skolan såklaaart

 
Nu har skolan börjat och grejer! Det ska faktiskt bli helt sjukt kul! Klassresa, prao, bal osv. Dock har man ju vääärsta pressen när det gäller betygen, det är ju nu allt räknas! Framtiden och massa vuxna saker. Jag ska nog gå ekonomi på Östra Real fast jag vet helt ärligt inte än. Men det lutar åt det! 
 
Var vill ni börja? Var går ni?

Alicia //

själv har jag precis börjat samsam på blackeberg, det verkar asbra! :)

Skrivet 2012-08-23 kl. 23:09:26
URL: http://inourfootsteps.blogg.se
Eline //

Jag bor i Norge (och jag älskar din blogg Zara!) Och jag går i åttonde. Här har vi inte så många olika val i skolor som särskilt bra på tex. ekonomi eller drama, det har vi först i gymnasiet (13. klass). Men jag går media i skolan!

Skrivet 2012-08-23 kl. 23:13:41
Cayman17 //

Schoolgirl Zara. You're such an inspiration. Schoolgirl Zara. And you're as fresh as the breeze. You've got the whole world. Just waiting for you. You're really something, something to see. ;-)

Skrivet 2012-08-23 kl. 23:42:56
Klimpen //

Jag gick precis ut samhäll-ekonomi på Jensen, så jävla nöjd! Skulle dock vilja påpeka att betygen i nian inte spelar någon jävla roll alls, alltså verkligen inte. Bara man har de betyg som krävs för att komma in där man vill så kvittar resten. Jag själva skolkade mig igenom hela nian, fick dåliga betyg, ganska många G osv, kom in på mitt tredjeval och är jävligt nöjd över det valet. Tog tag i skolan som fan under gymnasiet och är asnöjd med alla betyg utom ett enda. Hade typ samlat kraft i nian och kunde lägga in en extra växel haha. Man inser på gymnasiet hur lite betygen i högstadiet verkligen betydde. Men vill inte få dig att skolka nu, verkligen inte, bara tala om att det gör inget om det inte går som man vill osv, för efter grundskolan så börjar allt på riktigt, det är då det verkligen gäller. LYCKA TILL <3

Svar: Sant.. Men 97 är en väldigt stor årskull med det menas det ju att man måste kämpa lite hårdare. Jag vill komma in på mitt första val och då krävs det runt 290 poäng så att gå ut med e i alla ämnen ä ingen bra idé. Sen är det ju självklart gymnasiebetygen som betyder mest! Men man vill kunna välja ett bra gymnasium :)
zara

Skrivet 2012-08-24 kl. 00:36:36
julia //

hahaha jag hade oxå tänkt börja i östra som minbror väldigt bra gymnasium

Skrivet 2012-08-24 kl. 05:05:14
Elin //

Eftersom du skrivit tidigare att du definitivt vill jobba med något inom musik skulle jag tekomendera att satsa på det från början, för tänk vilken waste om du går ekonomi och så ar du missat 3 år av ditt liv som du kunde utbilda dig inom musik.. Jag rekomenderar Rytmus - musikergymnasiet. Har ett antal vänner som går där, och dom är verkligen jätte nöjda! :)

Skrivet 2012-08-24 kl. 07:07:08
Anna //

Tänkte också välja ekonomi men vet inte vart:)

Skrivet 2012-08-24 kl. 07:32:01
Alexxxx //

Varför ska du gå ekonomi för? Du vill väl inte bli nån ekonom? Du vill ju hålla på med musik resten av ditt liv vad jag har förstått. Du borde söka till Rytmus eller annan musikskola tycker jag. Min syster har en kompis som går där. Har en kompis vars bror går där också, men han går inte sång. Satsa på musiken istället för att läsa ekonomi när du inte ens vill jobba med det.

Skrivet 2012-08-24 kl. 10:00:55
Cayman17 //

Zara, I believe. Your decision will be correct. Whatever you decide. Especially, you successfully complete the school.
You can do it. You are purposeful and intelligent. You got to it.
Good luck.

Skrivet 2012-08-24 kl. 10:24:39
Anonym //

bara så du vet så är ekonomi sjukt tråkigt, man har inga intressanta ämnen (tycker jag då) välj något som är roligt istället, gymnasievalet är inte så viktigt som så många tror. det är bättre att man går något som är roligt, och därför får höga betyg, än något som är tråkigt och få dåliga betyg. vad man än väljer kan man gå på högskola sedan, och det är högskolan som räknas om man vi ha ett bra jobb

Skrivet 2012-08-24 kl. 10:52:33
therese //

jag går ekonomi, det är riktigt kul :) Jag bor dock inte i stockholm! ;)

Skrivet 2012-08-24 kl. 11:57:53
Anonym //

du borde gå på något musikgymnasium!

Skrivet 2012-08-24 kl. 12:22:57
Anonym //

går samhäll samhäll , och det verkar hur kul som helst :) plus att det är en bra grund inför framtiden !

Skrivet 2012-08-24 kl. 13:34:37
:) //

Borde du inte gå musikgymnasium? Fast du har ju rätt att göra som du vill. Egentligen kan inte musikgymnasium hjälpa dig så mycket eftersom du redan är så bra och har Laila till coach. Men jag såg ett klipp på dig när du var typ 10 år på tv4 nyhetsmorgon så sa du att du ville bli läkare om du inte blev artist? Då borde du ju gå natur? Vad du än väljer- låt det vara ditt val och var nöjd med det!

Skrivet 2012-08-24 kl. 14:49:53
Malin //

Östra är skit bra! Går ekonomi-juridik där, skit bra och jätte kul :) Rekomenderar!

Skrivet 2012-08-24 kl. 16:51:59
Anonym //

Bor inte i Stockholm men går linjen ekonomi, är på mitt andra år och jag är sååå nöjd med mitt val! Det är jättekul och en jättebra linje med bred utbildning!

Skrivet 2012-08-24 kl. 21:25:37
Emma //

Jag går teknik hihi ^^

Skrivet 2012-08-25 kl. 09:39:38
Anonym //

Har precis börjat på Enskilda gymnasiet! sjuukt bra skola där man kan välja sina individuella val redan från 1an! man kan välja bl.a. sång, musikproduktion, dans, ekonomi, fotografi, språk, SAT, högskoleförberedande, ensemble och massamassa annat! rekommenderas stort! men krävs höga poäng. medianen var 315 i år, själv hade jag 320 så det var inga problem för mig. Skit bra skola med massa fördelar. man kan välja hur många val man vill. ligger i stan vid tegnérlunden. Så ENSKILDA GYMNASIET rekommenderas om du har många intressen samt har höga betyg.

Skrivet 2012-08-25 kl. 20:11:18
Anonym //

vill bara säga att betygen i högstadiet inte är så viktiga som man då tror, jag själv var jättestressad och trodde att hela mitt liv hängde på dessa. så är det inte. plugga lagom skulle jag vilja säga, ta reda på vilken intagningspoäng gymnasiet du vill gå på har och plugga därefter, mer behövs inte! visst, är det höga poäng där gäller det att plugga men krävs inte högsta i allt behöver du heller inte sikta på det, för din egen skull. i gymnasiet sedan dock, där gäller det att plugga! från ettan till trean, heeela tiden. jag gick ut studenten med mer än hälften mvg och landade på 18,7 av 20 poäng och jag kommer knappt in på någon utbildning jag vill...så det är mitt tips, plugga smart i nian och plugga effektivt i gymnasiet från start för där lönar det sig verkligen! hade jag fått börja om gymnasiet hade jag helt enkelt lagt upp min tid där lite annorlunda än vad jag gjorde :)

Skrivet 2012-08-26 kl. 09:02:34
Nici //

Ofta min brorsa går på exakt den linjen i den skolan

Skrivet 2012-08-26 kl. 21:14:06
Ebba //

Ekonomi är ett kloklt val, började där nu förra veckan och är riktigt nöjd. Inte exakt som grundskolan vilket samhäll känns att vara. Tror du kommer trivas i ekonomiprogrammet. Plugga exakt hur mycket du vill!Det är ju ganska enkelt att få höga betyg när man väl listat ut hur man ska göra för att nå dom och när läraren förstår att du kan så blir det ännu lättare. Du fixar det, lycka till!

Skrivet 2012-08-28 kl. 19:18:15
URL: http://ebbalilliestrom.blogg.se
Anonym //

jätte mega fin blogg:) går du i nian?

Skrivet 2012-08-29 kl. 16:21:33
URL: http://matildapeerssons.devote.se
Rebecka //

Jag skulle rekommendera Norra Real före Östra.

Skrivet 2012-09-05 kl. 16:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej! Jag heter Zara och den här bloggen handlar om min vardag. Läs och kommentera!
RSS 2.0