två största myterna

Hahaha någonting jag alltid börjar skratta åt är när folk säger att håren blir tjockare, mörkare och fler om man rakar benen och andra som säger att man får häng tuttar av bombshell. Hahahahaha hör ni inte hur det låter? Jag lovar er gott folk, raka er hur mycket ni vill, använd bombshell varje dag - Det blir ingen skillnad! För er som inte vet vad bombshell så är en BH med OTROLIGT mycket vaddering, man typ tar storleken på sina bröst x2. Det är ju lite falsk marknadsföring så att säga...
 
Arkivbilder..

Agnes //

Hahah håret ser ju bara mörkare ut för att det inte hunnit blekas någonting xD

Skrivet 2012-06-21 kl. 17:43:15
URL: http://agnesmadelene.blogg.se
Minioreo //

Oavsett vad man tror, så FÅR man tjockare, mörkare & tätare hår av att raka benen. Precis som att du skulle raka allt hår på huvudet så växer det ut mörkare, tjockare & tätare. Sådana som är mer insatta i denna fråga, vet

Svar: av topparna. Dock bryts inte hårstået av lika lätt och ''det håller bättre'' men om du rakar benen får du inte tjockare och mörkare hår, det bara känns som det eftersom det inte hunnit slitas och bleknat :)
zara

Skrivet 2012-06-21 kl. 20:36:48
Madde //

använder inte chloe bombshell? jag vet att du inte är hon men hennes bikini är väl så? ha en bra dag zara! ps. din blogg är så bra!

Skrivet 2012-06-21 kl. 23:12:17
mimmi //

man får slappare tuttar av bombshell och pushup.
det är för att om man använder det varje dag så har man ju det medans dom växer och då lär sig brösten inte att stödja upp sig själva, eftersom att det redan är så mycket stöd.

Skrivet 2012-06-21 kl. 23:43:57
Anonym //

Hahahaha vadå brösten ska lära sig hållas upp? Är du rolig eller? Bröst är inget annat än körtlar och fett herregud vad korkade människor. Blir ben hängiga också då och man får celluloider om man använder tighta jeans? Use your Brain.

Skrivet 2012-06-22 kl. 00:20:16
Madde //

Jag tycker Zara har ett poeng dar... Jag mener, jag anvander push-up varje dag fordi jag tyckar det ar mere komfortabelt på nått satt... Dom blir INTE hangiga, trust me, heller motsatt...

Det blir ju lite som nogon sa her, att det skulla bli på samma satt om man brukar tighta jeans, det for jag också, men mina ben er dom samma!

Skrivet 2012-06-22 kl. 01:46:16
Ninni //

När man rakar benen blir det tjockare och mörkare hår. Det är sant!
Och förstår inte varför du tar upp det i din bloggen?;)

Skrivet 2012-06-22 kl. 12:03:13
Lollo //

Hahah fast något som är ännu roligare är ju att det med håret är sant. Pga av att det inte är blekt, så visst blir det mörkare.

Skrivet 2012-06-22 kl. 12:16:04
Anonym //

HAHA OMG, HÅLLER MED DIG!

Skrivet 2012-06-22 kl. 17:26:39
enea //

man får inte häng tuttar av bombshell men det är sant med rakningen

Skrivet 2012-06-22 kl. 21:19:09
Lea //

Tro mig, Zara har alldeles rätt. Hår påverkas inte av att man klipper/rakar det, ni kan fråga vilken läkare som helst. Hår är döda celler och kan inte på nåt sätt påverka det som händer i kroppen. Anledningen till att många tror på den myten är för att man börjar raka sig i en ålder när håret växer mer och mer. Då tror man att håren blivit så pga av rakningen, men sanningen är den att håren skulle ha blivit mörkare, grövre och fler vare sig du rakat eller inte. Och det fortsätter så tills man blir gammal. Det enda som kan påverka är vaxning/noppning, där de dras ut ur roten.
Vad gäller behåar finns det muskler kring brösten som kan bli slappare om man inte använder dem, men det är inte musklerna som ger hängbröst. Det är huden som blir slapp med åldern, och brösten dras ner av gravitationen.

Skrivet 2012-06-23 kl. 01:16:34
Tilma //

Haha förlåt om detta låter stört, men om det gör det så är det inte så konstigt, eftersom det är stört.. Men du använder exakt precis likadana uttryck som mig när du skriver! Haha känns nästan som om jag läser något som jag själv har skrivit.. Fast jag vet at det är du som har skrivit det.

Hehe nu tycker du säkert att jag är skev...

Skrivet 2012-06-23 kl. 01:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0