med att man inte inte borde behöva betala alls och att det är helt okej.. asså då kan man ju lika gärna sno mjölken i butiken, samma grej, nä men du fattar..

Skrivet 2012-10-09 kl. 22:26:31
Anonym //

Pantad är du

Skrivet 2012-10-12 kl. 13:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0